Pagina 4 van 5

Geplaatst: 08.02.2011 - 14:50
door edraket
Of drie :D

Goeie tactiek: We verdrievoudigen de prijs, geven dan coulance en voila en tevreden klant. Op feestjes verteld hij dan dat hij altijd coulance of korting van de dealer krijgt.

Geplaatst: 08.02.2011 - 17:34
door Gast
alexandretti schreef:heb ook zojuist even gebeld om het te vragen en het bruto bedrag is 112€ ..ook pittig maar geen 130€ gelukkig
Belachelijk! :cry:

Geplaatst: 08.02.2011 - 18:28
door janpie
Waar is de eerlijkheid van de mens gebleven!!!
:-x

Geplaatst: 08.02.2011 - 18:45
door Oceanracer
Maar wat is er voor die € 302,00 nou precies uitgevoerd? Alleen nieuwe rubbertjes monteren en afpersen?

En bij nader inzien bleek de kachel toch niet zo lek als eerst? :roll:

Geplaatst: 10.02.2011 - 23:57
door alexandretti
Oceanracer schreef:Maar wat is er voor die € 302,00 nou precies uitgevoerd? Alleen nieuwe rubbertjes monteren en afpersen?

En bij nader inzien bleek de kachel toch niet zo lek als eerst? :roll:
kachelradiator demonteren incl diagnose 130,90
2x o ring 3,12
2x clip 2,72
bedieningsmecha 14,40
forte reiniging 15,93
koelvloeistof aftappen en bijvullen 61,71
5,5 x koelvloeistof 18,97
gebruik testapparatuur 6,81
totaal arbeid 199,42
totaal onderdelen 55,14

subtotaal 254,56
btw 48,37
totaal 302,93


...en ja, natuurlijk is het raar dat er over de scheur niks meer vermeld wordt, maar als je eerst hoort dat de schade 1300, is en dan na veel gebel en commentaar naar 302, dan ben je allang blij.
Als dit de tactiek is tegenwoordig..........dan werkt het :puppydogeyes:

Geplaatst: 11.02.2011 - 09:46
door Oceanracer
Hmmm, ik blijf het een rare gang van zaken vinden. Scheur of geen scheur, bij mij zou hij hebben geleid tot een breuk in het vertrouwen. En waarom moest er reinigingsmiddel van Forté worden toegevoegd? En zo heb ik nog wel wat vraagtekens, maar dat zul je zelf ook nog wel hebben. Jammer dat het zo is "opgelost".

Geplaatst: 11.02.2011 - 09:56
door Frumpy
Zou het echt zo zijn dat gerenommeerde dealers hun reputatie op het spel zetten?
Klanten in shocktoestand horen wellicht ook niet alles meer, terwijl de dealer misschien alleen gezegd heeft: "In het ergste geval kan de kachelradiator en dit en dat stuk zijn, en dat kan 1.300 euro gaan kosten".

Geplaatst: 11.02.2011 - 10:08
door alexandretti
Oceanracer schreef:Hmmm, ik blijf het een rare gang van zaken vinden. Scheur of geen scheur, bij mij zou hij hebben geleid tot een breuk in het vertrouwen. En waarom moest er reinigingsmiddel van Forté worden toegevoegd? En zo heb ik nog wel wat vraagtekens, maar dat zul je zelf ook nog wel hebben. Jammer dat het zo is "opgelost".
Helemaal mee eens Oceanracer, het voelde echter aan als een individuele actie van een monteur en om dan gelijk het hele bedrijf zwart te maken gaat mij wat ver, zoals ik al eerder vermeld heb ,had ik bij vorige keren een prima ervaring en dat weegt ook mee..

Geplaatst: 11.02.2011 - 17:25
door edraket
alexandretti schreef:
Oceanracer schreef:Maar wat is er voor die € 302,00 nou precies uitgevoerd? Alleen nieuwe rubbertjes monteren en afpersen?

En bij nader inzien bleek de kachel toch niet zo lek als eerst? :roll:
kachelradiator demonteren incl diagnose 130,90
2x o ring 3,12
2x clip 2,72
bedieningsmecha 14,40
forte reiniging 15,93
koelvloeistof aftappen en bijvullen 61,71
5,5 x koelvloeistof 18,97
gebruik testapparatuur 6,81
totaal arbeid 199,42
totaal onderdelen 55,14

subtotaal 254,56
btw 48,37
totaal 302,93


...en ja, natuurlijk is het raar dat er over de scheur niks meer vermeld wordt, maar als je eerst hoort dat de schade 1300, is en dan na veel gebel en commentaar naar 302, dan ben je allang blij.
Als dit de tactiek is tegenwoordig..........dan werkt het :puppydogeyes:
Je kunt de kachel slangen simpelweg afknellen bij het schutbord waardoor je alleen maar een heel klein beetje koelvloeistof hoeft bij te vullen!

Geplaatst: 11.02.2011 - 19:30
door Oceanracer
Zo is dat bij mij toen ook gebeurd, ik wou er niet over beginnen. Voelt een beetje als zout in de wonden strooien.

Geplaatst: 11.02.2011 - 21:01
door alexandretti
Oceanracer schreef:Zo is dat bij mij toen ook gebeurd, ik wou er niet over beginnen. Voelt een beetje als zout in de wonden strooien.
au....... :cry:

Geplaatst: 11.02.2011 - 21:13
door Oceanracer
Sorry! :oops:

Geplaatst: 12.02.2011 - 09:42
door janpie
Dit allemaal in Westerbroek Erwin?
Ik heb daar anders wel goede ervaringen

Geplaatst: 12.02.2011 - 12:48
door Oceanracer
De kachelaansluiting hebben ze wel goed gerepareerd, hoor!

Maar die nieuwe accu is gewoon niet zo goed. En de nieuwe draagarmen vallen mij ook tegen. En de thermostaat heb ik dus ook al laten vervangen, omdat ie het niet goed meer deed. Toen ik hem had gevraagd naar de kostprijs van een onderhoudsbeurt bleek hij voor PRECIES dezelfde werkzaamheden meer te vragen dan de dealer. Toen ik om uitleg vroeg, kreeg ik als antwoord dat hij werk genoeg had. Ik heb hem toen vriendelijk bedankt.

Geplaatst: 13.02.2011 - 09:32
door janpie
Jeetje!!..
Ik ben daar terecht gekomen door dat ik een vaste monteur had bij scandinavian cars (toen in Eelde).die monteur kon het daar op een gegeven moment niet meer hendelen. en is daar vertrokken naar Peter, en ik ben toen mee gegaan.
En deze man sleutelt nog steeds aan de auto van mij, en ik moet zeggen naar alle tevredenheid.. Hij heeft veel werk voor me gedaan toen ik last had van mijn motormanagementlampje.. en het was uiteindelijk de lambda en het koste me toen alleen maar dat onderdeel plus een half uurtje werk. Moet zeggen als het daar niet meer gaat op een en andere manier ga ik naar Roden. Ik kan ook wel goed met die jongens daar.

Geplaatst: 13.02.2011 - 10:52
door Gast
Helpman Roden en Groningen wordt ook Broekhuis.
Oja, Roden gaat dicht.

Geplaatst: 13.02.2011 - 19:27
door janpie
Meen je niet !!! nieuw voor me, Kan het niet meer uit dan.
Nee natuurlijk. menselijkheid geld niet meer. geld geld geld.

Geplaatst: 13.02.2011 - 19:44
door Gast
janpie schreef:Meen je niet !!! nieuw voor me, Kan het niet meer uit dan.
Nee natuurlijk. menselijkheid geld niet meer. geld geld geld.
Zie hier: http://aftersalesmagazine.nl/nl/blog/it ... ekhuis/584
Pa de Vries gaat met pensioen, er staat niet bij wat zijn zoon Ronald van de vestiging in Roden gaat doen.

Geplaatst: 14.02.2011 - 08:17
door janpie
Nou ja, Wel jammer ik vind het een knus bedrijf daar in Roden
Groningen heb ik niets mee. Het personeel is te afstandig.

Geplaatst: 12.08.2013 - 10:52
door Morgenstond
Ook al is het een oud topic, ik kick het toch even omhoog.

Het forum blijft toch een geweldige bron van informatie. Mijn S60 heeft last van koelvloeistofverbruik. Meende dat dit was opgelost door een slang te vervangen in de motorruimte, maar tijdens de vakantie in Frankrijk lag er ineens koelvloeistof op de bestuurdersmat en daalde het koelvloeistofniveau. Was al bang dat meteen de kachelradiateur vervangen zou moeten worden, maar dat kan blijkbaar meevallen!