Pagina 4 van 4

Geplaatst: 23.10.2006 - 12:03
door arisvh
Ik heb geen idee hoe jullie deze waardes bij elkaar rijden. Met veel snelweg kilometers haal ik 7,0 liter / 100 km. Dan moet ik wel V-power tanken anders is het 7,5 liter. Wel rij ik op bandenmaat 215/45/18 wat natuurlijk breder is dan standaard en vooral zachter is dan een standaard band. Ben ik echt de enige of zijn er meer lotgenoten ?? Is hier iets met motormanagement aan te doen ??

Geplaatst: 23.10.2006 - 18:05
door Pritchard
Ik ben een weekendje bij onze noorderburen geweest (in nederland dus), en sedertdien heb ik op BC een gem. verbruik van 5.3, want bij jullie durf ik niet hard te rijden. Ik merk wel dat ik soms zuiniger rijd als ik in 6e 130 rijd ipv 120-125. Vind ik vreemd, of is daar een normale uitleg voor? Vorige keer kon ik na voltanken 1120 km doen, volgens BC dan toch...

Geplaatst: 23.10.2006 - 18:23
door Max
S80 uit 1999, 2.4L met 170pk;
Zojuist gas getankt: 61,3 liter met de dagteller op 611,8 km. Netjes dus.

Geplaatst: 23.10.2006 - 20:22
door henkv50
Ruim 100.000km gereden met V50 2.0d 17".
Verbruik was gemiddeld 6,4 liter.
Wat ik merk is dat uitzetten van airco 0,5 liter scheelt.
Daarnaast gaat het verbruik snel omhoog als je met snelheden boven de 120km/h rijdt.
Deze auto had nog geen roetfilter, ik weet niet wat dat eventueel nog scheelt.

Geplaatst: 25.10.2006 - 21:05
door sanco
arisvh schreef:Ik heb geen idee hoe jullie deze waardes bij elkaar rijden. Wel rij ik op bandenmaat 215/45/18 wat natuurlijk breder is dan standaard en vooral zachter is dan een standaard band. Is hier iets met motormanagement aan te doen ??
rij zelf 205/50/17 michelins zomer en 205/55/16 mich winter en heb een dakrailing. 'k Gebruik nauwelijks de airco en rij ook veel op 100km wegen. zoals al gezegd: vanaf ca 120 loopt het hard op. Qua updates ben ik blijven steken op sept 2005 en ik rij met een ontkoppelde EGR, zonder roetfilter en ik tank standaard diesel.
Toch is je rechtervoet allesbepalend. Probeer het maar eens met je BC op huidig verbruik. speel wat met de versnellingen en toerentallen en je zult zien dat een paar km langzamer of juist een versnelling hoger of lager heel veel kunnen uitmaken in specifieke omstandigheden. bij ca 95 in 5 moet 3,9L op je scherm zijn te toveren...

Geplaatst: 26.10.2006 - 00:49
door Daanh78
Ik heb net de eerste 1600KM met m'n V501.6D erop zitten. Mijn gemiddelde verbruik is nu 6.4/100km. De Focus met hetzelfde blok erin verbruikte maar 5.6l op 100km gemiddeld volgens BC. En nu ben ik de auto nog rustig aan't inrijden. Dat deed ik met die focus na een jaar al lang al niet meer.

Wel merk ik dat de Volvo liever net ff boven de 2000 toeren lekker draait, terwijl ik bij normaal gebruik al bij de focus bij 2000 toeren schakelde. Zal het extra gewicht zoveel schelen dan? Of is dit nog de inrij"mode" waar ik ergens over heb gelezen?

Geplaatst: 26.10.2006 - 09:30
door BG_V50
Mijn BC zegt 6.8 l/100 als ik serieus rallywerk en stadrit aanhou (2.0D),

laatste week eens een ander traject naar t werk geprobeerd, max 70 km mogelijk, dus opa tuffen, BC zegt nu 5.0l/100, als ik dat laatste stukje niet telkens doortrek valt ie er zelfs makkellijk onder, is dat 1 op 20?

1600 km op de teller wil zeggen dat je auto nog effe moet inrijden, dat verbruik zal nog wel wat omlaag gaan denk ik

Geplaatst: 27.10.2006 - 12:12
door Peewee1979
Ik ben er inmiddels ook achter.

Op zich verbruikt de 2.0D gewoon netjes. Kom je echter boven de 120, dan gaat het hard, erg hard.

Het is normaal dat als je harder gaat, het verbruik toeneemt. Echter, bij 120 5.8l/100 op de cruisecontrol en bij 130 7.5l/100 is een veel te groot verschil.

Volvo heeft duidelijk alles op alles gezet om een nette waarde te kunnen geven bij 100-120. Maar als je daarboven gaat, ga je gewoon betalen.

Zelf vind ik het niet netjes. Bij mijn vorige wagen was het verschil van 120 naar 140 (mijn kruissnelheid) minder dan 0.5l/100. Bij de Volvo is het verschil dan al opgelopen tot 2.3l/100.

Geplaatst: 27.10.2006 - 12:35
door Plex
Peewee1979 schreef:Ik ben er inmiddels ook achter.

Op zich verbruikt de 2.0D gewoon netjes. Kom je echter boven de 120, dan gaat het hard, erg hard.

Het is normaal dat als je harder gaat, het verbruik toeneemt. Echter, bij 120 5.8l/100 op de cruisecontrol en bij 130 7.5l/100 is een veel te groot verschil.

Volvo heeft duidelijk alles op alles gezet om een nette waarde te kunnen geven bij 100-120. Maar als je daarboven gaat, ga je gewoon betalen.

Zelf vind ik het niet netjes. Bij mijn vorige wagen was het verschil van 120 naar 140 (mijn kruissnelheid) minder dan 0.5l/100. Bij de Volvo is het verschil dan al opgelopen tot 2.3l/100.
En dan moet je nog weten dat in veel gevallen de BC er een heel pak naast zit ( 10~12% te weining)

Geplaatst: 27.10.2006 - 16:29
door V50 BRILLIANT BLEU
V50 1.6 d
Na 22000 km in maanden is het verbruik gem 5,8/100.
Lijkt me zeer netjes.
Acceleer wat minder vaak en rem minder fors. Voer dit niet ver door want dan wordt 't te gek maar het blijkt wel te werken.

Geplaatst: 27.10.2006 - 21:01
door Vvijftig
Nou vandaageven gekeken naar het gemiddelde na 50000Km das schikken, 9,5 l op 100KM 2.4 benzine..... ach ja je hebt er een boel plezier van....