Pagina 4 van 20

Geplaatst: 02.02.2009 - 22:15
door rifwachter
Goed gedaan Daan !

Maar blijf wel genieten van de S80 !

( waneer gaan we de volvo S80 club Nederland oprichten ? )

Geplaatst: 02.02.2009 - 22:20
door dik999
wil ook graag declareren. Heb net de uitzending gezien. Ben benieuwd hoe dit verder gaat. heb auto geimporteerd. Waar kan ik claimen??? Hoe claimt iemand die auto tweedehands van particulier heeft gekocht???

Dik
arnoud. schreef:Ik verwacht er niet veel van, de auto's waar het om gaat zijn ondertussen al behoorlijk op leeftijd aan het komen.

Als deze auto's nu het probleem krijgen is het bijna 'normale slijtage'. De probleemgevallen zijn jaren geleden al naar boven gekomen.

Maar ik heb de rekening van de ETM hier nog liggen, ik declareer 'm graag :)

Geplaatst: 02.02.2009 - 22:21
door arnoud
Misschien wel even handig richting Volvo Nederland te vermelden dat dit geen gecoördineerde actie van het forum is? Om eventuele imago schade te voorkomen?

(Dit even niet afbraak aan willen doen aan het feit dat ik het best leuk zou vinden om het aankoopbedrag (of desnoods de helft) van de ETM die ik vorig jaar kocht terug te krijgen :) )

Geplaatst: 02.02.2009 - 22:22
door denkweb
rifwachter schreef:Goed gedaan Daan !

Maar blijf wel genieten van de S80 !

( waneer gaan we de volvo S80 club Nederland oprichten ? )
Ik denk wel na over een wat algemenere club... voorlopig blijf ik toch in mijn hart 850 TDI-rijder ;). En je weet maar nooit wat je volgende Volvo zal zijn!

Geplaatst: 02.02.2009 - 22:25
door New XC70
Tros Rader gezien. Ik vond het allemaal een storm in een glas water. In dit programma ging het over problemen met de gasklep bij benzine Volvo's vanaf 1999 en rekeningen die konden oplopen tot wel 1000 euro. Oké, vervelend als je dit overkomt, maar wij praten hier over Volvo's die al een tijdje meegaan. Het enige wat mij ten nadele van Volvo een beetje stoorde was dat Volvo zelf niet goed raad wist, hoe deze gasklep-problemen het hoofd te bieden.

Geplaatst: 02.02.2009 - 22:25
door BlackSapphire
Mijn vraag staat nog: heeft een diesel ook een ETM?

Geplaatst: 02.02.2009 - 22:26
door denkweb
arnoud. schreef:Misschien wel even handig richting Volvo Nederland te vermelden dat dit geen gecoördineerde actie van het forum is? Om eventuele imago schade te voorkomen?

(Dit even niet afbraak aan willen doen aan het feit dat ik het best leuk zou vinden om het aankoopbedrag (of desnoods de helft) van de ETM die ik vorig jaar kocht terug te krijgen :) )
De fora zijn toch juist de middelen? Volvocars zal het zelf best wel lezen hoor, zeker nu. Ik verwacht geen geld terug, nooit die illusie gehad ook. Het veiligheidsaspect vind ik veel belangrijker. We sturen mensen de weg op met iets waarvan men weet dat het kan gaan uitvallen. Dat moeten die mensen weten. En dat er een oplossing voor is moge mooi meegenomen zijn.

Geplaatst: 02.02.2009 - 22:27
door denkweb
BlackSapphire schreef:Mijn vraag staat nog: heeft een diesel ook een ETM?
Geen zoals bedoeld bij de uitzending van Radar.

Geplaatst: 02.02.2009 - 22:28
door BlackSapphire
ok, dank je. Verder wel sterkte met de afwikkeling toegewenst. En wat mij betreft mag het ook over geld gaan en niet alleen over veiligheid. Dat Volvo tot dusver niet wil heeft niets te maken met veiligheid maar alles met geld en aansprakelijkheid, lijkt me.

Geplaatst: 02.02.2009 - 22:28
door arnoud
Maar dat stilvallen doet hij toch niet meer na die software update?

@blacksapphire: nee

Geplaatst: 02.02.2009 - 22:33
door dik999
jawel
tot de etm vervangen is
arnoud. schreef:Maar dat stilvallen doet hij toch niet meer na die software update?

@blacksapphire: nee

Geplaatst: 02.02.2009 - 22:34
door Paul
Was wel een mooie S80 met Pegasus eronder!

Geplaatst: 02.02.2009 - 22:35
door Johan s60
vincent65 schreef:Heb net ook Radar gezien
Wat ik niet begrijp is dat de fabrikant van deze rommel (want dat is het tenslotte) hier niet aansprakelijk voor word gesteld.
Of is dat weer te simpel gedacht?
Wat ik ook niet snap is dat je met zo'n defect gasklephuis door (wilt) rijden zoals ik in Radar zag.
Kan aan mij liggen maar als hij morgen stuk gaat wil ik het direct gerepareerd hebben.
Het is toch wel erg link om daar mee door te rijden.....
Je weet toch hoe dat werkt bij die spagetti vreters

Geplaatst: 02.02.2009 - 22:39
door denkweb
Johan s60 schreef:
vincent65 schreef:Heb net ook Radar gezien
Wat ik niet begrijp is dat de fabrikant van deze rommel (want dat is het tenslotte) hier niet aansprakelijk voor word gesteld.
Of is dat weer te simpel gedacht?
Wat ik ook niet snap is dat je met zo'n defect gasklephuis door (wilt) rijden zoals ik in Radar zag.
Kan aan mij liggen maar als hij morgen stuk gaat wil ik het direct gerepareerd hebben.
Het is toch wel erg link om daar mee door te rijden.....
Je weet toch hoe dat werkt bij die spagetti vreters
In mijn geval vindt er (nog) geen stilvallen plaats. Ik ben wel alert. Moet de tijd nog vinden om het gasklephuis er een paar daagjes te missen. Tot voor kort wist echter niemand mij te vertellen waardoor de storingen optraden waardoor de auto na een korte blik door een monteur weer de weg op werd gestuurd. Geen foutcodes te vinden. Je gaat er dan te goeder trouw (en met een k-gevoel) de weg weer mee op. Nu ik weet wat er is zal dit uiteraard zsm opgelost gaan worden.

Geplaatst: 02.02.2009 - 22:40
door redikim
Toch blijf ik het raar vinden dat ik in mijn magazijn voor onze werkplaats met een behoorlijk aantal bezoekende klanten per jaar, nog niet eens 3 gasklephuizen per jaar bestel i.v.m. deze problemen.
Als ze echt zo vaak stuk gaan moet ik er toch minimaal op voorraad hebben liggen voor het geval er iemand binnenvalt met dit probleem.
Het blijft voor mij een raadsel.

Geplaatst: 02.02.2009 - 22:44
door arnoud
denkweb schreef:In mijn geval vindt er (nog) geen stilvallen plaats. Ik ben wel alert. Moet de tijd nog vinden om het gasklephuis er een paar daagjes te missen. Tot voor kort wist echter niemand mij te vertellen waardoor de storingen optraden waardoor de auto na een korte blik door een monteur weer de weg op werd gestuurd. Geen foutcodes te vinden. Je gaat er dan te goeder trouw (en met een k-gevoel) de weg weer mee op. Nu ik weet wat er is zal dit uiteraard zsm opgelost gaan worden.
Je bent wel bij een Volvo dealer geweest om naar het probleem te laten kijken, en zij kenden het probleem niet? Dat vind ik een beetje onwaarschijnlijk eigenlijk.

Mijn ETM heeft het zonder problemen dik 190.000km uitgehouden, en het was meer dat ik me irriteerde aan het niet helemaal stabiel rijden op bepaalde snelheden dan dat de boel stilviel...

Misschien moeten we ook een Radar uitzending wijden aan het LMM (MAF, luchtmassameter) probleem. Dat vond ik veel irritanter :)

Geplaatst: 02.02.2009 - 22:45
door Johan s60
Ik heb zeker dan nog geluk met een km stand van bijna 290.000

Even afkloppen op hout!!!

Maar toch geen fijn gevoel bij :painting:

Geplaatst: 02.02.2009 - 22:45
door Gast
denkweb schreef: Van een voertuig dat minimaal 300.000km probleemloos zou moeten kunnen afleggen in 10 jaar tijd mag je verwachten dat dit onderdeel niet kapot gaat. De juristen beamen dat. We praten over een plastic stripje van 4 cm lang en een halve cm breed met een afgesleten koolstoflaagje waar een metalen kammetje overheen schuift...
Dit dus:

Geplaatst: 02.02.2009 - 22:45
door arnoud
Oh, en gezien de verhalen hier op het forum kan ik een gereviseerde ETM van ACTronics niet aanraden... Beetje zonde van het geld als je daarna alsnog een nieuwe moet kopen.

Geplaatst: 02.02.2009 - 22:46
door jeronimov70
Toch zwak van volvo dat men bij radar niet in het programma durft te komen.
Het zou de fabrikant toch sieren dat deze er ook mee in zijn maag zit ,zonder gelijk met een oplossing te komen . ::(

Ps. ziet er in een 2002 2.5T een andere gasklep dan de probleemversie waar we het nu over hebben?