Pagina 4 van 5
Re: Die van mij gaan ook met enige regelmaat stuk
Geplaatst: 14.07.2010 - 16:00
door bartv70
diesel01 schreef:capslock schreef:
Heeft er iemand een oplossing voor het vele kapot gaan van de H7 lampen :?:
Xenon
Ook die sneuvelen en kosten belachelijk veel.
Geplaatst: 14.07.2010 - 17:01
door Gerben V70
Ik heb de suggestie van drempels nog niet gelezen. Ook ik vervang regelmatig mijn H7 lampen, goedkoop of duur, ze gaan allemaal stuk.
Ik heb mijn beklag gedaan bij een dealer en die vroeg of ik in een wijk woon met veel drempels of dat ik er veel overheen rijd en hoe hard.
Hij gaf aan dat de H7 lampen daar slecht tegenkunnen. Misschien een leuke test om die rotdingen toch eens langzamer te benaderen. Wie doet er mee. Ben benieuwd of dit van invloed is op de levensduur van de H7 lampen.
Re: Die van mij gaan ook met enige regelmaat stuk
Geplaatst: 14.07.2010 - 17:59
door diesel01
bartv70 schreef:diesel01 schreef:capslock schreef:
Heeft er iemand een oplossing voor het vele kapot gaan van de H7 lampen :?:
Xenon
Ook die sneuvelen en kosten belachelijk veel.
Kost duur

Geplaatst: 14.07.2010 - 21:15
door toppertje
Gerben V70 schreef:Ik heb de suggestie van drempels nog niet gelezen. Ook ik vervang regelmatig mijn H7 lampen, goedkoop of duur, ze gaan allemaal stuk.
Ik heb mijn beklag gedaan bij een dealer en die vroeg of ik in een wijk woon met veel drempels of dat ik er veel overheen rijd en hoe hard.
Hij gaf aan dat de H7 lampen daar slecht tegenkunnen. Misschien een leuke test om die rotdingen toch eens langzamer te benaderen. Wie doet er mee. Ben benieuwd of dit van invloed is op de levensduur van de H7 lampen.
en dan gelijk ook maar alle klinkerwegen mijden
zeker? :twisted:
ik zou zeggen:zoek eens een serieuze dealer.
ik rij inmiddels al 2jaar met dezelfde lampen zonder dat
ik er 1 heb hoeven vervangen,en dit waren de allergoedkoopste
die ik kon vinden.
Geplaatst: 14.07.2010 - 22:49
door capslock
Eigenlijk zou je een spanningsregelaartje moeten hebben die de pieken afvlakt, waardoor er een contantere spanning naar de lampen gaat. Maar tja verzin maar zo iets :shock:
Geplaatst: 16.07.2010 - 10:15
door FrankS60
Je zou met een condensatortje al een en ander op kunnen vangen. Er zijn hier vast lui die daar iets simpels voor kunnen verzinnen tegen de ergste pieken!
Geplaatst: 16.07.2010 - 14:54
door degids
Ik heb sinds dat ik mijn oude koplampen heb vervangen door de heldere koplampen september vorig jaar, nog geen lampje hoeven te vervangen. En ik rijd altijd met licht aan.
Geplaatst: 16.07.2010 - 21:26
door JacoS80
Ongeveer eens per half jaar de lampen vervangen, ze gaan dus ongeveer 45.000km mee en dat geldt eigenlijk voor alle lampen behalve de knipperlichten, achteruitrijlamp en mistlampen.
Geplaatst: 16.07.2010 - 23:29
door wim de jong
Even voor de duidelijkheid.........het is totaal niet belangrijk dat de een 1 jaar doet met de lampjes, en de ander 2 jaar. Niet belangrijk. Het gaat hoeveel branduren de lamp heeft gehad. Als de auto 5 jaar stil staat voor de deur, doe ik met de lampjes lander dan 5 jaar!
.......45000 km, met een gemiddelde van zo'n 55 km/h, geeft een brandduur van 818 uur. Elke keer als ik tank, staat de BC rond deze gemiddelde snelheid, en de lampen branden immers altijd.
Voor een gemiddelde lamp wordt meestal een levensduur van 1000 uur aangehouden [ Bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Halogeenlamp ]
Dus, de sterk varierende boordspanning en veel schokken, kuilen, hobbels in gedachte nemend, is ruim 800 niet eens zo slecht.
hier staat ook een leuk stukje:
http://www.amt.nl/web/Vraagbaak/tonen-v ... tentid=818
Geplaatst: 17.07.2010 - 07:45
door bart simpson
heb nog nooit een kapot H7 lampje gehad...... wel een keer een achterlichtje.
Mocht je er eentje stuk hebben vervang ze beiden, je blijft anders bezig
Geplaatst: 17.07.2010 - 07:57
door Oceanracer
En als je even langs de dealer rijdt waar je de Volvo in onderhoud hebt, worden ze ook nog eens kosteloos vervangen.
Geplaatst: 17.07.2010 - 08:20
door toppertje
@ wim de jong,
ik ben het grotendeels met je eens,
maar wat hier vergeten word,is het aantal malen inschakelen
vd. lampen.
dit is ook van invloed op de levensduur vd. lampen.
Geplaatst: 17.07.2010 - 08:52
door 945i
Klopt Toppertje, verder kan ik er niet over meepraten, heb H1

Geplaatst: 17.07.2010 - 12:11
door wim de jong
@toppertje:
maar wat hier vergeten word,is het aantal malen inschakelen
vd. lampen.
Dat heeft ook zeker grote invloed op de levensduur en branduren.
Wat ik vreemd vind is dat bij contact aan, de lampen aanspringen....daarna direct weer uit bij starten, en zodra motor loopt, weer aanspringen. Dat is niet bevordelijk voor de levensduur.
Waarom niet pas inschakelen zodra de motor loopt? Dus kijken wanneer de dynamo spanning levert, dan pas lampen aanzetten. Is dat nu zo moeilijk om dit softwarematig te regelen?
De eerdere tip om handmatig de lampen op stadslichten te zetten, dan starten, en dan stadslicht aan, is niet zo slecht, en ik probeer me daaraan te wennen.
@oceanracer:
En als je even langs de dealer rijdt waar je de Volvo in onderhoud hebt, worden ze ook nog eens kosteloos vervangen.
Tsja, je betaalt ze heus wel, hoor....een klein beurtje is ook al gauw over de € 650. Dan kan zo hier en daar een lampje er ook wel af, toch?
Geplaatst: 17.07.2010 - 12:31
door Oceanracer
Maar als je zelf lampjes koopt, betaal je ze dus dubbel.
Je kunt overigens ook bij de dealer je lichtschakelaar (softwarematig) laten aanpassen. Dan gaat het licht uit op de "0" stand. Doe je gewoon het licht aan als de motor loopt en het licht weer uit voordat je de motor afzet.
Geplaatst: 18.07.2010 - 00:56
door degids
Oceanracer schreef:Je kunt overigens ook bij de dealer je lichtschakelaar (softwarematig) laten aanpassen. Dan gaat het licht uit op de "0" stand. Doe je gewoon het licht aan als de motor loopt en het licht weer uit voordat je de motor afzet.
Dat is precies wat ik ook doe. Het heeft in elk geval zeker geen averechts effect

Geplaatst: 18.07.2010 - 12:05
door wim de jong
Was het niet ooit zo dat door het verwijderen van een zekering, de dagrijverlichting uitgeschakeld wordt?
Of was dit alleen bij de oudere modellen, en tegenwoordig is dat niet meer.
Geplaatst: 18.07.2010 - 12:16
door Oceanracer
Met de "classic" kon je met een kleine schroevendraaier het kleine knopje bij de lichtschakelaar omzetten, maar hoe dat met andere modellen van Volvo zat, durf ik niet te zeggen.
Geplaatst: 18.07.2010 - 13:50
door bart simpson
softwarematig of middels een ander relais
Geplaatst: 29.07.2010 - 20:17
door piotrV70
marstijn schreef:Ik koop ze ook bij de Action, gaan ca half jaar mee. Bij voorkeur het setje van 2 blauwe H7 lampjes. Geeft echt een goed helder lichtbeeld. Helaas zijn ze niet altijd voorradig. Kostprijs €3,89.
Die heb ik nav je bericht ook gekocht, vlak voor m'n vakantie. Ze gingen na 2 weken (in m'n vakantie) stuk. Er zitten nu H7 lampjes van Casino in. Da's Frans, zal ook wel snel stuk zijn

Verder sneuvelde in Frankrijk nog het glas van m'n linkerbuitenspiegel door toedoen van een Fransoos in een C1. Die overigens z'n complete spiegel verloor bij het "incident". Bestuurder reed gewoon door. Tja, Fransen en autorijden.
Update: er zit inmiddels een aftermarket Xenon set in. 4300K, inbouwen was een fluitje van een cent. Shunt doorboren en klaar is kees. Mooi wit, niet blauw, licht.