Pagina 4 van 14

Geplaatst: 13.03.2009 - 18:33
door hadico
bart simpson schreef:zonder gedetailleerde factuur kan NIEMAND hierover een gefundeerd oordeel geven, de opmerking "flessetrekkers" is derhalve tamelijk ongepast

En waar blijft die factuur nou !!!!!!!!!!! :smoker:

Geplaatst: 13.03.2009 - 18:35
door 24AB2
bart simpson schreef:@24AB2, je snapt wel wat ik bedoelde met het menuutje en de pricing ervan?
ja

heeft U zich al afgevraagd waarom een topic met dit onderwerp dergelijke heftige reacties teweeg brengt ?

gaat toch iets verkeerd in de communicatie tussen dealer en klant of schiet ik nu voorbij mijn doel ?

en als dat zo is : wie trekt er dan aan het kortste eindje ?

Geplaatst: 13.03.2009 - 18:37
door hadico
Als de klant de moeite neemt om te vragen wat de beurt kost krijgt hij tot op de cent te horen wat het kost ,wat wil men nou nog meer?????

Geplaatst: 13.03.2009 - 18:40
door FrankS60
Ja er moet overal geld verdient worden, maar de manier waarop heh... En als je graag wilt dat je dealer er over een paar jaar nog is dan wil dat niet zeggen dat je hem moet sponsoren.

Als iemand graag geld in het water gooit, dan graag PM dan geef ik je mn bankrekeningnummer wel, kan ik je garanderen dat het in een Volvo terecht komt als je daar blij van wordt.

Ik denk dat we het hier maar bij moeten laten, dit gaat nergens meer heen. Dealers will be dealers en daar veranderen we niks aan door er op het forum over te posten. De meningen zijn wel duidelijk denk ik, laten we allemaal lekker doen waar we ons goed bij voelen.

Geplaatst: 13.03.2009 - 18:59
door 24AB2
hadico schreef:Als de klant de moeite neemt om te vragen wat de beurt kost krijgt hij tot op de cent te horen wat het kost ,wat wil men nou nog meer?????
is geheel correct
maar op mijn vervolg vraag wat er voor dat bedrag allemaal werd gedaan werd niet geantwoord

voor de goede orde : een bijzonder positieve ervaring

vrijdag voor de kerst kwam ik tot de ontdekking dat de asbouten los waren gelopen
vanaf mijn werk naar lokale volvo garage gereden ( waar ik nog nimmer eerder was geweest )
al het personeel /eigenaar etc zaten al aan de kersttafel ( was rond 16.00 )
deed mijn verhaal - 2 monteurs stonden op - bouten vastgezet - klaar
op mijn vraag : wat ben ik U verschuldigd werd geantwoord met :
niets service van de zaak , prettige kerstdagen gewenst

1 keer raden waar ik vanaf dat moment naar toe ga
en ja dan is het niet 123 interesant wanneer je soms voor iets meer betaald dan bij een ander

Geplaatst: 13.03.2009 - 19:01
door plim
FrankS60 schreef:De meningen zijn wel duidelijk denk ik, laten we allemaal lekker doen waar we ons goed bij voelen.
Dat lijkt me nou een goed idee !

Je bepaald immers zelf ook of je naar de Aldi of naar Appie gaat. De keuze is aan de consument die bepaald hoeveel hij wil uitgeven aan een brood. En daarmee ook accepteerd dat het ene brood het andere niet is !

Geplaatst: 13.03.2009 - 19:11
door hadico
Regel (bij ons dan)is dat de lijst (ook standaart van Volvo) met controlepunten in de auto word gedaan of bij afhalen word overhandigt hierop staan ook eventuele aandachtpunten zoals bv banden en remmen met hierbij een km stand waarop deze te controleren.
Uiteraard zijn er bedrijfjes die wel een beurtje kunnen uitvoeren tegen een lagere prijs blijft alleen de vraag met welke delen en smeermiddelen er dan gewerkt word aangezien dit veel mensen een worst is (beurt is een beurt)
navenant zal de discusie over de prijs altijd blijven bestaan .

Geplaatst: 13.03.2009 - 19:31
door Johan
Ik laat mijn onderhoud altijd bij de dealer doen omdat ik er een doosje Volvo Wilhelmina pepermunt bij krijg!
Kunnen we dat oeverloze gezemel over duur/goedkoop achterwege laten, is zooo simpel!

Geplaatst: 13.03.2009 - 19:33
door liquid_force
Volvopa schreef:Ik laat mijn onderhoud altijd bij de dealer doen omdat ik er een doosje Volvo Wilhelmina pepermunt bij krijg!
wow :) welke dealer is dat?

Geplaatst: 13.03.2009 - 19:46
door plim
Volvopa schreef:Ik laat mijn onderhoud altijd bij de dealer doen omdat ik er een doosje Volvo Wilhelmina pepermunt bij krijg!
Kunnen we dat oeverloze gezemel over duur/goedkoop achterwege laten, is zooo simpel!
Overtreffende trap:
Mijn dealer haalt mijn auto op zondagavond op en geeft mij een andere redelijk nieuwe volvo mee, om deze weer na een dag (soms twee) weer op te halen wanneer hij mijn eigen auto terug brengt (gratis)!

Geplaatst: 13.03.2009 - 20:10
door Carfreak
Conclusie: autorijden is leuk maar het kost wat :D

Geplaatst: 13.03.2009 - 20:44
door plim
Carfreak schreef:Conclusie: autorijden is leuk maar het kost wat :D
Een leuke auto rijden kost nog meer ;-)

Geplaatst: 13.03.2009 - 20:54
door Koidream
Het is toch simpel.
Als jij je wagen binnenbrengt voor een groot onderhoud, dan ga je akkoord met datgene wat de garagist verstaat onder een groot onderhoud (en hij zal het wel weten zeker).
Wil je dat er enkel olie, filters,... vervangen wordt, spreek dit dan op voorhand af. Als er dan dingen op je factuur staan waar jij niet naar gevraagd hebt. Betaal dat deel dan niet en vraag hiervoor een creditnota...

Geplaatst: 13.03.2009 - 20:58
door toppertje
plim schreef:
Carfreak schreef:Conclusie: autorijden is leuk maar het kost wat :D
Een leuke auto rijden kost nog meer ;-)
en volvo rijden(en onderhouden)kost een godsvermogen :evil:

Geplaatst: 13.03.2009 - 21:39
door Gast
Ben schreef:Laten we de boel niet scheef trekken.
En nu ga ik even op mijn ondernemersstoel zitten.

Natuurlijk verdient een monteur niet wat er op de factuur staat.
De monteur krijgt z'n salaris en de rest is voor:
1 - de huur / hypotheek van het pand
2 - verwarming - verlichting
3 - aankleding showroom en kantoren
4 - investering in voorraad auto's (nieuw en gebruikt)
5 - investering in materialen en gereedschappen
6 - investering in voorraad
7 - salaris overig personeel
8 - overhead
etc etc. etc.

Een Volvo-'specialist' heeft vaak slechts een deel van deze kosten en kan daardoor ook z'n uurtarieven lager stellen.
Ik ben het toch niet helemaal met je eens.
Ook een Volvo-specialist heeft nagenoeg dezelfde werkplaats kosten.
Ik ben van mening dat iedere afdeling binnen een bedrijf in eerste instantie hun eigen broek op moeten houden.
In deze dus: showroom, werkplaats en magazijn.

Ik lees het hier wel vaker dat een Volvo-dealer zo duur is omdat ze zo'n duur pand hebben.
Ja, een mooie showroom, alles blits, maar daar moet je de verdiensten dan ook naar hebben.

Kosten van 1, 2, 7 en 8, zul je respectievelijk moeten verdelen onder showroom, magazijn en werkplaats.
Punt 3 hoort voornamelijk bij verkoop (uitzonderingen daar gelaten).
Punt 4 behoort onder verkoop.
Punt 5 is duidelijk werkplaats.
Punt 6 is duidelijk magazijn.

Nogmaals, de verkoop moet zijn eigen showroom kunnen bekostigen. Maar kunnen ze dat ook?
Wat gebeurt er veelal, alles wordt hoofdelijk omgeslagen.
Ik ben er van overtuigd dat het werkplaatstarief van een Volvo-dealer gelijk kan zijn aan elke Volvo-specialist.

Ik verwacht niet dat dit de komende tijd zal gebeuren.
De werkplaats zal nu wederom het autobedrijf moeten redden. :wink:
En dit heb ik vaker gezien.

Ik vraag mij af waarom een Volvo-monteur ongeveer € 95,- per uur moet kosten,
terwijl deze man blij mag zijn met een bedrag tussen de ± 9 en ± 13? euro per uur.
Volgens mij is de redelijkheid dan helemaal zoek.

Ik zal wel afgeschoten worden. :P
Maar ik heb er gestaan en vind dat de verantwoordelijkheid van een monteur slecht wordt gewaardeerd.

Geplaatst: 13.03.2009 - 21:50
door 24AB2
Koidream schreef:Het is toch simpel.
Als jij je wagen binnenbrengt voor een groot onderhoud, dan ga je akkoord met datgene wat de garagist verstaat onder een groot onderhoud (en hij zal het wel weten zeker).
Wil je dat er enkel olie, filters,... vervangen wordt, spreek dit dan op voorhand af. Als er dan dingen op je factuur staan waar jij niet naar gevraagd hebt. Betaal dat deel dan niet en vraag hiervoor een creditnota...
tjsa , was het maar zo simpel

prijsafspraak voor reparatie - was s'middags niet klaar want er moesten stelplaatjes in USA besteld worden - 2 weken later weer heengebracht - toen was de auto wel klaar - oh ja de prijs was verdrievoudigd en men was mij ook nog terwille geweest door een coulance regeling toe te passen - die hoeveelheid geld had ik op dat moment niet op zak - kan ik de sleutels krijgen om geld op te halen bij de bank ? - nee meneer - laat ik mijn rijbewijs hier - doen we niet meneer - kon ik nondeknetter 2 km lopen

wil je het nog gekker horen ?
familielid : remvloeistof vervangen - was iets verkeerd gegaan - gehele motor compartiment en onderkant motorkap onder de remvloeistof - werd hem 2 gulden in de hand gedrukt - kon hij zelf de boel schoonmaken

voor de goede orde : beide voorbeelden dezelfde officiële GM dealer

zie in je lijstje een spitfire 1500 - laat ik nu in het verleden dezelfde auto volledig gerestaureerd hebben
enige idee hoe dat toendertijd ging t.a.v. onderdelen ?
UK - centraal depot Duitsland - magazijn Nederland - dealer
dan kan het weleens gebeuren dat de afgesproken prijsopgave toch iets anders uitvalt

Geplaatst: 13.03.2009 - 21:56
door Ben
Zullen we het bij Volvo houden?
Dat is al ingewikkeld genoeg ;-)

Geplaatst: 13.03.2009 - 22:01
door 24AB2
Ben schreef:Zullen we het bij Volvo houden?
Dat is al ingewikkeld genoeg ;-)
akkoord
het is tenslotte weekend en hoofdpijn moet je overhouden van de wellicht iets teveel genuttigde drank i.p.v. discussies op een forum :P

Geplaatst: 13.03.2009 - 22:03
door Paul
Je moest eens weten wat er allemaal van betaald moet worden.

Geplaatst: 13.03.2009 - 23:09
door FrankS60
Dan moet je de rekening niet verhogen maar de kosten verlagen... Een ander kan het ook, waarom de dealer niet? Als de dealer maximaal 15% duurder zou zijn dan mn specialist dan bracht ik hem naar de dealer, maar de verschillen zijn te groot en niet te verdedigen.