Pagina 4 van 4

Geplaatst: 27.03.2009 - 10:44
door Ramon&Ramon
Die zijn na 100km tot de draad toe versleten dan:)

Geplaatst: 27.03.2009 - 11:02
door Carfreak
Gisteren de nwe banden eronder gekregen. De achterbanden bleken ook al scheef af te slijten. 4 punt uitlijning was dus hard nodig. Behoorlijke afwijkingen geconstateerd.

Nu staat alles weer recht en dat is te merken. Door het wollige stuurgedrag van de auto merk je het verschil eigenlijk pas echt wanneer er een sterke verbetering optreedt. Met name de bochten worden weer veeeeeeeel strakker gerond.

Ik heb de nwe banden achter laten plaatsen en mijn achterbanden naar voren gezet. In tegenstelling tot wat algemeen aangenomen wordt is het volgens de bandenboer beter om de minder versleten (lees nwe) rubbers achter te plaatsen. Je zou denken dat een voorwielaandrijver meer baat zou hebben als dit andersom gedaan zou worden maar dit komt de sporing kennelijk niet ten goede.

Weer iets geleerd! (en 350 euro lichter)

Geplaatst: 30.03.2009 - 08:28
door Sorcerer
Heb zelf ook Pilot Sport 2's (235/45R17). Slijtage is tot nu toe normaal te noemen. Ze liggen wel héél solide op de weg, maar ze zijn lawaaierig.

Voor de bandenwissel die ergens laat dit jaar aan zit te komen, twijfel ik wel of ik toch niet Primacy HP's moet nemen; dat zijn ook erg goede, fijne en stille banden. Ben alleen bang dat de grip te veel afneemt bij snel bochtenwerk (tja, als je een R hebt moet je hem gebruiken)... Iemand ervaringen met beide banden?

Overigens: als je nieuwe banden neemt (en op zoek bent naar 'gewone banden'), neem dan geen budgetmerk maar neem die fijne Michelin Primacy HP's. Die schijnen (test van een Duits blad, geen idee meer welk) erg lang mee te gaan (investering die zich terugverdient dus) + hun grip is beter dan dat van alle budgetbanden. Voor die paar tientjes (want meer is het niet) dat die budgetband uiteindelijk goedkoper is, zou ik niet met minder fijne en minder veilige banden rondrijden (hoewel dat laatste wel een heel rekbaar begrip is, zijn de banden onder je auto toch wel heel erg bepalend voor de hoeveelheid grip die je hebt).

Geplaatst: 30.03.2009 - 13:50
door Carfreak
Dat van dat lawaai kan ik niet onderschrijven. Wellicht maken de jouw meer herrie omdat je 235/45/17 hebt? (meer rubber/meer herrie?)

Geplaatst: 30.03.2009 - 19:14
door Jan W
Carfreak schreef:Dat van dat lawaai kan ik niet onderschrijven. Wellicht maken de jouw meer herrie omdat je 235/45/17 hebt? (meer rubber/meer herrie?)
Ik kan dat daarentegen wèl onderschrijven.

Om de zomervelgen liggen de Pilot Sports (225/45R17W) en deze maken beduidend méér (afrol-)kabaal dan de wintersloffen (Conti's WinterContact, maat 205/55ZR16). Raar maar waar, ondanks het "open" profiel van de winterbanden...

Misschien is e.e.a. inderdaad aan de breedte en wellicht tevens de stugheid van de Michelins te wijten???
Wie het weet mag 't zeggen.....

Greetz,
Jan W

Geplaatst: 30.03.2009 - 21:12
door VolvoRob
Goede band, niks mis mee. Ik rijd er 40 dkm mee. Wel op 20 dkm kruislings wisselen.....

Geplaatst: 31.03.2009 - 12:52
door Sorcerer
Carfreak schreef:Dat van dat lawaai kan ik niet onderschrijven. Wellicht maken de jouw meer herrie omdat je 235/45/17 hebt? (meer rubber/meer herrie?)
Heb ook een V70 gereden met circa dezelfde maat maar met andere banden, en die maakt beduidend minder rolgeluid. Bovendien maakt het soort asfalt een enorm verschil bij deze banden: nieuw donkerder asfalt maakt veel minder lawaai dan grof ouder asfalt.

Maargoed, andere banden betekent wellicht een stuk minder grip/stabiliteit en dat is toch ook zonde...

Geplaatst: 03.04.2009 - 10:32
door Carfreak
VolvoRob schreef:Goede band, niks mis mee. Ik rijd er 40 dkm mee. Wel op 20 dkm kruislings wisselen.....
Kruislings wisselen? die kende ik nog niet. Wel van voor naar achter. Wat is het voordeel?

Geplaatst: 03.04.2009 - 20:00
door FrankS60
Mag hopen dat die banden geen verplichte draairichting hebben als je ze kruislings gaat verwisselen... Of laat je ze van de velg aftrekken en er andersom op zetten?

Re: Michelin Pilot Sport 2 225/45/17 / Rotzooi???

Geplaatst: 05.04.2009 - 12:18
door V70D5200+
Ben het met je eens: rotzooi. Heb een jaar geleden 4 nieuwe Michelins op de wagen gelegd en ik rij nu al meer dan een half jaar met een hobbelende geit. Hoogteslag in minstens 2 banden en alle vier de banden flink "gecubt" uitlijnen balanceren wisselen draaien helpt allemaal niet meer. Dus doorhobbelen tot ze versleten zijn of vroegtijdig in de portemonnee duiken en vier nieuwe banden kopen, maar geen Michelin meer !

Re: Michelin Pilot Sport 2 225/45/17 / Rotzooi???

Geplaatst: 05.04.2009 - 13:40
door Thijs
V70D5200+ schreef:Ben het met je eens: rotzooi. Heb een jaar geleden 4 nieuwe Michelins op de wagen gelegd en ik rij nu al meer dan een half jaar met een hobbelende geit. Hoogteslag in minstens 2 banden en alle vier de banden flink "gecubt" uitlijnen balanceren wisselen draaien helpt allemaal niet meer. Dus doorhobbelen tot ze versleten zijn of vroegtijdig in de portemonnee duiken en vier nieuwe banden kopen, maar geen Michelin meer !
Raar verhaal, onbekende!! Michelins premacy HP zijn gewoon hele goede (bewezen) banden!

Re: Michelin Pilot Sport 2 225/45/17 / Rotzooi???

Geplaatst: 06.04.2009 - 11:40
door Carfreak
V70D5200+ schreef:Ben het met je eens: rotzooi. Heb een jaar geleden 4 nieuwe Michelins op de wagen gelegd en ik rij nu al meer dan een half jaar met een hobbelende geit. Hoogteslag in minstens 2 banden en alle vier de banden flink "gecubt" uitlijnen balanceren wisselen draaien helpt allemaal niet meer. Dus doorhobbelen tot ze versleten zijn of vroegtijdig in de portemonnee duiken en vier nieuwe banden kopen, maar geen Michelin meer !
Je hebt het over de PS2 banden?
Ik heb momenteel ook last van hobbelen. Wellicht ten gevolge van het wisselen van voor naar achter? Ik dacht even wellicht een loodje te hebben verloren. nav jouw post twijfel ik. Misschien toch maar weer omdraaien dat spul.

Geplaatst: 17.04.2009 - 14:17
door Carfreak
Weer bij de bandenboer geweest. De banden voorop hebben wat last van cuppen maar niet overdreven veel. Dat de bandenspanning door een mdw op 2,7 Bar was gezet zal het geheel er ook niet comfortabeler op gemaakt hebben. Nu staan ze weer op 2,4 bar en is het gehobbel stukken minder (lees acceptabel)

Geplaatst: 14.07.2009 - 17:52
door Sorcerer
Mijn herrie kwam overigens doordat ze gecupt zijn. Volgende week gaan er vóór de vakantie weer 4 nieuwe PS2's op. Bevalt dat niet (te snelle slijtage, te veel herrie) dan stap ik over naar Primacy HP. Maargoed, ze krijgen nog één kans, o.a. vanwege de eindeloze grip.

Geplaatst: 21.08.2009 - 16:58
door Echalon
Perfecte band! Is alleen wat duurder; bij mij zijn het slicks na 25.000 km... (V70 T5 aut.) Moet er wel bij zeggen dat een caravan van 1700 kg meeslepen door Frankrijk geen goed doet; bovendien wil ik per definitie als eerste (lukt ook altijd) uit de "Peage-poortjes" accelereren :evil: .
(Goed; vervolgens weer tanken... :D )

Qua kwaliteit en wegligging etc. etc. weinig ander schoeisel onder zo'n auto!

succes!
bas

Geplaatst: 22.08.2009 - 01:24
door degids
Carfreak schreef:Weer bij de bandenboer geweest. De banden voorop hebben wat last van cuppen maar niet overdreven veel. Dat de bandenspanning door een mdw op 2,7 Bar was gezet zal het geheel er ook niet comfortabeler op gemaakt hebben. Nu staan ze weer op 2,4 bar en is het gehobbel stukken minder (lees acceptabel)
Ik dacht dat cuppen alleen op de niet-aangedreven banden voorkwam?

Geplaatst: 22.08.2009 - 07:41
door Oceanracer
De voorbanden van Carfreak zijn gewisseld. Voorheen (voordat hij 2 nieuwe banden liet plaatsen) zaten die op de achteras.