Pagina 4 van 4

Geplaatst: 24.04.2009 - 16:54
door Welles
2700% is veel, maar zeker qua veiligheid zijn er toch wel iets meer aspecten aan CC-software dan een automatische deurvergrendelingssoftware...

Geplaatst: 24.04.2009 - 17:06
door 24AB2
bart simpson schreef:Ik kan en wil de soms behoorlijk verschillende softwareprijzen niet verklaren, de toonzetting hier is dat het allemaal "te duur" is en een dealer een klant pas wint als hij het voor minder wil doen, de dealer heeft geen keuze als het gaat om het tarief van die software
Software om een (in Duitsland std aanwezige) standkachel te activeren is in Duitsland iets van € 650,-- en hier "slechts" € 175,--, de genoemde tarieven zijn hier (danwel daar) "normale" tarieven, passen die je doe je het wel, passen die je niet doe je het niet, rij anders naar b.v. Spanje als het daar slechts € 125,-- is.
m.a.w. er is sprake van willekeur welke naar alle waarschijnlijkheid is gebaseerd op bv de economische positie etc etc van een land/inwoners

lekker is dat : laat die maar wat meer betalen dan de ander want die kunnen / willen het toch wel betalen

daarnaast geeft U met Uw voorbeeld zelf aan dat Volvo dit "aan het uitmelken " is
marktwerking is wanneer er veel aanbod is de prijs daalt ( DE standaard standkachel dus zou de software prijs laag dienen te zijn , maar ja als het er daar standaard is en een ieder het heeft en er gebruik van wil maken dan verhogen we de prijs en kunnen we er extra op verdienen )

Geplaatst: 24.04.2009 - 17:18
door bart simpson
Als alles je zondermeer al te duur is is dat inderdaad een leuk bedachte, als je in NL een cruise controle geactiveerd wilt hebben weet je iig wat het hier kost, als het in b.v. (!) Spanje veel goedkoper kan moet je daar idd ook heen (kunnen) gaan.
Suggereer alleen niet dat de dealers het dan maar goedkoper moet gaan doen omdat dat alles zo oneerlijk is, die kopen dit product ook gewoon in bij Volvo en betalen (ook) de daarvoor staande prijzen.

Geplaatst: 24.04.2009 - 17:50
door 24AB2
bart simpson schreef:Als alles je zondermeer al te duur is is dat inderdaad een leuk bedachte, als je in NL een cruise controle geactiveerd wilt hebben weet je iig wat het hier kost, als het in b.v. (!) Spanje veel goedkoper kan moet je daar idd ook heen (kunnen) gaan.
Suggereer alleen niet dat de dealers het dan maar goedkoper moet gaan doen omdat dat alles zo oneerlijk is, die kopen dit product ook gewoon in bij Volvo en betalen (ook) de daarvoor staande prijzen.
als U goed gelezen heeft spreek ik ook niet de dealer aan !!!

t.a.v. duur /niet duur

tjsa heb voor mijn zomerbanden originele Mimas velgen gekocht - heb originele Volvo vloermatten gekocht en die er in lagen verwijderd
maar heb aftermarked multifilters aangeschaft i.pv. de originele Volvo
waarom denkt U ?

Geplaatst: 24.04.2009 - 17:52
door Welles
Wat ik me ook vooral afvraag...

...heeft Chefke3 nu al een werkende cruise-control in zijn "onaangenaam kale S60"? ;-)

Geplaatst: 24.04.2009 - 18:06
door bart simpson
als hij het geld er voor over heeft mogeljk wel, anders niet

Geplaatst: 24.04.2009 - 18:17
door bart simpson
24AB2 schreef:
bart simpson schreef:Als alles je zondermeer al te duur is is dat inderdaad een leuk bedachte, als je in NL een cruise controle geactiveerd wilt hebben weet je iig wat het hier kost, als het in b.v. (!) Spanje veel goedkoper kan moet je daar idd ook heen (kunnen) gaan.
Suggereer alleen niet dat de dealers het dan maar goedkoper moet gaan doen omdat dat alles zo oneerlijk is, die kopen dit product ook gewoon in bij Volvo en betalen (ook) de daarvoor staande prijzen.
als U goed gelezen heeft spreek ik ook niet de dealer aan !!!
t.a.v. duur /niet duur

tjsa heb voor mijn zomerbanden originele Mimas velgen gekocht - heb originele Volvo vloermatten gekocht en die er in lagen verwijderd
maar heb aftermarked multifilters aangeschaft i.pv. de originele Volvo
waarom denkt U ?
Neem mij deze misvatting dan niet kwalijk, de toonzetting in deze topic is er een van het konsekwent juist de dealer de softwareprijs wel kwalijk te nemen.

Geplaatst: 25.04.2009 - 21:17
door Oceanracer
Nou, laten we dan ook de Volvo-specialist gelijk even op de korrel nemen:

Ik zou voor € 10,00 de software "krijgen" + de tijd die de monteur er mee bezig zou zijn, moeten bekostigen. Tot zo ver logisch. Maar nu krijg ik de rekening en dan kost de software in ene geen € 10,00 incl BTW maar al € 11,20 excl BTW! En ik moet € 12,00 ex betalen voor het gebruik van de testkast/computer. Plus het uurloon ( € 55,00 ex). Omdat er ook nog wat andere kleine dingetjes aan zijn gedaan (remvloeistof bijgevuld & stuuruitslagbegrenzers opgevuld met ringen) , weet ik niet precies hoelang er met die software bezig is geweest, maar als ik uit ga van 22,5 minuut (de helft van het in rekening gebrachte uurloon) kost het uiteindelijk € 52,15!!! En dat is dus nog DUURDER DAN DE DEALER!!!

Ik denk dat ik nog even moet gaan praten met de beste man...

Geplaatst: 30.06.2009 - 20:29
door Rob2u
Ook ik hik aan tegen de kosten van de cruise control software. Ik ben maar eens gaan shoppen in het buitenland (mijn V70 is tenslotte geïmporteerd....):
Belgie: software : 356,16 ex BTW (in Belgie 21%)
Duitsland:
- Software für Tempomat : 359,00 €
- Tempomat Einheit : 85,00 €
- Arbeitslohn : 72,00 € ( inkl. Einbau + Programmierung )
- Gesamt Preis : 516,00 €
Nederland: software : 300,- incl. BTW

Vreemd die prijsverschillen maar dus in NL het "goedkoopst". Ik ga nog maar even sparen......

Geplaatst: 30.06.2009 - 21:51
door Johan
In NL wordt cruise control niet met BPM belast.

Geplaatst: 30.06.2009 - 21:59
door liquid_force
niet als je die achteraf laat monteren

Geplaatst: 30.06.2009 - 23:32
door Johann
bart simpson schreef: S60's zonder cruise control zijn overigens zeer schaars, ik heb er nog nooit een gezien
Heb een stuur zonder knoppen..

Geen CC .. .

Handmatige AC ..

:?

Geplaatst: 01.07.2009 - 08:33
door Paul
Ja maar Johann, jij hebt een oude KLPD auto... das gewoon een Base S60.

Geplaatst: 01.07.2009 - 09:52
door piotrV70
Rob2u schreef:Ook ik hik aan tegen de kosten van de cruise control software. Ik ben maar eens gaan shoppen in het buitenland (mijn V70 is tenslotte geïmporteerd....):
Belgie: software : 356,16 ex BTW (in Belgie 21%)
Duitsland:
- Software für Tempomat : 359,00 €
- Tempomat Einheit : 85,00 €
- Arbeitslohn : 72,00 € ( inkl. Einbau + Programmierung )
- Gesamt Preis : 516,00 €
Nederland: software : 300,- incl. BTW

Vreemd die prijsverschillen maar dus in NL het "goedkoopst". Ik ga nog maar even sparen......
Ik ben binnenkort in Polen en ga daar even langs de dealer om te vragen wat de CC software kost.
Weet iemand trouwens de prijs van de BC software in NL ?

Geplaatst: 01.07.2009 - 15:27
door Rob2u
Johann schreef: Heb een stuur zonder knoppen..

Geen CC .. .
Knoppen zijn wel heel goedkoop: gebruikt ca €25 (www.volvos.nl). Monteren is ook eenvoudig, is al vaak op het Forum geweest.

Geplaatst: 01.07.2009 - 15:33
door Rob2u
piotrV70 schreef:[
Ik ben binnenkort in Polen en ga daar even langs de dealer om te vragen wat de CC software kost.
Beetje duur om "even" naar Polen heen en weer te rijden.....:
stel 1100km x 2, 1:10, 1,40/liter = €308. Zou de software daar gratis zijn........