Pagina 4 van 11
Geplaatst: 15.07.2009 - 10:44
door denkweb
AllDays schreef:Hoi Allemaal,
Mij is bij de aanschaf van mijn V70 al gelijk gezegd dat ik 2000 euro mag uittrekken voor onderhoud (incl. banden en andere vervanging). Ik rij gemiddeld 45.000 Km per jaar. Ik heb nog geen gegevens verzameld daar ik er net in rijdt. Maar als het zover is dan laat ik het wel weten. Ik woon in het midden van het land rond Amersfoort en ben nog aan het zoeken waar ik mijn V70 in onderhoud kan den. Ik vraag mij af of een Volvo dealer het beste is (zeker ook het duurste).
Met die kilometers per jaar kom je inderdaad ook aan deze onderhoudsprijzen. Je doet dan een jaar met 1 set banden, alleen dat tikt al lekker aan. Komt het reguliere onderhoud nog bij en vermoedelijk 1x per jaar een akkefietje waarvoor je de dealer bezoekt. Dit had ik in het verleden met mijn 850 TDI ook, ik reed dezelfde kilometers en de wagen is, op de banden na, bij de dealer onderhouden al die jaren. Kleine uitzonderingen waren de 'doe-het-zelf' klusjes; remmerij, oliewissel halverwege het jaar, ruitenwissertjes, etc. Meestal probeerde ik dit met de sleuteldagen van de Volvo 850 Club te regelen, wat ook in de portemonnee nog wat scheelde bij de aanschaf van de onderdelen. Dus 1x per jaar naar de dealer en halverwege het jaar zelf wat onderhoud en de banden. 2000 euro klinkt dan duur, maar verhoudingsgewijs betaal je niet meer of minder dan een ander, de auto slijt harder door intensiever gebruik en als je gaat bezuinigen dan kom je jezelf een keer tegen met een factuur die echt onbetaalbaar lijkt. En heb je dan een keer een goedkoop jaar, wees dan niet te beroerd om iets preventief te laten vervangen. Een koppelingsset bij 250.000km bijvoorbeeld. Dit zijn dingen die je anders zullen overvallen wanneer het jou het slechtste uitkomt.
En ja, ook voor mij is iedere euro er één...

Geplaatst: 22.04.2010 - 11:48
door Ex-lease
Deze week bij de dealer de 140.000 km beurt laten doen, inclusief APK. Geen bijzonderheden, alleen ruitenwisserbladen voor en achter vernieuwd. Totale kosten bedroegen 523 euro. Fietsje in bruikleen om van en naar de dealer te komen. Prima.
Nu hopelijk weer een jaartje zorgenloos rijden, tot aan de volgende beurt (die wel wat duurder zal zijn vanwege vervanging distributieriem).
Geplaatst: 22.04.2010 - 12:46
door Nielsje
Afgelopen week de 190.000 beurt laten uitvoeren. Daar mocht ik € 725,- neerleggen.
Maar dat is inclusief nieuw accu ( € 105,-) en vervangen van de remvloeistof (€ 105,-). Volgens de Volvo normen voldeed dit niet aan de eisen.
Auto wel weer gewassen en gezogen.
Kofferbak uitzuigen niet gedaan en de asbak zat nog vol met papier. Minpuntje!!
Daarbij werd opgemerkt dat de O-ringen van de droger vermoedelijk moeten worden vervangen á € 375,- veel geld voor een paar ringetjes.
Dat gebeurt dus bij de airco-specialist!
Geplaatst: 22.04.2010 - 12:55
door Oceanracer
Dat is inderdaad veel geld! Want bij een aircoboer kun je voor dat geld een complete condensor inclusief droger en nieuwe vulling krijgen!
Geplaatst: 22.04.2010 - 14:51
door Peter-V50
Auto wel weer gewassen en gezogen.
Kofferbak uitzuigen niet gedaan en de asbak zat nog vol met papier. Minpuntje!!
Tsja, de dealer heeft mijn auto alleen even door de wasstraat gehaald en vervolgens op laten drogen. Dus jij hebt niet te klagen!

Geplaatst: 22.04.2010 - 15:27
door V70/2.4D/2003
Voorlopig lan ik alleen maar oordelen over de beurten uit het verleden. Toen reed ik nog (Sl)Opeltjes Astra diesel.
Een 30.000 km beurt kost bij Opel 259,-. Is een landelijke voorgeschreven prijs. Daar komt bij 30 euro veelrijdertoeslag, het zijn immers diesels en daar rijden mensen in die veel kilometers maken. Ergo: 289 euri voor de beurt, excl. onderdelen en olie.
Bij de Opeldealer in Leer (Dld), "HIRO", betaalde ik slechts 93 euro voor diezelfde beurt, ex onderdelen. Die onderdelen waren dan ook nog eens goedkoper in Dld. Elke beurt tikte ik 230 tot 250 euro af tegen het dubbele in NL. Daar kwam nog bij dat een 30.000 km beurt daar "klaar terwijl U wacht" was en de auto elke keer uitgezogen, gewassen en met de zeem gedroogd was. En ergens had ik het gevoel dat in Dld kwalitatief beter onderhoud werd gepleegd dan in NL maar, dat is een gevoel.
Ik ben dus stik nieuwsgierig wat een beurt voor de V70 in Dld bij een dealer gaat kosten, als er iemand is die dat kan vertellen: ik ben een en al oor. Ik heb mijn oog laten vallen op de dealer in Papenburg (Emsland) dus als er -1- van de groninger of drentse forummers is die dat weet, ik lees het graag.
Maar goed, in het verleden moest ik elke 5.000 km naar de garage voor, of een kleine of een grote beurt. Nu eens in de 30.000 km. De olie is verbeterd, de motoren zijn beter dus, als we gaan rekenen, dan valt het ergens ook nog wel mee, toch?
Geplaatst: 22.04.2010 - 15:58
door FrankS60
Nielsje schreef:
... en vervangen van de remvloeistof (€ 105,-). Volgens de Volvo normen voldeed dit niet aan de eisen.
Grappig, remvloeistof kost voor een complete flush 25 euro (max!) en het hele systeem flushen is in 30 minuten gedaan door een semi-leek. Heb het 3 maanden geleden nog gedaan op de S60...
Geplaatst: 22.04.2010 - 17:03
door Carfreak
Oh ja, nav de vraag over blokken en schijven Voor (een jaar geleden)
Bij de dealer vraagt men incl BTW + Montage 370 euro.
Geplaatst: 22.04.2010 - 18:16
door janpie
Maandag naar de garage (Westerbroek)voor zijn 2e verjaardag (200000)
Stabiestangetjes en rubbers voor de voorste schokbrekers, linker deurrubber,
update voor de ETM, en de nodige beurt. Zou het jullie mededelen wat ik kwijt ben aan euris
Geplaatst: 22.04.2010 - 21:11
door toppertje
Oceanracer schreef:"Men" vind mij wel eens wat te kritisch, ja.

en terecht toch?
als je zoveel geld uitgeeft bij een dealer(of gelijk bij wie ook)
dan MAG je toch ook kritisch zijn?
Geplaatst: 24.04.2010 - 20:19
door V70Rene
Hapee schreef:@V70Rene
Het kan nog erger. Een 180.000 km beurt voor € 1560,01 (let op die ene cent!) :shock: Bestond uit reguliere beurt, met als extra's schijven en blokken voor en achter, stabilisatorstang linksachter vervangen, remvloeistof vervangen, bovenste motorsteun vervangen en een extra liter motorolie (voor € 17,26 ex-BTW op de rekening). In Brabant zeggen ze dan "ut kost wah, maor dan hedde ok wah" :roll:
IK ben afgelopen week weer geweest 1 jaar na de openingspost voor een beurt. 143.000 km op de teller en wat reparaties:
1 aandrijfhoes - 2 ophang rubbers voor - remschijven + blokken achter - en dan natuurlijk de reguliere beurt.... Ik heb de rekening nog niet maar het zal wel weer janken worden

Ik laat het wel horen als ik de rekening heb.
En nog rijdt de auto zo fijn en geweldig - elke keer weer een genot als ik ga rijden.
Geplaatst: 24.04.2010 - 21:09
door my first volvo
Carfreak schreef:Oh ja, nav de vraag over blokken en schijven Voor (een jaar geleden)
Bij de dealer vraagt men incl BTW + Montage 370 euro.
OP ebay Duitsland koop je de orginele Volvo remschijven en blokken (voorzijde)voor € 150.00.(achterzijde €120.00)
bij een VOLVO DEALER in Duitsland.
Monteren mbv een Hayens reparatieboek is voor nagenoeg iedereen zelf te doen. Moeilijkheidsgraad is twee, (vijf is maximaal) en je hebt geen speciaal gereedschap nodig, reken op 1,5 uur als je alles goed schoon wilt maken.
Verder ben ik van mening dat indien je net als ik ongeveer 15000 km pj rijdt een jaarlijkse beurt echt onnodig is, luister naar je auto en ga naar de garage als er iets kapot is. Een filterje ruitenwisserblad bougies luchtfilter en je slten en scharnieren invetten kan je zelf doe. Het is toch doodzonde om na 1 jaar vol synt. olie die 15000 heeft gehad te vervangen. Laat je distributie / remolie gewoon bij de dealer doen. Zo kom je niet in de buurt van onderhoudskosten van €2000 :!: :?: euro per jaar.

Geplaatst: 24.04.2010 - 21:33
door Froggy81
Ik heb bij verschillende volvo dealers geinformeerd voor een kleine beurt (170.000km beurt) Omdat ik eigelijk wel een stempel in mijn onderhoudsboekje wilde hebben.
Koste daarvan waren allemaal tussen de 500 en 600 euro :shock:
Ik heb de beurt maar zelf uitgevoerd.
Ik was voor al het materiaal.
-6 liter Helix plus olie
-oliefilter
-motorreiniger
-luchtfilter
-interieurfilter
-5 bougies
Totaal 135 euro aan materiaal met een leuke korting natuurlijk
Dan maar geen stempeltje in het boekje!!!!
Toch weer een paar honderd euro bespaard
Geplaatst: 24.04.2010 - 23:18
door t5power
Froggy81 schreef:
Totaal 135 euro aan materiaal met een leuke korting natuurlijk
Het lijkt me ook gaaf om dat soort zaken zelf te kunnen doen. Maar daar heb je toch wel even wat ervaring e.d. voor nodig? Om maar niet te spreken over materiaal e.d.? Ben toch wat huiverig om zo aan mijn beauty te sleutelen

Geplaatst: 25.04.2010 - 11:56
door denkweb
Hoeveel rijdt je per jaar? Zag net bij Harrie Arendsen op de site een aanbieding met remblokken en schijven, dit jaar ook rondom aan de beurt... vorig jaar kleine 400 euro kwijt geweest bij de beurt, dus mag de schade nu inhalen

Geplaatst: 26.04.2010 - 09:01
door donald1957
denkweb schreef:Hoeveel rijdt je per jaar? Zag net bij Harrie Arendsen op de site een aanbieding met remblokken en schijven, dit jaar ook rondom aan de beurt... vorig jaar kleine 400 euro kwijt geweest bij de beurt, dus mag de schade nu inhalen

Geldt deze zomeraanbieding voor alle Volvodealers ?
Geplaatst: 28.04.2010 - 17:55
door janpie
Maandag naar de garage (Westerbroek)voor zijn 2e verjaardag (200000)
Stabiestangetjes en rubbers voor de voorste schokbrekers, linker deurrubber,
update voor de ETM, en de nodige beurt. Zou het jullie mededelen wat ik kwijt ben aan euris

Zo dat was even beroert.. wat ik al zij; de ETM update 13,11 euro
brandstoffilter 31,90€,oliefilter 8,35€ luchtfilter 18,30€ , interieurfilter 29,20€ .
gaat nog he!
maar ja er komt altijd wel wat bij.
remblokken set 77,35€
reparatieset veerpoot 2x 77,35€ = 146,40€
veerzitting v70 mcpherson 2x 27,40 =54,80€
schokdempers voorzijde 2x 150,40 = 300,80€
olie 50 €
milieu toeslag, klein mat.
5,50 uur werk a 55,00 euro ex btw
a 1.367,02 € ink.
jaja lekker zo voor de vakantie
maar kan er zo wel een tijdje tegen aan
Hoop ik :roll:
Geplaatst: 28.04.2010 - 19:45
door V70/2.4D/2003
Ik neem aan dat het opnieuw uitlijnen en geheel reinigen en poetsen van de auto bij de prijs is inbegrepen? Nee, onzin. Even relativeren: het geheel minus de extra zaken als remmen en veerpoten, dan zit je toch op ongeveer 600 euro voor een beurt? Tja, ook dat is nog een bak poen.
Desondanks, hij kan er weer even tegen. Uithuilen en opnieuw beginnen.
Geplaatst: 28.04.2010 - 20:12
door Gast
Ik denk, gezien de rekening ongeveer € 250,- voor de beurt. Let op ex. BTW prijzen.
En dan zitten er nog niet eens bougies bij.
Deze "beurt" (filters vervangen) doe je in een 1/2 uur.
Geplaatst: 28.04.2010 - 20:58
door Jacco K.
Je moet maar zo denken dat je in de vakantie geen gelazer met je auto hebt.