Pagina 4 van 4

Geplaatst: 03.12.2009 - 23:28
door Poolrev
Als ik mij niet vergis, is de eigenaar van die C30 ook actief (geweest) hier op het forum, zou je even moeten zoeken :wink: .

Geplaatst: 10.12.2009 - 23:16
door Neildw
Ja, maar hoe zoek je zoiets op hé. :-)

Het zou goed nieuws zijn want dat is toch een teken dat die persoon toch meer geeft om zijn auto dan de gemiddelde bestuurder.

Geplaatst: 10.12.2009 - 23:26
door Paul
Ziet er goed uit, denk dat je aan de staat van de velgen al kan opmaken hoe deze auto is bereden. Als het echt een liefhebber is geweest, zien ze er goed uit!

Geplaatst: 18.12.2009 - 21:52
door Neildw
Morgen ga ik naar de onderstaande kijken. € 16.500

Kenmerken

Automerk:

Volvo

Carrosserie:

Hatchback

Bouwjaar:

01 - 2009

Conditie:

Gebruikt

Opties:

Boordcomputer, Centr. vergrendeling, Cruise control, Elektr. buitenspiegels, Getint glas, Lederen bekleding, Lichtmetalen velgen, Metallic lak, Navigatiesysteem, Open dak, Parkeersensor, Radio & CD, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging, Trekhaak

Kleur:

Zwart
Omschrijving
Met fabrieks garantie
Volvo
C30 2.0D (136 pk)
Kleur: 452 Black Saphire Metallic
Bekleding: Leder
Modeljaar: 2008
Eerste ingebruikname : 2009
Km-stand: > 40.000
Met onderhoudsboekje (1x onderhoud)
Superprijs: €16.250.
Prachtige staat!
Beschikbaar vanaf levering nieuwe Volvo voorzien half november.
standaarduitrusting C30 aangevuld met
SUMMUM- uitrusting:
*Lederen bekleding
*Electronic Climate Control (ECC)
*2 verlichte make-up spiegels
*Bekerhouders vooraan
*Armsteun achteraan
*Met leder beklede handgreep handrem
*Met leder bekleed stuurwiel
*Leder beklede knop versnellingshendel
*Zaurak lichtmetalen velgen 17”
*Virual white inleg
*Automatische dimmer op achteruitkijkspiegel
*In hoogte verstelbare passagiersstoel
*Mistlampen voor
*Regensensor
*In stuurwiel geïntergreerd afstandsbediening voor audio systeem
*Cruise control
*Bi-Xenon koplampen, inclusief koplampsproeiers en dynamische
licht hoogteregeling
*Verwarmbare zitplaatsen vooraan
*Elektrisch inklapbare buitenspiegels met geïntergreerde
verlichting
*Pluchevloermatten
Mogelijk tot 1jaar garantie, krediet mogelijk tel:

Geplaatst: 19.12.2009 - 11:00
door Paul
Dat klinkt als een HELE dikke C30!!!

Summum, Schuifdak, Navigatie...

Geplaatst: 25.12.2009 - 18:27
door Neildw
Hey Paul.

Het was een dikke C30. Alleen bleek het deels een andere te zijn. Hij had er meerdere staan gehad en er was er ene over. Deze had nog steeds navigatie, zetelverwarming, elec spiegels, ruiten, ruitenwissers en lampen (xenon). Maar was een andere kleur en had geen schuifdak. En de navigatie heb ik eigenlijk niet nodig. (tomtom).

En uiteindelijk wil ik toch voor een benzine gaan (minstens 1.8) maar die is echt amper te vinden.


Gisteren is mijn auto uitgebrand

Daardoor moet ik dus nu snel een andere kopen.

Wat denken jullie van de volgende?

Volvo v40 op lpg
Beschrijving » volvo v40
weg wegens dubbel gebruik

bouwjaar: november 1996
kilometerstand: 259000km
type: v40 2000cc benzine/lpg

full option
zetelverwarming
lederen zetels
airco
radio
spiegelverwarming

pas nieuwe remblokken, remschijven
en nieuwe banden vooraan.

lpg tank gekeurd tot in 2019.

prijs
gekeurd: ? 2500
ongekeurd:? 2000

http://www.kapaza.be/detail/23177410/

Zou tijdelijk zijn voor het werk al, en tot ik een degelijke C30 naar zin heb gevonden.

Geplaatst: 25.12.2009 - 21:47
door Paul
Ik zou dat geld dan gewoon steken in een C30 en dan iets regelen met je dealer.
Ik denk dat je voor een 1.8 Benzine eentje uit Nederland moet halen, bij jullie in Belgie zijn ze voornamelijk diesel.

Geplaatst: 25.12.2009 - 21:51
door Paul
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=6526379

en daar gaat dan nog iets van 3000 euro af van BPM wat je terug krijgt bij de grens. Moet je maar even bingen hoe dat werkt. (of googlen)

Geplaatst: 26.12.2009 - 10:33
door Neildw
Dat van die BPM begrijp ik niet meteen.

Maar ik bekijk het zo. Ik had al een groot deel maar zou nog een stuk moeten hebben lenen voor die auto te kopen. Met deze auto (nog wat af van de prijs + lpg 'goedkoop') kan ik verder sparen zodat ik op het gemak verder kan kijken en dat ik rustig door kan sparen zodat ik een nieuwe aankoop vrijwel meteen kan betalen.

En ja, Belgie is spijtig genoeg een Diesel-land.

Geplaatst: 26.12.2009 - 11:01
door Paul
Staat hier wat duidelijker

Weet zeker dat je goedkoper uit bent, al zou ik persoonlijk NOOIT gas inbouwen en gewoon diesel gaan rijden, maar goed dat is mijn mening.

klikkkk

Geplaatst: 26.12.2009 - 11:18
door Neildw
Waarom zou je geen gas inbouwen, als ik vragen mag?

Dus eigenlijk trekt de verkoper (in NL) belasting terug bij het verkoop van een wagen aan iemand aan de EER? Dus krijg ik die korting direct te zien op de aankoop van de wagen of indirect nadat ik hem al heb gekocht?

Wat ik er van kan opmaken.

Geplaatst: 26.12.2009 - 11:19
door Neildw
Oh en ja,

Als ik dan in België een auto zou kopen kan ik eventueel deze nog inruilen ook. Enkel nog ff checken voor de premie.

Geplaatst: 26.12.2009 - 11:42
door Paul
Ja, je moet zorgen dat die dealer de kentekenplaten inlevert, dan krijg je zogenoemde exportplaten, op het moment dat die platen omgewisseld worden krijg je die centjes terug. Hoeveel precies kan de verkoper zo voor je uitrekenen. (ik niet!) We hebben alleen een calculator op autoweek.nl die het andersom uitrekend. (een auto uit bijvoorbeeld duitsland import naar NL)

Gas, ja waarom zou je gas willen? Fabrieksgarantie vervalt (als die nog aanwezig is) en een diesel is toch veel zuiniger? En je kan nog wat kwijt in de achterbak!

Geplaatst: 26.12.2009 - 12:09
door Neildw
Is het niet zo dat je door Volvo zelf achteraf LPG (i) laat steken dat dit mee opgenomen word?

Het is goedkoper, en met de nieuwste systemen zeker niet slecht.

En als je een ringtank laat plaatsen heb je die plaats nog altijd. (als de c30 tenminste daar een extra band heeft)

Diesel is goed, maar probleem is dat mijn woon-werk afstand te kort is +- 17km enkel. En daarbij komt ook dat de vlaamse (belgische) regering de accijnzen op diesel gaat verhogen.

Geplaatst: 02.01.2010 - 15:49
door Neildw
Hoe langer hoe meer ik denk beter uit te kijken naar een diesel.

Geplaatst: 02.01.2010 - 17:14
door Mike Philippens
Neildw schreef:Het is goedkoper, en met de nieuwste systemen zeker niet slecht.
Ik reed rond '96 in een S40 1.8 (of was het 1.9?) met LPi en dat beviel prima. Ik merkte er echt helemaal niets van. Op benzine had ie een iets hogere top, maar we wonen niet aan een circuit, dus wie zegt dat LPG 'm performance kost is wat mij betreft niet goed bezig op de weg, of roept maar wat. En als je een keer wilt scheuren, zet je 'm op benzine en kun je je gang gaan.

Alleen is het in een C30 een beetje drama met de tank denk ik. In die S40 had ik een 80L gastank en nog voldoende kofferruimte over. In de C30 kun je alleen zo'n klein pistankje kwijt en sta en om de ene dag aan de pomp. Als je een beetje kilometers maakt dan (vaak de reden om LPG of diesel te nemen). Ik zou dat in de C30 niet doen. Pak dan een 1.6D DrivE oid, lekker zuunig.

Geplaatst: 07.01.2010 - 10:35
door Neildw
Mja, je hebt enerzijds wel gelijk. Maar ik ben bang dat de 1.6 net wat power mist tegenover zijn grotere broers (en gewicht). Pas op, het is niet dat ik wil race, scheuren en onozel doen maar wil zeker vlot genoeg meekunnen met het verkeer.

Geplaatst: 07.01.2010 - 12:29
door Mike Philippens
Neildw schreef:Mja, je hebt enerzijds wel gelijk. Maar ik ben bang dat de 1.6 net wat power mist tegenover zijn grotere broers (en gewicht). Pas op, het is niet dat ik wil race, scheuren en onozel doen maar wil zeker vlot genoeg meekunnen met het verkeer.
De Opel Astra GTC die ik nu heb, heeft hetzelfde vermogen en een beetje minder koppel. Ik kan prima meekomen met het verkeer. Je moet wel een hele trieste wagen hebben wil je niet mee kunnen komen denk ik.

Aan het einde van de week staat mijn boordcomputer op +/- 60kmh, dus ik maak me geen illusies over snelheid. En zolang ik nog steeds (bijna altijd) als eerste weg ben bij de verkeerslichten heb ik geen 2.4L nodig ;)