Pagina 4 van 4

Geplaatst: 25.05.2009 - 19:52
door euerw
AlexV70 schreef:
euerw schreef:ben eigenlijk dan bang dat het niet goed is voor mijn bak
Wat niet?
afremmen op de GT

Geplaatst: 25.05.2009 - 20:04
door euerw
Whatever.., heb nooit begrepen dat zoveel mensen alleen maar handbak rijden, mijn s60 D-tje met GT komt even makkelijk mee en meestal met het opschakelen loopt die van mij door zonder snelheid verlies en houd de handbak in en zie je mensen juist meer moeite doen om bij te houden. wat dat betreft is het heerlijk om zo te rijden in plaats van steeds maar die hendel in het juiste stand zetten, ga maar een paar uurtje in de file stapvoetrijden..., waarschijnlijk is de spierontwikkeling van het linkerbeen dan giga :lol!:

Geplaatst: 25.05.2009 - 21:30
door Gast
mightyspawn schreef:200.000 met een koppeling? Wat voor bagger auto's heb jij gereden. Als je fatsoenlijk schakelt (en hopelijk leert iedereen dat bij het lessen) gaat de koppeling bijna net zo lang mee als de auto. Uitzonderingen daargelaten.
Nou, de nieuwere Volvo's redden het niet.
Of het dualmassvliegwiel heeft dan al de geest gegeven.
Of de koppelingcilinder.
En een koppeling vervangen omdat ie versleten is met 2 ½ ton is niet vreemd.

Tja vroeger, toen gingen ze snel 3 ½ ton mee, maar die tijden zijn geweest. :cry:

Geplaatst: 25.05.2009 - 21:32
door Oceanracer
284.000 km halen ze in elk geval nog wel. :D

Geplaatst: 25.05.2009 - 21:32
door Gast
euerw schreef:
AlexV70 schreef:
euerw schreef:ben eigenlijk dan bang dat het niet goed is voor mijn bak
Wat niet?
afremmen op de GT
Wat denk je wat er gebeurd als de kickdown in werking komt.
Ik zou niet weten waarom het afremmen slecht zou zijn voor de GT.

Geplaatst: 25.05.2009 - 21:34
door Gast
Oceanracer schreef:284.000 km halen ze in elk geval nog wel. :D
Ja, maar jij bent een rijschoolhouder. :P :wink:

Geplaatst: 25.05.2009 - 22:12
door steven460
Hoe groot is de kans de de Koppeling of DMF vervnagen is bij 191k km bij een T5?
De koppeling voelde nieuwer aan dan bij mijn 2.4i met 140pk met gelijke kilometerstand.

edit: ik heb de afgelopen 40000km zuinig gereden met de koppeling, altijd motor toerental synchroniseren voor op/neer schakelen. en nooit met veel toeren wegrijden zoals sommige koppeling killers doen.

Geplaatst: 25.05.2009 - 23:25
door Gast
Ik houd het niet voor onmogelijk, maar dat is toch te zien in de onderhoudshistorie?

Geplaatst: 26.05.2009 - 09:59
door jeroen.ijmuiden
AlexV70 schreef:
mightyspawn schreef:200.000 met een koppeling? Wat voor bagger auto's heb jij gereden. Als je fatsoenlijk schakelt (en hopelijk leert iedereen dat bij het lessen) gaat de koppeling bijna net zo lang mee als de auto. Uitzonderingen daargelaten.
Nou, de nieuwere Volvo's redden het niet.
Of het dualmassvliegwiel heeft dan al de geest gegeven.
Of de koppelingcilinder.
En een koppeling vervangen omdat ie versleten is met 2 ½ ton is niet vreemd.

Tja vroeger, toen gingen ze snel 3 ½ ton mee, maar die tijden zijn geweest. :cry:
Precies, ik heb er nu 130.000 km op zitten en ben aan de beurt met de koppeling! Hoop dat ie na vervangen langer mee gaat (dan heb ik er zelf invloed op)

Geplaatst: 26.05.2009 - 13:04
door euerw
jeroen.ijmuiden schreef:
AlexV70 schreef:
mightyspawn schreef:200.000 met een koppeling? Wat voor bagger auto's heb jij gereden. Als je fatsoenlijk schakelt (en hopelijk leert iedereen dat bij het lessen) gaat de koppeling bijna net zo lang mee als de auto. Uitzonderingen daargelaten.
Nou, de nieuwere Volvo's redden het niet.
Of het dualmassvliegwiel heeft dan al de geest gegeven.
Of de koppelingcilinder.
En een koppeling vervangen omdat ie versleten is met 2 ½ ton is niet vreemd.

Tja vroeger, toen gingen ze snel 3 ½ ton mee, maar die tijden zijn geweest. :cry:
Precies, ik heb er nu 130.000 km op zitten en ben aan de beurt met de koppeling! Hoop dat ie na vervangen langer mee gaat (dan heb ik er zelf invloed op)
Ford invloeden?

Geplaatst: 26.05.2009 - 13:39
door Thijs
Oceanracer schreef:284.000 km halen ze in elk geval nog wel. :D
338.000 ook :D

Geplaatst: 26.05.2009 - 14:31
door jeroen.ijmuiden
euerw schreef:
jeroen.ijmuiden schreef:
AlexV70 schreef:Nou, de nieuwere Volvo's redden het niet.
Of het dualmassvliegwiel heeft dan al de geest gegeven.
Of de koppelingcilinder.
En een koppeling vervangen omdat ie versleten is met 2 ½ ton is niet vreemd.

Tja vroeger, toen gingen ze snel 3 ½ ton mee, maar die tijden zijn geweest. :cry:
Precies, ik heb er nu 130.000 km op zitten en ben aan de beurt met de koppeling! Hoop dat ie na vervangen langer mee gaat (dan heb ik er zelf invloed op)
Ford invloeden?
Haha hoop het niet :wink: Ben nou stad en land aan het afstruinen voor goedkoopste onderdelen, zonet gebeld door een bedrijf die bied het vliegwiel, drukgroep en lager aan voor 400 euro (heeft 60.000) achter de kiezen. Weet niet of dat wel zo verstandig is.... Heb denk liever nieuw.

Maar on-topic, ik heb een paar keer gereden in een D5 automaat. Dat ding ging als de brandweer en gezien dat koppeling akkefietje zou ik als ik nog kon kiezen ook een automaat doen.

Geplaatst: 26.05.2009 - 16:13
door Sorcerer
Hoe voel je of een koppeling nieuw is? Hangt dat niet ook ontzettend af van de afstelling van het pedaal?

Hoe dan ook: kijk of je beide een dagje mee kunt krijgen, dan pas kom je erachter wat het handigst is. Veel file = geartronic in ieder geval. En ja, de handbak is inderdaad sneller, en zuiniger, en doet precies wat je wilt...

Ik rij nu zo veel snelweg buiten de spits dat een handbak ontzettend logisch is voor mij, maar mijn volgende auto wordt toch een automaat... afhankelijk van welke auto het wordt, weet alleen niet precies waarom ik dat nou wil, maar ik ben een beetje schakelmoe nu ofzo :P

Geplaatst: 26.05.2009 - 22:13
door Gast
jeroen.ijmuiden schreef:Ben nou stad en land aan het afstruinen voor goedkoopste onderdelen, zonet gebeld door een bedrijf die bied het vliegwiel, drukgroep en lager aan voor 400 euro (heeft 60.000) achter de kiezen. Weet niet of dat wel zo verstandig is.... Heb denk liever nieuw.
Er is hier een topic, waarin iemand het uit Engeland heeft gehaald.
Even heen gevlogen en nog goedkoper... :roll:

Toch een Handbak T5

Geplaatst: 27.05.2009 - 18:40
door steven460
Toch is het een handbak T5 geworden.

Alle hoop dat het een gezonde auto is. Alles ziet en voelt aan als netjes is gebruik. Remschijven waren tijdens de proefrit zo krom als een hoepel, deze incl accu worden vervangen.

Dat wordt poetsen dit weekend :razz:

Geplaatst: 27.05.2009 - 18:44
door Hjalmar
Mooie S60! T5 is dé motor om te kiezen in deze auto ;)

Geplaatst: 27.05.2009 - 19:50
door aertssenhjc
Nice! :P

Geplaatst: 02.06.2011 - 21:50
door riny
Net in/omgeruild een s60 d5 163 pk schakelbak tegen een c70 180 pk geartronic , kan men heel relaxt mee rijden maar als de kickdown aangesproken word ja dan houd een s60 hem niet bij gaat goed hard .
-------------

Geplaatst: 02.06.2011 - 23:30
door Harige Harry
:scratch: