Pagina 4 van 5

Geplaatst: 10.01.2006 - 16:24
door V480-S60
Moritz schreef:
Zo te zien is er niets achterop geknald maar is er (schuin?) van rechts(achter) iets tegenaan geknald. De achterklep en de bumper zijn nog vrijwel geheel in takt.
Hoe deze 960 ook wordt geraakt van achter, die knik ontstaat toch wel. De energie wordt voornamelijk hier (zijspatborden) opgevangen en daarna verdeeld. Het bumper drukt als t ware de zijkanten in elkaar.
Dit zegt dus niets over de stijfheid van de achterkant/kreukelzone
Lijkt me dus alles behalve waar. K kan je wel meer foto's laten zien anders.
Met je eerste commentaar ben ik het in die zin eens dat die knik is ontstaan door de verdeling van de kracht. De auto is ook echt wel total loss.

Met je tweede commentaar ben ik het dus niet eens. De kreukelzone werkt pas echt goed als je direct op de achterkant (lees klep, lees bumper)of voorkant geraakt wordt. Een aanrijding van opzij. In dit geval bij de C-stijl heeft vrijwel geen impact op de kreukelzone.
Hierin zie ik geen geval van kreukelzone in werking. Wel beschadiging van een deel van de auto dat de kreukelzone vormt.

BTW
Ik heb veel zwaardere schades op deze manier gezien waarbij geen lichamelijk letsel was te betreuren.

Geplaatst: 10.01.2006 - 17:11
door Battlecruiser
Moritz schreef:
Mensen die een stijlvolle station willen, willen niet per se een ontzettend grote station. Waarom? Omdat die 2 bijna niet samengaan. Een al te grote station wordt snel onhandelbaar
Stijlvol is heel wat anders dan 'handelbaar zijn'. Een A6 en de E zijn toch groot en toch redelijk stijlvol lijkt me(is een persoonlijke mening uiteraard).
Er staat ook niet dat niet stijlvol hetzelfde is als onhandelbaar!
Er staat 1) een stijlvolle station is niet ontzettend groot (en de voorbeelden die je geeft zijn niet erg groot, maar zitten gewoon in de klasse van een V70!
en verder 2) een al te grote station is onhandelbaar.

Nog eens lezen: er staat niet een conclusie, volgend uit de eerdere zin; er staan gewoon 2 nevenschikkende opmerkingen.

Geplaatst: 10.01.2006 - 17:15
door Battlecruiser
volvov40t4 schreef:
Battlecruiser S80 schreef: (je hoort de vrouw van de potentiële koper al roepen dat ze zo'n ding nooit kan inparkeren).

Als iemand heel erg veel wil vervoeren, dan kan ie een busje kopen / huren, een aanhanger aankoppelen of een dakbak eropzetten. Grote vrachten zijn immers incidenteel; zijn ze structureel, dan koopt men een bedrijfsbus.
De meeste kopers van een station vinden de laadruimte van een V70 groot en ruim genoeg.
Mijn vrouw heeft geen reet te maken wat voor auto ik koop. Ze heeft er zelf een die het prima doet. Ze hoeft deze dus ook niet in te parkeren.

Verder weet ik wel dat de MPV/SUV markt veel graan bij de stations heeft weggepikt, maar ik zit niet te wachten op een MPV/SUV, maar op een station. Denk hierbij aan een kindervriendelijke instap. (4 kinderen 3x per dag een SUV intillen is geen pretje)

Wat ik bedoel te zeggen is dat er best nog mensen zijn die een echt grote station kunnen gebruiken en toch niet willen over stappen op MPV/SUV.

Een Seat Alhambra is geen vergelijking met een eventuele V90. Bovendien heb je in deze wagens geen laadruimte.

Verder heeft Volvo (en Ford) toch een mooie historie met grote stations. Moet je die vanwege een modegril (Dat vind ik MPV/SUV) maar gewoon overboord gooien?
Mooi, maar jij bent niet de doelgroep. Op 1 koper zit een fabrikant niet te wachten.
Wat er staat is niet of jouw vrouw iets te zeggen heeft over jouw koopgedrag, maar iets algemeens. Uit marketingonderzoek blijkt gewoon dat de MEERDERHEID van de vrouwen nogal wat in te brengen heeft in het koopgedrag van een auto.

Het is een veelgemaakte fout dat men eigen gedrag / voorkeur normgevend ziet voor algemeen (grote publiek dus) gedrag. Dat zou je wel lekker willen, maar dat is lekker niet zo!

Geplaatst: 10.01.2006 - 17:32
door Richard
Toch denk ik dat er wel degelijk een markt is voor een v90.
Misschien in europa wat minder maar als ik naar amerika kijk rijden daar toch heel wat zeer grote stations rond.
En als volvo voor de amerikaanse een v90 zou ontwikkelen zou het best kunnen dat die in europa ook leverbaar word.

Geplaatst: 10.01.2006 - 17:37
door Battlecruiser
Ook dat ligt wat ingewikkelder: auto's die goed verkopen in de VS, worden niet per se geleverd in Europa. Er moet namelijk wél een flink aantal per werelddeel geleverd kunnen worden i.v.m. de vaste kosten per type auto.
Dus de Amerikaanse smaak is niet belangrijk voor het evt. leveren van iets als een V90.

Er zijn immers talloze auto's die wél in de VS en niet hier geleverd worden; andersom idem.

Geplaatst: 10.01.2006 - 17:44
door Richard
Dat is weel weer zo. Maar ik bedoelde eigenlijk dat als er in de VS een v90 geleverd zou worden die hier in europa ook altijd te krijgen is. Via het grijze kanaal.

Geplaatst: 10.01.2006 - 17:48
door Battlecruiser
Ja, dan wel ja.

Geplaatst: 10.01.2006 - 19:05
door V480-S60
Oh ja, door die discussie over veiligheid van een derde bankje was ik helemaal vergeten dat het hier over wel of geen V90 ging.

Dit had ik al aangegeven.
V480-V40 schreef:Ik denk dat er op zich wel een markt zal zijn voor een nieuwe V90 maar dat VOLVO op dit moment geen plannen heeft.
Hoe mooi ik de conceptcar ook vind.
We zitten nu dus wel te filosoferen, naar aanleiding van de VCC, over een nieuwe V90 maar waar zijn de plannen. Daar is nog altijd niets van gezegd.

Ik denk eerder dat de VCC een stijlstudie voor de nieuwe V70 zal blijken te zijn. Die waarschijnlijk wel wat groter zal zijn dan de huidige. Maar ook dat is op het moment nog koffiedik kijken.

Geplaatst: 10.01.2006 - 19:08
door Richard
Ik denk eerder dat de VCC een stijlstudie voor de nieuwe V70 zal blijken te zijn. Die waarschijnlijk wel wat groter zal zijn dan de huidige. Maar ook dat is op het moment nog koffiedik kijken.
Ik heb een tijd geleden in de wandelgangen gehoord dat de S60 een stuk zal groeien ten opzichte van de huidige maar dat de V70 niet zal groeien. Er zou wel meer ruimte binnenin komen.

Geplaatst: 10.01.2006 - 19:13
door Moritz
Er staat ook niet dat niet stijlvol hetzelfde is als onhandelbaar
dat klopt iid.
Er staat 1) een stijlvolle station is niet ontzettend groot (en de voorbeelden die je geeft zijn niet erg groot, maar zitten gewoon in de klasse van een V70!
Er wordt dan gesuggereerd dat (ontzettend)groot en stijlvol niet samengaan = mening. Daar ben ik het dan niet mee eens. A6 is stijvol naar mijn mening.
En mij voorbeelden noem je niet erg groot? Een A6 is 4.93l - 1,86b- 1.46h. Ik weet niet wat jij dan groot vind qua station. Zal niet veel zijn binnen Europa. Verder is het idd de klasse van volvo, ondanks dat de A4 qua afmetingen dichter bij de v70 zit dan de v70 bij de a6.
een al te grote station is onhandelbaar
daar ben ik het mee eens


Verder zal ik ophouden met ' spugen in eigen nest'.

V90

Geplaatst: 27.01.2006 - 15:09
door Volvist
Toch zou ik het een prettig idee vinden, als Volvo weer de ruimte kreeg een serieus grote Estate te ontwikkelen. Blijft toch een beetje het 'handelsmerk' van het merk.

Daarnaast: eens zullen de 940/960/V90's op zijn. :(
Wat moet ik dán gaan rijden?

Zal ik tóch naar een Amerikaanse lijkwagen moeten gaan omzien :oops: .

Re: V90

Geplaatst: 27.01.2006 - 16:01
door bart simpson
Volvist schreef:Toch zou ik het een prettig idee vinden, als Volvo weer de ruimte kreeg een serieus grote Estate te ontwikkelen. Blijft toch een beetje het 'handelsmerk' van het merk.

Daarnaast: eens zullen de 940/960/V90's op zijn. :(
Wat moet ik dán gaan rijden?

Zal ik tóch naar een Amerikaanse lijkwagen moeten gaan omzien :oops: .
Ben je ook bereid er voor te betalen? een grote Volvo estate zal zomaar richting € 60.000,-- (vanaf prijs)

V90

Geplaatst: 27.01.2006 - 16:18
door Volvist
Bart Simpson schreef:
Ben je ook bereid er voor te betalen? een grote Volvo estate zal zomaar richting € 60.000,-- (vanaf prijs)
Je hoeft hem toch niet per sé nieuw te kopen? :)

Ik heb al zo veel auto's gereden, maar ik heb er nog nooit één nieuw gekocht.

Geplaatst: 27.01.2006 - 16:21
door Richard
Toch moet je eerst wel mensen hebben hebben die een v90 eerst nieuw willen kopen. Anders kun jij hem nooit 2e hands kopen.

Geplaatst: 27.01.2006 - 17:40
door bart simpson
Richard S schreef:Toch moet je eerst wel mensen hebben hebben die een v90 eerst nieuw willen kopen. Anders kun jij hem nooit 2e hands kopen.
En nu zijn we weer bijna aan het begin van de topic... is er markt voor een V90? voor een gebruikte hebben we een kandidaat, ben toch bang dat dat niet genoeg zal zijn.

Geplaatst: 27.01.2006 - 19:03
door +++t blijft behelpen+++
Ik ben ook bang van niet..
de trend is toch om in dezelfde klasse te blijven..

en boven de S80 zit gewoon de XC90.

datiswatdemensenwillen.
Niks Mis mee...

Geplaatst: 01.02.2006 - 15:17
door interceptor
Die nieuwe V90 is wel een lekker beest lijkt me !!!!

Afbeelding


hmmmm......water in de mond !!!


Afbeelding

Geplaatst: 01.02.2006 - 15:46
door Hans
Zo op een fantasietekening ziet ie er wel lekkerrrr uit, mischien een beetje amerikaans met die geknepen daklijn

Geplaatst: 01.02.2006 - 16:48
door volvorider
Oei, dat is een oude foto....

Geplaatst: 01.02.2006 - 16:50
door Battlecruiser
Jaaaaren oud!

Als ie komt, dan in ieder geval niet met zo Opel Astrazijkant!