Pagina 4 van 6

Geplaatst: 08.08.2009 - 11:51
door toppertje
Rob2u schreef:Het klinkt misschien vreemd maar met mijn Renault Laguna 1.9dci (ja, ja, ik weet het, een vergissinkje :?) heb ik in een verleden ooit exact hetzelfde gehad. Ook alleen in vakanties en op onvoorspelbare momenten. Soms na 200km rijden soms na een paar dagen en NOOIT in NL.

De oplossing toen: als gevolg van de ijlere lucht (zelfs al op enkele honderden meters hoogte) detecteerde het motormanagement een foutsituatie en ging in noodloop. Aangepaste software die de parameters iets "ruimer" zette voorkwam dit probleem en ik heb het naderhand nooit meer teruggekregen (maar de Laguna wel snel verkocht maar dat had daar niet mee te maken.... :P )
zou mischien kunnen.
in mijn achterhoofd heb ik ook nog steeds het idee dat het iets met de chip tuning te maken kan hebben,hier word tenslotte ook de software aangepast,dus de parameters worden hier mee ook veranderd.
ook Tarman T heeft zijn auto laten chiptunen(zelfde tuner als ik)
dit geeft wel te denken.

Geplaatst: 08.08.2009 - 17:38
door BarnOwl
Gewoon ff een telefoontje naar Fasttech en ze kunnen het je vertellen. Ik heb hetzelfde model, ook gechipt door FT maar geen problemen in de hete Ardeche vorig jaar. Ik trek dan wel geen caravan, maar wel een dikke geremde aanhanger.

Geplaatst: 09.08.2009 - 08:57
door toppertje
BarnOwl schreef:Gewoon ff een telefoontje naar Fasttech en ze kunnen het je vertellen. Ik heb hetzelfde model, ook gechipt door FT maar geen problemen in de hete Ardeche vorig jaar. Ik trek dan wel geen caravan, maar wel een dikke geremde aanhanger.
ik neem sowieso nog wel even contact met de tuner.
maar het is niet gezegd dat mijn tuning exact gelijk is aan de jouwe.
en een caravan is wel wat hoger,en vangt dus meer wind,wat meer kracht
vergt dan een aanhanger.

Geplaatst: 10.08.2009 - 15:49
door Thijs
@Barnowl, Hoe zwaar is jouw aanhanger dan? Mijn caravan, die zich ook nog eens als schutting gedraagd als het over luchrweerstand gaat, weegt 1600 kg.

Ik heb er ook alleen last van als ik de bult op rijdt en er echt vermogen gevraagd wordt. Het enige wat ik denk vast gesteld te hebben is dat het voorkomt als ik te laat schakel, dus onder de 90 pas naar de drie. Dan gaat hij in noodloop.

Mocht er naar Fasttech gebeld worden mag gerust aan mij gerefereerd worden, ik heb ze ook al aan de lijn gehad en de oplossing die ze aandroegen was idd magneetventiel vernieuwen en anders even langs komen.. Wellicht dat als er meer klachten komen er een duidelijker storingsbeeld ontstaat voor hun diagnose?

Geplaatst: 18.10.2009 - 15:33
door Thijs
ik neem sowieso nog wel even contact met de tuner.
maar het is niet gezegd dat mijn tuning exact gelijk is aan de jouwe.
en een caravan is wel wat hoger,en vangt dus meer wind,wat meer kracht
vergt dan een aanhanger.
Heb je dit nog eens gedaan intussen?

Geplaatst: 18.10.2009 - 17:05
door toppertje
Tarman T schreef:
ik neem sowieso nog wel even contact met de tuner.
maar het is niet gezegd dat mijn tuning exact gelijk is aan de jouwe.
en een caravan is wel wat hoger,en vangt dus meer wind,wat meer kracht
vergt dan een aanhanger.
Heb je dit nog eens gedaan intussen?
nee,is er nog niet van gekomen.
maar zoals ik als eens heb gezegd:in NL totaal geen
last.(heel vreemd)
dus ik heb nog even tot aan de volgende zomervakantie \:D/

Geplaatst: 16.05.2010 - 12:51
door toppertje
even dit topic een "schopje" geven.
Thijs,heb je nog problemen gehad mbt. de melding:motormanagement sevice bij onderhoud?
de vakantie zit er weer aan te komen en was benieuwd of bij jou
het probleem inmiddels was opgelost.

Geplaatst: 10.06.2010 - 22:23
door toppertje
Thijs!
en?

Geplaatst: 11.06.2010 - 11:43
door Rippie V70
Ik denk dat Thijs nog even op vakantie is 8)

Geplaatst: 11.06.2010 - 15:01
door Thijs
Hey!

Ik ben inmiddels meerdere keren met de caravan weg geweest. Ik heb een keer de melding gehad, na uitlezen bleek dat de luchtflow even te hoog was geweest. Ik begin te denken dat we het er met een getunede auto gewoon mee moeten doen. Dit omdat alles natuurlijk wat meer tegen de alarm grenzen aangezet is. En dan kom je er natuurlijk sneller in de buurt. Dat ik het alarm had reed ik in nl gewoon op een landweggetje, 60 km uur en rustig optrekkende...
Ik wacht de grote vakantie nog maar weer even af. Ik weet nu wat de oorzaak min of meer is, en zolang de motor na een paar minuutjes nog weer uit de noodloop komt zal het niet al te erg zijn. Al was hij laatst niet in noodloop gegaan, alleen de melding.

En bij jou? Het hele jaar niets gehad?

Geplaatst: 13.06.2010 - 08:33
door toppertje
hoi Thijs,
Ik heb na de vorige zomervakantie ook geen last gehad,maar ik
ben dan ook nog niet met de caravan op pad geweest.
Binnenkort laat ik er toch naar kijken,omdat ik het een vervelende storing
vind.
Wij zijn echter niet de enige met dit probleem,op diverse fora komt
dit probleem wel voorbij.
In sommige gevallen wordt de laaddruksensor aangewezen als schuldige.
Als ik straks iets meer weet,hoor je nog.

Geplaatst: 13.06.2010 - 09:15
door lkort
Ik heb al 3 jaar problemen als het bergop gaat. Bij mij begint het steeds na het oplopen van de koelvloeistof temperatuur. Al diverse zaken vervangen zonder resultaat. Afgelopen voorjaar zelfs zonder caravan erachter. Zeker als de buitentemperatuur boven de 25 graden is.
Foutmelding is bij mij ECM-6805 laaddrukregeling - onjuiste stroming.
Dealer kan de oorzaak niet vinden.
Afgelopen week voor het eerst in Nederland de melding motorservice vereist gehad, dit na 20 minuten in de file bij 26 graden.

Geplaatst: 13.06.2010 - 20:23
door Thijs
@Toppertje,

Die laaddruksensor bracht fasttech ook tersprake. Toch heb ik verscheidene meldingen gehad. Ik wacht af wat er bij jou uitkomt!

@Ikort,

Erg vervelend die hardnekkige storing bij jou... Je verhaal in je eigen topic idd ook gelezen. De dealer zou toch een een wat gedegener onderzoek moeten doen. Wellicht een koelvloeistof kanaal in het blok geblokkeerd, erg moeilijk te traceren. Succes verder.
Dit is overigens denk ik wel wat anders als onze storing, die van jou lijkt onlosmakelijk te maken te hebben met koelproblemen waaruit meerdere problemen voortvloeien.

Geplaatst: 16.06.2010 - 21:13
door toppertje
Vandaag bij Fasttech geweest voor mijn beruchte storing.
Na het aanhoren van het hele verhaal kwam Marko tot de conclusie
dat het eigenlijk niets anders kon zijn dan het turbodrukregelventiel.
Deze is dus vervangen,en nu maar hopen dat het de aankomende
vakantie eens goed gaat.
Na de vervanging vh. turboregelventiel hebben we nog even test gereden
met aangesloten apparatuur,waarbij de gevraagde en geleverde turbodruk
goed overeen kwam(2.2bar)

Geplaatst: 16.06.2010 - 21:33
door VolvoFaBulous
Volgens mij was je turbodrukregelventiel in juli/augustus 2009 ook al vervangen! :(

Succes in ieder geval.

Geplaatst: 16.06.2010 - 21:58
door toppertje
die is scherp!
het ventiel wat in 2009 vervangen is was geen turboregelventiel, maar
een magneetventiel wat het vacuum regelt.
was een foutje mijnerzijds. :oops:
is inmiddels aangepast.

Geplaatst: 24.08.2010 - 16:16
door Trp
Toppertje

Ik zit met gelijksoortig probleem,mijn turboregelventiel wordt binnenkort vervangen.
Maar is bij jou het probleem daarmee verholpen ?

Geplaatst: 07.09.2010 - 09:19
door Thijs
Zo, weer een vakantie er op zitten. Dit keer in de omgeving Luik en Luxemburg gebleven. De motor heeft zich kranig gedragen. Het hele jaar Ultimate diesel tanken heeft toch zijn nut gehad??
De bult Luik uit ging gewoon goed. Ik heb expres wat laat terug geschakeld om de storing uit te lokken, maar die kwam niet! Daarna om de boel heel te houden maar snel terug geschakeld.

Uiteraard is de vakantie autotechnisch niet probleemloos gegaan....

Na een klein stukje rijden naar de supermarkt zei ik nog lachend tegen mijn vrouw dat er iemand flink zijn koppeling aan het vernaggelen was, zo rook het. Nou, iedereen keek toch echt naar mij??? Waarom dan?
Nou, de linker achterrem was dus heet gelopen, de rook kwam er af...
Drie uur later was ik weer onderweg naar de camping met de mededeling van de ANWB (of de Beldische variant daarop iig) dat er wel heel slecht onderhoud was gedaan. Het rubber van de remzuiger was gescheurd en daardoor was de remzuiger gaan oxideren en vast gaan zitten.. Voor nood had hij de boel weer gangbaar gemaakt maar ik moest er thuis wel naar laten kijken...
Op de camping terug aangekomen zie ik de rook aan de voorzijde, enjawel, ook die was heetgelopen.... Weer (een andere) ANWB (ook weer de Belgische variant) erbij. Zelfde verhaal. Gescheurd rubber en geoxideerde remzuiger..

Thuis gekomen er naar laten kijken. Ik zei dat de rubbers van alle 4 de remklauwen vervangen moesten worden omdat deze gescheurd/oud zijn.
Wordt ik gebeld met de mededeling dat de rubbers niet los te krijgen zijn!! Hele remklauwen vervangen a 250 euro per stuk!!!

Wat moet ik hier nou weer mee? Kunnen deze rubbers niet los vervangen worden? Betekent dit echt dat ik omdat de rubbertjes gescheurd zijn aan nieuwe remklauwen vast zit??

De vakantie was overigens heerlijk!

Geplaatst: 07.09.2010 - 11:41
door VolvoRob
Fijne vakman die aan jouw auto sleutelt.... Ik zou toch eens een goed gesprek met die man/vrouw hebben....

Geplaatst: 07.09.2010 - 11:50
door Mrlten
Die rubbers zullen vast wel los te krijgen zijn, al dan niet in een remklauw revisie verpakking.