Pagina 4 van 5

Geplaatst: 20.03.2010 - 21:55
door Live4Volvo
@wytse: Ik heb wel een ECU, echter geen met een paarse of blauwe sticker, maar dan nog moet ik je teleurstellen, want ik heb hem ook nodig. Mijn project ligt momenteel stil, omdat ik met een porsche 944 bezig ben, maar daarna is de volvo aan de beurt.

Ik hoopte eigelijk dat iemand mij aan een goede kabelboom voor een 92'er Turbo kon helpen...

Geplaatst: 28.04.2010 - 16:14
door Live4Volvo
Korte Update:

Ik had nog een set 5-spaaks volvo-velgen liggen.

Ze waren beschadigd door de vorige eigenaar(en), en ik ben ze nu aan het opknappen.

Ik ga er wat moois van maken, namelijk een chromen rand en een antraciet hart met een volvo-logo in het midden in kleur.

Origineel:
Afbeelding

Geplaatst: 28.04.2010 - 16:30
door Live4Volvo
Weet iemand trouwens de naam van dit model velg?

Geplaatst: 28.04.2010 - 21:29
door Kootje
Live4Volvo schreef:Weet iemand trouwens de naam van dit model velg?
Dit zijn de Antares 6x14"

Geplaatst: 28.04.2010 - 21:30
door Live4Volvo
Dank je, ik heb het altijd al willen weten, maar kon het maar niet vinden.

Geplaatst: 12.06.2010 - 15:09
door Live4Volvo
Update:

Ik kon het niet laten om toch iets aan mijn geliefde 440 te doen, dus:
  • Ik heb nu electrische ramen voor én achter
  • Ik heb nu spiegelkappen in carroseriekleur
  • Ik heb weer touwtjes voor mijn hoedenplank
  • Ik heb een Volvo Keyless Entry ingebouwd (helaas nog even zonder de zenders)
Op touw staat nog:
  • een electrisch zonnedak
    al wel in bezit, maar niet compleet vanwege:
    • ontbrekende kabels
    • knopje en kapje
    • dakbekleding
    [/s]
  • Inmiddels compleet dankzij Rene en Erica! =D>
  • stoelverwarming in Jaquard interieur.
  • Alarm
  • Turbo-ombouw
    nog niet compleet ik mis nog:
    • kabelboom motorruimte/dashboard
    • diverse airco onderdelen,
    • luchtmassameter
    • einddemper
    • achteras met schijfremmen
    • turbocompressor
    • en nog wat klein spul
  • ABS
ook aan de volvo nog genoeg te doen dus.

Geplaatst: 12.07.2010 - 20:28
door Live4Volvo
Vandaag APK laten doen. Resultaat: Afkeur :S

punten:

Linksvoor Draagarmbus los*
Linksachter Draagarmbussen (2x) Los*
Linker koplamp xenon trilt een beetje
Rechter achterscherm volgens monteur meer dan 50% verroest
Wisserbladen laten strepen achter

* De binnenste metalen bus is los van de rubberen bus.

Geplaatst: 14.07.2010 - 08:27
door Kootje
Wat een domper :( .

Vooral het achterscherm is vervelend; mijne werd er vorig jaar ook op afgekeurd en moest gelast worden. Kost een hoop tijd, geld en moeite!

Hopelijk kun je 'm nog (laten) repareren. Zou anders zonde zijn van zo'n mooie 440 8)

Succes ermee!

Geplaatst: 14.07.2010 - 09:35
door SchoutenCC
Draagarmbussen zijn tientjeswerk bij de volvo-dealer, voor de voorzijde ik meen €12 per stuk (losse bus met een pers in de oude draagarm persen), achterzijde geen idee. Je kunt natuurlijk ook gewoon van de sloop een complete draagarm meenemen, laat het twee tientjes kosten? Is ook zeker geen groot karwei om te vervangen.
Xenon is er natuurlijk ook niet voor gemaakt, dus het beste kun je hem iig voor de APK demonteren en halogeen terugplaatsen. Daarna kun je op je gemak proberen om het lichtbeeld rustig te krijgen.
Wisserbladen hoeven ook niet meer dan een euro of vijf bij de gamma te kosten, en bij dezelfde gamma haal je dan een potje autoplamuur. Daarmee kun je het spatbord dichtsmeren en de vorm herstellen zodat er geen scherpe delen meer aan zitten (omdat het geen dragend deel is, is de roest niet de afkeur maar de scherpe rand). Plamuur lijkt een non-reparatie (en is dat natuurlijk ook) maar bij mij zit het al sinds 2006 vast (dus met koude winters en hete zomers!) en hij komt er nog elke keer mee door de APK. Zonder commentaar.

Al met al, inclusief een fooi om van de pers gebruik te mogen maken, zou je voor een euro of vijftig klaar moeten zijn.

Geplaatst: 14.07.2010 - 09:36
door SchoutenCC
Toegegeven, een inzetstuk lassen en spuiten is mooier, maar nu heb je de tijdsdruk van het verlopen van de APK, als je met een lapmiddel erdoorheen komt kun je de tijd/moeite/kosten van de mooiere uiteindelijke oplossing spreiden naar hoe je het zelf wilt.

Geplaatst: 14.07.2010 - 18:07
door Live4Volvo
Ik heb geen last van de tijdsdruk ivm verlopen APK. ik was al een dag te vroeg met keuren en een weekje extra mag geen probleem zijn. Ik weet van sommige bekenden van mij dat zij al veel langer zonder APK hebben rondgereden.

Ik wil inderdaad niet een lapmiddeltje gebruiken. Ik heb een nieuw achterscherm besteld (Slechts € 18 ). alleen het erin lassen zal voor mij een probleem worden. Ik heb geen ervaring en ook geen apparatuur. Dat moet ik dus uitbesteden.

Draagarmrubbers heb ik inmiddels besteld. een set van 4 kostte mij €56,75 incl. verzenden. Alleen heb ik ze dan alleen aan de voorzijde vernieuwd. Achterzijde moet ik nog even voor langs de dealer ben ik bang.

Koplampen los ik op door tijdelijk de Halogeen terug te plaatsen.

En wat wisserbladen betreft: Ik heb werkelijk geen idee waar de beste man strepen heeft gezien. Als ik zelf mijn ruitenwissers aan doe zie ik daarna alles perfect. zonder strepen. Misschien een wat vettige ruit? Misschien wat autowax op gekomen..?

Wat de garage mij voorhield aan kosten: een geschatte €790,00 aan reparatiekosten. Dat kan inderdaad goedkoper.

Wordt vervolgd... ;)

@Kootje: Wees maar niet bang, ik geef mijn autootje niet bij het minste geringste op.

Geplaatst: 15.07.2010 - 01:13
door SchoutenCC
Bram, mocht je je binnenkort in de randstad begeven, kom maar even langs, dan kan het hier in de straat gelast worden.

Geplaatst: 19.07.2010 - 16:42
door Live4Volvo
Update:

Voor zijn nu alle draagarmbussen vervangen.

Ik heb dat bij een doe-het-zelf garage gedaan. (met hier en daar een beetje hulp) Koste mij €40,00 voor het huren van gereedschap en brug ( 2,5 Uur)

@Zark3: De randstad is voor mij toch nog wel even rijden...
Ik weet niet of dat voor mij zin heeft. Zo ja dan laat ik dat even weten natuurlijk. In ieder geval bedankt voor het aanbod.

Geplaatst: 17.08.2010 - 03:14
door Live4Volvo
Stand van zaken:

het zonnedak lijkt voorlopig niet haalbaar, aangezien ik niemand kan vinden die het in wil bouwen. Dat is dus voorlopig van de baan.

Ik ben me nu een beetje aan het oriënteren op het gebied van superchargers.

Ja Superchargers (compressors). Ik heb nog steeds het 1.7i Turboblok in mijn garage liggen, en nog altijd zonder turbocharger. Maar nu zie ik hier en daar dat je met een supercharger een veel grotere vermogenswinst kunt behalen dan met een turbocharger.

Zijn er hier mensen die mij hier meer over kunnen vertellen?

Geplaatst: 17.08.2010 - 12:35
door Iroll
rpruen, de man van de richmods en superrichmods van het 480europe forum heeft het ooit eens ingebouwd i.c.m een turbo. Hier kan je een topic over de supercharger vinden v.h. 480europe forum. Maar haalbaar is het niet bepaalt. Daarvoor komt er veelsteveel bij kijken, om te beginnen een hele grote stapel €-biljetten!

Geplaatst: 15.09.2010 - 23:16
door Live4Volvo
@Iroll: Bedankt voor de tip, maar de link die je geplaatst hebt komt niet uit waar je bedoeld geloof ik. Ik kom uit op een PDF over het Fenix Brandstof systeem.

En voor de liefhebbers nog wat nieuwe foto's: (Zoek de verschillen ;) )
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Geplaatst: 15.09.2010 - 23:43
door kip88
Mooie velgen, is dat 16 inch?

Geplaatst: 15.09.2010 - 23:44
door Live4Volvo
Nope, dat zijn de volle 17" :P

Geplaatst: 17.09.2010 - 21:24
door Kootje
Wow! Mooie velgen hoor 8) En heel wat anders als de 14" Antares...

De supercharger-info van het 480 Club Europe forum kun je trouwens hier en hier vinden.

Geplaatst: 26.01.2012 - 20:24
door Live4Volvo
Zo, al een tijdje niks meer gepost zag ik dus hoogste tijd voor een tussenstand:

Ik heb nu een vol lederen interieur (uit een 92'er). en een middenarmsteun mét bekerhouders.

Ik heb in oktober 2011 een enorm gez**k gehad met de APK. Steeds kwam er wel weer een nieuw puntje boven water. Maar dat is nu allemaal opgelost (al heeft me dat in totaal bijna €800,- gekost)

Ik kan nu ook steeds meer zelf aan m'n auto doen omdat ik in augustus 2011 als leerling monteur aan de slag ben gegaan. (Helaas niet bij de Volvo, die hadden geen vacatures)

Ik ben de laatste tijd ook bezig geweest met het up-to-date krijgen van de Volvo 400 Club website. Op het forum zijn op dit moment al bijna 100 leden, alleen de activiteit ligt nog wat aan de lage kant. Gelukkig zijn er al een aantal leden begonnen met hun project topics.

Wordt vervolgd..