Pagina 4 van 10
Geplaatst: 16.10.2009 - 12:55
door bartv70
Heel verstandig, een paar tientjes besparen op bv de waterpomp kan later vele honderden euro's aan extra arbeidsloon kosten want dan moet weer alles los.
Geplaatst: 16.10.2009 - 16:46
door mightyspawn
280 euro? Mag niet meer kosten dan 160 euro inclusief materiaal.
Geplaatst: 16.10.2009 - 16:50
door bartv70
Geplaatst: 27.10.2009 - 13:36
door Carfreak
Helemaal vergeten, de V70 is inmiddels teruggekomen. Grote beurt: distributie, spanrollen, bougies, olie/interieur/brandstoffilter, verse remvloeistof, olie, boordcomputer gereset en algehele inspectie. De auto was is prima conditie werd aangegeven. Altijd goed om te horen.
De schade was 517,11 euro. De waterpomp vervangen bij 147.000km was echt onzin volgens de monteur. Ik vertrouw dus op zijn kennis en 20 jr werkervaring.
Geplaatst: 27.10.2009 - 13:57
door Ramon&Ramon
Was niet bij de dealer neem ik aan.
Is die prijs incl BTW?
Ik hoop voor je dat de waterpomp heel blijft en het advies van deze monteur met 20 jaar ervaring vind ik persoonlijk een slecht advies,maar ok,wie ben ik om daar over te oordelen.
Als je de onderdeel prijzen bij elkaar optelt kan het eigenlijk niet voor dit geld!
De onderdelen zijn ongeveer bij elkaar 325 euro excl de olie en remvloeistof en ex btw.
Dus in principe hebben ze geen arbeidsloon gerekend.
Ik zou de auto wel is willen zien.
Geplaatst: 27.10.2009 - 14:20
door Carfreak

wat een wantrouwen toch altijd hier.
De auto is door een topmonteur (baseer ik op zijn functie's) in z'n vrije tijd aangepakt. Z'n arbeidsvergoeding was idd laag. Ik heb echt nog even doorgevraagd over de waterpomp en hij geeft aan dat het verhaal over spanningsverschil niet aan de orde hoeft te zijn als je goed gereedschap gebruikt. Zijn ervaring leert dat een waterpomp van een V70 Benzine minstens 3,5 ton (of zelfs langer) meegaat. Daarom vervangt men bij Volvo de pomp nooit bij de 160.000 km beurt of het moet op verzoek van de klant zijn.
Ik heb de oude onderdelen allemaal gezien en ben dus niet bang dat bepaalde zaken niet zijn gedaan. Tijdens deze beurt bleek het interieurfilter, dat door mijn garage (geen dealer) vorig jaar vervangen zou zijn niet vervangen te zijn. Over oplichting gesproken!

Daarnaast hadden ze er de verkeerde bougies ingezet!
Geplaatst: 27.10.2009 - 14:46
door 945i
Leuk hoe "dealer mensen" reageren, als ze horen voor welke bedragen
ook goed onderhoud uitgevoerd kan worden..

Geplaatst: 27.10.2009 - 17:10
door Ramon&Ramon
Heeft niets met wantrouwen te maken,is een simpele rekensom!
Pas nu geef je aan dat je het door iemand hebt laten doen in zijn vrije tijd.
Dan wordt het een heel ander verhaal natuurlijk.
Door zulke miscommunicatie krijg je dus deze reacties.
Er heeft ook niemand die gezegd heeft dat de betreffende monteur iets verkeerd gedaan heeft.
En over oplichting is door mij niet gesproken.
Het enige wat nu overblijft is zijn advies over de waterpomp,die gaan inderdaad vaak stuk of lekken na het vervangen van de riem,maar misschien heb je geluk.
Ik geef alleen aan dat als het mis gaat met die pomp,je een zeer dure reparatie hebt.
Geplaatst: 27.10.2009 - 17:11
door Ramon&Ramon
Een typefoutje staat er nu ook in:)
Geplaatst: 27.10.2009 - 19:08
door Gast
Tja, ik blijf het ook een vreemd advies vinden.
Je zal niet de eerste zijn waar de lagers uit de pomp lopen en wat ook wel eens gebeurt dat er een schoep afbreekt.
Maaaar, je kan geluk hebben.

Geplaatst: 28.10.2009 - 12:07
door Carfreak
[quote="Ramon&Ramon"]Heeft niets met wantrouwen te maken,is een simpele rekensom!
Pas nu geef je aan dat je het door iemand hebt laten doen in zijn vrije tijd.
Dan wordt het een heel ander verhaal natuurlijk.
Door zulke miscommunicatie krijg je dus deze reacties.
Had ik allang aangegeven hoor. Toen gaf je me de reactie dat ik deze monteur goed in de problemen kon brengen met mijn berichtje op dit forum
Inmiddels is me trouwens meer duidelijk geworden. Deze klus was echt een vriendendienst. Hij neemt geen klanten aan.
Geplaatst: 30.10.2009 - 20:22
door patricknicolebo
Vandaag ook in de garage van ATU geweest om alle riemen, spanners en waterpomp te laten vervangen voor het bedrag van 498 euro was ik klaar .
Km stand is nu 445.000 en is de 600.000 over 18 maanden weer tijd voor een nieuwe riemenset :tongue1:
Geplaatst: 30.10.2009 - 22:52
door degids
Maar dan hebben we het over een Volvo vrachtwagen denk ik?
Of een taxi die veul werkt heeft?

Geplaatst: 31.10.2009 - 15:00
door TM645
ATU vraagd schofterig veel geld voor bepaalde zaken. Ik heb daar een keer mijn 4 wielen laten ballanceren. De beste man schoof mij netjes een rekening van ruim 60,- euro voor.
Ik vind overigens dat het bedrag van iets minder dan 500,- euro niet al te veel geld voor het complete distributie verhaal, maar je mag toch verwachten dat een ATU met zijn immitatie onderdelen en zijn niet al te best betaald personeel toch wat lager in de prijs zit.
Ik was zelf 700,- euro kwijt, maar ik heb het multiriem gebeuren ook compleet vervangen.
Geplaatst: 07.12.2009 - 18:02
door EPCL
waterpomp bij de audi-motoren gingen inderdaad vaak stuk bij 180.000 km.
Bij de echte volvo d5 motoren schijnt de waterpomp vele malen langer mee te gaan. 300.000 km wordt zelfs beweerd
Geplaatst: 11.12.2009 - 17:09
door Hans
Maar als het dan mis gaat zijn al die mensen die het "beweren" niet meer te vinden. En ze betalen al helemaal niet mee.
Geplaatst: 13.12.2009 - 16:15
door pure100
en wat is het advies voor een v70 d5 163pk 2005 bij 160k? en wat kost dit bij de dealer? iemand een tarievenlijst van volvo toevallig? ik vind ze erg duur en arrogant en overweeg het elders te laten doen
Geplaatst: 13.12.2009 - 19:36
door Gast
pure100 schreef:en wat is het advies voor een v70 d5 163pk 2005 bij 160k?
Alles wat meedraait en eenvoudig is te vervangen, gewoon (laten) vervangen.
pure100 schreef:en wat kost dit bij de dealer? iemand een tarievenlijst van volvo toevallig? ik vind ze erg duur en arrogant en overweeg het elders te laten doen
Dit mag iemand anders beantwoorden.
Aan onderdelen ± € 300,- ex. de BTW bij Volvo (zonder korting). Dit is dus alles incl. een multieriem.
Grote beurt onderdelen enz... komen daar nog weer bij.
Kijk hier anders ook even:
distributieriem + overige vervangen
Geplaatst: 30.12.2009 - 20:33
door Firefox
Ik heb gisteren mijn distributie vervangen inclusief waterpomp en multiriem. Ik was aan onderdelen €223,- incl. kwijt.
En even over de waterpomp; de mijne vertoonde al lichte speling en het lager was ook reeds voelbaar. Mijn D5 heeft nu precies 156000 km gelopen en ik ben ervan overtuigd dat de waterpomp de nieuwe riem niet overleeft zou hebben.
Als ik een geheel vrijblijvend advies mag geven welke is gebasseerd op mijn eigen ervaring zou ik zeggen: gewoon vervangen de waterpomp.
Geplaatst: 31.12.2009 - 13:20
door obrasp
Kreeg een paar dagen terug een mailing van een volvospecialist uit Ede. Uit mijn hoofd € 670 voor spanrollen, waterpomp en riemen. Voor benzine was het dacht ik 200 goedkoper.