Er komt er nóg een bij... [update, pica's!]

De opvolger van P1800 en 480
Paul
Geartronic member

Ik ken het wachten Mike!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Mike Philippens
3rd Gear member

Ik geloof toch waarachtig dat het vrijdag gaat gebeuren. Ik kreeg net een mailtje uit Assen dat ie vrijdag naar Zeist wordt gereden en dan ik een afspraak kan maken om 'm in de middag op te halen. Ik ben benieuwd!
Afbeelding
JDG
2nd Gear member
Contacteer:

Gefeliciteerd alvast Mike, spannend!

Laat maar naar Gorkum komen die C30, knapt het straatbeeld hier van op! ;)
Volvo V40 D4 Business Summum (2014), ice white, leder charcoal/blond, business pack connect, luxury line, 17" mannan
Volvo C30 1.6D Drive (2009), ice white, quartz lederen bekleding, season-line, business-line, xenon, Spartacus 17";, HP audio, nordic inlays
Volvo 240 Polar 2.0 Estate (1993), LPG, solid white, zwart tweed bekleding, airco, stoelverwarming
Mike Philippens
3rd Gear member

JDG schreef:Laat maar naar Gorkum komen die C30, knapt het straatbeeld hier van op! ;)
Haha...als je vrijdag een donkere C30 de hele tijd rondjes ziet rijden, weet je wie het is.... ;)
Afbeelding
D-Funk
3rd Gear member

FOTO'SSSSSSSS :-D
Facelift C30 Summum, Ice White, 18"; Midir, Verlaagd sportonderstel, Xenon, Verwarmde stoelen, RTI, Telefoon, Cranberry leder, Dynaudio, Onderpanelen Ice White gespoten etc..
Mike Philippens
3rd Gear member

D-Funk schreef:FOTO'SSSSSSSS :-D
Om 16:00 in Zeist ga ik 'm halen. Ik heb mijn compact cameraatje bij me, dus ik maak wat snaps. Later, als het weer beter is maak ik wel een goede reportage met de 5D.

Wat wel weer apart is dat ik vanmorgen gebeld ben door de dealer dat de iPod houder blijkbaar niet meer mogelijk is voor dit model (laatste 'oude' C30). Dat zou komen omdat de USB connector tegenwoordig automatisch een iPod aansluiting is en dus de houder met iPod connector niet meer nodig is. Blijkbaar was de iPod aansluiting voorheen echt een aparte aansluiting. Alleen jammer dat de houder hierdoor nu ook vervallen is. En erg dom dat ie nog in de folder staat en de dealers het ook ijskoud aannemen en er pas achter komen als ze 'm uitleveren. Of ben ik de enige gek die een iPod houder heeft besteld?

Goed...nog een paar uurtjes... ;)
Afbeelding
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Succes met wachten :D
Mike Philippens
3rd Gear member

Ik heb 'm vanmiddag opgehaald. Ik vergat alleen bij de dealer foto's te maken en toen ik thuis kwam, was het donker. Voor foto's moeten jullie dus tot morgen geduld hebben.

Eerste indrukken: een hele mooie (duh!) kar, rijdt heerlijk. Alles stond al bijna goed qua stoel enzo. Ik zal er de komende dagen nog een beetje mee spelen om te zien wat er allemaal kan enzo. Geluid van de HP audio is geweldig. Ook hier moet ik nog met alle equalizer instellingen spelen voor de fijnafstemming.

Wat me meteen opviel is dat de navigatiehouder voor de Nuvi niet op het dashboard (zoals op de foto in de folder) maar op de luchtroosters is gemonteerd. De meneer van Broekhuis vond het zelf mooi, maar ik ben er niet over te spreken. In de eerste plaats komt een stukje van het houdertje over het hout van de middenconsole. Dat is geen gezicht, net of het er niet op hoort. En in de tweede plaats kan je niet meer bij de alarmlichtschakelaar. Niet echt in de sfeer van Volvo veiligheid zullen we maar zeggen. Die houder gaat dus mooi verplaatst worden.
Wat de Nuvi betreft is dit volgens mij het model zonder traffic info. Ik heb daar specifiek naar gevraagd, maar ik zie alleen maar staan Nuvi 765, en volgens mij hoort er een T achter voor Traffic. Ik moet nog even goed kijken en zoeken, maar die gaan ze dus ook omruilen, want in de folder staat dat er een T bij zit.

De bluetooth verbinding met de telefoon viel ook steeds weg. Tenminste...toen de telefoon in mijn jaszak op de bijrijdersplaats lag. Ik heb 'm toen in de middenconsole gelegd, maar ik heb niet meer gebeld. Tijdens een gesprek dat ik daarvoor voerde viel ie steeds weg. Heel irritant. Misschien een software issue op de foon. Maar goed, kan opgelost worden denk ik. De foon zou compatible moeten zijn (HTC TytnII).

Klinkt allemaal negatief, maar zo erg is het ook weer niet. Het zijn gewoon een paar dingetjes die me opvielen. De auto is verder perfect, dus ik heb niets te klagen. Morgen maak ik wel wat pica's.
Afbeelding
Jeroen
5th Gear member
Contacteer:

Super Mike, erg veel plezier met de C30 gewenst.
Verwacht natuurlijk wel hele knappe foto's morgen :)
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...

Fototopic - Website fotografie - Facebook
D-Funk
3rd Gear member

Klinkt goed, jammer van die laatste puntjes maar gelukkig lijken het niet hele "grote" punten te zijn..

Ben benieuwd naar de foto's!
Facelift C30 Summum, Ice White, 18"; Midir, Verlaagd sportonderstel, Xenon, Verwarmde stoelen, RTI, Telefoon, Cranberry leder, Dynaudio, Onderpanelen Ice White gespoten etc..
Exeres
6th Gear member

het is zaterdag ..hinthint :D
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
sanco
5th Gear member

Exeres schreef:het is zaterdag ..hinthint :D
die is aan het rondkarren ! kom nou, geen tijd om achter een PC te hangen!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Gefeliciteerd!

Houd er wel rekening mee dat als je, je navigatie hier wilt, dat ze een gat in je dashbord boren. Dat gaatje valt bij ons een heel klein beetje op. Maar dat alleen als de zon erop schijnt. Het is niet storend, je ziet echt maar een millimeter van dat gaatje.
Mike Philippens
3rd Gear member

Exeres schreef:het is zaterdag ..hinthint :D
Klopt, tot 23:59:59...ik was op tijd. De foto's heb ik in de openingspost gepropt.

@rsnhakan: Die lui hadden het ook over een gaatje, maar volgens mij zie je dat niet echt. Zoals het nu staat, stoor ik me er meer aan. Dat gaatje zit dan toch aan de achterkant van de voet? En die houder hoort bij de auto, dus die blijft er altijd bij. Ik vind het zo niet mooi, en ik kan niet bij de alarmlichten. Dat vind ik a)storend en b)niet handig.

Ik heb ook nog iets over het hoofd gezien: ik heb interieurcode 5D71, dus alles offblack en de stoelen Quarts leer. Nu heb ik om die accesoirechecque van €500 op te maken ook voor vloermatten gekozen. Ik dacht eerst dat dat de R-Design matten zouden zijn (die met C30 erop), maar nu zie ik ook nog eens dat ze ook in Quartz zijn. Ik had dus zwarte verwacht, zoals de standaard vloerbedekking in deze kleurcode. Maar helaas...in het tabelletje staat echt dat je dan quartz vloermatten krijgt. Maar dit is zo besmettelijk als ik weet niet wat. Ik ga ze eruit halen, schoonmaken en proberen te ruilen. Over een paar maanden ziet het er niet uit en ik ga ze niet elke week schoonboenen...
Afbeelding
Ireentje
5th Gear member

Wat heb je een mooie C30 :)
Ziet er prachtig uit.
Irene.

Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
Bart
8th Gear member

Mooie C30!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
JDG
2nd Gear member
Contacteer:

Proficiat Mike! Prachtige C30, mooie combinatie kleur lak, hout en leer. Goede fotolocatie ook, zo langs de Linge haha :D Je zult er een hoop plezier aan hebben, mij bevalt ie uitstekend! Ben benieuwd naar het verbruik wat jij gaat rijden, ik zit gemiddeld vanaf nieuw nu op 5,5 liter / 100 km. Ik rijd 50% stadsverkeer, 50% snelweg.

Kan me je ergenissen over de navigatie voorstellen, dat ziet er zo inderdaad niet uit. Midden op het dashboard is qua stevigheid misschien ook niet alles (zit beetje beweging in de houder ivm zacht materiaal dashboard), maar dan kun je wel je alarmlichten gebruiken.

Matten idem, stom van je dealer dat ze dit zo hebben besteld. Je bestelt juist een offblack interieur omdat je weet dat quarts binnen 1 week onherstelbaar smerig is :)

Bleutooth met HTC telefoon werkt bij mij ook niet helemaal oke. Heb weinig kunnen vinden behalve een XC60 rijder met dezelfde HTC HD2 telefoon, met hetzelfde probleem als ik. Tel maakt wel verbinding met de auto, maar vervolgens krijg ik geen audio over de speakers en kan dus geen gesprekken voeren. Probeer een update bij de dealer, wellicht dat daar de nieuwste telefoons in zijn verwerkt.

Nogmaals, veel plezier met je C30!!
Volvo V40 D4 Business Summum (2014), ice white, leder charcoal/blond, business pack connect, luxury line, 17" mannan
Volvo C30 1.6D Drive (2009), ice white, quartz lederen bekleding, season-line, business-line, xenon, Spartacus 17";, HP audio, nordic inlays
Volvo 240 Polar 2.0 Estate (1993), LPG, solid white, zwart tweed bekleding, airco, stoelverwarming
Mike Philippens
3rd Gear member

JDG schreef:Matten idem, stom van je dealer dat ze dit zo hebben besteld. Je bestelt juist een offblack interieur omdat je weet dat quarts binnen 1 week onherstelbaar smerig is :)
Klopt, maar als je in het schemaatje van Volvo kijkt, staat er dat als je matten besteld bij interieur 5D71, dan zijn die weer Quartz en niet zwart. Ik had dat niet gezien. Maar als ze mooi schoon zijn, zal de dealer ze hopelijk wel willen ruilen.
bluetooth met HTC telefoon werkt bij mij ook niet helemaal oke. Heb weinig kunnen vinden behalve een XC60 rijder met dezelfde HTC HD2 telefoon, met hetzelfde probleem als ik. Tel maakt wel verbinding met de auto, maar vervolgens krijg ik geen audio over de speakers en kan dus geen gesprekken voeren.
Nou, op zich kan ik alles doen, maar de BT verliest steeds verbinding. Ik moet nog even wat meer testen, want ik had de indruk dat het beter werd als ik de telefoon in de middenconsole legde (lag eerst op de bijrijderstoel). Misschien wordt ie gestoord door iets (keyless drive antenne's?).

Ik weet niet hoe handig (en moedig) je bent met computers, maar hier heb ik de nieuwste 'radio rom' vandaan voor mijn HTC TytnII. Dat is het stukje van de software die alle draadloze dingen doet. Misschien hebben ze dan ook voor de HD2.
Afbeelding
Jeroen
5th Gear member
Contacteer:

Knappe C30 Mike. :)
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Nik0la
3rd Gear member

Prachtige c30! Mooie kleurencombi en zeker met de r-design spiegels en instrumentenpaneel. Zonde van navi ja. Gevarendriehoek hoort altijd beschikbaar te zijn. Welke lens heb je gebruikt? Mooie foto's!
2012-2013 Volvo s40 2.0 my08
2013-2015 Even geen volvo :@
2015-... Volvo v40 2.0 2002
Plaats reactie

Terug naar “C30”