aanschaf S80 V8 en ombouw naar NL normen geslaagd

Plaats reactie
eggiebirdie
2nd Gear member

robbierobbie schreef:Had de S80 beter in NL via het Expat/Diplomat-programma kunnen aanschaffen. Dan krijg je een NL-auto in de US geleverd welke je zonder problemen hier in NL had kunnen gebruiken.
hi,

Heb ik naar gekeken maar dat mag niet, althans volgens mijn US dealer, omdat de emissie eisen etc anders zijn in de US.
de V8 heeft in de US 311pk en in EU 315pk, om een zichtbaar detail te noemen.
Daartoe staat de automaat wat (s)lomer afgesteld en vast nog wat dingen.
(In dit geval mag het niet van de wetgeving, specifiek California in ons geval, Volvo heeft daar weer niks mee te maken).

Je kunt wel IN de US een US auto via het ex-pat programma laten bestellen en 'm dan zelf ophalen en rondrijden in Zweden.
http://www.volvocars.com/us/salesandser ... fault.aspx

Los van het US/EU verhaal heeft digitune.nl er ondertussen 345pk/480nm van gemaakt door wat instellingen te veranderen. Het kan dus allemaal wel, die software aanpassen. Ach, wat een narigheid allemaal ;-)

(en als het nou eens een dag NIET regent zal ik eens wat actuele foto's maken en online zetten)
eggiebirdie
2nd Gear member

bart simpson schreef:Op stupide reacties als "de klappen zijn blijkbaar niet hard genoeg geweest" kan niet vilein genoeg teruggereageerd worden, het is niet zo dat een dealer zich alles hoeft te laten zeggen.

Waar een dealer niets kan doordat Volvo AB geen verdere medewerking geeft houdt alles gewoon op, daar ben ik doorgaans kort over, anderen weten daar ellenlange wollige verhalen van te maken, het eindresultaat is dat het ook niet kan.
Bart heeft moeite met het woord 'sorry' geloof ik.

Maar een dealer kan natuurlijk niks doen aan algemeen beleid van de fabrikant.

Los daarvan begrijpt Bart het punt nog steeds niet, geloof ik.
het KAN dus wel (hardware / software discussie) maar VOLVO NL / AB
WIL / DOET het niet.

Als het niet kon had je mij er niet over gehoord.
Maar omdat het WEL KAN en ze het gewoon niet WILLEN word ik er behoorlijk opgewonden van.

Dat is ongetwijfeld alleen om marge verschillen te beschermen tussen de buitenlandse markten.

Interessant ding viel me op in de US - Volvo is matig populair in de US, in ieder geval veel minder dan in NL.
Dat komt vooral omdat de markting van Volvo uit de jaren '90 in de US niet gewerkt heeft (mijn idee).
In de jaren '90 heeft Volvo in EU ons laten geloven dat ze hele veilige auto's maken maar ook dat die 'sportief' er uit zien en rijden.
In de US hebben ze wel dat veilige imago maar absoluut NIET het sportieve imago. Als je verteld dat een S80 in EU als een 'sportieve' sedan gezien wordt lachen ze je uit. Gelukkig is het wel zo dat de gemiddelde leeftijd van Volvo rijders aardig omlaag is gegaan...
Voorbeeld: De XC90 wordt in NL naar mijn beleving beetje gezien als 'patserbak' waar een hoop executive mannen zich in vervoeren.
In de US (in ieder geval in sub-urbia waar wij woonde) is het een 'soccer mom' auto - leuke boodschappen-auto voor moeder-de-vrouw om met de kids naar de activiteiten te rijden. Er stonden er wel 3 bij ons op het block, allemaal van de vrouw en allemaal had pa iets 'echt leuks - mercedes amg 63, porsche 911, '70 corvette, quatroporte... (en dan denk je dat je met die S80 v8 in een echte auto rijdt... altijd baas boven baas)

Vertaal dit verhaal eens met marge en je bent er volgens mij;
- landen waar Volvo als 'premium' gezien wordt betalen relatief veel (los van alle belastingen)
- landen als de US waar Volvo als 'sub-premium' gezien wordt, liggen de netto prijzen (dat wat de klant echt betaald) ver onder die prijzen.
Wij kregen zo'n 20% korting op de officiele 'sticker' prijs bij de dealer!!
Dat heb ik in NL nog nooit mee gemaakt.
Ok, we kochten een S80 V8 en een XC90 3.2, geen inruil en direct pinnen, maar dan toch.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
voor de liefhebber.

Ondertussen ben ik met Volvo NL nog niet verder, men hult zich nog in stil zwijgen, al heb ik via via al wel vernomen dat deze casus heel wat mensen bezig houdt.

En juridisch weet ik al bijna zeker dat ze volgens EU recht wel MOETEN meewerken - maar laat ik dat eerste goed uitzoeken voordat ik hier m'n kruit verbrand.
Walter
Geartronic member
Contacteer:

eggiebirdie schreef:Los daarvan begrijpt Bart het punt nog steeds niet, geloof ik. het KAN dus wel (hardware / software discussie) maar VOLVO NL / AB WIL / DOET het niet.

Maar omdat het WEL KAN en ze het gewoon niet WILLEN word ik er behoorlijk opgewonden van.
Sorry, neem het effe voor Bart op. Want Bart begrijpt het wél, krijg alleen het idee dat je een ander punt van Bart niet begrijpt. Hij heeft het er niet over of iets programmeertechnisch kan, hij zegt alleen dat Volvo AB de mogelijkheden niet geeft. Daarom KAN het NIET. Jullie verwachten dat dealers allemaal een IT-er in dienst hebben die mooie programmaatjes naar jullie wens kan schrijven...

Het is dus geen kwestie dat het niet kan maar dat de dealer en Volvo NL het niet kunnen. Aan Volvo NL heb je ook niets, je moet echt een stap hoger als je dit wilt veranderen. Adres heb ik je al gegeven. :wink:

En voor iedereen die weet dat het wel KAN ligt er een uitdaging: schrijf software en laadt het in jouw eigen auto! Succes!
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
eggiebirdie
2nd Gear member

VolvoMafia schreef:
eggiebirdie schreef:Los daarvan begrijpt Bart het punt nog steeds niet, geloof ik. het KAN dus wel (hardware / software discussie) maar VOLVO NL / AB WIL / DOET het niet.

Sorry, neem het effe voor Bart op. Want Bart begrijpt het wél, krijg alleen het idee dat je een ander punt van Bart niet begrijpt. Hij heeft het er niet over of iets programmeertechnisch kan, hij zegt alleen dat Volvo AB de mogelijkheden niet geeft. Daarom KAN het NIET. Jullie verwachten dat dealers allemaal een IT-er in dienst hebben die mooie programmaatjes naar jullie wens kan schrijven...

Het is dus geen kwestie dat het niet kan maar dat de dealer en Volvo NL het niet kunnen. Aan Volvo NL heb je ook niets, je moet echt een stap hoger als je dit wilt veranderen. Adres heb ik je al gegeven. :wink:

En voor iedereen die weet dat het wel KAN ligt er een uitdaging: schrijf software en laadt het in jouw eigen auto! Succes!
oh oh, nu niet gaan mopperen en wel goed lezen.
Ik snap Bart wel en ben het met hem eens, hij moet alleen af en toe de toon van het bericht herlezen en vanuit de klant blijven denken, wat een dealer gewend is om te doen volgens mij.
En vergeet ook niet dat Bart (naar mijn indruk als 1 van de weinige dealers) de moeite neemt om dit forum uit te pluizen en reactie te geven, dat wordt ook zeker gewaardeerd.

We (jij, Bart, ik) waren het al eens.
- de dealer kan er niks aan doen / kan er niks aan veranderen
- Volvo NL / AB ligt zeker op de korrel

Wat ik zeg is dat het technisch gewoon kan omdat het een kwestie is van in die centrale server het vinkje omzetten. Ik hoef die software niet te schrijven, want die is er gewoon.
Waarom het niet kan is omdat Volvo AB weigert dat vinkje om te zetten.
En iets weigeren wat gewoon kan is en blijft niet erg klantvriendelijk.

Zullen we er nou maar over ophouden tot er meer info is?
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Jij neemt aan dat dat het een kwestie is van een vinkje omzetten. Het feit van 'hier kan het dus daar dan ook' is niet vastgesteld. Maar goed, dat is mijn visie.

Ik mopper juist niet, probeer alles is verband te houden. Iets waar veel, in hun ogen kundige, forummers moeite mee hebben. En dan heb ik het niet over Bart, zijn kennis en goede wil staan bij mij buiten discussie. Waarom hij dan ook 'sorry' moet zeggen is mij een raadsel.

Geloof me, er zijn meer dealers die op het forum proberen mensen te helpen :wink: Vaak met als niet onderbouwde reactie "jullie dealers zijn oplichters". Kan me zeer goed voorstellen dat Bart alle verwensen wel eens zat is en zijn machteloosheid uit met een kort door de bocht reactie. Maar vergeet niet dat die reactie vaak wordt opgewekt door de olie die in die bocht gegooid is.

Ik wil best ophouden maar dan zou het netjes zijn de helpende dealers eens te waarderen om hun hulp. dit is nu al het zoveelste topic waar die hulp beantwoord is met rotte vis ipv een lekker Graved Lax...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Summum
6th Gear member

eggiebirdie schreef:In de US hebben ze wel dat veilige imago maar absoluut NIET het sportieve imago. Als je verteld dat een S80 in EU als een 'sportieve' sedan gezien wordt lachen ze je uit. Gelukkig is het wel zo dat de gemiddelde leeftijd van Volvo rijders aardig omlaag is gegaan...
Ik weet niet hoe lang je uit Nederland bent weggeweest, maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit iemand hier horen beweren dat een S80 een "sportieve" sedan is!

Ondanks alle kwaliteiten van deze auto's heeft Volvo (en dan in het bijzonder de S80) toch altijd nog een beetje een "oudere-man-met-hoed-en-pijp-imago. Maar dat terzijde!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
diesel01
Geartronic member

Dat ben ik niet met je eens.
Ik denk dat een S80 prima uit de verf kan komen als snelle, comfortabele reissedan mits hij in de juiste trim is uitgevoerd vind ik hem wel sportief.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
eggiebirdie
2nd Gear member

VolvoMafia schreef:Jij neemt aan dat dat het een kwestie is van een vinkje omzetten. Het feit van 'hier kan het dus daar dan ook' is niet vastgesteld. Maar goed, dat is mijn visie.

Ik mopper juist niet, probeer alles is verband te houden. Iets waar veel, in hun ogen kundige, forummers moeite mee hebben. En dan heb ik het niet over Bart, zijn kennis en goede wil staan bij mij buiten discussie. Waarom hij dan ook 'sorry' moet zeggen is mij een raadsel.

Geloof me, er zijn meer dealers die op het forum proberen mensen te helpen :wink: Vaak met als niet onderbouwde reactie "jullie dealers zijn oplichters". Kan me zeer goed voorstellen dat Bart alle verwensen wel eens zat is en zijn machteloosheid uit met een kort door de bocht reactie. Maar vergeet niet dat die reactie vaak wordt opgewekt door de olie die in die bocht gegooid is.

Ik wil best ophouden maar dan zou het netjes zijn de helpende dealers eens te waarderen om hun hulp. dit is nu al het zoveelste topic waar die hulp beantwoord is met rotte vis ipv een lekker Graved Lax...

he he
volgens mij waren we het al eens hoor (en ik heb blijkbaar ook graag het laatste woord ;-)
In ieder geval heb IK niks lelijks over dealers gezegd volgens mij.
Alleen moet je volgens mij gewoon even sorry zeggen als je op basis van halve informatie begint te brullen en vervolgens blijkt dat je geen gelijk hebt.
Precies dus wat jij ook zegt over dealers (geheel mee eens) geldt ook voor ander posters - net als in het echte leven - eerste even goed luisteren voordat je met vooringenomen stelling antwoord geeft.

En ja, ik ben ondertussen al zo ver dat ik wel zeker weet dat het een kwestie van 'vinkje zetten' is.
Bevestigd door diverse bronnen die het kunnen weten en die ik hier zeker niet wil melden.
Het is pure marktafscherming - dat gedeelte heeft Bart zeker gelijk in.
En laat dat nou net niet mogen van de EU.

Zweedse lekkernijen... behalve de blonde vrouwen en de auto's heb ik er nog niet veel gevonden die mij aanspraken.

Pffffff ... en dan te bedenken dat ik alleen een foto van m'n stoere auto aan een bijna-ex-saab-rijder wilde laten zien....
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Er is nog nergens gebleken dat ik geen gelijk heb in deze, Volvo AB gaat ook zomaar geen gehoor geven aan jouw "gebrul", zie dat zelfs door een rechtzaak niet gaan gebeuren.
eggiebirdie
2nd Gear member

bart simpson schreef:Er is nog nergens gebleken dat ik geen gelijk heb in deze, Volvo AB gaat ook zomaar geen gehoor geven aan jouw "gebrul", zie dat zelfs door een rechtzaak niet gaan gebeuren.
Jij hebt ook graag het laatste woord, zie ik ;-)

Volgens mij doel je nu juist op het verschil tussen gelijk HEBBEN en gelijk KRIJGEN.

Ik durf met klein voorbehoud te beweren dat ik gelijk HEB (het kan technisch en het niet-meewerken is tegen de EU regels).
Maar het is inderdaad maar zeer de vraag of ik gelijk ga KRIJGEN :-(
liquid_force
6th Gear member

met veel plezier lees ik dit topic ... het zoveelste over een soortgelijk onderwerp ... daar ik enkele jaren geleden het genoegen gehad heb om Volvo IT AB als samenwerkingspartner gehad te hebben, en toevallig het systeem waar alle software van Volvo AB in opgeslagen wordt ook zelf heb mogen aanschouwen kan ik je zeggen dat het technisch natuurlijk mogelijk is, maar ... het is niet zo eenvoudig als "een vinkje omzetten" ... binnen een Volvo S80 zijn tot 43 verschillende softwarepakketten aanwezig (als ik met het exakte aantal goed herinner) welke allemaal een directe verbinding met elkaar hebben. Het is dus als je 1 pakket wilt veranderen dat een directe impact heeft op andere software delen. Andere combinaties dan die door Volvo (ook in combinatie met hardware, physieke delen in je auto) in jouw voertuig geladen zijn niet getest.

Daarbij komt dat de dealer voor elk software pakket moet betalen. Een complete reload zou je dan ook nog een duur kunnen komen te staan.
eggiebirdie schreef: En juridisch weet ik al bijna zeker dat ze volgens EU recht wel MOETEN meewerken - maar laat ik dat eerste goed uitzoeken voordat ik hier m'n kruit verbrand.
je voertuig is onder US-Law gekocht, dat jij je wagen meeneemt naar Europa is jouw beslissing. Ik zie niet waarin de EU jou dan het 'recht' geeft dat je andere software kunt eisen. Als jij een 110volt TV gekocht hebt in de US verwacht je dan ook dat Sony die TV dan naar 230volt ombouwd?
eggiebirdie
2nd Gear member

liquid_force schreef:met veel plezier lees ik dit topic ... het zoveelste over een soortgelijk onderwerp ... daar ik enkele jaren geleden het genoegen gehad heb om Volvo IT AB als samenwerkingspartner gehad te hebben, en toevallig het systeem waar alle software van Volvo AB in opgeslagen wordt ook zelf heb mogen aanschouwen kan ik je zeggen dat het technisch natuurlijk mogelijk is, maar ... het is niet zo eenvoudig als "een vinkje omzetten" ... binnen een Volvo S80 zijn tot 43 verschillende softwarepakketten aanwezig (als ik met het exakte aantal goed herinner) welke allemaal een directe verbinding met elkaar hebben. Het is dus als je 1 pakket wilt veranderen dat een directe impact heeft op andere software delen. Andere combinaties dan die door Volvo (ook in combinatie met hardware, physieke delen in je auto) in jouw voertuig geladen zijn niet getest.

Daarbij komt dat de dealer voor elk software pakket moet betalen. Een complete reload zou je dan ook nog een duur kunnen komen te staan.
eggiebirdie schreef: En juridisch weet ik al bijna zeker dat ze volgens EU recht wel MOETEN meewerken - maar laat ik dat eerste goed uitzoeken voordat ik hier m'n kruit verbrand.
je voertuig is onder US-Law gekocht, dat jij je wagen meeneemt naar Europa is jouw beslissing. Ik zie niet waarin de EU jou dan het 'recht' geeft dat je andere software kunt eisen. Als jij een 110volt TV gekocht hebt in de US verwacht je dan ook dat Sony die TV dan naar 230volt ombouwd?

Wellicht moeten we maar even alle info over dit onderwerp in een aparte discussie zetten (weet niet of dat kan - zoekopdrachtje naar al deze vragen en alles op 1 onderwerp - moderator?).

Je verhaal klopt met mijn info - en daarom heb ik ook al eerder gezegd dat Volvo gewoon klanten de optie moet bieden, betaald, bij deskundige dealer / fabriek en onder afdichting van de juiste voorwaarden/ risicos.
Ik heb er best een paar 1000 euro voor over.

Ieder softwarepakket kost 102,34 ex. BTW per stuk.
De onderdeelnummers zijn:
S80 Taalsoftware: 30786075
S80 Frequentieaanpassing: 31310078
XC90 Taalsoftware: 8673466
XC90 Frequentieaanpassing: 30657957
Met name bij de S80 wordt ook aangeraden om een upgrade uit te voeren van het CAN en MOST netwerk. Dit voor functieverbeteringen, emissie en verbruiksverbeteringen, enz.

Niet alle systemen hoeven te worden geupdate, zo erg is het ook weer niet, maar als je het goed wilt doen (lees - zodat mijn navigatie en radio werkt, want daar gaat het om) moet je wel minimaal deze systemen aanpassen.

Wetgeving: Ik ben het aan het uitzoeken met wat hulp, dus keep you posted. Het is echter simpeler als jij stelt / met die gedachte zit je op de verkeerde weg.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

eggiebirdie schreef:
bart simpson schreef:Er is nog nergens gebleken dat ik geen gelijk heb in deze, Volvo AB gaat ook zomaar geen gehoor geven aan jouw "gebrul", zie dat zelfs door een rechtzaak niet gaan gebeuren.

Volgens mij doel je nu juist op het verschil tussen gelijk HEBBEN en gelijk KRIJGEN.

Ik durf met klein voorbehoud te beweren dat ik gelijk HEB (het kan technisch en het niet-meewerken is tegen de EU regels).
:? en omdat jij met een zeer grote mate van zekerheid geen gelijk gaat krijgen moet ik dan sorry zeggen?
eggiebirdie schreef:Niet alle systemen hoeven te worden geupdate, zo erg is het ook weer niet, maar als je het goed wilt doen (lees - zodat mijn navigatie en radio werkt, want daar gaat het om) moet je wel minimaal deze systemen aanpassen.
Hier zit wel de kern van het probleem, het is of totaal of niet, deelupgrades leverden te vaak onvindbare (en daardoor kostbare) en zeer irritante storingen op, een US marktcode gaat daardoor nooit meer een EU marktcode worden en die constatering wordt mij nu dus kwalijk genomen, don't shoot a messenger.
Walter
Geartronic member
Contacteer:

bart simpson schreef:
eggiebirdie schreef:

:? en omdat jij met een zeer grote mate van zekerheid geen gelijk gaat krijgen moet ik dan sorry zeggen?
nee, alleen je zelfingenomen ik die zeker weet dat ie gelijk heeft. Geldt overigens niet voor iedereen hier op het forum, sommige mogen met hun zelfingenomen ik wel het laatste woord houden
Afbeelding
Mijn blog

eggiebirdie
2nd Gear member

Kunnen we even terug naar de inhoud?
Ik ben wel erg geintereerd hoeveel werk Bart inschat dat zo'n omzetting zou zijn, als stelling er vanuit gaande dat het zou kunnen - van auto's heb ik namelijk geen verstand (alleen van software) en ik kom juist graag bij de dealer omdat die er voor doorgeleerd heeft.

3 mensen met toegang tot de juist bronnen hebben mij bevestigd dat met:
- 2 taalpakketten (betaald, zie boven)
- can / most upgrade (normaliter wordt dat gratis gedaan)
- en de dus onmogelijk gemaakte 'omzetting geboortekaartje' (wordt dus nu niet meer toegestaan)
m'n radio en navigatie werkt.
Daarna ben ik blij.
Nog mooier als de dashboard klokken ook in KM etc zijn maar dan moet er natuurlijk wel een nieuw dashboard in (minimaal voor de KM wijzerplaat en misschien dat er nog wel iets aan die displays anders is).

Dus vraag aan Bart:
- heb je een partnummer en prijs voor een NL dashboard (2007 S80, 2008 XC90)?
- Hoe lang zou een senior monteur met dashboard en software bezig zijn? Halve dag of zo? En wat is het uurtarief van een senior monteur? 85 euro ex btw of zo?
- EU navigatie DVD is volgens mij iets van 250 euro?

Over de TIE applicatie en deelupgrades- in de IT heet zo'n ding gewoon een CMDB - configuratie management database. Daar zijn dikke boeken over geschreven en is breed in de markt ervaring mee.
Zie dat als een matrix met alle hardware, alle software en alle instellingen.
Dat systeem bewaakt dat je geen niet-werkende combinaties kunt maken.
Als je bij een groot bedrijf werkt, gebruikt je IT afdeling zo iets ook om vast te stellen wat voor soort geheugen er in je PC moet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Configurat ... t_database
1. It is a decision support application that allows one to visualize what’s there and how one may interact with what’s there.
2. It tracks and reports on configuration events.
3. It formalizes components by assigning an identity, properties, and structure.
4. It can account for many types of components also known as Configuration
Items (CIs) and their relationships. CI Types can be anything you believe
supports making decisions ranging from networks, appliances, servers,
software, rules, files, people, location, documents, etc.
Voor de liefhebbers heb ik nog wel ergens een leuke cmdb-for-dummies pdf.

Een CMDB zorgt er (mist goed ingericht natuurlijk) voor dat je geen onmogelijke combinaties kunt maken.
Zo zou zo'n US dashboard er uit kunnen komen als noodzakelijke vervanging bij een omzetting omdat anders de juiste taal/instellingen niet weergegeven kunnen worden (geen idee of dat zo is, maar bij wijze van voorbeeld). En dan werkt de auto niet tot je zowel die hardware als die software weer in lijn met elkaar gebracht hebt.

En zo kom ik ook bij mijn lijstje (want dat heeft iemand dus voor me gemaakt op basis van dat systeem);
- taalpakketten vervangen
- systeem software upgraden en omzetten
- dashboard er in
- navigatie dvd er in.
Volgens het systeem werkt het dan.

Ik ben benieuwd wat dat bij Bart zou kosten.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Best een aardige uitdaging, alleen Bart doet het niet daar Volvo AB de tools niet biedt
Volvo for life
diesel01
Geartronic member

Kijk er valt geld te verdienen en daar zijn we niet vies van maar als je als dealer geen ondersteuning krijgt houd het gauw op.
Ik denk dat bart graag zou willen, maar Sweden zegt, het gebeurd niet...!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Walter
Geartronic member
Contacteer:

diesel01 schreef:Kijk er valt geld te verdienen en daar zijn we niet vies van maar als je als dealer geen ondersteuning krijgt houd het gauw op.
Ik denk dat bart graag zou willen, maar Sweden zegt, het gebeurd niet...!
Kijk, daar hebben we de angel.

Eggiebirdie, wil je het bovenstaande aub een keer of tig doorlezen?
Afbeelding
Mijn blog

bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Als ik of om het even welke dealer het wel zouden kunnen zou het natuurlijk omzet en winst zijn, ik had je alleen op voorhand duidelijk gemaakt dat het allemaal geen optie was, sinds 1998 is dat vinkje namelijk al niet te zetten, hou zelf ook niet zo van wollige toezeggingen die later niet waargemaakt kunnen gaan worden, daardoor krijg je ontevreden klanten
eggiebirdie
2nd Gear member

Nu niet weer gaan mopperen - dit was een theoretische vraag
" als stelling er vanuit gaande dat het zou kunnen".
Niet doen of ik het niet begrijp want ik begrijp het prima.

Dus STEL dat het van Volvo AB WEL mag.
En STEL dat er bij wijze van spreken er een knopje 'omzetten landcode' op TIE zit, wat is dan de inspanning of wat zien we dan over het hoofd?
En dan nemen we als stelling even aan dat TIE perfect aangeeft welke software en hardware met elkaar kan samenwerken.

Ik probeer er achter te komen;
- wat moet er dan gebeuren / is mijn lijstje dan compleet? Mis je dan nog andere tools / informatie / ...
- wat zou de inspanning van de dealer zijn / wat zou dat dan kosten?

Volgens mij is het wel leuk om even gevoel voor de effort en consumenten kosten te hebben.
Dat zet de boel een beetje in perspectief.

Voorzet: ik denk dat je met een halve dag en 1500 euro een heel eind zou zijn.
Bart - correct me?
Plaats reactie

Terug naar “S80”