kwaliteit volvo navigatie systeem.
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Nee dat is zeker geen verbetering t.o.v. het "oude" systeem.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Frank09
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 10.06.2009 - 23:05
- Locatie: Noord-holland
In mijn vorige auto had ik een VDO Dayton 5500 systeem met TMC. Groot voordeel hiervan was dat deze een lijst gaf van alle files, gesorteerd op (naar keuze) nabijheid van je actuele locatie of van de bestemming. Zo kon ik in een oogopslag zien waar op welke routes problemen waren. Op de eigen route gaf het systeem boven een zelf-instelbare drempelwaarde (filelengte bv > 3km) een alternatieve route.
In mijn Volvo (RTI met harddisk juni 2009) vind ook ik de file informatie niet handig. Ik krijg idd ook alleen de lengte van de omleidingsroute, maar niet die van de file. Als ik zie dat er een tmc melding is en ga naar "toon meldingen" zie ik vaak toch niets. Meestal ligt dat aan het inzoomnivo, maar ik vind het knullig dat hij niet iets toont wat buiten het zoomnivo maar wel op de route ligt.
Het probleem met langere routes herken ik (soms) ook. Vorige week werd ik via diverse snelwegen rondom Houten gestuurd, terwijl er ook een simpele route via een hoofdweg rechtdoor de stad was. Vaak gaat het echter gewoon goed.
Overigens ben ik in het algemeen wel tevreden over het systeem en gebruik het vaak. Allen de file info zou van mij slimmer mogen.
De stuurbediening vind ik helemaal top!
In mijn Volvo (RTI met harddisk juni 2009) vind ook ik de file informatie niet handig. Ik krijg idd ook alleen de lengte van de omleidingsroute, maar niet die van de file. Als ik zie dat er een tmc melding is en ga naar "toon meldingen" zie ik vaak toch niets. Meestal ligt dat aan het inzoomnivo, maar ik vind het knullig dat hij niet iets toont wat buiten het zoomnivo maar wel op de route ligt.
Het probleem met langere routes herken ik (soms) ook. Vorige week werd ik via diverse snelwegen rondom Houten gestuurd, terwijl er ook een simpele route via een hoofdweg rechtdoor de stad was. Vaak gaat het echter gewoon goed.
Overigens ben ik in het algemeen wel tevreden over het systeem en gebruik het vaak. Allen de file info zou van mij slimmer mogen.
De stuurbediening vind ik helemaal top!
C70 Tourer 2.4i Geartronic (2009)
- tvc15
- 3rd Gear member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 20.10.2007 - 20:43
- Locatie: Twente
In de laatste versie voor de nieuwe V70 zit de optie "Berichten op de route" (<Enter>, dan naar blauwe driehoek met i er in). Hier vind je een lijst met alle files op je route. Als je een file selecteert kan je alle informatie lezen + info op de kaart). Dat is in praktijk wel een handige optie, je hoeft niet meer uit te zoomen om de file in beeld te hebben voor je file-info kan opvragen.
- Grimm
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 30.06.2009 - 07:29
- Locatie: Oosterhout
Nee je bent zeker niet de enige. Het is wat lastig inspelen op dit soort meldingen wanneer je slechts beperkte info krijgt. Zeker wanneer je nog wel rijdt, vind ik het soms ronduit gevaarlijk om bij 120+kmh met enter en back te bedenken of het de moeite waard is om om de file heel te rijden.KJ V70 schreef: Zoals je ziet zeer omslachtig en ik ben toch niet de enige die dit niet echt handig vindt?
Van de andere kant: In mijn vorige auto had ik een tomtom zonder TMC en dan is dit toch zeker een enorme sprong voorwaarts

2017 - v90 D3 Momentum MY 2018 - Intro line - Family line - Twilight Bronze
2015 - 2017 v70 D2 Momentum MY 2014 - Business pack pro - Roofrails - Sunblinds - Saville Grey
2009 - 2015 v70 LE 2.0D limited edition MY 2010 - Plus line - Sunblinds - Black stone
2005 - 2009 s40 2.0D Momentum MY 2006 - Titanium grey
2003 - 2005 Citroen Saxo 1.1 MY 1998 - Blauw
2015 - 2017 v70 D2 Momentum MY 2014 - Business pack pro - Roofrails - Sunblinds - Saville Grey
2009 - 2015 v70 LE 2.0D limited edition MY 2010 - Plus line - Sunblinds - Black stone
2005 - 2009 s40 2.0D Momentum MY 2006 - Titanium grey
2003 - 2005 Citroen Saxo 1.1 MY 1998 - Blauw
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
.... en die tomtom wilde zich ook regelmatig vergissen in de rijrichting van de file t.o.v. die van je eigen voertuig ....
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 09:20
Klopt....daar heb je ook gelijk in, hiervoor heb ik ook jaren met een TOMTOM gereden.Grimm schreef:Nee je bent zeker niet de enige. Het is wat lastig inspelen op dit soort meldingen wanneer je slechts beperkte info krijgt. Zeker wanneer je nog wel rijdt, vind ik het soms ronduit gevaarlijk om bij 120+kmh met enter en back te bedenken of het de moeite waard is om om de file heel te rijden.KJ V70 schreef: Zoals je ziet zeer omslachtig en ik ben toch niet de enige die dit niet echt handig vindt?
Van de andere kant: In mijn vorige auto had ik een tomtom zonder TMC en dan is dit toch zeker een enorme sprong voorwaarts
Wat ik gewoon niet begrijp is dat Volvo niet kan zorgen dat ik alle info op 1 scherm krijg terwijl dit in dezelfde Volvo met hetzelfde systeem, echter 1 jaar ouder, wel kan???. zelfs een downgrade van het systeem kan niet.
Maar ja. Zoals ik het nu zie zal ik er maar mee moeten leren leven.
- GHJ-S80
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 04.04.2009 - 13:37
- Locatie: IJsselstein
De humor ligt op straat (of staat in de file). Mijn RTI heeft een oplossing voor het fileprobleem. In een laatste melding las ik:
"10 km langzaam rijdend verkeer"
"Over een lengte van 8 km"
Dat ruimt lekker op
"10 km langzaam rijdend verkeer"
"Over een lengte van 8 km"
Dat ruimt lekker op

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 08.02.2007 - 10:57
ik ben zondag naar Oostenrijk vertrokken en dinsdag terug gekomen.
RTI heenroute gerekend vanuit Aken over A61 langs Koblenz naar Karlsruhe- Stuttgart- Ulm, Kempten, fernpas enz.
Prima.
Dinsdag terugreis ingegeven.
Toen had ie andere ideeen.
tot Stuttgart niks aan de hand.
Van hieruit leidt ie me via Heilbron Franfurt, Keulen naar Aken.
Wie kan de logica hier van inzien?
RTI heenroute gerekend vanuit Aken over A61 langs Koblenz naar Karlsruhe- Stuttgart- Ulm, Kempten, fernpas enz.
Prima.
Dinsdag terugreis ingegeven.
Toen had ie andere ideeen.
tot Stuttgart niks aan de hand.
Van hieruit leidt ie me via Heilbron Franfurt, Keulen naar Aken.
Wie kan de logica hier van inzien?
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40397
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Het is wel een prettiger route via Heilbron vind ik.
Kom je langs Sinsheim en het mobiliteitsmuseum
Kom je langs Sinsheim en het mobiliteitsmuseum

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Ach, de Tomtom van mij geeft ook eigenlijk altijd een andere route op de terugweg als de heenweg. Is denk ik niet alleen aan het RTI systeem voorbehouden 

S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja bij mij ook, maar wist zelf wel welke borden ik aan moest houden. Kan met TMC te maken hebben?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 08.02.2007 - 10:57
Dat heeft het systeem vast geweten Ben.Ben schreef:Het is wel een prettiger route via Heilbron vind ik.
Kom je langs Sinsheim en het mobiliteitsmuseum
Ik wist het niet.
Alles bij elkaar ben ik wel blij met het systeem.
Je moet gewoon zelf de weg weten dan is er niks aan de hand.
Heel goed is ie, als je ergens op een bepaald adres wilt zijn.
Telkens weer tot mijn verwondering lukt dat.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
Er zijn bepaalde routes waarbij de ene weg nét ietsje korter is dan de andere. Als je het precies nagaat zul je zien dat er een klein verschil is. De ene kan sneller zijn of alleen maar korter. Soms gaat het tegen je gevoel in, zoals van Amsterdam naar Ridderkerk over Gorinchem (A2-A27-A15) ipv over Den Haag/Rotterdam. Het scheelt ook maar een paar kilometer.Rob Bakker schreef:Ach, de Tomtom van mij geeft ook eigenlijk altijd een andere route op de terugweg als de heenweg. Is denk ik niet alleen aan het RTI systeem voorbehouden

- Dieselaar
- 2nd Gear member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 25.06.2007 - 19:01
De logica van een computer in een navigatie kan je meestal instellen. Als je bij opties in RTI zegt "snel", zal hij vooral hoofdwegen zoeken, en ja, dan rijdt je soms een afslag voorbij die voor je gevoel beter is. De navi gaat uit van gemiddelde snelheden op hoofd- en secundaire wegen, en bepaalt zo wat het snelste is. Als je op "kort" instelt, krijg je eerder een secundaire weg, maar die zijn vaak kronkeliger en neemt je gemiddelde snelheid af ten opzicht van wat de RTI denkt dat de gemiddelde snelheid is, tenminste in bergachtig gebied.
In Nederland is niet een volledig redundant netwerk van secundaire wegen, dus neem ik altijd "snel", in Duitsland en Frankrijk zijn secundaire en nationale hoofdwegen wel redundant en kan je zelf kiezen. Dat is mijn ervaring met de route opties: ik kom met mijn kaartmateriaal overal in Europa. Zelfs de kleinste weggetjes in de binnenlanden van Italie weet Pierre feilloos te navigeren. Ik wil nooit meer zonder.
Oja: en de bediening op het stuur is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind het wel veilig dat ik niet naar de voorruit moet reiken.
Kijk http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... elcomePage voor meest actuele kaarten voor jouw auto.
In Nederland is niet een volledig redundant netwerk van secundaire wegen, dus neem ik altijd "snel", in Duitsland en Frankrijk zijn secundaire en nationale hoofdwegen wel redundant en kan je zelf kiezen. Dat is mijn ervaring met de route opties: ik kom met mijn kaartmateriaal overal in Europa. Zelfs de kleinste weggetjes in de binnenlanden van Italie weet Pierre feilloos te navigeren. Ik wil nooit meer zonder.
Oja: en de bediening op het stuur is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind het wel veilig dat ik niet naar de voorruit moet reiken.
Kijk http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... elcomePage voor meest actuele kaarten voor jouw auto.
V70 D5 geartronic summum 2006
Saab 9-3 1.9TiD

- Dieselaar
- 2nd Gear member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 25.06.2007 - 19:01
Zoals wanneer je onder Rotterdam oostelijk op de A15 rijdt richting Breda/A16: dan laat de RTI je eerste de afslag naar de A15 nemen, en dan onder het viaduct de bypass naar de A16, i.p.v. direct de afslag naar de A16 vanaf de A15, zoals de borden boven de weg aangeven: dit is subtiel een heen klein beetje korter, omdat je de binnenbocht neemt, en niet helemaal buitenom de Ridderster rijdt. Kijk: dat is de logica van een exact rekenende computer, die geen vooroordelen heeft en alleen afstanden kan vergelijken!!Mike Philippens schreef:Er zijn bepaalde routes waarbij de ene weg nét ietsje korter is dan de andere.Rob Bakker schreef:Ach, de Tomtom van mij geeft ook eigenlijk altijd een andere route op de terugweg als de heenweg. Is denk ik niet alleen aan het RTI systeem voorbehouden

V70 D5 geartronic summum 2006
Saab 9-3 1.9TiD

-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
In dat museum staat een puntgave Amazon en een p1800. Het museum is voor de autoliefhebber smullen. En met rti kom je er wel!!!!! Museumplatz in SinsheimBen schreef:Het is wel een prettiger route via Heilbron vind ik.
Kom je langs Sinsheim en het mobiliteitsmuseum
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- GHJ-S80
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 04.04.2009 - 13:37
- Locatie: IJsselstein
Tja, op de meeste plaatsen kom ik wel met mijn RTI 2001, met kaarten van 2007. Maar wat een drama. Vanmorgen moest ik in Loosdrecht zijn op het Jaagerspaadje, maar dat was niet te vinden. Werd ik naar Hilversum gestuurd. Loosdrecht staat helemaal niet op de kaart. Je houd het toch niet voor mogelijk.
Over het algemeen ben ik tevreden over de RTI, maar als je echt ergens wilt zijn vertrouw ik meer op een TomTom.
Over het algemeen ben ik tevreden over de RTI, maar als je echt ergens wilt zijn vertrouw ik meer op een TomTom.
S80 2012 T4 - Summum - 180pk - Powershift - Ember Black - acc
S80 2005 T6 - Executive - 272pk - aut
S80 2001 2.9 -Executive - 200pk - aut
S80 2005 T6 - Executive - 272pk - aut
S80 2001 2.9 -Executive - 200pk - aut
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40397
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Jagerspaadje is een schimmig gebied op de grens van Hilversum en Loosdrecht.
Ik moest gisteren in Leiden zijn en werd door de TomTom in onze bus via allemaal kleine straatjes gestuurd. Volvo's RTI stuurt me er rechtstreeks en via normale wegen naartoe.
Ik moest gisteren in Leiden zijn en werd door de TomTom in onze bus via allemaal kleine straatjes gestuurd. Volvo's RTI stuurt me er rechtstreeks en via normale wegen naartoe.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
@Ben
Kortste weg ingesteld ipv de snelste weg?
Kortste weg ingesteld ipv de snelste weg?
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40397
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Nee, snelste weg.Johan schreef:@Ben
Kortste weg ingesteld ipv de snelste weg?
TomTom bedenkt z'n eigen route met als gevolg dat ik voor gesloten spoorbomen en heeeeeel veel stoplichten kwam te staan.
Volvo RTI neemt dezelfde route die ook Google maps kiest.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70