Pagina 4 van 4
Geplaatst: 30.09.2009 - 15:54
door eXite
Dus dat betekent dat jouw kostenplaatje klopt en het mijne afwijkend is.
Wellicht ligt de mediaan ergens tussen beiden?
Geplaatst: 30.09.2009 - 16:04
door bart simpson
dat geloof ik niet nee, voor die door ts genoemde € 800,-- per maand kun je gedurende 5 jaar zondermeer 30.000km per jaar met een eigen C30 1.6D rijden, en die C30 heb je na die 5 jaar nog steeds staan ook
Geplaatst: 30.09.2009 - 16:35
door Aantje
@Exite, Kijkend naar het perspectief heb jij de s40 relatief kort in je bezit gehad om een reële afschrijving te kunnen realiseren. Bart simpson heeft het over een auto afschrijven in 5 jaar. Voor zover ik altijd geleerd heb op school was een auto na 3 jaar ongeveer de helft waard. Vanuit dat oogpunt rekenend vind ik de berekening van Bart erg nauwkeurig!
Geplaatst: 30.09.2009 - 22:43
door saabvsvolvo
Tja, leasen is de goedkoopste manier van een nieuwe auto rijden. Een tweede hands kan goedkoper zijn als je niet te veel rijdt.
En hoe je het ook bekijkt, het niet jouw auto. Hij is van de leasemaatschappij of je baas. En die leent hem aan jou uit.
Ik betaal ook een eigen bijdrage voor mijn C30 (vooral voor de opties). En dan de bijtelling.
Maar dan ben je alle kosten kwijt, wegenbelasting, verzekering, onderhoud en brandstof.
Vind het wel jammer dan je een 1.8i niet kan chippen.
Groet,
Hannes
Geplaatst: 01.10.2009 - 10:32
door Mike Philippens
saabvsvolvo schreef:Tja, leasen is de goedkoopste manier van een nieuwe auto rijden.
Dat moet je wel even iets nauwkeuriger stellen: als je baas de leasemaatschapij betaalt en jij alleen met de fiscus en de eigen bijdrage afrekent.
De werkelijke leasekosten zijn aanzienlijk hoger dan het bedrag dat je als berijder kwijt bent. Mijn aanstaande C30 kost €785 lease per maand (ex.btw) en daar komt dan nog de brandstof bij (30.000km/jr voor 4jr). Aangezien de leasemaatschappij zelf ook nog wat wil verdienen, moet het mogelijk zijn om voor dat bedrag zelf de auto ook te rijden.
Geplaatst: 03.10.2009 - 21:02
door +++t blijft behelpen+++
Dat ligt er aan wat je meerekent
zoals afschrijving, renteverlies, verzekering, onderhoud, etc etc.
Ik dank dat het kan, maar het is krap. Dat gaat denk ik niet voor 700 euro lukken bijvoorbeeld.
Maar ik weet het niet zeker natuurlijk
Geplaatst: 03.10.2009 - 21:15
door OracleDBA
En dan te bedenken dat de discussie begon over het wel of niet chippen van een lease auto :bday:
Geplaatst: 03.10.2009 - 21:53
door +++t blijft behelpen+++
tja, wat een foute opmerking al niet kan doen
trouwens het was niet alleen de lease chip maar ook de kosten opgave die iets triggerde.
Geplaatst: 05.10.2009 - 17:07
door leonboersma
het is wel mooi dat iedereen zegt dat chippen niet slecht is voor je motor, maar er hier wel over lopen te klagen, ik koop liever een gechipte ex lease auto van iemand die er ook gewoon zuinig op is, dan een niet gechipte afgeragde auto.
het is allemaal zo relatief he.
Geplaatst: 05.10.2009 - 17:14
door leonboersma
ik schrik trouwens wel van de bedragen die ik hier hoor! 800 euro??
ik ben voor mijn 2004 V50 2.0D per maand
verzekering 89 euro.
wegenbelasting 110 euro.
diesel 100 euro.
kwijt maar dan is de aanschaf en onderhoud niet meegerekend.
Geplaatst: 05.10.2009 - 17:36
door bart simpson
doe aanschaf, onderhoud en afschrijving daar dan eens bij
Geplaatst: 05.10.2009 - 18:29
door +++t blijft behelpen+++
is nog niet klaar met rekenen...
:bday:
Geplaatst: 09.10.2009 - 21:26
door hans98
Nou nou, Hakan heeft wel wat losgemaakt met zijn dis van de schaker!
Geplaatst: 09.10.2009 - 21:36
door rsnhakan
:roll:
Sorry...
Geplaatst: 10.10.2009 - 08:29
door arnow
hans98 schreef:Nou nou, Hakan heeft wel wat losgemaakt met zijn dis van de schaker!
Kinderen van tegenwoordig worden steeds meer bijdehand.

Geplaatst: 17.10.2009 - 14:31
door WalterB
Om toch het topic maar weer op te pakken, en omdat ik mij dit afvraag.
Zoals is het mogelijk om je auto te chippen en dan enkelt om hem zuiniger te krijgen en krijg je hiermee dan geen problemen bij de dealer/insurance.
Omdat de auto in feite niet meer "standaard" is.
Maar uit eindelijk draait het hier uit op een rekensom wat je als rijder betaalt.