eddy3 schreef:Vind persoonlijk de zaak "Roewe,ex Rover"in het geheel niet vergelijkbaar,met hetgeen er evt zou gebeuren met Volvo ;(indien het in Chinese handen zou vallen).
Bij Roewe staat er geen enkele Europeaan meer toe te zien,Rover is dood!
Bij Volvo daarentegen......
Vind persoonlijk wel,dat Volvo best afgescheiden zou worden van Ford.
Het welles, nietes spelletje van Ford getuigd van weinig respect,en doet Volvo momenteel ook geen goed!
Grtn Eddy
Natuurlijk is dat vergelijkbaar ! Maar EVENTUEEL natuurlijk.
In deze topic zijn ook al "doomscenario's" voorbijgekomen waarbij men bang was dat Volvo
volledig Chinees zou worden en er dus, net zoals bij Rover, geen Europeanen meer aan te pas komen !
Zoveel mensen, zoveel meningen maar wat mij verbaast is het feit dat velen zo krampachtig blijven vasthouden aan het idee ( een idé fixe ?)dat een Volvo uitsluitend een Volvo zou zijn indien hij uit Zweden komt.
Het is iedereen toch wel duidelijk dat een Volvo al jaren niet meer
volledig Zweeds is, maar dat schijnt pas een probleem te worden als de Chinezen om de hoek komen kijken.
Of bestaat er ook zoiets als 'Swedische Gründlichkeit' ? De spreekwoordelijke Deutsche Gründlichkeit is helaas ook niet meer wat het geweest is en daarom vermag ik niet in te zien waarom dat met de 'Swedische' anders zou zijn. Ik denk dan bijv. aan de voorwielophanging van de S80, de gasklephuizen, de ABS-controller e.d.
Met je constatering dat het wellus - nietus spelletje van Ford de Volvo zaak geen goed doet ben ik het eens. Het is synoniem aan het gedoe met Opel door GM. Nu het 'beter gaat' willen ze Opel niet kwijt.
Dit alles sluit overigens gewoon aan bij een van mijn eerdere beweringen dat managers uitsluitend geïnteresseerd zijn in geld en geen, in ieder geval geen emotionele, binding hebben met het product.
Als het Ford beter uitkomt dan wordt Volvo gewoon gedumpt en dat het merk dan misschien wel zou verdwijnen ...... nou dat maakt toch niets uit ....... het geld is binnen !
Stel nu eens dat Volvo
volledig Chinees wordt en na wat kleine aanloopproblemen blijkt dat ze toch
echte Volvo's bouwen dan gaan we toch zeker niet met z'n allen Volvo boycotten omdat het geen "echte Zweedse Volvo's" meer zijn ?
Trouwens zijn "echte Zweeds Volvo's" eigenlijk wel zo goed ?
We gaan ze tunen, er moeten andere wielen onder, ze moeten verlaagd worden, er moeten andere uitlaten onder, er moeten spoilers aan enz. Nou ja lees dit Forum er maar op na. Alles moet 'verbeterd' worden.
Oh, dat is de emotie die bij autorijden hoort ? OK acceptabel
Maar wat ik tot nu toe mis in de discussie, zijn de argumenten
waaróm een Volvo puur Zweeds zou moeten zijn.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.