Pagina 4 van 4

Geplaatst: 01.07.2010 - 16:14
door V70 T5 assen
Johan schreef:Uit de aangeghaalde link:

Im Audi 100 der Modellreihe C3 (Typ 44) wurde der TDI-Motor der ersten Generation auf der IAA 1989 erstmals vorgestellt. Das war der weltweit dritte PKW mit einer Dieseldirekteinspritzung nach dem Fiat Croma TD i.d (1986) und dem Austin Montego MDi (1988)

Dus Fiat de eerste en Austin de 2de.
De laatste montego die ik gezien heb was een half jaar oud en had al net zoveel roest als een 5 jaar oude alfasud (was begin jaren negentig)

Heb in diverse audi,s mogen rijden van de 80 tot A4 en rij nu zakelijk in een caddy TDI(weet geen vergelijk met een s60) zowel motorisch als rij eigenschappen prima auto,s.
Maar waar het mij om gaat is dat je met een volvo in de goede zin van het woord nooit opvalt ,een snelle audi of bmw valt direkt op vaak ook negatief omdat een ander het je niet gunt waarschijnlijk.

Daarom kies ik voor een niet opvallende volvo met een dikke turbo motor :D

Geplaatst: 04.07.2010 - 18:25
door BlackcurrantV70
Ik zal de discussie nog wat verder open trekken, zit momenteel voor 10 dagen in Californie voor mijn werk en AVIS heeft me hier een Dodge Challenger R/T meegeven.

Deze tovert bij elk stoplight een smile on my face :-D

5700cc, V8 372PK, en met ESP off is ie nog veel leuker :-D

Leuk om eens mee te stoeien, maar als ik thuis kom, toch weer met de smile terug in mijn V70 !

Geplaatst: 17.07.2010 - 21:13
door kuupertie
Zo ken ik er nog wel een:

Mijn 65er Mustang V8 zonder electronica, met waardeloze stoelen en met vier trommelremmen rijdt ook een stuk leuker dan mijn S60 uit 2005. Als ik echter de duitste autobahn moet betreden...of ik moet langer dan een uur sturen....doe me dan mijn S60 maar.

Om de discussie nog even verder impuls te geven: mijn schoonvader heeft een C220 (?) automaat uit 2006. Wat een waardeloze bak vergeleken met de D5: verbruik en accelaratie zijn rampzalig...alleen de opties (mijn S60 is nogal kaal) zijn wel leuk.