Pagina 4 van 5

Geplaatst: 06.01.2010 - 15:07
door bart simpson
Het is een heel ander blok, een C30/V50/S40/C70 hebben een ander 2.5T blok dan de S60/V70-285/XC70-295/S80-184/XC90-275, die op hun beurt weer een ander blok hebben dan de V70-135 en de S80-124 waar er een onderscheid gemaakt moet worden tussen de 200pk en de 238pk

Geplaatst: 06.01.2010 - 15:09
door Johan
Weer wat geleerd.

Kan je globaal aangeven wat de verschillen zijn?

Geplaatst: 06.01.2010 - 15:20
door bart simpson
de onderblokken van de C30 en consorten zijn veel smaller dan die van de S60 en familie.
Polestar pept de in de basis gelijke 200pk 2.5T van de huidige V70 en de 231pk niet beiden op naar > 250pk, men doet alleen de laatste

Geplaatst: 06.01.2010 - 16:41
door Alchemist
@bart simpson:
in Zweden bied Polestar wel tuning van de 2.5FT 200pk 2009:

................................ORIGINAL -09........EFFEKTOPTIMERAD
Max effekt:...............147 kW.................180 kW / 190 kW (E85)
Hästkrafter: .............200 hp..................245 hp / 258 hp (E85)
Vid varvtal: ..............4800 rpm.............4750 rpm / 5050 rpm (E85)
Vridmoment: ............300 Nm................360 Nm
Vid varvtal: ..............1500-4500 rpm....1700-5050 rpm
Acceleration (0-100): 8,1 s.....................7,1 s
Maxfart ....................210 km/h..............210 km/h*
Bränsleförbrukning, stad: 13,3 l/100km 13,3 l/100km
Bränsleförbrukning, landsväg: 7,0 l/100km 7,0 l/100km
Bränsleförbrukning, blandad: 9,2 l/100km 9,2 l/100km
Utsläppsvärde CO2: 220 g/km 220 g/km

Top is en blijft begrensd.

Geplaatst: 06.01.2010 - 16:48
door bart simpson
hier nog niet

Geplaatst: 06.01.2010 - 16:56
door bart simpson
Alchemist schreef:Net een mailtje terug gehad van Polestarop mijn vraag of er nog meer motoren getuned gaan worden in NL:
"Polestar Performance will launch more models for the Dutch market during the beginning of 2010. Please have a look at the web site regularly for information.

Best regards

Magnus Skeppstedt
Polestar Performance"

:wav:
lekkere informele mail iig, leuk!

Geplaatst: 06.01.2010 - 17:10
door s3wage
Onze t5 rijd op vialle lpi en dat ondersteunt volvo weer niet..anders was het mischien voor onze t5 ook wel mogelijk

Geplaatst: 06.01.2010 - 19:55
door bart simpson
Volvo ondersteund helemaal geen lpg op om het even welke motor

Geplaatst: 06.01.2010 - 20:14
door s3wage
Ja dat is wel jammer eigenlijk,waarom saab wel ?

Geplaatst: 06.01.2010 - 20:18
door bart simpson
s3wage schreef:Ja dat is wel jammer eigenlijk,waarom saab wel ?
Dat moet je SAAB vragen, die hebben overigens weer heel andere problemen als daar zijn Black Sludge, afgekort BS :evil:

Geplaatst: 06.01.2010 - 20:29
door s3wage
FF flushen met Forte he !

Geplaatst: 06.01.2010 - 20:39
door bart simpson
tuurlijk, dom dat Saab niet even met jou contact gezocht heeft, nu hebben ze voor niets tig kostbare shortblocks vervangen

Geplaatst: 08.01.2010 - 08:47
door Irvine
Irvine schreef:
Irvine schreef:Helaas....
De motortuning is niet mogelijk omdat mijn XC90 niet uit Nederland, maar uit Frankrijk komt...
Erg jammer.
Vorige week kreeg ik heel netjes van de dealer bericht dat de vermogensupgrade nu ook voor mijn "Franse" XC90 (wel op NL kenteken) beschikbaar is!
Deze week heb ik een afspraak. Meer volgt....
Gisteren is de vermogensupgrade succesvol geinstalleerd!
Het hogere koppel is gelijk te merken. Accelaratie van 80 --> 140 is indrukwekkend!
Ik kan het iedereen aanraden.

Geplaatst: 08.01.2010 - 14:54
door Delta
Gisteren is de vermogensupgrade succesvol geinstalleerd!
Het hogere koppel is gelijk te merken. Accelaratie van 80 --> 140 is indrukwekkend!
Ik kan het iedereen aanraden.
Nog niet zolang geleden zou een zeer gewaardeerd forumlid je nog gewaarschuwd hebben mbt tot je remweg..............maar nu het "volvo" tuning betreft zit dat natuurlijk in de geherprogrameerde chip.
Of ??

Geplaatst: 08.01.2010 - 21:05
door s3wage
bart simpson schreef:tuurlijk, dom dat Saab niet even met jou contact gezocht heeft, nu hebben ze voor niets tig kostbare shortblocks vervangen
Ja aldoende leer je joh,al is saab nu toch rijkelijk laat ! :lol:

Geplaatst: 14.01.2010 - 01:31
door Daneel
Ik hoop dat Volvo ook voor mijn 2006 V70-D5 met tuning komt. Al ben ik bang dat de focus vooral op de nieuwe modellen licht. Jammer.

Geplaatst: 23.02.2010 - 15:59
door mad
M'n VOR XC70 D5 van 2009 gaat binnenkort onder het mes (april) bij Schaap Emmeloord voor een upgrade. Ben benieuwd...

Geplaatst: 30.11.2013 - 19:40
door Jan
Even een oud topic opgegraven.

Via mijn dealer kreeg ik zojuist per mail het aanbod om voor € 750 de 2.5T te laten tunen (geldig tot 31 dec. 2013). Klaar terwijl u wacht, dus alleen software neem ik aan. Heeft iemand ervaring met het tunen van een 2.5T in het algemeen en door Polestar in het bijzonder??
Ik hoor het graag.

Geplaatst: 30.11.2013 - 21:32
door Thijs
Ik zeg zonde van het geld, ik bv. Uden doen ze het voor de helft, en dat is echt maatwerk..

Geplaatst: 01.12.2013 - 00:13
door Jan
Ok Thijs dank. Uden is (bijna.. BTW) de helft goedkoper dan de dealer. Wel 200 km extra reisafstand voor mij . Maar hoe is de praktijkervaring na het chiptunen van een 2.5T?