Na de vrieskou...

Alles over de 440 / 460
SwedeSpeed
1st Gear member
Contacteer:

niet kapot, maar wel vervelend: werkelijk alles zit bij mij vastgevroren elke morgen.. alle deuren behalve de bestuurdersdeur gelukkig :) spiegels zitten vast, de knop van de achterklep zit vast, de klinken van de deuren, de motorkap, de ruitenwissers, de ruitensproeiers, m'n dropjes :(

morgen dus even met de spuitvaseline rond...
Volvo 440 1.6i Experience
hofmeijer
3rd Gear member
Contacteer:

Was je hem toevallig net voordat het gaat vriezen?
Daar zou het natuurlijk ook nog aan kunnen liggen, en je hebt regen gehad vorige week.
Dat gaat ook overal tussen zitten.
Ik smeer zelf meestal de rubbers in met vaseline en omdat ik elektrische ramen heb spuit ik de rubbers rond de ramen en waar ze in glijden ook in met spray.
En het wil nog wel eens helpen om de auto goed warm te rijden en de kachel op standje levensgevaarlijk te zetten, dan droogt alles mooi.
En voor je dropjes is een vochtvreter handig denk ik, of je moet ze in een sok leggen haha.
Succes
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter

Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue

Er staan weer nieuwe foto's op de www
psychonautlib
2nd Gear member
Contacteer:

Bij het ontluchten zag ik dat de koelvloeistof bijna kookte, te zien aan de bubbels en de damp die er vanaf sloeg.
De kachel in mijn 440 was altijd snel op temperatuur tot +/- 2 maanden geleden. De koelvloeistof was nimmer aan het "borrelen". Maar doet dat nu wel. De oorzaak is niet dat de koelvloeistof kookt, maar dat mijn 440 een lekke koppakking heeft. Het "borrelen" van de koelvloeistof is een kenmerk van een lekke koppakking. Bijkomend nadeel van de lekke koppakking is dat de kachel langzaam warm wordt omdat er lucht in het koelsysteem komt.

Inmiddels is mijn koppakking dermate lek dat ik per week 5 liter koelvloestof bijvul. Dat wordt dus koppakking vervangen zodra mijn openluchtgarage het toelaat.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”