Pagina 4 van 5
Geplaatst: 10.01.2010 - 20:04
door blue nautic
« s3wage » :
Ik kan geen duits Yellow Rolleyes
Op autoweek sta er ook wat over.
op autoweek staAT er ook wat over.
Geplaatst: 15.01.2010 - 21:25
door iksee90
HIERBIJ GEEF IK JULLIE DE INBOUWBESCHRIJVING VOOR lPI INBOUW IN EEN XC90 V8.
SUCCES ERMEE
Test alle aansluitingen op lekken voor u de XC90 gebruikt
A) SCHROEFKOPPELING.
Het belangrijkste onderdeel is de zwarte afdichtingsring. Controleer
altijd of hij aanwezig is en niet beschadigd is wanneer u de tank
vervangt. Sommige schroefkoppelingen hebben een handwieltje om
ze vast te draaien; voor andere hebt u een moersleutel nodig. Draai
de koppeling stevig vast (linkse draad). Wanneer u een moersleutel
gebruikt, mag u niet te veel kracht toepassen, om de afdichtingsring
niet te beschadigen.
EEN GASFLES AANSLUITEN
Schroefkoppeling Koppeling met schakelaar
1. Controleer of het ventiel van
de gasfl es GESLOTEN is door
het naar rechts te draaien.
1. Verwijder de oranje veiligheidsdop
door het touwtje
naar buiten en
vervolgend
naar boven te
trekken. Gebruik
geen gereedschap.
Laat de dop hangen.
2. Verwijder de veiligheidsdop
en bewaar hem voor later
gebruik.
3. Controleer de
zwarte afdichtingsring
op beschadigingen
voor u de gasfl es aansluit.
2. Zorg dat:
– Alle kranen van de XC90
gesloten zijn.
– De schakelaar
op UIT staat.
4. Draai de koppelmoer op de
fl es. Gebruik een passende
moersleutel of het handwieltje.
(Linkse draad).
Draai de koppeling van de
butaanfl es niet te vast aan.
3. Plaats de “Quick On” regelaar
op het ventiel en druk hem
krachtig naar omlaag. Als u
een klik hoort, is de schakelaar
goed vergrendeld.
5. Om de gastoevoer te openen,
draait u
het ventiel
van de
fl es naar
links.
4. Om de gastoevoer te openen,
draait u de schakelaar naar
boven, in de stand
AAN (12 uur).
B) SCHAKELKOPPELING.
Voor deze koppeling hebt u geen gereedschap nodig. De gastoevoer
wordt geopend en gesloten met een schakelaar op de regelaar of op
een speciale adapter. Als u een adapter met een ouderwetse regelaar
met schroefdraad gebruikt, moet u de koppelmoer met behulp van
een moersleutel stevig op de adapter draaien.
EEN GASFLES AFKOPPELEN
Schroefkoppeling Koppeling met schakelaar
1. Draai het ventiel van de fl es
dicht, in de stand UIT
(naar rechts
draaien).
1. Zet de schakelaar in de stand
UIT (3 uur).
2. Draai de gaskranen van de XC90 dicht. WACHT tot de brander
gedoofd is.
ALS DE VLAM BLIJFT BRANDEN MOET U HET VENTIEL OF DE
SCHAKELAAR WEER OPENEN. LAAT DE XC90 BRANDEN EN
BEL UW GASLEVERANCIER.
3. VERWIJDER DE REGELAAR (of
de koppelmoer) nooit wanneer
het ventiel van de fl es
geopend is.
4. VERWIJDER de regelaar (of de
koppelmoer) met een moersleutel
of met het handwieltje.
(Linkse draad).
3. Verwijder de “Quick On”
regelaar door horizontaal op
de schakelaar te drukken en
hem tegelijkertijd naar boven
te trekken.
4. PLAATS de plug of dop weer
op de lege fl es of op de gedeeltelijke
lege fl es
die u niet
gebruikt.
4. PLAATS de plug of dop weer
op de lege fl es of op de gedeeltelijke
lege fl es
die u niet gebruikt
Geplaatst: 15.01.2010 - 21:37
door bart simpson
kan zo'n prikblikje niet?
Geplaatst: 15.01.2010 - 21:43
door 945i
Bij punt 3 gaat het vaak fout.
De meeste drukken verticaal ipv horizontaal op de schakelaar.
Geplaatst: 15.01.2010 - 23:20
door sanco
of zorg voor een klein voorraadje van deze... in meervouden van 8 stuks:
gas lube per cilinder... ventiel kan worden aangedreven door de bovenliggende nokkenas.. zorg wel voor de juiste inspuitvervroeging.

Geplaatst: 15.01.2010 - 23:47
door Ludo
Bovenstaande reacties verklaren wel een groot deel van de antwoorden, in de vele lpg topics. ](*,)

Geplaatst: 16.01.2010 - 17:35
door s3wage
Huh nou ik denk dat Mesman dat wel weet allemaal hoor ?
Geplaatst: 16.01.2010 - 19:20
door sanco
Tuurlijk joh, die doen dat dagelijks, V8-en van Volvo op gas zetten....
Geplaatst: 16.01.2010 - 21:09
door s3wage
Ze hebben al een aantal xc90,s v8 op lpi gezet ja.
Geplaatst: 16.01.2010 - 21:34
door bart simpson
De V8 is er 5 jaar, ik denk dat het niet meer dan 10 op gas zullen zijn... reken zelf dan eens uit hoe vaak het gebeurd
Geplaatst: 16.01.2010 - 21:48
door s3wage
Ja nouja goed of je nu een t6 of een v8 op lpi laat zetten bij mesman veel verschil zal het niet uitmaken denk ik qua betrouwbaarheid van de combinatie motor met gasinstalatie ?
En als je de kleppen laat stellen ook niet denk ik ?(behalve dat er 2 cilinders meer kleppen bij gestelt moeten worden)
Geplaatst: 16.01.2010 - 21:49
door bart simpson
Je moet niet zoveel denken..... dat gaat niet goed
Geplaatst: 16.01.2010 - 21:51
door FrankS60
bart simpson schreef:Je moet niet zoveel denken..... dat gaat niet goed
Waar hebben we het ook echt over hier... Een V8 van een ton euro's op gas...
Geplaatst: 16.01.2010 - 21:53
door liquid_force
ben benieuwd of op het Mercedes forum ook zulke vragen gesteld worden over AMG SL-60's met gouwe velgen en dobbelstenen aan de spiegel

Geplaatst: 16.01.2010 - 21:53
door s3wage
bart simpson schreef:Je moet niet zoveel denken..... dat gaat niet goed
Ik bedoel het eigenlijk als vraag als ik "denk ik ?" erachter zet

Geplaatst: 16.01.2010 - 21:55
door bart simpson
Het op gas zetten van een V8 is voor Mesmen zeker geen dagelijkse kost, niemand weet hoe die V8 zich op termijn op gas gedragen gaat, die gok neemt de opdrachtgever
Geplaatst: 16.01.2010 - 21:58
door s3wage
Dus safer is een T6 op gas laten zetten omdat ze die al langer en vaker op gas zetten bij mesman ?(omdat die t6 ook in de s80 zit en al langer in xc90 zit?)
Geplaatst: 16.01.2010 - 21:59
door 945i
Ja!
Klaar.
Geplaatst: 16.01.2010 - 22:00
door bart simpson
alweer een foute aanname.....
Geplaatst: 16.01.2010 - 22:02
door 945i
Er stond weer een ? achter...