Pagina 4 van 4

Geplaatst: 07.05.2010 - 20:01
door BlackcurrantV70
Volvomafia, Volvo assistance is enkel in NL gratis, in Belgie betaal je 86euro per jaar voor Volvo assistance, zelfs als je auto netjes dealer onderhouden is.

Maar blijkbaar liggen de kosten van de onderhoudsbeurten inBbelgie net ietsje lager dan in NL, vandaar waarschijnlijk dat je het in NL gratis krijgt.

Geplaatst: 08.05.2010 - 08:43
door Walter
sorry, had dat er even bij kunnen zeggen. Ik heb alleen info over de Nederlandse markt

Geplaatst: 08.05.2010 - 09:30
door mad
De voorwaarden staan duidelijk op de site van VolvoCard. Als je die even leest is dit hele topic bijna overbodig. Zó simpel...

Geplaatst: 08.05.2010 - 11:29
door bart simpson
www.volvocard.nl

Geplaatst: 08.05.2010 - 14:40
door Oceanracer
Hoho, ik heb nou al jaren het onderhoud bij de dealer maar ik krijg de laatste jaren GEEN KAART meer. Ik heb er al achteraan gebeld. De uitgifte van de kaarten schijnt te zijn bemoeilijkt en men zou er eens achteraan gaan, maar tot op heden zonder resultaat.

Geplaatst: 08.05.2010 - 17:58
door Herman41
Hoor je voor recht op assistance een certificaat of iets dergelijks te krijgen? Ik heb mijn import d5 keurig in onderhoud bij de dealer maar nog nooit iets gehoord over assistance, volgens de Volvo Nederland heb ik er wel recht op, ik zal toch de dealer maar eens bellen.....
Mijn dealer doet overigens niks gratis, heb de laatste rekening nog even bekeken en een lampje rekent hij keurig € 1,40 voor. Nu ik toch bezig ben heb ik ook eens kritisch naar de arbeidskosten gekeken, € 270,81 ex btw. Hoeveel uren zijn ze bezig met een normale beurt???? incl. apk en remblokken + handremvoering vervangen. Uren staan niet gespecificeerd (terwijl de dealer waar ik mijn Saab in onderhoud heb dat dan weer wel doet.)

Geplaatst: 08.05.2010 - 19:42
door Oceanracer
Lampjes die tijdens een beurt vervangen (moeten) worden, staan inderdaad gewoon op de factuur. Als je tussen de beurten door een keertje een defect lampje hebt, wordt het kosteloos vervangen. Ik heb al eens navraag gedaan over het waarom van deze tegenstrijdigheid, maar zo was het nou eenmaal geregeld...

Geplaatst: 08.05.2010 - 19:45
door mad
bart simpson schreef:www.volvocard.nl
:violent1: oh shiiiet ..vergeten .nl te plaatsen... ban? :lol:

Geplaatst: 09.05.2010 - 08:53
door bart simpson
mad schreef:
bart simpson schreef:www.volvocard.nl
:violent1: oh shiiiet ..vergeten .nl te plaatsen... ban? :lol:
we hebben het hier steeds over faciliteiten die Volvo NL biedt, onze zuiderburen kennen die alleen in een iets andere vorm met idem voorwaarden

Geplaatst: 10.05.2010 - 15:05
door Henkvdz
Oceanracer schreef:Hoho, ik heb nou al jaren het onderhoud bij de dealer maar ik krijg de laatste jaren GEEN KAART meer. Ik heb er al achteraan gebeld. De uitgifte van de kaarten schijnt te zijn bemoeilijkt en men zou er eens achteraan gaan, maar tot op heden zonder resultaat.
Ook ik kwam er gisteren achter dat ik voor dit jaar geen nieuwe card heb gekregen, terwijl de Volvo ruim twee maanden geleden z'n beurt heeft gehad. Dus even langs gereden om te vragen ''hoe en waarom''.
Het antwoord was een beetje vaag; ''het aanmaken van de cards was vertraagd, maar ik zou de card beslist krijgen en zolang was de oude card geldig''. Nu is het probleem dat ik a.s. zondag met vakantie ga [Volvo+caravan+rondje Europa] en ik moet er niet aandenken om ver in Oost-Europa met panne te staan en dus Volvo Assistence om hulp te moeten vragen en me dan ook nog legitimeren met een verlopen card.
Nu, volgens de dealer is het geen probleem omdat je met een 0800-nummer moet bellen en die kan dan via de computer zien dat ik recht heb op assistence. Hij liet me via zijn computer zien dat ik recht had op assistence tot maart 2011. Ik was toch niet gelukkig met het idee om met een verlopen card op reis te moeten en heb dus een uitdraai van zijn computerscherm [welke in het Engels was] gevraagd, daarop een stempel met handtekening laten zetten en zodoende was ik er wat geruster op. Een heel verhaal om een verlopen card die ik hopelijk/zeer waarschijnlijk toch niet ga gebruiken, tenslotte rijden we niet voor niets in een Volvo.
Groet Henk

Geplaatst: 10.05.2010 - 16:23
door Walter
vergeet niet het 070-nummer te draaien vanuit het buitenland, de 0800-nr werken dan niet. Maar degene die je dan aan de telefoon krijgt, kan inderdaad zien dat je recht hebt op Assistance. En waarschijnlijk heeft de medewerker het systeem laten waar je eigenlijk in de computer van Volvo kijkt, dus dat gaat dan wel goed.

Fijne reis

Geplaatst: 12.05.2010 - 11:00
door Henkvdz
VolvoMafia schreef:vergeet niet het 070-nummer te draaien vanuit het buitenland, de 0800-nr werken dan niet. Maar degene die je dan aan de telefoon krijgt, kan inderdaad zien dat je recht hebt op Assistance. En waarschijnlijk heeft de medewerker het systeem laten waar je eigenlijk in de computer van Volvo kijkt, dus dat gaat dan wel goed.

Fijne reis
Dank voor het advies en de goede wensen, maar als het goed is draai ik helemaal niets, niet nodig.
Groet Henk

Geplaatst: 12.05.2010 - 11:05
door Walter
Dat is inderdaad de juiste insteek Henk.

Veel pelzier

Walter

Geplaatst: 13.06.2010 - 11:13
door Henkvdz
Henkvdz schreef:
VolvoMafia schreef:vergeet niet het 070-nummer te draaien vanuit het buitenland, de 0800-nr werken dan niet. Maar degene die je dan aan de telefoon krijgt, kan inderdaad zien dat je recht hebt op Assistance. En waarschijnlijk heeft de medewerker het systeem laten waar je eigenlijk in de computer van Volvo kijkt, dus dat gaat dan wel goed.

Fijne reis
Dank voor het advies en de goede wensen, maar als het goed is draai ik helemaal niets, niet nodig.
Groet Henk
Net terug van het rondje Europa [dat trouwens beperkt is gebleven tot de Ardennen en de Ardeche, vanwege het weer in de rest van Europa], en zoals ik al vermoedde; de card niet nodig gehad.
Groet Henk

Geplaatst: 13.06.2010 - 12:18
door bartv70
denkweb schreef:Heb zelf de auto in onderhoud in Zevenaar bij de dealer. Net als de 850 in het verleden. Vorig jaar zijn eerste beurt + APK genoten aldaar en gelijk ook een pasje, ondanks dat de auto enkele jaren dealer-onderhoud heeft gemist. Gewoon service. En de kosten voor oudere voertuigen nemen zij ook voor rekening... gewoon klantvriendelijk.

En nu even een beurt regelen voor eind juni... gewoon doen. ;)
Je hebt het wel over een toppertje (eigen ervaring).

Zij doen waar Tele2 nu mee adverteert.

SERVICE IS GEEN AFDELING MAAR EEN MENTALITEIT