Pagina 4 van 5
Geplaatst: 02.06.2010 - 12:22
door Rob Bakker
Bij de oude versies V/S/C70 schijnt het ook een goed verschil te maken.
Daar wordt hij er ook regelmatig in gezet.
Geplaatst: 02.06.2010 - 12:40
door Frank09
@Ivo, ik zit nu bijna een jaar op dit forum en dank jullie allen dat de discussies hier doorgaans vriendelijk en beschaafd zijn. Ik kijk ook wel eens op wat formule1 sites en wat je daar soms aan reacties langs ziet komen, beschamend!
Geen haat-mails dus.

Ik begrijp je opmerking, zelf had ik ook de nodige scepcis. Maar na de opmerkingen van Vincent had ik het gevoel dat ik voor die 50 euro mezelf geen buil kon vallen. En ik kan alleen maar bevestigen wat ik al eerder heb gezegd. Ik heb zelf een wat sportieve rijstijl en mag graag wat snelheid meenemen de bocht in, daarbij kon ik het verschil goed voelen. :!:
Geplaatst: 02.06.2010 - 17:52
door BlackcurrantV70
Het zijn hier allemaal echt beschaafde mensen op dit forum he, het statement over de haat emails was meer als grap bedoeld.
Daar mijn vrouw voor 90% met onze C70 rijdt en hij ook nog op 16" velgen staat (we vinden comfort belangrijker dan scheuren), blijft de onze voorlopig wel zonder de brug.
Er wordt namelijk toch voornamelijk mee ge-cruised en dan zal die brug weinig verschil maken.
Geplaatst: 02.06.2010 - 21:05
door Frank09
He Ivo, vriend, je gaat mij er toch niet van betichten dat ik hier een beetje door Nederland heen aan het scheuren ben, toch . . . . . (ook grapje

)
Ik wil je absoluut niet zo'n brug opdringen, maar je zou het verschil zelf eens moeten uitproberen. Ook bij cruisen (ook vandaag weer met de kap open) voelt de auto directer en steviger. Maar..., ik heb het ook een jaar zonder gedaan en het toen niet gemist. Je kunt dus ook prima zonder

Geplaatst: 02.06.2010 - 21:24
door BlackcurrantV70
Je brengt me op een idee voor een valentijnsgeschenk voor mijn vrouwtje, of misschien heeft ze liever iets meer romantisch

Geplaatst: 02.06.2010 - 21:25
door bart simpson
Ivo Philips schreef:Je brengt me op een idee voor een valentijnsgeschenk voor mijn vrouwtje, of misschien heeft ze liever iets meer romantisch

:shock: een steuntje om de pootjes uit elkaar te houden? jij bent pas echt romantisch!
Geplaatst: 02.06.2010 - 21:48
door BlackcurrantV70
vlijmscherpe feedback van Bart, hier houden we van
Ik zal het haar eens voorstellen, hahaha
Geplaatst: 02.06.2010 - 22:07
door bart simpson
Ivo Philips schreef:vlijmscherpe feedback van Bart, hier houden we van
Ik zal het haar eens voorstellen, hahaha
en?
(voor +/- € 50,-- ben je niet bekocht)
Geplaatst: 03.06.2010 - 12:02
door Frank09
Haha, hij is scherp Bart

Geplaatst: 04.06.2010 - 09:42
door liquid_force
hij zit er bij mij ook in
en voordat er vragen komen over mijn luchtfilter, hier een 'close-up' van mijn cold-air-intake:

Geplaatst: 04.06.2010 - 10:25
door drowel
Ziet er ook weer netjes uit hoor! Puur uit interesse... Wat is precies het nut van een "cold-air-intake"
Geplaatst: 04.06.2010 - 10:29
door liquid_force
een ColdAirIntake vervangt de normale luchtfilter die vrij veel weerstand heeft ... de lucht is kouder (en sneller) als hij in de motor komt en daardoor een betere verbranding geeft ... plus de sound is beter

je hoord bij de 2.4i de roffel weer een stuk beter tussen de 3000 en 4000 toeren

Geplaatst: 04.06.2010 - 10:34
door 945i
Maar het filtert iets minder...
Hoe rijdt het met een domstrebe in de Alpen?
Geplaatst: 07.06.2010 - 14:34
door Firechief
@ Frank09,
Heb je toevallig ook het onderdeelnummer van de bouten die door jouw dealer zijn gebruikt?
Firechief
Geplaatst: 07.06.2010 - 15:37
door cabriorijder
Ik vraag me wel eens af, of al deze toevoegingen inderdaad de kwaliteit van de auto verhoogd.
De fabriek heeft toch de wens een zo goed mogelijke auto op de weg te zetten.
Geplaatst: 07.06.2010 - 18:16
door V480-S60
Gedeeltelijk waar Cabriorijder.
De fabriek streeft er naar om een voor een zo groot mogelijk publiek een zo goed mogelijke auto op de weg te zetten.
Dan worden er nog wel eens "compromissen" gesloten. Een daarvan is het weglaten van de veerpootbrug. Voor de gemiddelde gebruiker (zie de opmerking van BS dat ie bij de S40 en V50 niet meer standaard is) is een veerpootbrug een brug te ver.
Voor de "veeleisende" of wat meer op rijden ingestelde gebruiker geeft ie net dat beetje extra gevoel.
BTW vdottinga. Hoe rijdt de C70 de afgelopen periode?
Geplaatst: 07.06.2010 - 19:09
door bart simpson
het achterwege laten kan een comfortabele auto opleveren, lijkt mij ook niets mis mee
Geplaatst: 07.06.2010 - 19:12
door Peter
En heeft nog niemand om foto's gevraagd??
Geplaatst: 07.06.2010 - 20:47
door vdotinga
Zoo...heb ik even geen tijd om hier het forum door te lezen, is mijn topic ineens gegroeid naar 4 pagina's...
Wel grappig dat hier een soortgelijke discussie over de veerpootbrug ontstaat als op een Duits forum

Daar wist men te vertellen dat de veerpootbrug in Scandinavië wel standaard op de auto geschroefd wordt. Wat daarvan waar is weet ik niet, echter mijn dealer had het er wel over dat de veerpootbrug alleen voor de Scandinavische markt bedoeld is (volgens VIDA dan)
@V480-S60
De C70 rijdt nog steeds fantastisch, heb nu inmiddels 2500km ermee gereden. Afgelopen weekend nog wat kunnen rondtoeren (ca 300km) door Duitsland, Nederland en België.
Komend weekend ga ik naar een internationale C70 meeting in Nümbrecht. Zal kijken of ik daar nog wat foto's kan maken van al die C70's bij elkaar.
@Peter
Foto's van mijn C70 kun je
hier en
hier bewonderen (deze links stonden al op pagina 2

)
Geplaatst: 07.06.2010 - 20:51
door Peter
Oeps over het hoofd gezien. Mooie wagen. Komt er bij ons ook ooit.