Pagina 4 van 5
Geplaatst: 11.02.2010 - 14:54
door DavidV50BE
Neen deze motor is nog niet verkrijgbaar momenteel..
Is een aantal weken uitgesteld, reden onbekend.
Geplaatst: 11.02.2010 - 15:04
door Johann
http://www.autoweek.nl/video/1714/Rij-i ... ax-20-SCTi
Test met dezelfde motor met powershift in een 1700 kg zware auto.
Geplaatst: 11.02.2010 - 15:46
door Nuggie
Johann schreef:
Test met dezelfde motor met powershift in een 1700 kg zware auto.
Motor komt als erg goed naar voren!
Ja, ik weet het, het is geen 5 cil Volvo motor maar toch veel belovend als alternatief voor de 2.4D of nieuwe 2.0D (D3) die er aan komt, in het geval dat je qua km's nog voor benzine kunt kiezen.
Alleen de uitstel van introductie in de V70 stelt me nog niet gerust....weet iemand of ie inmiddels wel leverbaar is in de XC60?
Geplaatst: 11.02.2010 - 16:28
door Johan
Je loopt benzine motoren en diesels door elkaar heen te halen ....
Geplaatst: 11.02.2010 - 16:50
door Fulaks
Johan schreef:Je loopt benzine motoren en diesels door elkaar heen te halen ....
Dat denk ik niet, je moet lezen wat er staat. De directe injectie benzine kan echt wel een alternatief zijn voor de diesel als je niet teveel kilometers maakt.
Geplaatst: 11.02.2010 - 17:06
door Johan
Ja maar dat geldt voor iedere motor bij weinig km's?
Je kiest toch voor of diesel of benzine, m.a.w. het alternatief was er altijd al of helemaal niet. T'is maar vanuit welk perspectief je redeneert, toch?
Geplaatst: 11.02.2010 - 17:58
door Fulaks
Maar als er nu zuiniger benzinemotoren komen (zoals die GTDI), dan verschuift de kilomtergrens weer naar boven waarop een diesel interessanter wordt. Zeker in België, waar je met een diesel doorgaans een iets hoger aantal fiscale PK's hebt en daardoor jaarlijks meer verkeersbelasting betaalt.
Geplaatst: 11.02.2010 - 22:09
door Nuggie
Wat ik bedoel is het volgende:
Ik ben een lease rijder waarbij ik, zoals velen, een maandelijks budget krijg incl brandstof. Daarnaast rijd ik zo'n 25.000km per jaar.
Als ik naar het motoren aanbod kijk in de V70 of XC60 dan is tot nu toe, rekening houdende met mijn budget, de 2.4D de meest "passende" motor gezien het vermogen (rijplezier) ten opzichte van de lease kosten. De benzine modellen met een beetje rijplezier waren eenvoudig weg te duur, met name in de XC60.
Nu met de nieuwe 2.0T benzine is er dus een goed alternatief bij gekomen, vandaar dat ik zo benieuwd ben naar de eerste ervaringen met deze motor!
Geplaatst: 09.03.2010 - 14:44
door Grootje
Wat ik niet begrijp van deze motor is dat hij voor de XC60 het label D krijgt terwijl je bij audi ziet dat een vergelijkbare 2.0T al snel het label B krijgt. Je zou dus zeggen dat de nieuwe krachtbron van Volvo minimaal label C zou moeten hebben, maar er zullen wel hele ingewikkelde formules zijn om tot een bepaald label te komen. Met gewicht, uitstoot en CW waarde.
Geplaatst: 09.03.2010 - 14:49
door Thuurc
Grootje schreef:Wat ik niet begrijp van deze motor is dat hij voor de XC60 het label D krijgt terwijl je bij audi ziet dat een vergelijkbare 2.0T al snel het label B krijgt. Je zou dus zeggen dat de nieuwe krachtbron van Volvo minimaal label C zou moeten hebben, maar er zullen wel hele ingewikkelde formules zijn om tot een bepaald label te komen. Met gewicht, uitstoot en CW waarde.
Ingewikkeld: Ja
Eerlijk: Nee
De Audi Q5 zou bijvoorbeeld breder/langer kunnen zijn, in combinatie met bijv. 2 gram per kilometer minder zou dat veel kunnen schelen. Zo is er een Maybach met een D-label, geloof jij het...? Er zijn voorbeelden zat van auto's die een 'langere' (lees: 2cm dikkere) bumper kregen en een gunstiger milieulabel kregen daardoor.
Maar goed, ik weet de facts en figures van de Audi en Volvo niet om deze eerijk te kunnen vergelijken. Mijn beredenering hierboven is dan ook als voorbeeld.
Geplaatst: 09.03.2010 - 18:33
door Frederik Welvaert
Thuurc schreef:Er zijn voorbeelden zat van auto's die een 'langere' (lees: 2cm dikkere) bumper kregen en een gunstiger milieulabel kregen daardoor.
Heeft Volvo dat ook niet gedaan bij de MY08 facelift van de V50?
Ik dacht dat eens ergens gelezen te hebben... Geen idee of het inderdaad zo is, in België werken we niet met labels, dus ik volg dat niet echt...
Geplaatst: 09.03.2010 - 18:36
door bart simpson
Klopt, de 2.0D schoof daardoor een label op
Geplaatst: 09.03.2010 - 18:44
door Grootje
Bij ons bedrijf mag je bijvoorbeeld maar tot label C leasen en dan vallen er jammer genoeg weer een hoop auto's af. Misschien is het verbruik van de Volvo hoger.
Geplaatst: 09.03.2010 - 21:01
door euerw
ik kijk graag uit naar de nwe D3, Volvo met een echte Volvo motor......
Geplaatst: 17.03.2010 - 10:12
door Nuggie
Weet iemand of de levering van de 2.0 GTDI (benzine!) motor al op gang gekomen is?
Geplaatst: 17.03.2010 - 10:23
door bart simpson
de productie is gestart, ik verwacht de 1e met 1-2 weken
Geplaatst: 17.03.2010 - 19:29
door Johann
bart simpson schreef:de productie is gestart, ik verwacht de 1e met 1-2 weken
Ze hebben er nog geen stoelen bij..

Geplaatst: 17.03.2010 - 19:45
door Koidream
Fulaks schreef:...Zeker in België, waar je met een diesel doorgaans een iets hoger aantal fiscale PK's hebt en daardoor jaarlijks meer verkeersbelasting betaalt...
Fiscale PK's hebben in België niets te maken met diesel of benzine. Ook de jaarlijkse verkeersbelasting werd gelijkgebracht voor beide brandstoffen, enkel voor LPG betaal je nog een extraatje...
Geplaatst: 17.03.2010 - 20:02
door bart simpson
Johann schreef:bart simpson schreef:de productie is gestart, ik verwacht de 1e met 1-2 weken
Ze hebben er nog geen stoelen bij..

in Zweden hebben ze geen problemen met franse onderdelen
Geplaatst: 17.03.2010 - 23:20
door XC60Lover
In Gent is de produktie nog niet begonnen van de 2.0 GTDI is nog effe wachten tot nog steeds week 14..
De testvloten zijn zeer positief..
Van zodra de Motor in produktie is laat ik het weten..