Opnieuw inleren van een sleuteltransponder.

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
crackedtooth
5th Gear member

jpwg001 schreef:Ondanks reeds lopende topics (doorgelezen!) heb toch de volgende vraag; kan een gebruikte transponder worden ingeleerd voor een andere auto? Ik wil een sleutel bestellen. Ik weet dat ik de sleutelbaard kan verwisselen. Het printplaatje van de afstandsbediening past in de sleutel. Maar... De ene snijdt de transponder uit de 'kauwgomsleutel', een ander zegt dat dat niet nodig is. Uiteraard wil ik dit zeker weten, voordat ik een klapsleutel aanschaf. Alle gefundeerde adviezen zijn erg welkom. Alvast bedankt, medeVolvisten.
transponder is ingeleerd bij een auto.

Dus wanneer je al een transponder (werkende) hebt...
die juist WEL transplanteren.. want dan ben je voor 17 euro voor klapsteutelbaard klaar.. en 5-10min werk

Hier sleutelreparatie draadje
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=52550
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
atlast
1st Gear member

Ik zou graag ook mijn kauwgombalsleutel willen vervangen voor een nieuwere. Volgens mij heeft de Dobermann Pincher van de vorige eigenaar er flink op liggen bijten.
Nou is mijn vraag zit er wel een transponder in de sleutel? Mijn volvo V70 is uit 2001 en heeft GEEN alarm.

Ik heb reeds gemaild naar priod autosleutels. Dit bedrijf kan van mijn huidige sleutel en klapsleutel maken met ingebouwde afstandbediening. De kosten zijn dan wel €92,70 en daar moet ik sleutel dan wel naartoe sturen.
Zou dit niet goedkoper kunnen? En wat alleen de sleutel vernieuwen? Op Ebay is een volvo sleutel voor €7,50 te krijgen...
Volvo V70 2.4, Automaat, 140 Pk, 2001, 170.000 Km
MN-NL
5th Gear member

Ja er zit wel een transponder in de sleutel, voor de startonderbreking.

Als je de sleutels nog hebt kan je een kopie laten maken van de sleutel zelf. Je krijgt dan voor de nieuwe zo'n sleutel met een vakje waar je de transponder van de oude sleutel in kunt zetten.

Marc
atlast
1st Gear member

Ik heb een klapsleutel op Ebay gekocht €16,- (incl. verzenden uit Hong Kong) Afstandbediening inhoud paste perfect. Kan dus 1 op 1 overgezet worden. Sleutel laten slijpen bij de sleutelmaker. is wel een speciale want niet iedere sleutelboer kan een volvo sleutel snijden. € 19,-

Zelf de kauwgombal sleutel opengesneden. Transponder overgezet in klapsleutel van Ebay. En voila alles werkt perfect!!

Totaal ben ik dus €35,- kwijt.
Volvo V70 2.4, Automaat, 140 Pk, 2001, 170.000 Km
trimix
1st Gear member

ok maar op deze manier werkt de afstand bediening dus niet je kunt niet zomaar er een afstand bediening bij de volvo kopen en laten inleren daar moet je blijkbaar een code voor hebben die bij de ab zit ?

ik zou graag 2 ab s bij de auto hebben heb er nu maar 1 dus een exacte kopie van de originele sleutel met werkende ab
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”