Pagina 4 van 4

Geplaatst: 26.03.2010 - 22:29
door VolvoRob
Multibah!

Geplaatst: 30.03.2010 - 12:30
door MaxS
vast en zeker de Nebula's, echt volvo en geen 'tuning look'

Geplaatst: 30.03.2010 - 12:40
door degids
945i schreef:8) 8) 8) 8)
Tja, je moet er van houden.. :wink:

Doe dan maar deze :razz:
Afbeelding
Ben ik nou de enige die de R velgen vreselijk saai vind? Al zou ik ze krijgen, moest ik ze nog niet hebben... (ja, om door te verkopen dan :D)

Geplaatst: 30.03.2010 - 12:57
door edraket
R velg is wel een mooie velg (de originele dan welteverstaan!), maar je ziet ze zo vreselijk veel, en dan ook nog die 17" en 16" slappe aftreksels. Nee die Heico's zijn echt beeldschoon, zeker die op de C70 hierboven.
Ik weet niet zo goed wat dat is met dat fatsoensgedoe hier, maar als het maar een beetje anders is dan origineel dan is het meteen ordinair, tuning look en Johnny & Anita.
Nee dan die afzichtelijke Casiopeia velgen. Dat is ook origineel, maar wel oerlelijk!

Geplaatst: 30.03.2010 - 13:11
door bartv70
edraket schreef:R velg is wel een mooie velg (de originele dan welteverstaan!), maar je ziet ze zo vreselijk veel, en dan ook nog die 17" en 16" slappe aftreksels. Nee die Heico's zijn echt beeldschoon, zeker die op de C70 hierboven.
Ik weet niet zo goed wat dat is met dat fatsoensgedoe hier, maar als het maar een beetje anders is dan origineel dan is het meteen ordinair, tuning look en Johnny & Anita.
Nee dan die afzichtelijke Casiopeia velgen. Dat is ook origineel, maar wel oerlelijk!
En een beetje anders is zo leuk :agrue:

Geplaatst: 30.03.2010 - 16:51
door edraket
Precies!

Geplaatst: 31.03.2010 - 00:29
door OracleDBA
Grappig dat we zoveel tijd en geld besteden aan een paar hulpstukken om de band om te leggen,
terwijl je er zelf geen ene moer aan hebt. De auto rijdt er niet beter van, en je ziet ze alleen als je NIET in je auto zit.
Ik heb een Volvo gekocht om vooral heerlijk in te rijden.
Prima stoelen en een mooie audio en zelfs goede banden tellen mee in de beleving. Maar velgen???

Geplaatst: 31.03.2010 - 00:55
door volvo c70 t5
OracleDBA schreef:Grappig dat we zoveel tijd en geld besteden aan een paar hulpstukken om de band om te leggen,
terwijl je er zelf geen ene moer aan hebt. De auto rijdt er niet beter van, en je ziet ze alleen als je NIET in je auto zit.
Ik heb een Volvo gekocht om vooral heerlijk in te rijden.
Prima stoelen en een mooie audio en zelfs goede banden tellen mee in de beleving. Maar velgen???
Velgen maak een auto af vindt ik,jij heb ook een spoiler,en Pegasus velgen onder je volvo,ziet er beter uit als wieldoppen :wink:

Geplaatst: 31.03.2010 - 08:20
door OracleDBA
Mijn opmerking is ook met een knipoog ;-)
Alleen zou ik nooit een spoiler hebben gekocht zonder de inkoopactie op dit forum, en de Pegaus velgen zou ik ook niet nieuw hebben gekocht.
Binnenkort ga ik met klei en wax aan de slag om de 10 jaar oude V70 te verwennen. Dus ja: het oog wil ook wat :-)

Geplaatst: 31.03.2010 - 11:33
door volvo c70 t5
OracleDBA schreef:Mijn opmerking is ook met een knipoog ;-)
Alleen zou ik nooit een spoiler hebben gekocht zonder de inkoopactie op dit forum, en de Pegaus velgen zou ik ook niet nieuw hebben gekocht.
Binnenkort ga ik met klei en wax aan de slag om de 10 jaar oude V70 te verwennen. Dus ja: het oog wil ook wat :-)
Ja was ook niet mijn bedoeling om jou af te zeiken hoor :wink: maar meer van een auto zonder iets erop ziet er ook zo kaal uit,met een spoiler en mooie velgen heb je gelijk een heel anderen auto.

Geplaatst: 31.03.2010 - 13:48
door degids
OracleDBA schreef:Grappig dat we zoveel tijd en geld besteden aan een paar hulpstukken om de band om te leggen,
terwijl je er zelf geen ene moer aan hebt. De auto rijdt er niet beter van, en je ziet ze alleen als je NIET in je auto zit.
Ik heb een Volvo gekocht om vooral heerlijk in te rijden.
Prima stoelen en een mooie audio en zelfs goede banden tellen mee in de beleving. Maar velgen???
Ik weet dat je dit met een knipoog bedoelt, maar kon het toch niet laten te reageren :D

Ik vind dat velgen juist wel zorgen dat de auto beter gaat rijden!
Ik ben van 16" naar 18" gegaan en de auto stuurt echt een STUK strakker dan op die ballon-banden die op de 16" velgen zaten.
Lichtmetalen velgen zijn ook een stukje lichter dan hun stalen soortgenoten. Omdat wielen hard draaien komt daar een gyroscopisch effect bij kijken waardoor dat verschil in gewicht echt gaat uitmaken in performance of verbruik.
Velgen... niet alleen cosmetisch.

Misschien ooit nog eens handig om bij moeder-de-vrouw die nieuwe velgen er doorheen te krijgen waar je helemaal waus van bent... :D

Geplaatst: 31.03.2010 - 15:37
door Zenith
De Otrera's zijn binnen om borduurschade etc weg te werken zodat ze in orde staan, maar ze worden uit schrik voor spijtbetuigingen dan toch maar niet verkocht :D Een nieuwe 18"- set zal dan een 2de set worden voor de zomer maar ik moet ze beide eens in het echt te zien krijgen, anders zal ik nooit overtuigd geraken vrees ik.. In Nederland blijkbaar veel Nebula's, in Belgiƫ: nog nooit gezien!

De Belgische verdeler van Heico zit hier niet veraf, dus misschien dat ik ze zo ver krijg om ze te monteren, onder voorbehoud welteverstaan :D

kloppen deze waarden voor een V70?:

Steekmaat: 5 x 108
ET-waarde: 49
8J

Geplaatst: 31.03.2010 - 16:09
door Auk
Borduurschade? Gebruik je je velgen als borduurprofiel? :D

Geplaatst: 31.03.2010 - 16:28
door Zenith
Auk schreef:Borduurschade? Gebruik je je velgen als borduurprofiel? :D
stoeprandschade dan.. (vond het te hollands klinken :) )

Geplaatst: 31.03.2010 - 16:54
door edraket
degids schreef:
OracleDBA schreef:Grappig dat we zoveel tijd en geld besteden aan een paar hulpstukken om de band om te leggen,
terwijl je er zelf geen ene moer aan hebt. De auto rijdt er niet beter van, en je ziet ze alleen als je NIET in je auto zit.
Ik heb een Volvo gekocht om vooral heerlijk in te rijden.
Prima stoelen en een mooie audio en zelfs goede banden tellen mee in de beleving. Maar velgen???
Lichtmetalen velgen zijn ook een stukje lichter dan hun stalen soortgenoten. Omdat wielen hard draaien komt daar een gyroscopisch effect bij kijken waardoor dat verschil in gewicht echt gaat uitmaken in performance of verbruik.
Velgen... niet alleen cosmetisch.
Ik weet niet of je wel eens een 18" "lichtmetalen" wiel met band op de weegschaal hebt gezet, maar 10 tegen 1 dat deze aanmerkelijk zwaarder is dan een 16" stalen velg met band!

Geplaatst: 31.03.2010 - 17:25
door Walter
en is dat 'gyroscopisch effect' onder normaal gebruik waarneembaar? 99,9% van de automobilisten merkt het verschil niet hoor. Ik ook niet.

Geplaatst: 31.03.2010 - 17:55
door degids
edraket schreef:Ik weet niet of je wel eens een 18" "lichtmetalen" wiel met band op de weegschaal hebt gezet, maar 10 tegen 1 dat deze aanmerkelijk zwaarder is dan een 16" stalen velg met band!
Ja, lekker appels en peren! Je moet wel 16" met 16" vergelijken en 18" en 18". En bij het uitleggen aan moeder-de-vrouw laat je uiteraard achterwege dat een 18" wiel wel zwaarder is dan een 16" wiel... :D
VolvoMafia schreef:en is dat 'gyroscopisch effect' onder normaal gebruik waarneembaar? 99,9% van de automobilisten merkt het verschil niet hoor. Ik ook niet.
Bij 200+ wel... :twisted:

Geplaatst: 31.03.2010 - 20:00
door edraket
Ik denk zelfs dat 16" staal ook lichter is als 16" LM. het heet dan wel licht metaal, maar is het zeker niet!

Het gyroscopische effect is niet zozeer belangrijk (dat speelt wel een grote rol bij een motorfiets) het gaat meer om het onafgeveerde gewicht. Hoe lichter het is des te comfortabeler. De vering heeft met een lichtere velg gewoon meer controle over de beweging. Het nadenderen over scherpe hobbels wordt daardoor bijvoorbeeld een stuk minder, maar de band is ook beter in staat de weg te volgen.

Geplaatst: 01.04.2010 - 15:19
door Vliegende Baksteen
Voor een een paar mooie foto's van een V70 met Nebula's:

http://webcarmart.com/previousCars/v7024t.html

Weliswaar met wat stoeprandschade, maar je krijgt zo een aardig idee van hoe 't er in het echt uit ziet.

Het mooiste van de Nebula's vind ik dat ze een beetje naar binnen 'gebogen' zijn. Dat ziet er echt geweldig uit als je van schuin voor of schuin achter langs de flanken kijkt. Het is optisch bedrog; met een bolling naar binnen lijken de velgen groter dan met een bolling naar buiten. Onder meer hier goed te zien:

Afbeelding

en hier:

Afbeelding