Pagina 4 van 4

Geplaatst: 26.05.2010 - 10:13
door Boele
NB, Als je naar het magazijn van Nordicar belt en vraagt om het stangetje en of ze hem in een envelop willen doen, maken ze er geen probleem van hoor.

Geplaatst: 26.05.2010 - 10:53
door soepkip
Moet inderdaad Engelse draad hebben.. bij Romijn (ijzerwaren) hadden ze het niet, bij de gewone bouwmarkt heb ik ook niet veel kans vrees ik?

Edit: ook groothandel 'Zwaard' kan het niet leveren... weet iemand een webshop? :shock:

Geplaatst: 26.05.2010 - 15:39
door Boele
Tsja, dat kan nog wel eens lastig worden!

Zo snel rotten ze ook weer niet hoor. (in mijn geval gaan ze daar te vaak los voor;))

Geplaatst: 26.05.2010 - 19:14
door soepkip
Scandcar heeft ze wel (contact via email) heb alleen nog geen bijpassend artikelnummer gevonden, maar moet niet teveel kosten toch?

Voorlopig gebruik ik de oude wel, alhoewel een moertje niet helemaal jofel meer is en een ander vast blijft zitten aan het tapeindje... Heb er dus eigenlijk echt wel twee nodig voordat het spruitstuk echt vast kan! "Gelukkig" is het voorlopig nog niet echt mooi weer....

Geplaatst: 28.05.2010 - 11:19
door soepkip
Vandaag is het wel mooi weer! :D

Weet iemand wat de diameter van de kopbouten is? Dan kan ik hier op de TU nog ff snel twee buisjes fixen om de koppakking op z'n plek te houden...

Geplaatst: 28.05.2010 - 23:29
door soepkip
1e keer sleutel om: vroemmmmm! haha, toch altijd een goed gevoel, als het spul weer loopt nadat je het uit elkaar hebt gehad :)

Moet wel zeggen dat ik heb een stuk 'mechanischer' vind klinken, het lijkt wel een diesel :P Maar ja, eerst bleven m'n kleppen allemaal een beetje open staan en nu gaan ze helemaal dicht en gaat de spanning van de veren af, dus ik denk dat het wel normaal is dat het nu anders klinkt?

Ik heb overal de klepspeling op 0.5mm gezet, moet zeggen dat er niet heeeel veel stelruimte meer is, maar ach, beter dan negatieve klepspeling :P
Bovendien is er wel een aardig stukje van de kop afgehaald met vlakken, dus eventueel haal ik ergens anders wel stelruimte vandaan :twisted:

In ieder geval: hij rijdt weer!!! :lol: :D :)

Geplaatst: 29.05.2010 - 11:01
door biadman
tof man! de carb gaat zo naar het postkantoor, kan je daar nog even mee aan de knutsel!

Geplaatst: 29.05.2010 - 11:06
door Jordos
He vet! In een keer lopen dat is zeker koel! En geen wolken meer?
Die kleppen horen meer zacht te tikken. Tenminste, dat doen ze bij mij sinds ik ze heb gesteld. Is misschien het ontstekingstijdstip niet juist? Blaast ie wel lekker? :D

Geplaatst: 29.05.2010 - 11:15
door soepkip
Geen wolken meer dus dat is positief! Ik ga straks alle kleppen nog even controleren en kijken voor lekjes her en der...

Hij blaast zeker wel lekker, moet nog "echt rijden" om te kijken of ie nu wat meer vermogen heeft! En het zou inderdaad kunnen dat de ontsteking nog wat gesteld moet worden, zoiezo moet ik de contactpuntjes en de condensator nog even vervangen... Maar ik kan weer blasten!

Geplaatst: 30.05.2010 - 11:31
door 145 in red
Millers 20W50 altijd goed, zomer en winter.

vr.gr.

Geplaatst: 30.05.2010 - 12:39
door soepkip
Heb er nu ook 20W50 inzitten dus das mooi :)

Geplaatst: 30.05.2010 - 18:57
door abbabak1
Overigens, doe jezelf een plezier als je nog met puntjes rijd: 123ignition.nl, kost wat maar mijn 145 '74 B20 deed 20% zuiniger op LPG en 30% meer trekkracht....
Kan je gewoon uitrekenen bij hoeveel KM je naast het millieu ook nog geld spaart...

Geplaatst: 30.05.2010 - 21:06
door soepkip
EDIT:

Ondertussen is alles uit dit topic wel gelukt, bandjes staan op spanning, er zit ogenschijnlijk goede olie in het blok en de uitlaat is gerepareerd met het stukje buis van de eerst post.

Ik ga nu verder in dit topic over afstellen op LPG na kop vervangen/kleppen stellen.

Allemaal bedankt alvast voor de hulp tot zo ver, ook met onderdelen! 8)

Geplaatst: 24.10.2010 - 11:15
door abbabak1
soepkip schreef: - Ik wil de moertjes voor het in- uitlaatspruitstuk graag vervangen.. is het slim om RVS moertjes voor het spruitstuk te gebruiken?
Niet doen, wat je wil behouden zijn de metalen tapeinden. Dat betekend dat dat harder roest als je daar een edeler metaal opzet.

Dus ofwel gaan voor koper of alu, mits te vinden en anders staal laten. Ook het gebruik van alu of kopervet kan helpen.

Verbeteringen die ik heb uitgevoerd zijn dopmoeren of koppelbussen of een koperbusje uit een 10 of 12 mm leiding halen zodat je het aangetaste schroefdraad niet meer gebruikt.

Geplaatst: 24.10.2010 - 11:53
door ferdy
Heb je je koppakking wel nagetrokken nadat je de motro warm hebt laten draaien?

Geplaatst: 24.10.2010 - 14:07
door soepkip
Ik heb gewoon de 'standaard' stalen moeren gebruikt en de kop nagetrokken nadat de motor goed warm is geweest. Overigens wel een oud topic hoor, jongens ;-) heb er al weer 5000 km opzitten!