Pagina 4 van 6

Geplaatst: 26.06.2010 - 15:33
door johanVC
Ik heb geen artikelnummer.

Maar ik meen te mogen begrijpen dat het slechts een voorlopige software is.

Als ik zie hoeveel software versies men reeds gemaakt heeft voor de vijfcilinder diesel met roetfilter, moet ik de tegenstanders van motortuning toch gelijk geven. Handjes af van de ECM module, en laat Volvo het probleem oplossen vooraleer men ellende creëert op latere datum.

Als het al zo moeilijk is om standaardwaarden correct te bereiken, hoe kan een tuningbedrijf alles onder controle hebben.


PS. Twee verhalen over mercedes 4 cilinder diesels gehoord met vervangen motor omwille van een gelijkaardig probleem.

Geplaatst: 26.06.2010 - 22:58
door edraket
Maarja wat dan te doen. Mijn auto rijdt perfect, heeft geen last van stijgend oliepeil en is getuned door Rica. Als ik nu die update bij de dealer laat uitvoeren kan hij dus meer gaan verbruiken en lost hij een probleem op wat ik niet heb?

Geplaatst: 26.06.2010 - 23:23
door Henielma
Wat je moet doen weet ik niet. Ik weet wel dat mijn D5 na de SW update tegen het stijgen van het oliepijl zuiniger is geworden. Ik zit nu op 1:15 tot 1: 17 en daarvoor onder de 1:15. Ik rij voor 2/3 80 km weg en de rest snelweg.

Verder heb ik de indruk dat er minder vaak een regeneratie van het roetfilter uitgevoerd wordt. Dit was goed te zien aan de weergave van het huidig gebruik. Nu zie ik dat bijna niet meer. Op 1 keer na en dat was op de snelweg.
Het lijkt erop dat het starten van het regenereren en mogelijk ook het regenereren veranderd is.

Ik ben wel blij met de SW update.

Geplaatst: 27.06.2010 - 14:34
door edraket
Ah, we hebben al 2 tegenstrijdige berichten. Denk dat ik het toch maar laat doen.

Geplaatst: 04.07.2010 - 19:42
door BlackcurrantV70
edraket, is jou MY06 de versie met 163PK of 185PK ?

is deze s/w actie ook van toepassing op de 24D MY06 ?

Ik heb de D5244T5 motor met 6 traps GT

Geplaatst: 05.07.2010 - 09:05
door edraket
Ivo, Ik heb de 2.4D, dus 163 pk versie. Dus ook D5244T5. Ed

Geplaatst: 09.07.2010 - 13:46
door Daneel
Mijn oliepijl stijgt dus wel (in mei een servicebeurt gehad en nu <3.000 km verder, staat het oliepijl 5 mm boven max) Omdat ik ook steeds vaker temperatuurproblemen heb 's zomers met de caravan er achter, denk ik dat dit ook een reden kan zijn. Diesel heeft minder smerende kwaliteiten dan de syntetische olie die voor de smering moet zorgen. Wat aftappen is voor mij dan ook taboe, want dan is die diesel er nog steeds niet uit en kan het % diesel in de olie alleen maar toenemen.

Geplaatst: 10.07.2010 - 16:07
door edraket
Maar jouw auto zou niet onder de doelgroep vallen. De V70 diesel is pas vanaf 2007 uit mijn hoofd probleemgeval. Weet je zeker dat het oliepeil al niet een klein beetje aan de hoge kant was na de beurt? Ik heb ook een MY2006 D5 en heb echt nergens last van.

Geplaatst: 17.07.2010 - 18:19
door Daneel
Ik ben bij de dealer geweest en mijn auto valt zeker wel onder die doelgroep. Er bleek bij de laatste servicebeurt daarom zelfs al een software-update gedaan te zijn.
Helaas is dat dus niet afdoende, dus heb ik een afspraak gemaakt voor as dinsdag om de olie te verversen. Dan gaan we donderdag met verse, schone, dieselvrije olie op pad. Ik ben benieuwd.

Geplaatst: 19.07.2010 - 15:20
door edraket
Vreemd, ik zie in elke bron bij V70/XC70 toch echt 2008/2009 staan!

Geplaatst: 19.07.2010 - 15:24
door sbv
Ook ik blijf dit even volgen daar mijn auto ook eem MY06 is D5 185 pk niet gechipped

Geplaatst: 06.08.2010 - 12:38
door xc-men
We hebben net weer een brief van Volvo Spain op de mat, onze XC70 D5 moet direct terug voor een nieuwe software upgrade. Ik hoop dat de upgrade nu wel werkt want bij de laatste bleef het oilpijl gewoon stijgen.

Geplaatst: 10.08.2010 - 22:07
door tvc15
Vandaag met mijn V70D5 voor de 90.000km beurt naar de dealer geweest. Er is nieuwe software voor regeneratie van het roetfilter geïnstalleerd. Ook is er een stickertje in de motorruimte geplakt met de waarschuwing om niet tot max bij te vullen met olie.

Ik heb overigens geen last van een stijgend oliepeil, dus ik neem aan dat dat zo blijft.

Geplaatst: 10.08.2010 - 22:22
door Jolly Breeze Racing
Heb ook een brief van Volvo Nl gekregen, er is een software update beschikbaar.

Volgende week dinsdag naar de garage.

De eerste 10.000 km was het oliepeil gestegen, tussen 10 en 30 duizend niet, en nu weer iets gestegen bij 35 duizend.

Geplaatst: 31.08.2010 - 21:17
door eddy3
Beste D5rijders,
Heb vandaag men tweede brief van Volvo,in de bus gekregen.
Eerste brief adviseerde;alleen regelmatig nazicht van het oliepeil.
Bij vaststelling van verhoging,moest een softwareupdate uitgevoerd te worden.Geen verhoging in mijn geval,dus niets laten doen.

In deze 2de brief,deelt Volvo mede ,dat hun onderzoek,volledig is afgerond.
Ook zeggen ze nogmaals,dat mijn wagen in aanmerking komt,voor de nieuwe,en definitieve software.

Heb hier toch wel vragen bij.
-Nergens geven ze te kennen,of deze update verplicht is.
-Is het nu wel definitief,en afdoend,tegen eventuele verhoging?


Heb nog een vraag voor medeforummers met tuning,die reeds een update laten doen hebben.
-Zou ik voor eventuele update ,de tuning eerst moeten laten verwijderen?
_Zou de tuning anders worden overschreven?
-Moet tuning worden aangepast,aan een eventuele nieuwe software?

Hoop met enkele antwoorden,op deze vragen,ook andere mensen van dienst te kunnen zijn.

Dank bij voorbaat.


Grtn

Eddy

Geplaatst: 31.08.2010 - 22:03
door xc-men
@ Eddy,
Ik zit met de zelfde vraag over de tuning, ik heb zelf Rica Tuning en zal na de laatste software update eens vragen hoe het nu zit met dit problem.

In de brief die ik nu gekregen heb van Volvo Spain staat dat de nieuwe software is voor het oplossen van een probleem die ontstaat bij het gebruik van BIO diesel.
Tweede software update is voor de board computer, deze kan nu ook aangeven wanneer het Oil pijl te hoog word.

Verder word er een sticker geplaatst.

Geplaatst: 01.09.2010 - 20:53
door eddy3
@XC-men,
Men 2de brief,heeft exact dezelfde inhoud,als de Uwe.
Ga morgen men dealer even vragen,hoe hij het ziet.
Hou U zeker op de hoogte.


Grtn Eddy

Geplaatst: 05.09.2010 - 14:41
door eddy3
-Nieuwe software min of meer verplicht,voor in geval toch later klachten mochten opduiken.
-Tuningsoftware word overschreven;
-Tuningsoftware word nadien terug geplaatst,in aangepaste versie.


Grtn Eddy









-

Geplaatst: 07.09.2010 - 18:36
door trimitie
mijn XC90 D5 van september 2006 staat niet in de lijst. wil dit zeggen dat mijn software wel in orde is want ik heb ook roetfilter??
vrijdag in garage eens navragen.

Geplaatst: 07.09.2010 - 18:45
door 945i
Ik denk dat ze antwoorden" nou meneer, uw software is niet de onze!) :)