Pagina 4 van 4
Geplaatst: 10.06.2010 - 11:34
door Turbodesk
Bedankt voor je terug koppeling. Dat is toch een behoorlijk verschil van bijna 3 liter per 100 km. Dat vind ik nogal wat.
Ik wacht nog even op die xls sheet, ik ben benieuwd.
Geplaatst: 26.03.2011 - 21:10
door v70 185PK D5 2006
Ik haal nu al 1:19.5 gemiddeld op ouwelullenstijl.
Rij ik steviger, dus hogere toeren met oprekken en op snelweg 100 - 120 km pu haal ik de 1 op 17 komma nog wat gemiddeld.
En dat zonder tuning, of zou ie al getuned zijn zonder dat ik het weet?

:D:D
btw handbak
Geplaatst: 26.03.2011 - 21:20
door V70/2.4D/2003
Ja, en Turbodesk heeft inmiddels zijn normale software weer omdat de ecotuning niet deed wat de verwachting was. Er was weinig eco te bekennen, zeg maar.
Ik verstook met mijn 131 paardjes in het vooronder zo ongeveer hetzelfde. 1;18 tot 1;19.
Btw: handbak altijd +1
Geplaatst: 26.03.2011 - 21:27
door v70 185PK D5 2006
V70/2.4D/2003 schreef:Ja, en Turbodesk heeft inmiddels zijn normale software weer omdat de ecotuning niet deed wat de verwachting was. Er was weinig eco te bekennen, zeg maar.
Ik verstook met mijn 131 paardjes in het vooronder zo ongeveer hetzelfde. 1;18 tot 1;19.
Btw: handbak altijd +1
Ligt dat niet voornamelijk aan de rechtervoet?
Geplaatst: 26.03.2011 - 21:28
door Turbodesk
Ik heb twee weken geleden de auto eens even op de Duitse autobahn helemaal losgetrapt tot aan zijn eindje. Bij de 220 km/h ging de begrenzer aan.
Ik kan ineens daarna veel zuiniger rijden zonder dat ik mijn rijstijl heb aangepast. Heb nu 700 km gereden en heb nog twee streepjes over de brandstof meter. Bc zegt nog 350 km te kunnen rijden.
Normaal gaf de bc ongeveer 7.2 l/100km aan bij 130 km/h. Nu geeft hij 6.2 l/100km aan. Ik vind dat nogal een verschil. Heb sinds de aanschaf nog nooit zo zuinig gereden.
Als ik getankt heb dan post ik nog even de echte verbruikcijfers.
Geplaatst: 26.03.2011 - 21:31
door bart simpson
ik ga morgen meteen 220 rijden, dank voor de tip!
Geplaatst: 26.03.2011 - 21:35
door Turbodesk
bart simpson schreef:ik ga morgen meteen 220 rijden, dank voor de tip!
Het is toch wel apart waarom het verbruik ineens een stuk lager is nadat de auto zo hard heeft gereden.
Er word toch vaker gezegd, trap hem even los dan brand ie mooi schoon??
Misschien komt dit heel naief over, maar ik heb geen andere verklaring hiervoor.
Geplaatst: 26.03.2011 - 21:37
door bart simpson
ik kan met dit vooruitzicht voorlopig mijn geluk niet op...
Geplaatst: 26.03.2011 - 21:52
door toppertje
bart simpson schreef:ik kan met dit vooruitzicht voorlopig mijn geluk niet op...
wat zijn we weer "hebberig" vandaag.

Geplaatst: 26.03.2011 - 21:53
door bart simpson
toppertje schreef:bart simpson schreef:ik kan met dit vooruitzicht voorlopig mijn geluk niet op...
wat zijn we weer "hebberig" vandaag.

jij ook al?
Geplaatst: 26.03.2011 - 21:58
door v70 185PK D5 2006
Ik heb gewoon geluk denk ik, ik vraag me af of "schoonbranden" of tuning wel gaat helpen, nog zuiniger dan ik nu rij
Zou wel mooi zijn

Geplaatst: 27.03.2011 - 07:18
door V70/2.4D/2003
Schoonbranden kost een paar centen, goed onderhoud ook.
Tuning is duur, de reparaties daarna zijn nog duurder en mocht het zo zijn dat hij bij toeval zuiniger is geworden en in plaats van nu 1:17 opeens structureel 1:20 loopt, kun je zo uitrekenen hoe lang het gaat duren om de 1000 euro voor het tunen (Polestar ? )terug te verdienen.
Re: Wie heeft een RICA E-Power Tuning gedaan?
Geplaatst: 28.04.2016 - 10:53
door eta76
VolvoTech schreef:
Eens. Ding zit er niet voor niets...
Als je de foto's van de verstopte EGR's ziet, denk ik ook meteen aan dicht zetten. Ook las ik (internet wijsheid) dat er door deze koekresten wel eens een klep in de inlaat kapot ging. (Kunststof klep, weet niet meer wat het precies deed..)
Smeert de ingespoten diesel niet beter dan de half verkoolde uitlaat gassen die terug de motor in gaan?