Pagina 4 van 7

Geplaatst: 04.07.2010 - 21:22
door rsnhakan
Het wordt ook steeds extremer bij ons. Vandaag heeft die in zo'n 100 km ongeveer 4-5 keer geregenereerd.

Volvo moet snel!! naar een oplossing zoeken.

Geplaatst: 05.07.2010 - 09:48
door Fransosowitz
Dat lijkt nu sterk op de frequentie dat het bij ons gebeurt rsnhakan! Na de nieuwe sensor e.d. van enkele weken geleden leek de frequentie wat afgenomen te zijn. Maar dit bleek al snel toch niet het geval.
Ik hoop echt op een oplossing bij jullie. Die dan uiteraard ook bij ons toegepast kan worden. ;-)

Geplaatst: 05.07.2010 - 17:33
door rsnhakan
De V50 is inmiddels terug. Er zat een storing in de verschildruksensor. Deze is vervangen. De software (ECM) is ook geüpgraded. En nu maar hopen dat het regenereren een stuk minder wordt.

Geplaatst: 05.07.2010 - 17:46
door Fransosowitz
Laat het ons horen, laat het ons horen zodra dat duidelijk is! :-)

Geplaatst: 05.07.2010 - 19:38
door rsnhakan
Komt goed. ;)

Geplaatst: 06.07.2010 - 20:00
door rsnhakan
Het regenereren is voor het laatst 200 km geleden gebeurd. Tot op heden (nog) geen problemen. Laten we hopen dat het zo blijft.

Geplaatst: 07.07.2010 - 16:49
door Fransosowitz
Klinkt goed. Ik hoor graag van je als je wat meer km's gereden hebt.

Geplaatst: 07.07.2010 - 17:15
door rsnhakan
Ter correctie. Ik rij niet :)

Volgens mij gaat het weer wat slechter. Vandaag heeft die weer 2 keer geregenereerd. (in ongeveer 200 km)

Geplaatst: 08.07.2010 - 12:05
door Fransosowitz
Ohhh..., dat zou balen zijn... Bij mij leek het met o.a. die nieuwe sensor ook even wat beter te gaan. Maar helaas was mijn optimisme snel weg...

Geplaatst: 08.07.2010 - 14:36
door rsnhakan
Vandaag contact met de dealer opgenomen. Ze hebben even de tijd om het een en ander uit te zoeken.

Geplaatst: 09.07.2010 - 14:25
door MauritsvdT
Irritant zo te lezen.
De teller staat nu op 126k en nog geen melding van het filter ontvangen, had toch al 6k geleden vervangen moeten worden.

Geplaatst: 09.07.2010 - 15:49
door Fransosowitz
Geen idee of je daar uberhaupt een melding van krijgt hoor! Ik heb de melding iig ook nooit gezien.
Volgens mij wordt het filter gewoon preventief c.q. bij een vaste km-stand vervangen. Misschien vergelijkbaar met een distributieriem?

Geplaatst: 09.07.2010 - 22:02
door driessie
wat kost zo'n grapje van het roetfilter vervangen?

Geplaatst: 09.07.2010 - 22:41
door Elveka
vorig jaar prijsopgave .... schrik niet .... van 735 euro !

Geplaatst: 10.07.2010 - 09:10
door Delta
MauritsvdT schreef:Irritant zo te lezen.
De teller staat nu op 126k en nog geen melding van het filter ontvangen, had toch al 6k geleden vervangen moeten worden.
Voor het verwissselen van het filter krijg je geen melding.
Het filter wordt door sommige dealers niet meegewisseld bij 120k omdat de kostprijs zo hoog is, als reden wordt dan opgevoerd dat zolang hij goed werkt hij kan blijven zitten.
Echter er kan wel degelijk gevolgschade zijn van een defect roetfilter zoals een beschadigde turbo, dus je neemd wel een risico als je besluit om te wachten totdat het filter stuk gaat.

Geplaatst: 10.07.2010 - 10:31
door Paul
Elveka schreef:vorig jaar prijsopgave .... schrik niet .... van 735 euro !
Ik hoorde hier prijzen van rond de 1000 euro all-in.

Geplaatst: 10.07.2010 - 17:36
door Fransosowitz
Klopt: vorig jaar is bij mij het roetfilter vervangen en dat was ca 1000 euro (bij de Volvo dealer).

Geplaatst: 10.07.2010 - 18:20
door rsnhakan
Zo inmiddels een 3000 (nog 1300 te gaan) km lange rit achter de rug. Het regenereren deed zich in het begin heel vaak en lang voor. Nu is het wat minder, maar nog steeds te vaak.

Geplaatst: 11.07.2010 - 12:24
door Fransosowitz
Helaas is het probleem bij jullie dus ook niet opgelost! Balen! :-(

Goede reis verder! Neem aan dat jullie onderweg zijn naar Turkije?

Geplaatst: 11.07.2010 - 14:32
door driessie
mep maar een buis door dat roet filter stuk goedkoper en geen gezeur haha