Pagina 4 van 4

Geplaatst: 19.10.2010 - 19:31
door BlackcurrantV70
Ik rij al jaren met verschillende autos met Q8 en nooit problemen gehad, ook eens overgestapt op Shell V power, maar voelde geen verschil.

Geplaatst: 19.10.2010 - 22:19
door NielsPHEV
Ivo, voor mij hetzelfde tank altijd Q8 en soms v power maar merk geen verschil

Geplaatst: 19.10.2010 - 22:33
door Turbodesk
Misschien is Q8 wel beter dan Bp. Ik merk echter wel het verschil tussen Bp en Shell. Aan de andere kant zijn er weer zat mensen hier op het forum die ook Bp tanken.

Geplaatst: 19.10.2010 - 23:02
door BlackcurrantV70
IK zal binnenkort eens een testje doen, ga namelijk wat cadeau bonnen krijgen voor Total brandstof.

Dan verbruik eens meten en vervolgens eens V power terug proberen.

Geplaatst: 20.10.2010 - 06:52
door Turbodesk
Ik ben heel benieuwd. Want er is zeker wel verschil tussen de grote merken.

Geplaatst: 26.10.2010 - 14:01
door patricknicolebo
misschien is het wel interessant als er meer Volvo rijders zich aanmelden op
www.autoverbruik.nl en daarbij extra info zetten zoals tuning, km stand enz.
Dan is het in een keer overzichtelijk! Ik zit met een 2.4D 200 pk (rica) op een verbruik van 1:16,07

Geplaatst: 03.11.2010 - 18:16
door aradem
Heb mijn V70D (126pk, dus niet de 2.4D met 130pk) laten tunen bij Hartog naar 163pk. Auto is aanzienlijk sneller tussen 2100 en 3400t/m. gebruik is van 6.7 naar 6.2 gegaan. Rij wel bijna alleen snelweg A'dam-H'sum vv. [quote="Turbodesk"][quote="euerw"][quote="ropdam"]Hoi Turbodesk,
Ik zit er ook over te denken en dan ook bij roelfsema.... is dit goed bevallen???
Ik heb een 2.4 d met het d 5 blok maar softwarematig op 126 pk. gehouden.
Ik ben benieuwd hoe je ervaringen zijn.
Groet,
Rich[/quote]

126pk >>185pk, 300Nm>>>400NM, motortech. is iets anders als de 163pk d5 motor, de 130pk is de geknepen 163pk d5.
maar zou het zeker niet laten[/quote]

Het is natuurlijk een eigen keus. maar tot nu toe heb ik echt geen spijt. Rica is natuurlijk niet goedkoop, maar ik weet dan wel zeker dat ik een goed product heb gekocht.
Het verschil zal voor jou wel veel groter zijn. Ik merk de xtra pk`s niet. kan ook komen door de geartronic dat ik dat minder snel merk.[/quote]

Geplaatst: 03.11.2010 - 20:09
door Edgar
Bij Hartog krijg je maatwerk.

Geplaatst: 25.11.2010 - 00:27
door v40jlt4
Inmiddels 4 x tank leeggereden sinds ik de sports-tune (253pk) heb vervangen door de e-power (205) pk. Rijstijl is hetzelfde, traject naar het werk is ook hetzelfde.
Gemiddelde verbruik was voorheen 1 op 12.5 en is de afgelopen 4 tankbeurten 1 op 14 gebleken.
Met name verbruik op de snelweg is gedaald. Ook klopt hetgeen de boordcomputer aangeeft beter. Gaf eerst 7.2l/100 km aan, maar bleek bij de pomp 8l/100 km te zijn. Geeft nu 6.8l/100km aan en blijkt dus 7.1l/100 km te zijn.
Volgende stap, upgraden naar 240PK en kijken wat het verbruik is.
Ik blijf erbij, bij gelijk blijvende rijstijl en trajecten mag het verbruik niet toenemen, of er nu 163PK software of 253PK software in zit.

Vind nog steeds dat ie vaak het roetfilter schoonbrandt, zeker om de 200KM

Geplaatst: 25.11.2010 - 11:41
door edraket
Heb je de EGR klep wel eens gereinigd? Als die open blijft staan gaat de motor ook roeten, waardoro het filter snel vol loopt. Er zijn een paar manieren voor aansturing van de reiniging. Dat is o.a. km's, verbruikte brandstof maar ook verschildruk over het filter. Als de verschildruk te hoog wordt, wordt het filter geregenereerd, onafhankelijk van de gereden km's. Ik vind het wel erg vaak. Zelf merk ik nauwelijks nog iets van de regeneratie. Voor de tuning wel.

Geplaatst: 25.11.2010 - 15:50
door v40jlt4
[quote="edraket"]Heb je de EGR klep wel eens gereinigd? ..... Zelf merk ik nauwelijks nog iets van de regeneratie. Voor de tuning wel.[/quote]

Ja, die heb ik al eens schoongemaakt, zo goed en kwaad als het kon. Hij kan er n.l niet even gemakkelijk af bij dit type. Ook de slang naar inlaatspruitstuk zat behoorlijk vol. Overal minstens 1cm drab.
Volgens rica staat mijn egr klep nu dicht, dus ik zal weer eens kijken of er drab bijgekomen is.

In ogenschouw nemende dat mijn woon-werkverkeer traject afgelegd wordt met 90km/u continu, vind ik het verbruik nog niet geweldig.
Regeneratie is echt te merken, op de BC zie het het verbruik gedurende 40-50km 1.5 tot 2l per 100km toenemen. Regeneratie vernaggeld ook iedere keer zichtbaar mijn gemiddelde verbruik (ook als er al 500km op de teller staat).

Geplaatst: 25.11.2010 - 18:07
door M@rcel
Met het gevaar van topic-kaping en/of off-topic gaan:

Het gaat steeds over diesels. Wat valt er te reinigen aan benzinemotoren? Of blijven die schoon?

Geplaatst: 25.11.2010 - 22:35
door edraket
Carter ventilatie en gasklep is eigenlijk het enige wat echt vervuilt bij de benzine modellen.

Geplaatst: 25.11.2010 - 23:01
door M@rcel
edraket schreef:Carter ventilatie en gasklep is eigenlijk het enige wat echt vervuilt bij de benzine modellen.
Thank you! :)