Pagina 4 van 4

Geplaatst: 05.08.2010 - 14:22
door volvo013
Een ex amerikaan? De auto of de lak?

Deze volvo is uit zweden geimporteerd.
Overigens heb ik nog 2 vragen.
Volvo sleutel, waar kan ik die bij laten maken?
En zijn de deur sloten makkelijk te vervangen? Heb er nu 2 verschillende (rechts en links ander slot)
Dat is wel beetje vervelend :P.

Geplaatst: 05.08.2010 - 15:37
door B-lennium
owja, dat kan ook :) zover ik heb kunnen achterhalen zijn de auto's met (extra) brede achterlichten alleen in zweden of usa uitgebracht, heb jij ook al de egr bende in de motorruimte? die van mij zat helemaal vol met extra slangen en potjes enz (Californië... )

sloten vervangen is geen probleem, maar het vinden van een goede set (vergeet de kofferbak + dashboard kastje niet!) kan nog wel een zoektocht worden denk ik.

Geplaatst: 05.08.2010 - 16:47
door volvo013
oki thanks, ik ga eens zoeken. Al vind ik het niet erg om kofferbak andere sleutel te hebben. 3 sleutels is ook oke.

Of mijn motor ruimte een bende is...ja goeie vraag.
Heb erg weinig verstand van auto's. Weet wel dat volvo 164 1 van de mooiste auto's is ;).

Geplaatst: 05.08.2010 - 22:33
door v164
[En hij rijd 1 op 5 geloof ik. Dus dat wil ik ook laten nakijken. ]
Hoef je niet na te laten kijken, dat is normaal ;-)
De achterlichten zijn er in Zweden in gefabriceerd waarschijnlijk zijn in een '72 nooit geleverd. Zaten die niet enkel op een 262 coupe zelfs?
Sleutels willen nog wel eens passen tussen verschillende sloten, kun je je in oktober op de beurs mee gaan vermaken dan :-)

Geplaatst: 05.08.2010 - 23:32
door volvo013
Is er echt niks aan te doen dat hij 1 op 5 rij?
Meeste lpg's rijden (zover ik lees) 1 op 8 ofzo....
Ik heb ook kridiet crisis .. :P.

Ik weet niet of de achterlichten orgineel zijn maar ik vind dit mooiere lichten dan die smalle iig :)

Geplaatst: 05.08.2010 - 23:37
door oudevolvo
Dat zijn de B18's en B20's (4 cilinder, resp 1,8 en 2,0 liter).
Een 164 heeft een B30, 6 cilinder 3 liter.
Is prachtig, maar lust ook een slokje.
Rij je op benzine of LPG?
Dat laatste zal wellicht wel niet als het een injectie is.

Geplaatst: 06.08.2010 - 02:14
door volvo013
lpg rij ik.
Maar snap het niet, het is 2010, we zijn naar de baan geweest.
Dan moet het toch wel lukken om een auto van 1 op 5 naar 1 op 8 te laten rijden. :P. (net als de rest)

Ik zit nu in het buitenland, zal volgende week een foto van de motor laten zien.

Geplaatst: 06.08.2010 - 08:55
door v700r
Het wordt pas vervelend alstie dat doet op benzine.

Geplaatst: 06.08.2010 - 11:23
door volvo013
Ehm nou... dat idee heb ik wel eigenlijk. Laatst voor 25 euro benzine in gegooid en na x aantal km was het metertje al flink gezakt....

Geplaatst: 06.08.2010 - 12:22
door B-lennium
De 164E van mijn vader rijd op gas 1 op 6 (7 op lange stukken snelweg) en 1 op 8 op benzine (injectie! kan dus wel).

misschien staat de lpg iets te rijk afgesteld om backfire's tegen te gaan. met het juiste mengstuk op de juiste plaats is lpg geen probleem voor injectie motoren hoor.

Ik wil je adviseren toch af en toe een tank benzine leeg te rijden. hierdoor blijven de injectoren + pomp goed werken. het zou jammer zijn als de auto niet meer wil lopen op benzine als je het nodig heb! (zoals in frankrijk rond het meer van annecy.... :) )

Geplaatst: 06.08.2010 - 13:16
door oudevolvo
Wat voor mengstuk en op welke plek zou je dan adviseren?
Ik heb een 1800ES met een B20E en dus volgens mij vrijwel hetzelfde systeem.
In elk geval ook met een enorm inlaatspruitstuk.
Dat heeft mij ervan weerhouden om LPG in te bouwen.
Ik ga nou ook weer niet zoveel met die auto rijden dat een systeem met LPG injectie uit kan.
Maar als het met een conventioneel systeem opgelost kan worden zou dat wel mooi zijn.

Dan wordt het met een inbouwpakket voor 575 euro of alleen een toebehoren set voor 200 euro en dan zelf de juiste verdamper, tank en mengstuk zoeken opeens toch nog interessant.

Geplaatst: 06.08.2010 - 13:38
door oudevolvo
Heb maar even een eigen draadje gemaakt om dit topic niet te vervuilen.

Zie LPG inbouw in Volvo 1800ES