De nieuwe S60 betast
- s60magic
- 4th Gear member
Vanmiddag reed ik bij de dealer langs, en zo van een afstandje lijkt de nieuwe S60 van de voorkant toch wel een brute bak hoor. Ik vind het een mooie auto. Toch echt wel weer een tijdloze auto denk ik.
S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
- jds
- 4th Gear member
Dit weekend nog eens gaan zien naar een S60 in een andere kleur, tesamen met de vrouw. Het eerste wat ze zei, ist dat het interieur er in het echt beter uitziet dan op de foto's en met name het centrale luchtrooster. Voorts is Vibrant Copper ook niet mijn favoriet. Blijkbaar verwachten de verkopers de S60 goed te verkopen want "hij is toch 7000-10000€ goedkoper dan de A4".
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Over conservatievelingen gesproken :twisted:945i schreef:Rijden doe ik liever zelf, zonder vastgesteld protocol.. Zonder alle elektronische sh#t. Dat is autorijden.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 8th Gear member
Wat is er conservatief aan het zelf besturen en bepalen wat er op een bepaald moment gebeurd in de auto?
Als jij je lot liever in handen van een elektronisch oog legt, dan kan je beter (veiliger) met de trein gaan...
Als jij je lot liever in handen van een elektronisch oog legt, dan kan je beter (veiliger) met de trein gaan...

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Dat heet open staan voor innovatie. Ik heb met de S60 gereden en was aangenaam verrast door de electronische veiligheidsverhogende opties.
Mooi toch dat het kan!
Je tikt toch ook niet meer op een oude Atari computer..
En trouwens... je blijft toch nog altiojd zelf sturen en bepalen wat er gebeurd met de auto. Alleen als je zelf onverhoopt niet snel genoeg bij de les bent voorkomt de techniek (eventuele) ellende.
Mooi toch dat het kan!
Je tikt toch ook niet meer op een oude Atari computer..

En trouwens... je blijft toch nog altiojd zelf sturen en bepalen wat er gebeurd met de auto. Alleen als je zelf onverhoopt niet snel genoeg bij de les bent voorkomt de techniek (eventuele) ellende.
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 8th Gear member
Hans, ga je eens verdiepen in en ga eens rijden met bijvoorbeeld een BMW 320D. Dan begrijp je wat ik onder een innovatieve auto versta. (en als je echt lol wil hebben een 335D of 130i of......)
Dan zal je wel zeggen 'dat wil ik helemaal niet, want die auto spreekt mij niet aan', maar dat is techniek die grenzen zet waar de concurrent nog niet aan kan tippen. Dat is innovatief!
Mercedes en Audi zijn de enige die in de buurt komen, de rest staat toch een heel stukje achter helaas.. Als je dan met veel bombarie een auto neerzet, maak hem dan echt goed, bijvoorbeeld een automaat die zeer goed is.. (nee, nu is hij "een heel stuk beter dan de oude"... tja....
Ga de achterwielen aandrijven voor betere gewichtsverdeling en rij-eigenschappen. Motoren zijn zeker een stuk beter geworden, maar onderscheiden van de rest doen ze zeker niet..
Allemaal van die dingen waarvan ik denk.. net niet.
( dit is opbouwende kritiek he jongens..
)
Dan zal je wel zeggen 'dat wil ik helemaal niet, want die auto spreekt mij niet aan', maar dat is techniek die grenzen zet waar de concurrent nog niet aan kan tippen. Dat is innovatief!

Mercedes en Audi zijn de enige die in de buurt komen, de rest staat toch een heel stukje achter helaas.. Als je dan met veel bombarie een auto neerzet, maak hem dan echt goed, bijvoorbeeld een automaat die zeer goed is.. (nee, nu is hij "een heel stuk beter dan de oude"... tja....
Ga de achterwielen aandrijven voor betere gewichtsverdeling en rij-eigenschappen. Motoren zijn zeker een stuk beter geworden, maar onderscheiden van de rest doen ze zeker niet..
Allemaal van die dingen waarvan ik denk.. net niet.
( dit is opbouwende kritiek he jongens..

- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Sorry, ik heb met een 320i, een C350CGI, een A4 TFSI en een S60 gereden in Lissabon. Die BMW stuurt strak maar is gewoonweg onconfortabel. De MB was qua wegligging waardeloos... Wiebelende kont, geen gevoel en erg onstabiel. De audi kon je niets van zeggen, fijne automobiel. En de S60 deed er niets voor onder.
Wanneer heb jij met een S60 gereden? En voor het laatst met bv de BMW? Of de andere 2? Dan pas kun je een goed vergelijk maken en dat ook als kritiek hier vermelden. Gelukkig is de wegligging van een 945 vergelijkbaar met die van een BMW <cynische modus uit>
Wanneer heb jij met een S60 gereden? En voor het laatst met bv de BMW? Of de andere 2? Dan pas kun je een goed vergelijk maken en dat ook als kritiek hier vermelden. Gelukkig is de wegligging van een 945 vergelijkbaar met die van een BMW <cynische modus uit>
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Johan
- 5th Gear member
Vandaag even bij de dealer een naafdop gehaald die plotseling "verdewenen" was en maar eens gelijk naar de nieuwe S60 gekeken (had hem nog nooit in levenden lijve gezien).
Eerste indruk:
- zitpositie goed, wel stoelzitting iets korter
- dashbord is drukker en de bekleding bonvenop doet wat goedkoop aan
- binnenruimte vergelijkbaar met de oude
- kofferruimte is waarneembaar korter
- model design OK
Maar dan de prijs.
Een witte S60 D3 intro edition, RTI, telefoon, leder, BLIS - rijklaar €52.500,- !!!!
Er werd mij gevraagd wat ik er van vond en heb de hoge prijs benadrukt in vergelijking met een S80 die dan met een 2.5T motor ook niet karig is uit te rusten.
Hij kon niet anders als de hoge prijsstelling onderschrijven.
Ik heb voor mijn auto 1,5 jaar geleden €44.500,- betaald en die is beter uitgerust als de bovenstaande. Dat een nieuw produkt ook een prijstijging met zich meebrengt begrijp ik maar dit is wel een heel groot verschil. Bovendien zie ik geen logica in de prijstelling tov V70/S80.
Als men niet rap een aantal van dit soort pakketten zonder meerprijs gaat aanbieden dan voorzie ik geen rooskleurige toekomst voor dit model.
Eerste indruk:
- zitpositie goed, wel stoelzitting iets korter
- dashbord is drukker en de bekleding bonvenop doet wat goedkoop aan
- binnenruimte vergelijkbaar met de oude
- kofferruimte is waarneembaar korter
- model design OK
Maar dan de prijs.
Een witte S60 D3 intro edition, RTI, telefoon, leder, BLIS - rijklaar €52.500,- !!!!
Er werd mij gevraagd wat ik er van vond en heb de hoge prijs benadrukt in vergelijking met een S80 die dan met een 2.5T motor ook niet karig is uit te rusten.
Hij kon niet anders als de hoge prijsstelling onderschrijven.
Ik heb voor mijn auto 1,5 jaar geleden €44.500,- betaald en die is beter uitgerust als de bovenstaande. Dat een nieuw produkt ook een prijstijging met zich meebrengt begrijp ik maar dit is wel een heel groot verschil. Bovendien zie ik geen logica in de prijstelling tov V70/S80.
Als men niet rap een aantal van dit soort pakketten zonder meerprijs gaat aanbieden dan voorzie ik geen rooskleurige toekomst voor dit model.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Paul
- Geartronic member
Die van jou is nu ook full option he? BLIS, RTI etc toch?
Voordeel van een opruimingsauto, maar de S80 2.0T powershift is zeker een leuke aanbieding!
Voordeel van een opruimingsauto, maar de S80 2.0T powershift is zeker een leuke aanbieding!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Poolrev
- 5th Gear member
En hoe lang was de S60 op de markt toen jij de jouw bestelde? In ieder geval meer dan de 2-3 weken dat de huidige S60 op de markt is en bovendien een actiemodel. Als je als fabrikant direct met allerlei actie-pakketten gaat strooien, verlies je je geloofwaardigheid in de markt. En kijk eens naar een vergelijkbaar uitgeruste MB C-klasse, Audi A4 of BMW 3-er (die zelfs in z'n laatste run zit, vol met actie-pakketten). Dan zal je al snel merken dat de S60 wel gunstig is qua prijs.Johan schreef:Ik heb voor mijn auto 1,5 jaar geleden €44.500,- betaald en die is beter uitgerust als de bovenstaande. Dat een nieuw produkt ook een prijstijging met zich meebrengt begrijp ik maar dit is wel een heel groot verschil. Bovendien zie ik geen logica in de prijstelling tov V70/S80.
Je moet 'm niet alleen prijstechnisch vergelijken met de S80, want het publiek is ook wel heel anders. Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld nooit de S80 gaan rijden de komende 10-15 jaar, maar wel de S60...
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Deden ze dat maar met de S80 estate; de V70 

Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- casper
- 5th Gear member
Jij hebt 1,5 jaar geleden een model gekocht aan soldenprijs van een wagen waarvan men toen al wist dat hij uit roulatie ging.Johan schreef:
Ik heb voor mijn auto 1,5 jaar geleden €44.500,- betaald en die is beter uitgerust als de bovenstaande. Dat een nieuw produkt ook een prijstijging met zich meebrengt begrijp ik maar dit is wel een heel groot verschil. dit
Bovendien kan ik me onder andere niet voorstellen dat jouw wagen Citysafety heeft of een modern communicatiesysteem zoals de nieuwe...
-
- 8th Gear member
Tja, het ligt er natuurlijk aan wat je onder comfortabel verstaat, die 3 is een stuurmansauto, je kan er verschrikkelijk lekker mee de bocht om en strak sturen, ook de motoren en automaatbakken zijn top.VolvoMafia schreef:Sorry, ik heb met een 320i, een C350CGI, een A4 TFSI en een S60 gereden in Lissabon. Die BMW stuurt strak maar is gewoonweg onconfortabel. De MB was qua wegligging waardeloos... Wiebelende kont, geen gevoel en erg onstabiel. De audi kon je niets van zeggen, fijne automobiel. En de S60 deed er niets voor onder.

Met de S60 heb ik vorige week gereden, een D5 GT summum.
De andere rij ik in verschillende motoriseringen vrij regelmatig omdat ik ze weleens tracht te verkopen....
En een 945 is geen naughty auto, en moet je dan ook niet als zodanig beoordelen.[/datsnapjezelfookwel]

- kmser
- 4th Gear member
Gisteren eens bij de dealer gepasseerd. Ik had bij andere dealers al de S60 gezien en vond er niet zoveel van, maar toen ik die bij mijn dealer zag staan kreeg ik wel spontaan het WAW gevoel. Een zwarte D3 summum, 18" velgen, beige leren interieur met alle opties. Heb er niet mee gereden, maar zag er echt knap uit. De nummerplaat NEW S60 leek me geen officiele. Daarnaast hangt er ook een sticker aan de zijkant van volvo S60 en eentje van: Made in Gent. Te bewonderen bij Veurne Auto.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Het ging mij om het doorgeven van korte hobbels, kinderkopjes zo je wil. Die voelde je bij de BMW (notabene met 17" waar de betreffende S60 18" had) erg stevig in je donder. De S60 had dit niet, maar deed qua wegligging absoluut niet onder voor de BMW. Overigens was de AT van die 320i tráág... Een fijne bak waarschijnlijk om mee te cruisen, geen bak om mee op het circuit te raggen. En ja, die MB voelde heel onstabiel bij het aansturen van bochten, je voelde de kont wiebelen. Iets waar de anderen geen last van hadden. En ik heb met 2 verschillende MB's hetzelfde gemerkt, was geen exemplarisch euvel.945i schreef:
Tja, het ligt er natuurlijk aan wat je onder comfortabel verstaat, die 3 is een stuurmansauto, je kan er verschrikkelijk lekker mee de bocht om en strak sturen, ook de motoren en automaatbakken zijn top.Een wiebelkont bij een C350? :?
@ Johan: zoals al gezegd heeft het geen zin de nieuwe S60 met jouw "afscheidsmodel" te vergelijken. Kijk eens naar wat de S60 in 2001-2002 kostte en dan valt de prijsstijging wel mee. Daarbij vergelijk je nu een D5 met jouw 2.5T, een diesel is in basis al duurder. Oa door onze lieve overheid...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
November 2000 S60T5 met bijna alle opties was toen om en nabij de 53d Euro.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Maart 2001 S60 2.4 Intro Plus met leer ongeveer 88000 HFL.
Mijn blog
- piotrV70
- 5th Gear member
Vind ik nogal een gewaagde vergelijking, een achterwielaangedreven pure rijdersauto vergelijken met een S60, een ietwat bedaagde op comfort afgestemde auto. Mijn rijtje zou er zo uit zien: BWM, AUDI, VOVLO, Mercedes.VolvoMafia schreef:[
Het ging mij om het doorgeven van korte hobbels, kinderkopjes zo je wil. Die voelde je bij de BMW (notabene met 17" waar de betreffende S60 18" had) erg stevig in je donder. De S60 had dit niet, maar deed qua wegligging absoluut niet onder voor de BMW.
- Poolrev
- 5th Gear member
Heb je al gereden met de new S60? Ik denk van niet, gezien deze reactie. Het stuurgedrag van de S60 overtreft die van de A4 echt wel, en ligt op niveau 3-serie. Die van de 3-serie heeft iets meer gevoel, wat met name komt doordat de bekrachtiging anders is. Al met al is de besturing van de S60 precies waar ik op hoopte, en deze is echt niet puur op comfort afgestemd, wel op een comfortabele doch sportieve rit...piotrV70 schreef:Vind ik nogal een gewaagde vergelijking, een achterwielaangedreven pure rijdersauto vergelijken met een S60, een ietwat bedaagde op comfort afgestemde auto. Mijn rijtje zou er zo uit zien: BWM, AUDI, VOVLO, Mercedes.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Wat is gewaagd aan een rij-ervaring? De S60 doet als rijdersauto absoluut niets onder voor de 3-serie maar behoudt daarbij wel het comfort wat je bij de BMW maar als compromis moet nemen. Dat staat los van welke wielen aangedreven worden. Sterker nog, de Audi was in alles een fijnere auto dan de BMWpiotrV70 schreef:Vind ik nogal een gewaagde vergelijking, een achterwielaangedreven pure rijdersauto vergelijken met een S60, een ietwat bedaagde op comfort afgestemde auto. Mijn rijtje zou er zo uit zien: BWM, AUDI, VOVLO, Mercedes.VolvoMafia schreef:[
Het ging mij om het doorgeven van korte hobbels, kinderkopjes zo je wil. Die voelde je bij de BMW (notabene met 17" waar de betreffende S60 18" had) erg stevig in je donder. De S60 had dit niet, maar deed qua wegligging absoluut niet onder voor de BMW.
Mijn blog