Advies V70R 2004, vandaag opgehaald 28-08

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Is dit dan geen mooie? MY05, dus alles is kleur en niet die lelijke kunststof onderkanten en stootstrips. Komt nog een 5000-6000 euro aan bpm bij, maar dan ben je goedkoper uit en heb je een nieuwere auto. Geartronic is wel iets wat je als nadeel kan zien.
Gebruikersavatar
Max
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
Locatie: Leusden

Discovery schreef:Geartronic is wel iets wat je als nadeel kan zien.
Nadeel? Verklaar je eens nader.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Discovery schreef:Is dit dan geen mooie? MY05, dus alles is kleur en niet die lelijke kunststof onderkanten en stootstrips. Komt nog een 5000-6000 euro aan bpm bij, maar dan ben je goedkoper uit en heb je een nieuwere auto. Geartronic is wel iets wat je als nadeel kan zien.
Erg nette auto met naar mijn mening een zeer smaakvol interieur.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Max schreef:
Discovery schreef:Geartronic is wel iets wat je als nadeel kan zien.
Nadeel? Verklaar je eens nader.
Sommige mensen schakelen liever zelf, zeker in een auto als deze. Daarnaast is een geartronic niet erg snel, maar dat valt over het algemeen te verwaarlozen omdat schakelen alleen echt sneller is als je perfect schakelt. Maar wij weten niet waar de voorkeur naar uitgaat van V50T5260.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Discovery schreef:
Max schreef:
Discovery schreef:Geartronic is wel iets wat je als nadeel kan zien.
Nadeel? Verklaar je eens nader.
Sommige mensen schakelen liever zelf, zeker in een auto als deze. Daarnaast is een geartronic niet erg snel, maar dat valt over het algemeen te verwaarlozen omdat schakelen alleen echt sneller is als je perfect schakelt. Maar wij weten niet waar de voorkeur naar uitgaat van V50T5260.
Ik denk dat, tenzij je met het apparaat richting circuit gaat, je weinig mensen/auto's voor je hoeft te dulden met een geartronic zeker in NL. Een geartronic is imo het middel tegen rotonde's en drempels, die 1/10 of 2/10 sneller zouden mij gestolen kunnen worden.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

De laatste jaren werden er in NL meer V70R met dan zonder GT afgeleverd.
Net zoals er meer XC70 en XC90 met dan zonder GT worden afgeleverd.

Hoe zou dat toch komen?

BTW NL is (naast Zweden) in Europa zo'n beetje het enige land waar Volvo nog meerendeels handbakken verkoopt.
Dat geldt trouwens voor alle merken.

Nederlanders zijn een eigenaardig volkje: automaat is voor luie rijders en of gehandicapten. Dat is helemaal niet zo.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Onze volgende Volvo zal zonder meer een geartronic moeten hebben+ nog wat andere plezier verhogende zaken. :mrgreen:
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Max
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
Locatie: Leusden

Discovery schreef:
Max schreef:
Discovery schreef:Geartronic is wel iets wat je als nadeel kan zien.
Nadeel? Verklaar je eens nader.
Sommige mensen schakelen liever zelf, zeker in een auto als deze. Daarnaast is een geartronic niet erg snel, maar dat valt over het algemeen te verwaarlozen omdat schakelen alleen echt sneller is als je perfect schakelt. Maar wij weten niet waar de voorkeur naar uitgaat van V50T5260.
Ik zou niet meer anders willen, dus voor mij is een handbak juist een nadeel.
Maar je geeft al aan dat sommige mensen liever zelf schakelen.
Op z'n tijd vind ik dat ook wel lekker, maar de luxe van een automaat kan ik niet weerstaan.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Als je eenmaal een automaat gewend bent, dan wil je niet anders. Zeker met veel vermogen is het heerlijk.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gast

945i schreef:Als je eenmaal een automaat gewend bent, dan wil je niet anders. Zeker met veel vermogen is het heerlijk.
ik kan dit alleen maar onderschrijven !
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

kortom, de GT is alleen een nadeel als je een handbak wil...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
volvov70r
3rd Gear member
Berichten: 421
Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
Locatie: Tussen Leiden en Haarlem

In een R scheelt het toch wel wat meer dan 0,2 seconden hoor, 0-100 handbak = 5,9 en met GT is het 7,7 seconde
Volgens het boekje van de V70R.

M.i. wel het overwegen waard.
Niet dat je elke dag de hele dag 0-100 sprintjes aan het trekken bent maar het is een behoorlijk verschil.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu Afbeelding
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden Afbeelding
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden Afbeelding
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

En 80-140km/h?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

945i schreef:En 80-140km/h?
Precies daar waar het verschil wordt gemaakt tussen veilig inhalen of niet.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8502
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik en mijn vrouw wilden ook nooit een automaat, dat stond vast, tot ik op mijn huidige V70 met GT stuitte bij een Volvo dealer, dan toch maar gekocht, onder het motto van "het zal wel handig zijn in de files in NL"

1 jaar later kochten we een nieuwe C70 voor mijn vrouw, je mag 2 keer raden welk type bak we kozen....juist Powershift :-)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Ivo Philips schreef:Ik en mijn vrouw wilden ook nooit een automaat, dat stond vast, tot ik op mijn huidige V70 met GT stuitte bij een Volvo dealer, dan toch maar gekocht, onder het motto van "het zal wel handig zijn in de files in NL"

1 jaar later kochten we een nieuwe C70 voor mijn vrouw, je mag 2 keer raden welk type bak we kozen....juist Powershift :-)
En hoe schakelde die??? Was toch bras in den beginne...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een handbak.
De besproken auto in dit topic heeft deze dan ook.

Maar zoals gezegd vandaag eerst maar eens met Volvo NL gebeld.
Bij navraag over trekhaak met FourC zeggen ze:'het kan technisch wel maar het wordt niet aangeraden." Maw het FourC systeem gaat er niet kapot van maar bij evt een caravan achter de auto gaat deze, volgens Volvo NL, sterk achterover hangen en dus wordt het geheel afgeraden.

Dit werd ook bevestigd door de dealer.
Daar ook vandaag proef gereden.
Als je verliefd kunt worden op een auto dan is het wel op een V70R.
Alleen de auto in kwestie heb ik nog mijn twijfels over. Evt klachten schade en krassen ed worden wel opgelost maar toch moet ik er nog eens een nacht over slapen. Bijna €27000 voor een auto van 12-2004 blijft veel. En dan moet het allemaal nog maar eens heel blijven ook.
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

V50T5260 schreef:Mijn voorkeur heeft echt nog steeds de handbak.
De besproken auto in dit topic heeft deze dan ook.

Maar zoals gezegd vandaag eerst maar eens met Volvo NL gebeld.
Bij navraag over trekhaak met FourC zeggen ze:'het kan technisch wel maar het wordt niet aangeraden." Maw het FourC systeem gaat er niet kapot van maar bij evt een caravan achter de auto gaat deze, volgens Volvo NL, sterk achterover hangen en dus wordt het geheel afgeraden.
Wellicht 1tje uit Duitsland halen?

M.b.t. FourC; ik heb de FourC op mijn T5 MY2005 V70. Hij staat achter behoorlijk hoog op de wielen, kan me bijna niet voorstellen dat hij met een caravan extreem gaat hangen want dan moet de auto wel een heel stuk naar beneden. Maar goed, heb ook geen trekhaak, dus heb het nooit kunnen testen.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

four c is geen nivoregeling
Volvo for life
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

bart simpson schreef:four c is geen nivoregeling
Dat weet ik, maar ik bedoel te zeggen dat ik me bijna niet kan voorstellen dat de auto zoveel kan zakken dat het laag wordt. Al met al kan het dus geen kwaad voor de FourC, dus je auto gaat er niet kapot. Ook niet geheel onbelangrijk. Je zult e.e.a. misschien kunnen compenseren door anders te beladen? Zijn er misschien ervaringsdeskundigen?
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”