Advies V70R 2004, vandaag opgehaald 28-08
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Is dit dan geen mooie? MY05, dus alles is kleur en niet die lelijke kunststof onderkanten en stootstrips. Komt nog een 5000-6000 euro aan bpm bij, maar dan ben je goedkoper uit en heb je een nieuwere auto. Geartronic is wel iets wat je als nadeel kan zien.
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Nadeel? Verklaar je eens nader.Discovery schreef:Geartronic is wel iets wat je als nadeel kan zien.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Erg nette auto met naar mijn mening een zeer smaakvol interieur.Discovery schreef:Is dit dan geen mooie? MY05, dus alles is kleur en niet die lelijke kunststof onderkanten en stootstrips. Komt nog een 5000-6000 euro aan bpm bij, maar dan ben je goedkoper uit en heb je een nieuwere auto. Geartronic is wel iets wat je als nadeel kan zien.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Sommige mensen schakelen liever zelf, zeker in een auto als deze. Daarnaast is een geartronic niet erg snel, maar dat valt over het algemeen te verwaarlozen omdat schakelen alleen echt sneller is als je perfect schakelt. Maar wij weten niet waar de voorkeur naar uitgaat van V50T5260.Max schreef:Nadeel? Verklaar je eens nader.Discovery schreef:Geartronic is wel iets wat je als nadeel kan zien.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik denk dat, tenzij je met het apparaat richting circuit gaat, je weinig mensen/auto's voor je hoeft te dulden met een geartronic zeker in NL. Een geartronic is imo het middel tegen rotonde's en drempels, die 1/10 of 2/10 sneller zouden mij gestolen kunnen worden.Discovery schreef:Sommige mensen schakelen liever zelf, zeker in een auto als deze. Daarnaast is een geartronic niet erg snel, maar dat valt over het algemeen te verwaarlozen omdat schakelen alleen echt sneller is als je perfect schakelt. Maar wij weten niet waar de voorkeur naar uitgaat van V50T5260.Max schreef:Nadeel? Verklaar je eens nader.Discovery schreef:Geartronic is wel iets wat je als nadeel kan zien.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
De laatste jaren werden er in NL meer V70R met dan zonder GT afgeleverd.
Net zoals er meer XC70 en XC90 met dan zonder GT worden afgeleverd.
Hoe zou dat toch komen?
BTW NL is (naast Zweden) in Europa zo'n beetje het enige land waar Volvo nog meerendeels handbakken verkoopt.
Dat geldt trouwens voor alle merken.
Nederlanders zijn een eigenaardig volkje: automaat is voor luie rijders en of gehandicapten. Dat is helemaal niet zo.
Net zoals er meer XC70 en XC90 met dan zonder GT worden afgeleverd.
Hoe zou dat toch komen?
BTW NL is (naast Zweden) in Europa zo'n beetje het enige land waar Volvo nog meerendeels handbakken verkoopt.
Dat geldt trouwens voor alle merken.
Nederlanders zijn een eigenaardig volkje: automaat is voor luie rijders en of gehandicapten. Dat is helemaal niet zo.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Onze volgende Volvo zal zonder meer een geartronic moeten hebben+ nog wat andere plezier verhogende zaken. :mrgreen:
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Ik zou niet meer anders willen, dus voor mij is een handbak juist een nadeel.Discovery schreef:Sommige mensen schakelen liever zelf, zeker in een auto als deze. Daarnaast is een geartronic niet erg snel, maar dat valt over het algemeen te verwaarlozen omdat schakelen alleen echt sneller is als je perfect schakelt. Maar wij weten niet waar de voorkeur naar uitgaat van V50T5260.Max schreef:Nadeel? Verklaar je eens nader.Discovery schreef:Geartronic is wel iets wat je als nadeel kan zien.
Maar je geeft al aan dat sommige mensen liever zelf schakelen.
Op z'n tijd vind ik dat ook wel lekker, maar de luxe van een automaat kan ik niet weerstaan.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
ik kan dit alleen maar onderschrijven !945i schreef:Als je eenmaal een automaat gewend bent, dan wil je niet anders. Zeker met veel vermogen is het heerlijk.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
kortom, de GT is alleen een nadeel als je een handbak wil...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- volvov70r
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
- Locatie: Tussen Leiden en Haarlem
In een R scheelt het toch wel wat meer dan 0,2 seconden hoor, 0-100 handbak = 5,9 en met GT is het 7,7 seconde
Volgens het boekje van de V70R.
M.i. wel het overwegen waard.
Niet dat je elke dag de hele dag 0-100 sprintjes aan het trekken bent maar het is een behoorlijk verschil.
Volgens het boekje van de V70R.
M.i. wel het overwegen waard.
Niet dat je elke dag de hele dag 0-100 sprintjes aan het trekken bent maar het is een behoorlijk verschil.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km

765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden

PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden

V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Precies daar waar het verschil wordt gemaakt tussen veilig inhalen of niet.945i schreef:En 80-140km/h?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik en mijn vrouw wilden ook nooit een automaat, dat stond vast, tot ik op mijn huidige V70 met GT stuitte bij een Volvo dealer, dan toch maar gekocht, onder het motto van "het zal wel handig zijn in de files in NL"
1 jaar later kochten we een nieuwe C70 voor mijn vrouw, je mag 2 keer raden welk type bak we kozen....juist Powershift
1 jaar later kochten we een nieuwe C70 voor mijn vrouw, je mag 2 keer raden welk type bak we kozen....juist Powershift

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
En hoe schakelde die??? Was toch bras in den beginne...Ivo Philips schreef:Ik en mijn vrouw wilden ook nooit een automaat, dat stond vast, tot ik op mijn huidige V70 met GT stuitte bij een Volvo dealer, dan toch maar gekocht, onder het motto van "het zal wel handig zijn in de files in NL"
1 jaar later kochten we een nieuwe C70 voor mijn vrouw, je mag 2 keer raden welk type bak we kozen....juist Powershift
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een handbak.
De besproken auto in dit topic heeft deze dan ook.
Maar zoals gezegd vandaag eerst maar eens met Volvo NL gebeld.
Bij navraag over trekhaak met FourC zeggen ze:'het kan technisch wel maar het wordt niet aangeraden." Maw het FourC systeem gaat er niet kapot van maar bij evt een caravan achter de auto gaat deze, volgens Volvo NL, sterk achterover hangen en dus wordt het geheel afgeraden.
Dit werd ook bevestigd door de dealer.
Daar ook vandaag proef gereden.
Als je verliefd kunt worden op een auto dan is het wel op een V70R.
Alleen de auto in kwestie heb ik nog mijn twijfels over. Evt klachten schade en krassen ed worden wel opgelost maar toch moet ik er nog eens een nacht over slapen. Bijna €27000 voor een auto van 12-2004 blijft veel. En dan moet het allemaal nog maar eens heel blijven ook.
De besproken auto in dit topic heeft deze dan ook.
Maar zoals gezegd vandaag eerst maar eens met Volvo NL gebeld.
Bij navraag over trekhaak met FourC zeggen ze:'het kan technisch wel maar het wordt niet aangeraden." Maw het FourC systeem gaat er niet kapot van maar bij evt een caravan achter de auto gaat deze, volgens Volvo NL, sterk achterover hangen en dus wordt het geheel afgeraden.
Dit werd ook bevestigd door de dealer.
Daar ook vandaag proef gereden.
Als je verliefd kunt worden op een auto dan is het wel op een V70R.
Alleen de auto in kwestie heb ik nog mijn twijfels over. Evt klachten schade en krassen ed worden wel opgelost maar toch moet ik er nog eens een nacht over slapen. Bijna €27000 voor een auto van 12-2004 blijft veel. En dan moet het allemaal nog maar eens heel blijven ook.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Wellicht 1tje uit Duitsland halen?V50T5260 schreef:Mijn voorkeur heeft echt nog steeds de handbak.
De besproken auto in dit topic heeft deze dan ook.
Maar zoals gezegd vandaag eerst maar eens met Volvo NL gebeld.
Bij navraag over trekhaak met FourC zeggen ze:'het kan technisch wel maar het wordt niet aangeraden." Maw het FourC systeem gaat er niet kapot van maar bij evt een caravan achter de auto gaat deze, volgens Volvo NL, sterk achterover hangen en dus wordt het geheel afgeraden.
M.b.t. FourC; ik heb de FourC op mijn T5 MY2005 V70. Hij staat achter behoorlijk hoog op de wielen, kan me bijna niet voorstellen dat hij met een caravan extreem gaat hangen want dan moet de auto wel een heel stuk naar beneden. Maar goed, heb ook geen trekhaak, dus heb het nooit kunnen testen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
four c is geen nivoregeling
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Dat weet ik, maar ik bedoel te zeggen dat ik me bijna niet kan voorstellen dat de auto zoveel kan zakken dat het laag wordt. Al met al kan het dus geen kwaad voor de FourC, dus je auto gaat er niet kapot. Ook niet geheel onbelangrijk. Je zult e.e.a. misschien kunnen compenseren door anders te beladen? Zijn er misschien ervaringsdeskundigen?bart simpson schreef:four c is geen nivoregeling