Pagina 4 van 13
Geplaatst: 09.08.2010 - 13:51
door Discovery
Is
dit dan geen mooie? MY05, dus alles is kleur en niet die lelijke kunststof onderkanten en stootstrips. Komt nog een 5000-6000 euro aan bpm bij, maar dan ben je goedkoper uit en heb je een nieuwere auto. Geartronic is wel iets wat je als nadeel kan zien.
Geplaatst: 09.08.2010 - 14:54
door Max
Discovery schreef:Geartronic is wel iets wat je als nadeel kan zien.
Nadeel? Verklaar je eens nader.
Geplaatst: 09.08.2010 - 15:31
door diesel01
Discovery schreef:Is
dit dan geen mooie? MY05, dus alles is kleur en niet die lelijke kunststof onderkanten en stootstrips. Komt nog een 5000-6000 euro aan bpm bij, maar dan ben je goedkoper uit en heb je een nieuwere auto. Geartronic is wel iets wat je als nadeel kan zien.
Erg nette auto met naar mijn mening een zeer smaakvol interieur.
Geplaatst: 09.08.2010 - 15:38
door Discovery
Max schreef:Discovery schreef:Geartronic is wel iets wat je als nadeel kan zien.
Nadeel? Verklaar je eens nader.
Sommige mensen schakelen liever zelf, zeker in een auto als deze. Daarnaast is een geartronic niet erg snel, maar dat valt over het algemeen te verwaarlozen omdat schakelen alleen echt sneller is als je perfect schakelt. Maar wij weten niet waar de voorkeur naar uitgaat van V50T5260.
Geplaatst: 09.08.2010 - 15:47
door diesel01
Discovery schreef:Max schreef:Discovery schreef:Geartronic is wel iets wat je als nadeel kan zien.
Nadeel? Verklaar je eens nader.
Sommige mensen schakelen liever zelf, zeker in een auto als deze. Daarnaast is een geartronic niet erg snel, maar dat valt over het algemeen te verwaarlozen omdat schakelen alleen echt sneller is als je perfect schakelt. Maar wij weten niet waar de voorkeur naar uitgaat van V50T5260.
Ik denk dat, tenzij je met het apparaat richting circuit gaat, je weinig mensen/auto's voor je hoeft te dulden met een geartronic zeker in NL. Een geartronic is imo het middel tegen rotonde's en drempels, die 1/10 of 2/10 sneller zouden mij gestolen kunnen worden.
Geplaatst: 09.08.2010 - 16:11
door V480-S60
De laatste jaren werden er in NL meer V70R met dan zonder GT afgeleverd.
Net zoals er meer XC70 en XC90 met dan zonder GT worden afgeleverd.
Hoe zou dat toch komen?
BTW NL is (naast Zweden) in Europa zo'n beetje het enige land waar Volvo nog meerendeels handbakken verkoopt.
Dat geldt trouwens voor alle merken.
Nederlanders zijn een eigenaardig volkje: automaat is voor luie rijders en of gehandicapten. Dat is helemaal niet zo.
Geplaatst: 09.08.2010 - 16:20
door diesel01
Onze volgende Volvo zal zonder meer een geartronic moeten hebben+ nog wat andere plezier verhogende zaken. :mrgreen:
Geplaatst: 09.08.2010 - 16:49
door Max
Discovery schreef:Max schreef:Discovery schreef:Geartronic is wel iets wat je als nadeel kan zien.
Nadeel? Verklaar je eens nader.
Sommige mensen schakelen liever zelf, zeker in een auto als deze. Daarnaast is een geartronic niet erg snel, maar dat valt over het algemeen te verwaarlozen omdat schakelen alleen echt sneller is als je perfect schakelt. Maar wij weten niet waar de voorkeur naar uitgaat van V50T5260.
Ik zou niet meer anders willen, dus voor mij is een handbak juist een nadeel.
Maar je geeft al aan dat sommige mensen liever zelf schakelen.
Op z'n tijd vind ik dat ook wel lekker, maar de luxe van een automaat kan ik niet weerstaan.
Geplaatst: 09.08.2010 - 16:58
door 945i
Als je eenmaal een automaat gewend bent, dan wil je niet anders. Zeker met veel vermogen is het heerlijk.
Geplaatst: 09.08.2010 - 17:03
door Gast
945i schreef:Als je eenmaal een automaat gewend bent, dan wil je niet anders. Zeker met veel vermogen is het heerlijk.
ik kan dit alleen maar onderschrijven !
Geplaatst: 09.08.2010 - 17:04
door Walter
kortom, de GT is alleen een nadeel als je een handbak wil...
Geplaatst: 09.08.2010 - 17:09
door volvov70r
In een R scheelt het toch wel wat meer dan 0,2 seconden hoor, 0-100 handbak = 5,9 en met GT is het 7,7 seconde
Volgens het boekje van de V70R.
M.i. wel het overwegen waard.
Niet dat je elke dag de hele dag 0-100 sprintjes aan het trekken bent maar het is een behoorlijk verschil.
Geplaatst: 09.08.2010 - 17:13
door 945i
En 80-140km/h?
Geplaatst: 09.08.2010 - 17:20
door diesel01
945i schreef:En 80-140km/h?
Precies daar waar het verschil wordt gemaakt tussen veilig inhalen of niet.
Geplaatst: 09.08.2010 - 19:28
door BlackcurrantV70
Ik en mijn vrouw wilden ook nooit een automaat, dat stond vast, tot ik op mijn huidige V70 met GT stuitte bij een Volvo dealer, dan toch maar gekocht, onder het motto van "het zal wel handig zijn in de files in NL"
1 jaar later kochten we een nieuwe C70 voor mijn vrouw, je mag 2 keer raden welk type bak we kozen....juist Powershift

Geplaatst: 09.08.2010 - 19:33
door jpwg001
Ivo Philips schreef:Ik en mijn vrouw wilden ook nooit een automaat, dat stond vast, tot ik op mijn huidige V70 met GT stuitte bij een Volvo dealer, dan toch maar gekocht, onder het motto van "het zal wel handig zijn in de files in NL"
1 jaar later kochten we een nieuwe C70 voor mijn vrouw, je mag 2 keer raden welk type bak we kozen....juist Powershift

En hoe schakelde die??? Was toch bras in den beginne...
Geplaatst: 09.08.2010 - 19:49
door Silver_R
Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een handbak.
De besproken auto in dit topic heeft deze dan ook.
Maar zoals gezegd vandaag eerst maar eens met Volvo NL gebeld.
Bij navraag over trekhaak met FourC zeggen ze:'het kan technisch wel maar het wordt niet aangeraden." Maw het FourC systeem gaat er niet kapot van maar bij evt een caravan achter de auto gaat deze, volgens Volvo NL, sterk achterover hangen en dus wordt het geheel afgeraden.
Dit werd ook bevestigd door de dealer.
Daar ook vandaag proef gereden.
Als je verliefd kunt worden op een auto dan is het wel op een V70R.
Alleen de auto in kwestie heb ik nog mijn twijfels over. Evt klachten schade en krassen ed worden wel opgelost maar toch moet ik er nog eens een nacht over slapen. Bijna €27000 voor een auto van 12-2004 blijft veel. En dan moet het allemaal nog maar eens heel blijven ook.
Geplaatst: 09.08.2010 - 19:55
door t5power
V50T5260 schreef:Mijn voorkeur heeft echt nog steeds de handbak.
De besproken auto in dit topic heeft deze dan ook.
Maar zoals gezegd vandaag eerst maar eens met Volvo NL gebeld.
Bij navraag over trekhaak met FourC zeggen ze:'het kan technisch wel maar het wordt niet aangeraden." Maw het FourC systeem gaat er niet kapot van maar bij evt een caravan achter de auto gaat deze, volgens Volvo NL, sterk achterover hangen en dus wordt het geheel afgeraden.
Wellicht
1tje uit Duitsland halen?
M.b.t. FourC; ik heb de FourC op mijn T5 MY2005 V70. Hij staat achter behoorlijk hoog op de wielen, kan me bijna niet voorstellen dat hij met een caravan extreem gaat hangen want dan moet de auto wel een heel stuk naar beneden. Maar goed, heb ook geen trekhaak, dus heb het nooit kunnen testen.
Geplaatst: 09.08.2010 - 20:02
door bart simpson
four c is geen nivoregeling
Geplaatst: 09.08.2010 - 20:29
door t5power
bart simpson schreef:four c is geen nivoregeling
Dat weet ik, maar ik bedoel te zeggen dat ik me bijna niet kan voorstellen dat de auto zoveel kan zakken dat het laag wordt. Al met al kan het dus geen kwaad voor de FourC, dus je auto gaat er niet kapot. Ook niet geheel onbelangrijk. Je zult e.e.a. misschien kunnen compenseren door anders te beladen? Zijn er misschien ervaringsdeskundigen?