Na bijna 2,5 jaar en 115.000 km ligt mijn verbruik nog steeds rond de 1 op 13,5 (7,4 L/100) de BC geeft over het algemeen iets gunstiger aan.
Veel snelweg km's met stevig doorrijden. Het verbruik is redelijk constant.
In combi met veel stadsverkeer óf veel wind dan wordt het 1 op 13, hou ik me in en rij ik niet harder dan 120 km/u dan haal ik de 1 op 14 -14,5.
2.4D Drive handgeschakeld (polestar getuned)
wat verbruikt de xc60 in praktijk?
- dickmans
- 2nd Gear member
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 29.08.2009 - 08:41
V70 D3 manual Limited Edition 2012 , Luxury Line, zilverkleurige dakrail, Afneembare trekhaak, Caspian Blue, Saga voor de zomer, Balder voor de winter.
XC60 2.4D DRIVe 175Pk 195pk Polestar, FWD Momentum
styling pack, 19"; Achilles (zomer), 17";Segin (winter)
verwarmde voorstoelen, privacy glas, proffesional line, audio line, afn trekhaak, rear seat entertainment, Cosmic White,
XC60 2.4D DRIVe 175Pk 195pk Polestar, FWD Momentum
styling pack, 19"; Achilles (zomer), 17";Segin (winter)
verwarmde voorstoelen, privacy glas, proffesional line, audio line, afn trekhaak, rear seat entertainment, Cosmic White,
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 06.11.2005 - 14:56
- Locatie: Wassenaar
is er iemand die verbruik cijvers heeft van de T5 2012
Volvo for live !!
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik had de XC60 voor vertrek naar Zweden getankt en gereset, het laagste gemiddeld verbruik dat ik gezien heb is 7.0 op de BC en als ik dan uitreken d.m.v. tankbonnetjes kom ik op op amper 0,2L meer uit gemiddeld.
De BC van de XC lijkt correcter dan die van mijn V70N destijds.
Over de gehele Zweden trip gemeten kom ik op gemiddeld 7.2 op de BC, niet verkeerd voor een 2400cc AWD met geartronic.
De hele trip was 2500km.
De BC van de XC lijkt correcter dan die van mijn V70N destijds.
Over de gehele Zweden trip gemeten kom ik op gemiddeld 7.2 op de BC, niet verkeerd voor een 2400cc AWD met geartronic.
De hele trip was 2500km.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Dat is inderdaad een heel mooi verbruik.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- Volvo T56
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 25.04.2008 - 22:49
- Locatie: Groningen
Onze T6 met 70k op de teller, gebruikt nu ongeveer 1 op 10 , ik kom dan niet boven de 120 km/u. en vaak afstanden 40km of meer, en hij is RICA getuned.
Gereden:
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
- renezzzz
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 16:03
- Locatie: Gex
Een XC60 T6 rond de 1:10? Is dit met een zijden voet of nog vrij normaal rijden?
Ik heb afgelopen jaar getwijfeld tussen de D5 en de T6. Een 6 in lijn blok is heerlijk soepel met een heerlijk geluid! Maar spritmonitor.de gaf aan dat de gemiddelde waardes rond de 14l/100km lagen. Vond ik iets te gortig (tanken om de 500km met een tank van 75liter). 1 op 10 of 11 komt meer in de buurt van wat ik acceptabel vind. Ook was de T6 alleen met automaat verkrijgbaar.
Wij zijn uiteindelijk voor de D5 gegaan. Bevalt goed: niet alteveel diesel gerattel en het 5cyclinder roffeltje is op zich niet verkeerd. Af en toe denk is wel eens, ja heerlijk zo'n T6. Op dit moment hebben we 15.000km op de klok en zit het gemiddelde tussen 7 en 8 liter op de 100km. Ik ben tevreden, ging uit van meer dan 8 a 8.5l/100km.
Tijdens de koude periode (<-10grd) van februari zat ik op iets meer dan 9 liter op 100km.
Alles uitgerekend aan de hand uitgerekende waarden dus niet boordcomputer.
Boordcomputer zit er meestal aardig in de buurt (bij een reset na elke tankbeurt).
De boordcomputer kan er flink naastzitten, bv in geval van een lange snelwegrit met direct daarna alleen kleine afstanden met koude motor.
Lange afstanden met CC op 120 zitten we rond 7 a 7.5l per 100km.
Lange afstanden met CC op 140-160km/h rond de 8.5 a 9l per 100km.
Korte afstanden (10km hier in de buurt, bergachtig en koude motor) rond de 7.5l/100km (voor mij positieve een verrassing).
Airco uit scheelt zo'n halve liter op 100km. Als de airco niet nodig is staat ie dus bewust uit.
Ik heb afgelopen jaar getwijfeld tussen de D5 en de T6. Een 6 in lijn blok is heerlijk soepel met een heerlijk geluid! Maar spritmonitor.de gaf aan dat de gemiddelde waardes rond de 14l/100km lagen. Vond ik iets te gortig (tanken om de 500km met een tank van 75liter). 1 op 10 of 11 komt meer in de buurt van wat ik acceptabel vind. Ook was de T6 alleen met automaat verkrijgbaar.
Wij zijn uiteindelijk voor de D5 gegaan. Bevalt goed: niet alteveel diesel gerattel en het 5cyclinder roffeltje is op zich niet verkeerd. Af en toe denk is wel eens, ja heerlijk zo'n T6. Op dit moment hebben we 15.000km op de klok en zit het gemiddelde tussen 7 en 8 liter op de 100km. Ik ben tevreden, ging uit van meer dan 8 a 8.5l/100km.
Tijdens de koude periode (<-10grd) van februari zat ik op iets meer dan 9 liter op 100km.
Alles uitgerekend aan de hand uitgerekende waarden dus niet boordcomputer.
Boordcomputer zit er meestal aardig in de buurt (bij een reset na elke tankbeurt).
De boordcomputer kan er flink naastzitten, bv in geval van een lange snelwegrit met direct daarna alleen kleine afstanden met koude motor.
Lange afstanden met CC op 120 zitten we rond 7 a 7.5l per 100km.
Lange afstanden met CC op 140-160km/h rond de 8.5 a 9l per 100km.
Korte afstanden (10km hier in de buurt, bergachtig en koude motor) rond de 7.5l/100km (voor mij positieve een verrassing).
Airco uit scheelt zo'n halve liter op 100km. Als de airco niet nodig is staat ie dus bewust uit.
------------------------------------------
Wagenpark:
XC60 - D5 - Xenium - Flamenco Red
Mitsubishi Colt Invite 1.3
BMW Z4 2.5si
Wagenpark:
XC60 - D5 - Xenium - Flamenco Red
Mitsubishi Colt Invite 1.3
BMW Z4 2.5si
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Rare combinatie, 330pk om 120km/uur te doen, beetje amerikaans, minimaal een V8 om 55 mijl/uur te doen.Volvo T56 schreef:Onze T6 met 70k op de teller, gebruikt nu ongeveer 1 op 10 , ik kom dan niet boven de 120 km/u. en vaak afstanden 40km of meer, en hij is RICA getuned.
Je bent met die 1 op 10 een absolute uitzondering, heb er een paar verkocht maar 13 tot 14 ltr op 100km komt eerst
Volvo for life
- Volvo T56
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 25.04.2008 - 22:49
- Locatie: Groningen
Normaal rijden waarbij we, mijn vrouw en ik , gewoon met het verkeer optrekken, en ons houden aan de wettelijke snelheden.renezzzz schreef:Een XC60 T6 rond de 1:10? Is dit met een zijden voet of nog vrij normaal rijden?
Airco uit scheelt zo'n halve liter op 100km. Als de airco niet nodig is staat ie dus bewust uit.
Stevig optrekken , op zich gaat dit heel fijn met 300+ pk en kleine 500Nm
kost veel benzine, doen we dus zelden. En zoals ik al vermeldde, relatief lange afstanden, Elke rit is meestal 40 km snelweg of meer, met veel stadswerk gaat gebruik snel naar 1 op 8 of slechter.
De airco heb ik bij temp. onder 12 graden ook uit.
Gereden:
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
- Volvo T56
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 25.04.2008 - 22:49
- Locatie: Groningen
Uitonderingen bevestigen de regel!bart simpson schreef:Rare combinatie, 330pk om 120km/uur te doen, beetje amerikaans, minimaal een V8 om 55 mijl/uur te doen.Volvo T56 schreef:Onze T6 met 70k op de teller, gebruikt nu ongeveer 1 op 10 , ik kom dan niet boven de 120 km/u. en vaak afstanden 40km of meer, en hij is RICA getuned.
Je bent met die 1 op 10 een absolute uitzondering, heb er een paar verkocht maar 13 tot 14 ltr op 100km komt eerst
Gereden:
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 19.12.2011 - 09:33
Verbruik T6 op papier: binnen bebouwde kom 5,8km/1lt, buiten bebouwde kom 11,8km/1lt, gemmiddeld 8,5km/1lt.
Volvo T56 geeft aan relatief veel lange afstanden te rijden op de snelweg en weinig ritjes in de stad. 1 op 10 is dan helemaal niet raar. Als het vermogen van de T6 niet of nauwelijks wordt aangesproken, dan was ik zelf voor een minder grmotoriseerde versie gegaan. Wellicht was AWD een must voor Volvo T56.
Volvo T56 geeft aan relatief veel lange afstanden te rijden op de snelweg en weinig ritjes in de stad. 1 op 10 is dan helemaal niet raar. Als het vermogen van de T6 niet of nauwelijks wordt aangesproken, dan was ik zelf voor een minder grmotoriseerde versie gegaan. Wellicht was AWD een must voor Volvo T56.
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
- Volvo T56
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 25.04.2008 - 22:49
- Locatie: Groningen
Bedankt voor je reactie, inderdaad AWD vind ik belangrijk, of dit nu rationeel is of emotioneel .....CY325i schreef:Verbruik T6 op papier: binnen bebouwde kom 5,8km/1lt, buiten bebouwde kom 11,8km/1lt, gemmiddeld 8,5km/1lt.
Volvo T56 geeft aan relatief veel lange afstanden te rijden op de snelweg en weinig ritjes in de stad. 1 op 10 is dan helemaal niet raar. Als het vermogen van de T6 niet of nauwelijks wordt aangesproken, dan was ik zelf voor een minder grmotoriseerde versie gegaan. Wellicht was AWD een must voor Volvo T56.
Daarnaast vind ik het plezierig om -als je vind dat het nodig is-, ook discutabel, wat extra pks en koppel te hebben, denk aan Duitsland, inhalen etc.
Gereden:
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 09.02.2007 - 23:09
Even een update...
Ik heb nu 171000 km op de teller staan, de XC 60 (2.4d) drive is van juli 2009.
Gemiddelde verbruik over alles, 6,7 ltr/100km!
Ben nog steeds zeer tevreden over deze auto, Waarschijnlijk volgend jaar weer een nieuwe.

Ik heb nu 171000 km op de teller staan, de XC 60 (2.4d) drive is van juli 2009.
Gemiddelde verbruik over alles, 6,7 ltr/100km!
Ben nog steeds zeer tevreden over deze auto, Waarschijnlijk volgend jaar weer een nieuwe.


- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Net nu hij ingereden geraakt ? 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- XC60T6
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 25.06.2012 - 02:19
Ik rij pas sinds een week dus kan er weinig over zeggen. Als de tank volgegooid is heb ik een radius van een krappe 500km (3.0 T6 AWD Geartronic/ 20" Continental CrossContact UHP)
Ik vind dat als je een redelijk zware auto wilt rijden, er ook voldoende vermogen voor beschikbaar moet zijn. Als je met een XC60 'mee kunt komen' met het verkeer, dan werkt een motor (te)veel voor het gewicht wat erop hangt. Ik reed eerst proef in een 2.0 T en het eerste wat me opviel was dat de auto enórm onrustig is. Dat werd meteen verklaard door het vermogen (niet volledig toereikend voor dit gewicht en 'wil' dus te snel) en dat werd gesteund door de dealer. De rust komt terug bij een hoger vermogen.
Daarbij is AWD (m.i.) een must voor dit soort auto's. Het voordeel wat je ermee hebt in de winter is enorm weet ik zelf uit ervaring en ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken dat ik niet weg zou kunnen komen uit de sneeuw met een model als dit en dat een lage personenauto mét AWD mij even uit de sneeuw moet komen trekken... :twisted:
Ik vind dat als je een redelijk zware auto wilt rijden, er ook voldoende vermogen voor beschikbaar moet zijn. Als je met een XC60 'mee kunt komen' met het verkeer, dan werkt een motor (te)veel voor het gewicht wat erop hangt. Ik reed eerst proef in een 2.0 T en het eerste wat me opviel was dat de auto enórm onrustig is. Dat werd meteen verklaard door het vermogen (niet volledig toereikend voor dit gewicht en 'wil' dus te snel) en dat werd gesteund door de dealer. De rust komt terug bij een hoger vermogen.
Daarbij is AWD (m.i.) een must voor dit soort auto's. Het voordeel wat je ermee hebt in de winter is enorm weet ik zelf uit ervaring en ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken dat ik niet weg zou kunnen komen uit de sneeuw met een model als dit en dat een lage personenauto mét AWD mij even uit de sneeuw moet komen trekken... :twisted:
XC60 3.0 T6 AWD Geartronic MY2009 full options Security Line, High Performance Sound, panoramadak, verlichte instaplijsten, R-Design 2-tone leather, sportonderstel met Four-C-Technologie , 20"; Talitha Dark Grey velgen, Heico exhaust & bumper tuning.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Ik ben het daar volledig mee eens, maar de Nederlandse koper denkt daar in groten getale anders over. Je moet nu echt zoeken naar een jong gebruikte XC60/XC70 AWD, meeste hebben het niet.. Voor 'normaal Nederlands gebruik' is FWD natuurlijk ook toereikend, de extra aandrijving is dan wel erg kostbaar (meerprijs/verbruik) voor die paar winterdagen hier..Daarbij is AWD (m.i.) een must voor dit soort auto's. Het voordeel wat je ermee hebt in de winter is enorm weet ik zelf uit ervaring en ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken dat ik niet weg zou kunnen komen uit de sneeuw met een model als dit en dat een lage personenauto mét AWD mij even uit de sneeuw moet komen trekken...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
En dan nog, die paar winterdagen hier, dat gaat je in 9/10 van de gevallen prima lukken met goede winterbanden.Thom schreef:Ik ben het daar volledig mee eens, maar de Nederlandse koper denkt daar in groten getale anders over. Je moet nu echt zoeken naar een jong gebruikte XC60/XC70 AWD, meeste hebben het niet.. Voor 'normaal Nederlands gebruik' is FWD natuurlijk ook toereikend, de extra aandrijving is dan wel erg kostbaar (meerprijs/verbruik) voor die paar winterdagen hier..Daarbij is AWD (m.i.) een must voor dit soort auto's. Het voordeel wat je ermee hebt in de winter is enorm weet ik zelf uit ervaring en ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken dat ik niet weg zou kunnen komen uit de sneeuw met een model als dit en dat een lage personenauto mét AWD mij even uit de sneeuw moet komen trekken...
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Volledig mee eens.t5power schreef:En dan nog, die paar winterdagen hier, dat gaat je in 9/10 van de gevallen prima lukken met goede winterbanden.Thom schreef:Ik ben het daar volledig mee eens, maar de Nederlandse koper denkt daar in groten getale anders over. Je moet nu echt zoeken naar een jong gebruikte XC60/XC70 AWD, meeste hebben het niet.. Voor 'normaal Nederlands gebruik' is FWD natuurlijk ook toereikend, de extra aandrijving is dan wel erg kostbaar (meerprijs/verbruik) voor die paar winterdagen hier..Daarbij is AWD (m.i.) een must voor dit soort auto's. Het voordeel wat je ermee hebt in de winter is enorm weet ik zelf uit ervaring en ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken dat ik niet weg zou kunnen komen uit de sneeuw met een model als dit en dat een lage personenauto mét AWD mij even uit de sneeuw moet komen trekken...
Het meerverbruik gedurende het hele jaar weegt niet op tegen die ene keer dat je awd nodig zou zijn.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
Fwd vind ik zelf meer dan zat, winterbanden en rechtervoetje kom je ook een eind mee
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
2.4 of 2.0 ?wjbakker schreef:Even een update...
Ik heb nu 171000 km op de teller staan, de XC 60 (2.4d) drive is van juli 2009.
Gemiddelde verbruik over alles, 6,7 ltr/100km!
Ben nog steeds zeer tevreden over deze auto, Waarschijnlijk volgend jaar weer een nieuwe.
![]()
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat