Nieuw hier en sinds gisteren een V70 T5 vervolg II

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
dmenace
2nd Gear member

Ik wil hier de boel niet verkopen, ik wil alleen maar weten hoe de auto het meest opbrengt.
Het waren trouwens pikzwarte (powdercoat) Thor velgen en die heb ik niet meer. Er liggen 16" Mimas velgen onder met winterbanden.
Renault Avantime 3.0 V6
V70 T5
DawnBlueED
5th Gear member

Ja, om dit nou allemaal op het bordje van Van Aarle te schuiven....

461.000km, T-5, gas, trekhaak en al eerder een motor in de soep (waarom zien mensen dit toch altijd als een voordeel) Kon je nou echt in redelijkheid verwachten dat deze auto zo goed als nieuw was?

Maar goed hoe nu verder: Tenzij je een hobbyist bent die zelf van sleutelen houd zou ik de auto onder eerlijke vermelding van alle gebreken op marktplaats zetten en kijken wat de gek er voor geeft. Is het te weinig dan kan je altijd nog andere opties gaan bekijken.
Gast

Gezien de genoemde mankementen, zal ik de transportkosten niet in rekening brengen.
Zeg maar waar ik hem af moet halen.

1. De ABS is kapot
2. Er is iets goed mis met de gasinstallatie (Mesman zei dit ook al)
3. De versnellingsbak is naar zijn grootje
4. Er was iets belangrijks met Lampda sondes
5. Er is een remschijf krom, een ander is te dun
6. Uitlaat gescheurd
7. Cardan/differentieel voor kapot
8. Diverse stabilisatorstangen en fuseekogels zijn kapot/versleten
9. Dynamo is kapot
Bert928GT
1st Gear member

Zo moet je dus geen enkele auto kopen. Ik zal even uitleggen hoe ik het gedaan heb. Mijn V70 T5 heeft origineel 158000 gelopen is van eerste eigenaar en heb ik bij de dealer gekocht met garantie.Toch heb ik de dealer alle onderhoudshistorie uit laten draaien waar ik bij was en uiteraard ook de NAP meegekregen. Ik heb de auto op de brug gehad en uitgebreid proefgereden. Ik heb natuurlijk vorig jaar meer dan 6000 euro betaald, maar het is dan ook een T5 met werkelijk alle opties en ze doen het ook nog allemaal. Het gasklephuis, distributie, een aantal voorwielophangingsdelen, de accu, de uitlaat enz zijn allemaal nieuw. Als het hiergenoemde barrel in orde gemaakt moet worden dan wordt hij veel duurder dan de mijne en heeft hij nog steeds 460000 gelopen. Persoonlijk ben ik niet kapot van auto's met dit soort kilometerstanden op LPG. De mijne rijdt dan ook gewoon op benzine en het verbruik valt reuze mee.

Groet Bert928GT
EVV
5th Gear member

Je kunt van Aarle nu wel aanvallen dat ze de auto niet terug willen nemen, maar garantie betekend normaal er in geval van problemen ze dit gratis repareren. Dat jij ze daar de kans niet meer voor geeft omdat je geen vertrouwen meer hebt in de auto, daar kunnen zij niets aan doen. Natuurlijk hadden ze de auto in één keer goed moeten maken, maar je geeft zelf al aan dat het niet altijd optreed, anders had je het bij de proefrit toch zelf ook al gemerkt. Vergeet niet dat ze zelf ook al de nodige kosten gemaakt hebben, een nieuwe gasklep kost bij de dealer al ruim 700 inclusief inbouw, je kunt dus niet zeggen dat ze er niets aan gedaan hebben.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
945i
8th Gear member

Zo'n auto te koop aanbieden (als bedrijf en zonder vermelding van gebreken) is al een schande...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
EVV
5th Gear member

Ik vraag me echt af of al deze gebreken bekend waren bij van Aarle, daar ga je toch als bedrijf geen garantie op geven? Vooral omdat er blijkbaar bij de proefrit en de APK keuring (afgegeven 3 weken na de op naam stelling) blijkbaar niets aan de hand was.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
945i
8th Gear member

Als die gebreken niet bekend waren is het nog erger.. :twisted:
DawnBlueED
5th Gear member

945i schreef:Als die gebreken niet bekend waren is het nog erger.. :twisted:
Van Aarle heeft die auto ook van iemand gekocht....
Er is toch vaak een soort dubbele moraal bij klanten. Enerzijds wil men een perfecte auto zonder gebreken ook al staat er een half miljoen km op de teller en anderzijds wil men dat de eigen auto blind word ingeruild voor een goede prijs ook al weet men dat er van alles en nog wat aan mankeert.

Ik wil het allemaal beslist niet goed praten, maar de handelaar heeft die auto waarschijnlijk ook in de maag gesplitst gekregen. Waren ze op de hoogte dan was het sportief geweest om zelf het verlies te nemen, maar veel handelaren verkopen auto's gewoon 'as is' en zien wel wanneer er iemand terug komt voor garantie.

Wil je dat niet dan moet je een premium occasion kopen bij b.v. een dealer, of helemaal zonder garantie. Ik doe zelf dat laatste altijd, een premium occasion past niet in mijn budget ............
945i
8th Gear member

De klant is in deze natuurlijk behoorlijk naïef geweest, en erkend dat ook.
Als bedrijf moet je niet willen dat dit soort auto's aan je naam verbonden wordt.
DawnBlueED
5th Gear member

Beslist
Rippie V70
5th Gear member

Maar het blijft een feit, met en gebruikte auto moet je ook een beetje mazzel hebben.
Je kan het wel gedeeltelijk afdwingen, maar toch.
De km stand en gas helpen hier niks aan, al was er bij een stand van 300K een "nieuw" blok in gelepeld.

Helaas moet Dennis nu op de spreekwoordelijke blaren zitten.

Ik denk dat ook de handelaar hier niet op zit te wachten.
Voor die paar euro winst heeft ie nu een hele hoop "reclame".

De mijne was met BOGO garantie (Bocht Om Garantie Om) alleen heb ik tot op heden wel een goede.

Is het met Van Aarle nou tot een juridische strijd gekomen, of bestaat er toch nog een ingang? Mischien moet je, om de schade te beperken, dat proberen.
Winnaars zijn er dan welliswaar niet, maar mischien het proberen waard.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
dmenace
2nd Gear member

Ik had beter moeten weten, dat weet ik nu. Ik dacht een mooie Volvo, betaalbaar, dealer onderhouden, nieuwe motor en natuurlijk dat je proef gaat rijden en dat ze dan zeggen dat er gisteren ook al iemand was en na jou weer een...
Dat ze garantie gaven gaf voor mij de doorslag, dan koop je immers een flink deel van het risico af (zo dacht ik). Tijdens de proefrit haperde de bak ook al wat, maar ze zeiden dat dat was omdat ze hem gereset hadden; het ding moest nog aan mij wennen. En ik? IK geloof dat.
Ze hadden de auto gewoon nooit met garantie moeten verkopen. Dat hebben ze wel gedaan en een keer fout gegokt. In plaats van dat zij op de blaren zitten, zit ik er op. Wijze les.
Zelf heb ik ook klanten en als een van mijn medewerkers ooit zo met een klant omgaat, staat ie op straat. Ik sta pal voor mijn product en verwacht dat van anderen ook. In die zin zou je me naief kunnen noemen.

De mogelijkheden tot een juridisch traject worden nu door een derde opnieuw beoordeeld. Kan ik mijn recht tegen een redelijke prijs halen, dan doe ik dat. Zo niet, dan verbrand ik de auto ritueel bij van Aarle voor de deur ;-)
Renault Avantime 3.0 V6
V70 T5
Meeus
2nd Gear member

Om andere ook een ideetje te geven.
Mijn S60 van 2001, 2.4 elegance, 180.000km, Vialle LPI gekocht bij een export bedrijf.
Stond te koop voor 3300€, een mega lijst aan mankementen en kapotte items en extra's. Laten keuren voor verkoop, afgekeurd op stabilisator stangen. Een prijs van 2750€ overeen gekomen, weliswaar afgekeurd. Na wat telefoonwerk naar de garage erachter gekomen dat volgens hun de eerste cilinder kapot was en de motor op 4 pootjes liep ipv 5. Om een lang verhaal kort te maken; cilinder niet kapot, elektronisch defect in de eerste injector, opgelost met een snelbindertje en wat solderen. 800€ er tegenop gegooid om de stabilisator stangen te laten vervangen en die injector en even naar keuring mee gereden en erdoor!

Het moet niet altijd dealer stealer gekocht zijn, pakt eentje waarvan je weet wat er rot aan is en geef minder aan de aankoopprijs en een beetje meer om het te laten herstellen. Plus zo een garage gaat sneller een wagen beter voordoen dat hij werkelijk is. Export zitten ook veel rotte tussen maar daar weet je waar je aan begint. Zoals men al zei: het is geluk hebben, plus wat ook kan helpen is een onderhoud boekje dat in orde is en een levend verleden van de wagen, garage, vorige eigenaar, wat voor iemand dat was, etc.. (mijne S60 was van een gynecoloog, had geen tijd om achter prullen te zoeken bij de wagen, ik wel :lol: )

En zo rij ik nu op men 26ste rond met een wagen die ik dacht te hebben op men 35ste. Een droom dat uitkwam!
DawnBlueED
5th Gear member

Ik wil je in ieder geval toch nog even strekte wensen met dit toch wel heel dure leergeld. En natuurlijk hopen wij dat je ooit toch nog weer eens aan de Volvo gaat :)
dmenace
2nd Gear member

Het ligt niet aan de Volvo natuurlijk (alleen die draaicirkel....pfff). Na mij Avantime wellicht weer een Volvo, maar dan wel een oldtimer.
Renault Avantime 3.0 V6
V70 T5
Meeus
2nd Gear member

** kuch katterug kuch kuch **
SnoWhite & O.Yaj aKa ";The Juice Is Moose";
Afbeelding
dmenace
2nd Gear member

Die vind ik dan minder mooi, maar vanaf de P1800 wordt het interessant.
Renault Avantime 3.0 V6
V70 T5
Meeus
2nd Gear member

idd deze is ook een heeeel mooi model!
Maare elk model van volvo is schoon. daarmee moeilijk kiezen éh!
SnoWhite & O.Yaj aKa ";The Juice Is Moose";
Afbeelding
dmenace
2nd Gear member

Hahahaha niet allemaal hoor. De 340 was niet echt mooi (toen ook niet), de katterug niet, alle S modellen eigenlijk niet, maar de rest wel inderdaad

Hoe zat het ook alweer met die nummers? Deuren, inhoud en model of zo?
Renault Avantime 3.0 V6
V70 T5
Gesloten

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”