Geplaatst: 29.10.2010 - 23:16
Dat is wel een goeie ontwikkeling, al denk ik niet dat fabrikanten staan te dringen om updates snel vrij te geven 

Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Ik denk toch niet dat in dit geval onder een software update óók de software is begrepen die nodig is om evt. opties achteraf te installeren zoals bijv. cruise-control, mistlampen, automatische doorlock e.d.AlexV70 schreef: De Euro 5-wetgeving verplicht namelijk autofabrikanten de updates ook buiten de eigen merkorganisatie beschikbaar te stellen.
Dat vraag ik mij af, krijg je de nieuwste software en moet je toch nog weer naar een merkdealer omdat ze bijvoorbeeld het deel voor de versnellingsbak hebben weggelaten? In Amerika werkt dit namelijk ook niet zo.gsx750r schreef:De software waar men in het het kader van de EURO-5 wetgeving op doelt heeft te maken met de emissie-eisen en zal derhalve alleen handelen over de software die met het motormanagement en rechtstreeks daarbij betrokken zaken te maken heeft !
Rob
Ik schreef: ".......de software die met het motormanagement en rechtstreeks daarbij betrokken zaken te maken heeft !"AlexV70 schreef:Dat vraag ik mij af, krijg je de nieuwste software en moet je toch nog weer naar een merkdealer omdat ze bijvoorbeeld het deel voor de versnellingsbak hebben weggelaten? In Amerika werkt dit namelijk ook niet zo.gsx750r schreef:De software waar men in het het kader van de EURO-5 wetgeving op doelt heeft te maken met de emissie-eisen en zal derhalve alleen handelen over de software die met het motormanagement en rechtstreeks daarbij betrokken zaken te maken heeft !
Rob
De vraag is natuurlijk wat die onafhanklijke garage moet gaan betalen voor de software, meer of minder als de dealer?
Eventuele bijzondere opties achteraf installeren, zou misschien aan de dealer kunnen worden voorbehouden.
Ik voel ook waar het heen gaat.......gsx750r schreef:De vraag stellen is hem beantwoorden !![]()
Rob