2.4d (2007): (on)verwoestbaar?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Dank voor het spreekwoordelijke hart onder de riem, maar ik kijk wel erg uit naar een nieuwere auto. Het rijdt gewoon wel echt heel anders dan een classic... Met name het motor geluid is (zeker zonder tik) een stuk beschaafder dan die van onze huidige traktor motor...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Quota schreef:
Tarman T schreef:
Wel jammer, want iets gelijkwaardigs is er voor hetzelfde geld gewoon momenteel niet te vinden...
En dat is dus misschien wel niet voor niets... Succes met beslissen!
Nou, de kogel is door de kerk, we doen het niet, we wachten gewoon weer op het volgende buitenkansje... :o
Ik denk idd ook verstandig!

En voor wat betreft het traktordieselen van jouw 2.5D. Ik vindt dat echt heel erg mee vallen. In vergelijking met een collega met een S60 D5 hebben we beiden het idee dat er nouwelijks verschil in motorgeluid is!

Wellicht is de classic iets minder geluidsgeisoleerd dan de N?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Nou, de geluidsisolatie verschilt heel erg, sowieso tussen de classic en de V70N, maar ook een S60 heeft weer andere geluidsisolatie dan een V70..., zeker een V70 van na de facelift (=phase II?)
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3799
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

Tarman T schreef:
En voor wat betreft het traktordieselen van jouw 2.5D. ik vind dat echt heel erg mee vallen. In vergelijking met een collega met een S60 D5 hebben we beiden het idee dat er nouwelijks verschil in motorgeluid is!
ik had voor mijn 2.5D een D5,en ik vind de 2.5D zelfs mooier klinken
dan de D5.
ik kan ook niet zeggen dat de 2.5D meer motorgeluid laat horen in
het interieur,hoogstens als hij koud is,is hij iets minder beschaafd dan de D5.
maar eigenlijk is dat geen nadeel,zo rij je met een koude motor ook
iets rustiger(minder ver in de toeren) weg.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33103
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik de nieuwe D5, die hoor je namelijk veel minder ;-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Quota, een heel verstandig besluit. Er zijn wel meer auto's die aan je eisen voldoen, en als bij een auto niet meteen alles klopt en je gevoel zegt dat ook heb je dat vaak wel bij het rechte end. Gewoon op zoek naar de volgende.
En wat betreft je Pregnant Lady: Gewoon aangeven dat deze auto een tik heeft en niet goed genoeg is om haar en je kroost veilig en betrouwbaar te vervoeren. Wedden dat ze dan meteen om is :D
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

Tsja, het bleek ook niet echt een discussie te zijn hoor. We zijn het er over eens. Alleen wel irritant, want ik wilde dit eigenlijk zo snel mogelijk afgerond hebben zodat ik de nieuwe wagen ook gewoon op de winterbanden kon zetten voor de winter echt zou beginnen. Daar ga ik nu in ieder geval niet in slagen...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

wtr_s60 schreef:Om ook eens wat extra informatie te geven in dit topic, vooral dan over de motoren, here we go.

Sinds midden 2005 werd de 2.4D/D5 idd met een roetfilter geleverd, en dat er meer diesel wordt ingespoten die resulteert in verfijning van de olie klopt ook, daarom is - zeker op hogere km-standen - een onderhoudsinterval van 15.000km ipv 30.000km bij deze motoren zeker aangeraden.

Een - voor sommigen misschien schijnbaar drastische - oplossing is de DPF laten professioneel verwijderen en ook in de software te laten wegschrijven, dan is dit probleem van de kaart. Ik ben het levende bewijs dat dit gewoon kan. Daarbovenop heb ik nagenoeg niks van roet door deze modificatie, en is 't verbruik toch merkbaar gedaald. Laat het verbruik nu net een van de minpunten zijn die vaak wordt aangehaald bij de nieuwe versie D5/2.4D's, nou, dat probleem is dan ook al van de kaart dus!

Voordelen van DPF (en eventueel ook katalysator) removal modificatie kort opgesomd:
- lager verbruik
- motor iets soepelder
- iets meer vermogen (vooral icm met een chiptuning)
- beter voor de motor (betere ontlasting van de turbo, dus ook minder rap warm worden, geen extra verdunning meer van de olie)

Voor de technische controle ("keuring" in België, APK in Nederland) moeten er ook geen problemen verwacht worden. Extra roet en/of co2-uitstoot blijft miniem tot onbestaand. Integendeel; ik hoef er geen tekeningetje bij te maken hoeveel DPF-problematiek er bij vele merken is waardoor je uiteindelijk (bij eens volgas geven) misschien meer troep uitstoot dan een non-DPF auto, of kapotte DPF's en 't prijskaartje bij de stealer om deze te laten vervangen/herstellen.

Indien m'n meer info verwenst hoe/waar je deze modificatie kan laten uitvoeren (incl. de aanpassingen in de ECU), pm me maar!

Verder zit er in de motor zelf (2.4D(130)/D5(163) van 2000 t/m 2005 tov 2.4D(126)/D5(185) van 2005-2009) geen enkel verschil, op bepaalde kleine zaken na:
- 't meest voor de hand liggend uiteraard: non-DPF vs DPF
- natuurlijk 't ecu-management

minder voor de hand liggend:
- de nieuwere versies hebben een draai-actuator, te herkennen aan 't plastieken kleppendeksel op de motor als je de motorplaat verwijderd (de "oude" heeft een metalen kleppendeksel), deze heeft meer inspuitcyclussen en laat 'm makkelijker en sneller afregelen, al is dit vooral om milieunormen te halen.

Versie (05-09) met plastieken kleppendeksel en draai-actuator (volgens Volvo onderhoudsschema om de 30.000km met 0W30)
Afbeelding

Versie (00-05) met 't metalen kleppendeksel (volgens Volvo onderhoudsschema om de 20.000km met 5W40)
Afbeelding

Dus grosso modo zijn deze motoren gewoon identiek, zowel kwa internals, turbo en het debiet die ze kunnen geven & injectoren. Al ligt - vooral bij chiptuning - de bottleneck vooral bij de versies met een 5-versnellingsbak, deze kan iets minder koppel aan bij een chiptuning, al is 't verschil in absolute prestaties niet zeer groot met de nieuwere versies met 6-bak.

Maar sowieso idd: beter voorkomen dan genezen. Zelf (zelfs nu sinds DPF-off) ga ik liever om de 15 à 20k een oliewissel laten uitvoeren, dan de voorgeschreven 30k km's. Dat lichte "getik" wanneer de motor draait waar sommigen over praten dat hoor ik wel 's vaker van andere mensen die ook een >05 2.4D/D5 hebben; de mijne doet 't ook al een beetje van sinds ik hem heb gekocht maar zolang 't niet verergerd zou ik me er niet druk in maken.

Hopelijk was dit voor jullie een nuttige bijdrage.
Wel lef dat je dit hebt aangedurfd! Ik weet niet of je er bij ons mee door de (roet)keuring komt. Ik heb laatst de auto APK laten keuren. Op het test apparaat was 0,00 aan roetdeeltjes te meten. Schijnt niet zovaak voor te komen (Mercedes heeft dat ook). Blijkbaar doet het filter erg goed zijn werk.

Overigens zijn er wel wat meer zaken aan de motor veranderd:
- Andere injectoren (7 ipv 5 sproeigaatjes)
- lagere compressie verhouding
- EGR is flink gewijzigd
- andere CAT
- inspuitdrukken zijn hoger (andere brandstof pomp)
- wervelklep in de inlaat
- grotere turbo (compressor 56 ipv 52 mm)
- andere gloeicurve

Durf je nu nog te zeggen dat de motor hetzelfde is :D
Ik ben overigens heel erg benieuwd wie jou motor management heeft aangepast!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
VolvoRob
5th Gear member
Berichten: 1417
Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
Locatie: Omgeving Utrecht

Ik ververs om de 15 dkm mijn olie, en dat blijf ik ook doen als ik het voorgaande zo lees.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

edraket schreef:
wtr_s60 schreef:Om ook eens wat extra informatie te geven in dit topic, vooral dan over de motoren, here we go.

Sinds midden 2005 werd de 2.4D/D5 idd met een roetfilter geleverd, en dat er meer diesel wordt ingespoten die resulteert in verfijning van de olie klopt ook, daarom is - zeker op hogere km-standen - een onderhoudsinterval van 15.000km ipv 30.000km bij deze motoren zeker aangeraden.

Een - voor sommigen misschien schijnbaar drastische - oplossing is de DPF laten professioneel verwijderen en ook in de software te laten wegschrijven, dan is dit probleem van de kaart. Ik ben het levende bewijs dat dit gewoon kan. Daarbovenop heb ik nagenoeg niks van roet door deze modificatie, en is 't verbruik toch merkbaar gedaald. Laat het verbruik nu net een van de minpunten zijn die vaak wordt aangehaald bij de nieuwe versie D5/2.4D's, nou, dat probleem is dan ook al van de kaart dus!

Voordelen van DPF (en eventueel ook katalysator) removal modificatie kort opgesomd:
- lager verbruik
- motor iets soepelder
- iets meer vermogen (vooral icm met een chiptuning)
- beter voor de motor (betere ontlasting van de turbo, dus ook minder rap warm worden, geen extra verdunning meer van de olie)

Voor de technische controle ("keuring" in België, APK in Nederland) moeten er ook geen problemen verwacht worden. Extra roet en/of co2-uitstoot blijft miniem tot onbestaand. Integendeel; ik hoef er geen tekeningetje bij te maken hoeveel DPF-problematiek er bij vele merken is waardoor je uiteindelijk (bij eens volgas geven) misschien meer troep uitstoot dan een non-DPF auto, of kapotte DPF's en 't prijskaartje bij de stealer om deze te laten vervangen/herstellen.

Indien m'n meer info verwenst hoe/waar je deze modificatie kan laten uitvoeren (incl. de aanpassingen in de ECU), pm me maar!

Verder zit er in de motor zelf (2.4D(130)/D5(163) van 2000 t/m 2005 tov 2.4D(126)/D5(185) van 2005-2009) geen enkel verschil, op bepaalde kleine zaken na:
- 't meest voor de hand liggend uiteraard: non-DPF vs DPF
- natuurlijk 't ecu-management

minder voor de hand liggend:
- de nieuwere versies hebben een draai-actuator, te herkennen aan 't plastieken kleppendeksel op de motor als je de motorplaat verwijderd (de "oude" heeft een metalen kleppendeksel), deze heeft meer inspuitcyclussen en laat 'm makkelijker en sneller afregelen, al is dit vooral om milieunormen te halen.

Versie (05-09) met plastieken kleppendeksel en draai-actuator (volgens Volvo onderhoudsschema om de 30.000km met 0W30)
Afbeelding

Versie (00-05) met 't metalen kleppendeksel (volgens Volvo onderhoudsschema om de 20.000km met 5W40)
Afbeelding

Dus grosso modo zijn deze motoren gewoon identiek, zowel kwa internals, turbo en het debiet die ze kunnen geven & injectoren. Al ligt - vooral bij chiptuning - de bottleneck vooral bij de versies met een 5-versnellingsbak, deze kan iets minder koppel aan bij een chiptuning, al is 't verschil in absolute prestaties niet zeer groot met de nieuwere versies met 6-bak.

Maar sowieso idd: beter voorkomen dan genezen. Zelf (zelfs nu sinds DPF-off) ga ik liever om de 15 à 20k een oliewissel laten uitvoeren, dan de voorgeschreven 30k km's. Dat lichte "getik" wanneer de motor draait waar sommigen over praten dat hoor ik wel 's vaker van andere mensen die ook een >05 2.4D/D5 hebben; de mijne doet 't ook al een beetje van sinds ik hem heb gekocht maar zolang 't niet verergerd zou ik me er niet druk in maken.

Hopelijk was dit voor jullie een nuttige bijdrage.
Wel lef dat je dit hebt aangedurfd! Ik weet niet of je er bij ons mee door de (roet)keuring komt. Ik heb laatst de auto APK laten keuren. Op het test apparaat was 0,00 aan roetdeeltjes te meten. Schijnt niet zovaak voor te komen (Mercedes heeft dat ook). Blijkbaar doet het filter erg goed zijn werk.

Overigens zijn er wel wat meer zaken aan de motor veranderd:
- Andere injectoren (7 ipv 5 sproeigaatjes)
- lagere compressie verhouding
- EGR is flink gewijzigd
- andere CAT
- inspuitdrukken zijn hoger (andere brandstof pomp)
- wervelklep in de inlaat
- grotere turbo (compressor 56 ipv 52 mm)
- andere gloeicurve

Durf je nu nog te zeggen dat de motor hetzelfde is :D
Ik ben overigens heel erg benieuwd wie jou motor management heeft aangepast!
Alles is gebeurd door APEC (www.apecbelgium.be). Ivm keuring, heb me goed genoeg geïnformeerd, en ik heb toch al weet van een 8-tal mensen die 't ook hebben laten doen bij APEC en deze zijn allemaal zonder problemen door de keuring geraakt.

En inderdaad lijkt 't lijstje van verschillen nog wat groter te zijn al zijn de meesten details die imo geen gigantisch verschil gaan geven kwa potentieel die de motor bezit :)

Bij mij was de hoofdmotivatie een langer en gezonder leven voor de motor te voorzien, 't feit dat de wagen er zuiniger is door geworden en de motor soepelder lijkt te draaien is natuurlijk mooi meegenomen.

Misschien daarom dat de 2.4D/D5's van voor 2005 zonder DPF waarschijnlijk ook zuiniger waren dan de versies mét ?
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik lees inderdaad de trent dat de eerdere modellen zuiniger zijn, maar ik heb die ervaring zelf niet. Mijn S60 d5 van 2002 verbruikte toch wel iets meer dan mijn V70 2.4D met RPF.

Waar laat jij de auto "APK" keuren? In Belgie of Duitsland? Wordt daar ook een roetmeting gedaan net als in Nederland?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

In België, yep, ook een roetmeting. Hier gaan ze co2, roetuitstoot enz. vergelijken met welk EURO-type de motor is (bvb euro 3, euro 4, euro 5).
(meer info over EURO-norm hier)

Maar 't is zo dat DPF-verwijdering nog gewoon kan bij een EURO4 motor (EURO4 bestaat vanaf auto's geproduceerd van 2005 tot 2009), en er nog een bepaalde marge is qua roet. Zo zijn er ook auto's geproduceerd onder EURO4 die dus bvb. geen roetfilter hebben fabriek-af (voorbeeldje: een golf 5 2.0 tdi uit 2005/6). Los van dat alles heb ik tijdens 't rijden en accelereren ook niks van zichtbaar roet, met uitzondering wanneer ik de auto (koud) start, dan durft er wel eventjes een pluimpje uitkomen, maar dat zal 't dan ook wel zijn. Toen de DPF er wel nog inzat kwam er ook wel 's een pluimpje uit toen de DPF z'n regeneratie bezig/beëindigd was.

Als je hier een auto koopt onder 't EURO5 label moet je er niet eens aan denken om de DPF te verwijderen, omdat volgens de EURO5 norm er bijna een nultoleratie is qua roetuitstoot.

Dus grosso modo, heb je een auto van voor 2009 dan hoef je je in principe geen zorgen te maken ivm een DPF-removal.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ok, is goed om te weten. Gaat de auto overigens niet anders klinken nar verwijdering van kat en rpf?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

edraket schreef:Ok, is goed om te weten. Gaat de auto overigens niet anders klinken nar verwijdering van kat en rpf?
Van buitenaf, als je in de buurt van de uitlaat bent, klinkt de 5-pitter toch net ietsje minder gedempt, ja, én de turbo hoor je ietsje meer afblazen. Al vind ik 't verschil redelijk te verwaarlozen qua sound (buitenaf is 't verschil miniem tot nihil, binnenin de auto geen verschil), daar moet je 't iig niet voor doen :)
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8446
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik huiver toch een beetje van het idee om de RPF door een extern (niet Volvo) bedrijf er laten uit te halen.

Wat voor verhaal heb je als er achteraf iets aan de motor scheelt, Volvo trekt gegarandeerd zijn handen ervan af.

Wat was de kostprijs als ik vragen mag voor deze "sloop" ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

Ivo Philips schreef:Ik huiver toch een beetje van het idee om de RPF door een extern (niet Volvo) bedrijf er laten uit te halen.

Wat voor verhaal heb je als er achteraf iets aan de motor scheelt, Volvo trekt gegarandeerd zijn handen ervan af.

Wat was de kostprijs als ik vragen mag voor deze "sloop" ?

Ivm dat terugtrekken, nou ja, dat zal afhangen van de goodwill van de dealer waar je hem hebt gekocht, daar heb ik hier iig geen klagen over tot nu toe ;). Verder zie ik 't enkel maar betrouwbaarder worden zonder RPF ipv met. 't moet dan uiteraard wel goed gedaan worden dwz ook softwarematig aangepast / bijgeregeld in de ECU.

Ik zou 't ook niet zomaar vertrouwen om door eender welk bedrijf te laten doen hoor. De plaats waar ik 't heb laten doen geeft me dan ook zeer veel vertrouwen en voor mij hebben ze zich dan ook al meer dan genoeg bewezen (ook bij tal van kennissen), telkens met positief resultaat.

Het bedrijf waar ik 't over heb is www.apecbelgium.be (en hier hun blog met wat portfolio http://apecbelgium.blogspot.com/) , wil je meer weten (ook ivm prijs enz.) stel ik voor dat je even een mailtje zendt, dan krijg je gegarandeerd tijdig een antwoord terug.
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Tsjemp schreef:Ja, dit is een serieus probleem!
Deze week verwacht ik mijn auto terug met een nieuwe motor.
Stukgelopen door te veel diesel in de olie.

Je moet dus heel goed opletten dat de onderhoudsintervallen niet te lang zijn geweest. En zelf om de 15k olie verversen.

Je mag ook de mijne kopen, ik ben er klaar mee.
Stuur maar een PM als je interesse hebt.
Welk type motor zit er in en bij hoeveel km is deze vervangen?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
bernhard2
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
Locatie: Hardenberg

Versie (00-05) met 't metalen kleppendeksel (volgens Volvo onderhoudsschema om de 20.000km met 5W40)

ik heb mijn d5 uit ´03 gister gevuld met 0w30 longlife. dit adviseerde de garage bij mij in het dorp ook en de oliehandel waar ik dit heb gehaald adviseerde mij ook deze olie. ze zeiden erbij dat deze olie 50000km mee kon, maar ik laat het er niet langer in zitten dan 30k.

wat is jullie mening?
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Lekker het schema van 20000 km aanhouden.
Mijn V70 is 30000 km, maar na 18-20000 km klinkt het wat rauwer allemaal en ga ik gewoon de olie verversen

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
bernhard2
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
Locatie: Hardenberg

okee, dan doen we dat. en wat betreft de soort olie? is 0w30 dan niet te dun? in mijn gequote bericht staat namelijk 5w40...
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”