Hallo,
De 700 leeft gewoon voort in de 900 (zelfs de s70), men is daar zeker niet eerder mee gestopt.
De 7serie is dus eigenlijk ook geproduceerd na de 2serie.
Men had echter verwacht, dat de 700 de 200 kon vervangen.
Maar daar is deze eigenlijk te groot voor, een andere klasse.
Veel mensen gaven toch liever de voorkeur aan de andere buitenmaten en 'kleinere/knussere' zit
Zelf heb ik een B230K 740 (belgische) uit 1985 met 3ton+ op de teller (die teller is al wat langer stuk).
Tevens een import B23A 240 uit zweden met 1,6 ton op de teller.
Beide automaat.
Kijk smaak en gevoel zijn persoonlijk, maar de 700 is een verbeterde versie van de 'eerste' 200 serie.
Maar bij de 200 serie hebben ze natuurlijk ook niet stil gestaan.
Beide zijn het prima en degelijke wagens die makkelijk 40 jaar mee kunnen.
Dan kom ik ook meteen bij de vraag van de topic starter, een Volvo kun je zo lang rijden als je wilt.
Immers, de basis van deze auto's behoren tot de beste uit hun tijd.
Zelfs 15 jaar later waren er nog maar weinig merken die in de buurt kwamen.
De laatste jaren is er veel aan veiligheid gedaan en hé, hé worden de oude volvo's van 20 jaar oud eens voorbij gestreefd.
Voor een kleine 1000 Euro kun je een goed exemplaar kopen, hou je nog wat over voor onderhoud.
Voor je totale budget zou ik alleen gaan voor een auto met alle boekjes en rekeningen.
Zelf heb ik van alles gehad en heb nu 2 Volvo's (83 en 85) en 2 Saabs (77 en 84).
Het enige wat qua kwaliteit in de buurt komt is een Mercedes van die tijd.
Prijstechnisch voor wat je krijgt per km, komt er eigenlijk nog niets in de buurt.
Alhoewel het straks snel zal gaan als de betere generatie 'kleine' auto's betaalbaar op de tweedehands markt komen.
Immers aanschaf en onderhoud zijn laag (in vergelijking tot) alleen door alle brandstof prijs verhogingen loopt de /km prijs wel snel op.
In vergelijking tot de wat modernere grote auto's, krijg je meer keus.
Ook bv een Saab 9000 is dan leuk.
Maar dan is de vraag, wil je voor of achter aandrijving.
volvo 240/740 als dagelijks vervoer?
-
- 2nd Gear member
Chia schreef,
Voor een kleine 1000 Euro kun je een goed exemplaar kopen, hou je nog wat over voor onderhoud.
Voor je totale budget zou ik alleen gaan voor een auto met alle boekjes en rekeningen.
[/quote]
Waarom lukt het mij nooit voor 1000 euro een goed exemplaar kopen.
Beetje te optimistisch lijkt mij.
[/quote]
Waarom lukt het mij nooit voor 1000 euro een goed exemplaar kopen.

Beetje te optimistisch lijkt mij.