Pagina 4 van 4

Geplaatst: 26.11.2010 - 17:00
door edraket
Tarman T schreef:Zo, vandaag het onderhoud gedaan. Wat heb ik allemaal gedaan:

-Olie en filter ververst/vernieuwd
-Luchtfilter vervangen en luchtfilterhuis leeggezogen.
-Remklauwen aan de linkerzijde gereviseerd. (Achter moet opnieuw, met de schroevendraaier door de stofhoes heen geprikt tijdens het monteren.:( ...)
-Remvloeistof ververst links, en de rechterkant even laten ontluchten.
(Rechts had ik de klauwen al een tijdje terug gereviseerd)
-Algemene check van de ophanging zoals stabi stangetjes, wiellagers, wielophanging etc.
-Handrem mechanisme en remdelen nagekeken, even met een scotch briteje(?) het vaste stof verwijdert.
-De (nieuwe (occasions hoor :wink: )) winterwielen gemonteerd. Ik moet ze nog even laten balanceren, ik voel wat trilling in de stoelen als het boven de 90 komt..


Nog een paar kleine vraagjes:

-Ik ben er niet zeker van dat ik in het remsysteem alle leidingdelen ververst heb. Er zijn gedeelten van de electrische remkrachtverdeler die niet doorlopen zijn. Hoe doe ik dit?

-Ik heb het brandstoffilter niet afgetapt om condens te verwijderen. Hoe nodig is dit? Als het normaliter gebeurt, komt er dan veel vocht uit?

-Ik heb het idee dat er wat veel speling op een van de geleiderollen van de pompriem zit.. Hij is (als het goed gedaan is) 12000 km geleden vervangen. Hoeveel speling mag hier op zitten?


Nou, dat was het wel weer :D Op naar de beurt van de MB van vrouwlief!
Waarom alleen maar de linkse kant de remolie ververst? Lijkt me niet helemaal de juiste methode. Temeer omdat het verversen van remolie een betere remwerking oplevert. Je kunt dus zelfs remverschil links/rechts krijgen.
De remverdeler wordt normaal nooit ververst. Dacht ook niet dat er een aftapnippel op zit.
Brandstof filter is alleen een kwestie van even het dopje op en en weer dicht. Is 1 minuut werk.

Wat bedoel je met de pompriem. Heb je een TDI?

Geplaatst: 26.11.2010 - 17:03
door Thijs
Waarom alleen maar de linkse kant de remolie ververst?
Maandje terug had ik de andere kant al gedaan! Nu is alles dus ververst!
Wat bedoel je met de pompriem. Heb je een TDI?
De 2.5D ja, die is eigenlijk gelijk aan de TDI, en heeft dus een pomporiem EN een distributieriem :?

Geplaatst: 26.11.2010 - 17:06
door edraket
Het is geen ramp als deze riem breekt. Je auto stopt ermee, maar er is verder geen schade. Als hij geen geluid maakt zou ik me er niet al te druk over maken. Bij de volgende riemwissel (48000km) zou ik deze (laten) mee vervangen. Doe je de distri ook zelf?

Geplaatst: 26.11.2010 - 17:15
door Thijs
480.000 bedoel je :wink: ?

Het viel me gewoon op dat er veel speling op zat, en dat na ongeveer 12000 km.. Misschien hoort deze speling wel, vandaar mijn vraag.

Distri heb ik bij al mijn auto's altijd zelf gedaan. Maar bij deze heb ik het idee dat er teveel weetjes en speciaal gereedschap nodig zijn.. Dat heb ik laatst (12000 km terug dus) laten doen. (voor veel te veel geld :? ) Wellicht als er eens iemand wil helpen dak het zelf doe.

Oja, dat brst filter, komt er dan veel condens uit??

Geplaatst: 27.11.2010 - 21:17
door edraket
Maar de pompriem moet om de 60.000 km en dus nog 48.000 te gaan bedoelde ik.
Er komt bijna geen condens uit. Maar het komt met de diesel mee, dus wat nu condens en wat diesel is is ook lastig te zien.,