Pagina 4 van 8
Geplaatst: 18.11.2010 - 09:50
door 945i
Als ik een andere auto sleep, doe ik dat uiteraard met een vaste verbinding, veiligheid voor alles! Toevallig pas een foto van gemaakt.
En ik moet zeggen, je wil niet meer anders..
En die andere helling had ik ook al voorgesteld, dat was en is de beste oplossing. Soms heb je alleen niet veel keus, in het buitenland enzo...
Geplaatst: 18.11.2010 - 10:15
door EVV
Zo'n vaste verbinding heb ik ook al eens mis zien gaan, de bestuurder van de getrokken auto stuurde de naar links omdat de trekkende auto remde, gevolg was dat ze elkaar alsnog raakten. Enig gezond verstand is dus nog wel nodig.
Door gebruik te maken van een kabel of trekstang heb je als voordeel dat je achteruit kunt rijden, dan zitten de aangedreven wielen ineens wel aan de achterkant

Geplaatst: 18.11.2010 - 10:30
door mmn2
Heb hetzelfde probleem gehad met mijn V70 D5.
Ik heb besloten hem in te ruilen voor een XC70 AWD. Nu geen enkel probleem meer.
Geplaatst: 18.11.2010 - 11:12
door JPV70
2 andere mogelijke opties:
- Boot weer verkopen
- Boot permanent in het water laten liggen

Geplaatst: 18.11.2010 - 11:16
door cabriorijder
Om een AWD aan te schaffen, om enkele keren per jaar een trailer een meter te kunnen verplaatsen lijkt me een beetje bizar.
Alhoewel het ook in de winter zijn voordelen wel eens kan hebben en het ook erg leuk is in de modder.
Misschien kunnen winterbanden, spikes, off roadbanden, veel lucht uit de voorbanden laten, of "zachte" sneeuwkettingen ook nog een oplossing bieden, eventueel in combinatie met een automatische versnellingsbak.
Wat ik ervaren heb is dat je met een automaat gedoseerder gas kunt geven en doorslippen eenvoudiger kunt voorkomen.
Overigens kunnen een paar sterke mannen en/of vrouwen ook wonderen verrichten.
Geplaatst: 18.11.2010 - 12:36
door bart simpson
Ik zie awd's regelmatig een heel grasveld op een camping naar de kloten rijden, even een liertje om een caravan uit een doorweekte grasmat te trekken is een stuk effectiever (naast socialer)
Geplaatst: 18.11.2010 - 12:37
door diesel01
Het is maar gras bart :twisted:
Geplaatst: 18.11.2010 - 12:41
door oddball
Trekhaak aan de voorkant van de auto maken?
:mrgreen:
Geplaatst: 18.11.2010 - 12:51
door bart simpson
niet eens een heel rare suggestie, in je sleepoog een kogel monteren is reuze effectief als het gaat om manouvreren met b.v. een caravan
Geplaatst: 18.11.2010 - 12:53
door bart simpson
diesel01 schreef:Het is maar gras bart :twisted:
je bent er als campingeigenaar vast niet blij mee als daar zulke voren ingereden zijn dat die hele plek even opnieuw in vorm mag maken
Geplaatst: 18.11.2010 - 13:01
door oddball
bart simpson schreef:niet eens een heel rare suggestie, in je sleepoog een kogel monteren is reuze effectief als het gaat om manouvreren met b.v. een caravan
Is het verstandig om in de achteruit te gaan "slepen"?
Geplaatst: 18.11.2010 - 13:05
door bart simpson
je hebt meer druk op je aangedreven wielen dus meer tractie, je overbrengingsverhouding is in achteruit doorgaans ook wat gunstiger dan in 1, dus ik zou niet weten waarom niet
Geplaatst: 18.11.2010 - 13:06
door diesel01
bart simpson schreef:niet eens een heel rare suggestie, in je sleepoog een kogel monteren is reuze effectief als het gaat om manouvreren met b.v. een caravan
Er werd vroeger tijdens de grootrijbewijs lessen in Dld weinig aandacht geschonken aan het terug rijden met aanhangers.
In de eerste jaren van mijn vroegere truckersbestaan hylarische tafrelen gezien met Duitse vrachtwagenchauffeurs die aanhangers afkoppelden omdat ze niet konden terug rijden met hun aanhangers.
Geplaatst: 18.11.2010 - 13:20
door bart simpson
dat zijn beroepschauffeurs, een caravanner rijdt doorgaans maar een paar weken per jaar met zo'n ding, heb wel eens zo;'n trekhaak voorop gezien, hij zit a-symetrisch dus kan de chauffeur prima langs de caraven (of de boottrailer) heenkijken
Geplaatst: 18.11.2010 - 13:52
door Quota
bart simpson schreef:niet eens een heel rare suggestie, in je sleepoog een kogel monteren is reuze effectief als het gaat om manouvreren met b.v. een caravan
Wel afneembaar dan, anders ziet het er niet uit... Maar inderdaad, een hele zinnige suggestie.
Geplaatst: 18.11.2010 - 13:54
door Captain Slow
Met een FW aangedreven Volvo 850 een keer vastgezeten met caravan (1300 kg) in drassig gras en begonnen voor wielen te spinnen.
Heb toen iemand op spatbord (boven voorwiel) laten zitten waardoor meer tractie op aangedreven wielen kwam en ben er rustig uitgekomen.
Zeg niet dat het ook op een boot helling lukt, maar probleem zit hem in dat de aangdreven(voor) wielen geen grip krijgen door last op achterwielen (boot+trailler).............zomaar een tip !
Groet C.S
Geplaatst: 18.11.2010 - 14:00
door bart simpson
eens, je draaide dat sleepoog er simpel in en uit, kapje erover en je ziet er niets maar van
Geplaatst: 18.11.2010 - 14:10
door oddball
Quota schreef:bart simpson schreef:niet eens een heel rare suggestie, in je sleepoog een kogel monteren is reuze effectief als het gaat om manouvreren met b.v. een caravan
Wel afneembaar dan, anders ziet het er niet uit... Maar inderdaad, een hele zinnige suggestie.
En het was nog wel bedoeld als grap.
Geplaatst: 18.11.2010 - 14:12
door bart simpson
oddball schreef:En het was nog wel bedoeld als grap.
je bent dus zinniger als dat je zelf verwacht had... (vast een schok op je 31ste)
Geplaatst: 18.11.2010 - 14:37
door oddball
Wat betekend "schok"?