Pagina 4 van 4

Geplaatst: 06.01.2011 - 23:53
door gsx750r
s60magic schreef:Kijk nou eens naar de TV serie Midsomer murders, Die inspector Barnaby rijd in een nieuw model S80. Dat is toch pas uitstraling!!! toch niet niet die malle vierkante bakken uit jaar nul.
Je hebt gelijk al die 'indewindtunnelgestroomlijndegunstigecwwaardegevallen' zijn veel mooier. Alleen lastig dat ik steeds naar de kleur van de lampglazen moet kijken om te weten wat voor of achter is ! :drinking: :drinking:

Rob

Geplaatst: 07.01.2011 - 00:19
door Karoshi
Mja ikzelf ben nu niet het standaard type Volvo rijder.
Ben zelf net 30 en rij nu al 6 jaar Volvo.
Over imago gesproken heeft dat bij mij niet per se de doorslag gegeven bij de eerste aanschaf.
Als je kijkt naar de prijszetting van de Volvo modellen krijg je gewoon meer waar voor je geld tegenover de BAM wagens.

Ik maak me waarschijnlijk niet echt populair met volgende uitspraak maar ik vo d de vroegere modellen van Volvo dan weer niets totdat ze met de v50 uit kwamen. Dat was dan ook mijn eerste Volvo 6 jaar geleden.

De v60 is voor mij ook een te hard compromis geworden om de sportiviteit te laten overheersen. Ik vind het persoonlijk een mooie wagen om naar te kijken maar gewoon te weinig ruimte achterin.
Ik rij nu een v70 end dan is het met kleine kinderen een zaligheid om kofferruimte te hebben. Ik heb gewacht op de v60 om mijn opvolger te kiezen maar was direct genezen als ik de ruimte binnenin zag. De xc60 vind ik dan persoonlijk meer een schot in de roos qua styling/imago building. Alleen weer die binneruimte die te kort schoot.

Uiteindelijk staat de xc90 nu in bestelling...

Ik wil alleen maar zeggen dat je elke auto tegen zijn doelgroep moet houden. Ik denk dat vooral de v60 gemaakt is voor iemand die alleen is of een kinderloos koppel die toch een iets ruimere auto willen.

Imago is maar wat je wil ophangen en het is maar af te wachten of de nieuwe klanten blijvende klanten zullen zijn en de oude klanten zich nog weten te vinden In de nieuwe stijl...

Geplaatst: 07.01.2011 - 00:36
door gsx750r
Karoshi schreef:.......Imago is maar wat je wil ophangen en het is maar af te wachten of de nieuwe klanten blijvende klanten zullen zijn en de oude klanten zich nog weten te vinden in de nieuwe stijl...
Deze zienswijze onderschrijf ik volledig.

Soms heb ik het idee dat veel mensen zich laten leiden door de marketing-strategen en vooral maar iets mooi vinden omdat dat van ze verwacht wordt en bang zijn er anders 'niet bij te horen'. Let wel ik bedoel dit in het algemeen en heb het niet uitsluitend over de autowereld.

En zo ontstaan al of niet terecht bepaalde imago's. Alles een beetje krampachtig gedoe in mijn ogen.

Rob

Geplaatst: 07.01.2011 - 07:01
door mad
Door de jaren een zakt het imago van Volvo met rasse schreden. In de jaren 70-80 had je een "VOLVO": zo'n tank waar alles in mee kon en veiligheid nummer 1 was. Dat was toch echt iets anders dan een opeltje of een kever. BMW en Mercedes waren voor de Duitsers, want die hadden de Autobahn. Volvo was een redelijk exclusief merk, en men had er "achting" voor. Tegenwoordig kijkt niemand er meer van op als je Volvo rijdt. Leasebak, familiewagon, veilgheidsneuroot?
Des te meer er verkocht worden, des te lager zakt het imago. Volvo wordt gewoon, IS "gewoon" geworden. En de modellen gaan mee in de tijd. Niks mis mee, maar het VOLVO-gevoel c.q. imago uit de jaren 70-80 is verdwenen.
DAF heeft het imago behoorlijk verpest door het produceren van de 340. Dat was geen Volvo, maar een opgekrikte Daf 66 met veiligheidskooi.
Ook niks mis mee, maar het ging wel ten koste van het Volvo-gevoel. De 340 was domweg geen Volvo, maar het stond wel op de achterkant. En al die jarretelrijders die hun Dafje inruilden reden plotseling heel trots óók Volvo...ik bedoel maar... imago is gevoel en gevoel is subjectief... denken over iets maakt gevoel, en als je het denken overslaat en meteen doorgaat naar gevoel heb je de obsessie (in dit geval in positieve zin, ik heb geen ziekte-inzicht m.b.t. Volvo), en de "obsessie"maakt het forum en het forum discussieert vervolgens over wat het bezig houdt: juist ja... het imago. Mooi onderwerp. Ik ben gek van Volvo. :-D :-D :-D

Geplaatst: 07.01.2011 - 17:59
door volvo
@mad
Als het imago zou zakken bij hogere verkopen, dan kunnen bmw, audi en bmw het dus wel schudden?? En als Volvo had vastgehouden aan de modellen van 20-30 jaar geleden, waren ze nu failliet of bedienden alleen nog maar een beperkte niche-market. En dat had veel mensen de baan gekost.

Geplaatst: 07.01.2011 - 18:26
door V70/2.4D/2003
@volvo: En toch blijft de 200 serie een speciaal plekje houden, want dat waren "echte" Volvo's waar de degelijkheid, kwaliteit en veiligheid vanaf straalde. Maar ja, da's dan weer een mening.

De nadruk mag, wat mij betreft, qua uiterlijk wel weer wat meer die kant op maar de vraag is dan weer wat dat met de verkoopcijfertjes gaat doen, laat staan wat de chinezen ons nog gaan brengen.

Geplaatst: 21.01.2011 - 19:12
door Rippie V70
Tja, Imago..

Toyota heeft een imago dat ze betrouwbaar en kwalitatief heel goed zijn, maar die Prius.... die maakt het waar.....
Ik vind de V60 prachtig, en goed voor de verjonging van het Volvo imago
imago is dus betrekkelijk. en ik vind het ok.

Geplaatst: 21.01.2011 - 19:23
door bart simpson
Om zaken nu eens in een duurzaamheidsperspectief te plaatsen, pak daarvoor eens: www.gaspedaal.nl , tik daar in bij merken volvo met als minimale kilometerstand 250.000, doe datzelfde eens met toyota en denk daarbij eens diep na over de begrippen "betrouwbaar" en "kwalitiatief heel goed"......

Geplaatst: 24.01.2011 - 11:29
door gsx750r
bart simpson schreef:Om zaken nu eens in een duurzaamheidsperspectief te plaatsen, pak daarvoor eens: www.gaspedaal.nl , tik daar in bij merken volvo met als minimale kilometerstand 250.000, doe datzelfde eens met toyota en denk daarbij eens diep na over de begrippen "betrouwbaar" en "kwalitiatief heel goed"......
Ik begrijp natuurlijk heel goed het punt dat je wilt maken maar het is mij niet gelukt op de aangegeven wijze een indicatie te krijgen m.b.t. de begrippen 'betrouwbaarheid' en 'kwalitatief heel goed'.

Het ligt er maar helemaal aan hoe je deze 'statistiek(en)' wilt interpreteren !

Als ik alleen zoek op Volvo en Toyota zonder het type te specificeren kom ik op resp. 4980 en 840 auto's
De Volvo-adept zegt "Zie je wel er zijn wel 4980 Volvo's die nog steeds rijden met een km.stand van 250.000 of meer"

"Nee", zegt de Toyota-adept, "Er zijn veel meer Toyota's verkocht in Nederland en toch zijn er maar 840 mensen die van hun auto af willen, de rest rijdt nog tot volle tevredenheid rond"

Als je gaat zoeken op vergelijkbare types van beide merken worden de resultaten wéér anders en kun je er wederom de uitleg aan geven die je het meest welgevallig is.

Maar ter geruststelling ik zal geen Toyota gaan kopen ............ :lol:

Rob

Geplaatst: 24.01.2011 - 11:35
door 945i
Komt bij dat (bijna) alle Toyota's met hoge kilometerstand en/of diesel het land uit gaan en ergens in Afrika een tweede leven beginnen..