Pagina 4 van 7

Geplaatst: 04.12.2010 - 23:33
door bartv70
Philken schreef:
elianmars schreef:
Philken schreef: zou de eerste keer geweest zijn, de meeneemprijs zonder garantie,zonder beurt, enkel met tenaamstelling erbij(is verplicht in Italië als particuliere koper)zonder transitplaten was 13K, transitplaten = verzekering was ongeveer 350€ voor 5 dagen
Zo dan. Aardig bedragje bij gekomen dan.....

Ik weet niet wat het bpm bedrag geweest is, maar dat is zeker geen 13K geweest (wat-ie nu dus duurder is).
je mag natuurlijk voor een garagebedrijf niet zo rekenen:

1) garantie: reken op een provisie van 1000 à 1500€
2) transport: reken ook op een 1000 à 1500€
3) provisie voor kleine herstellingen, zij gaan immers niet ter plaatse om kleine tekortkomingen op voorhand in te calculeren
4) garagebedrijf is geen liefdadigheidsinstelling, wil dus winst maken
5) Bpm

ik heb mijn 2005 V70R in B gekocht zonder garantie en zonder keuring voor verkoop en er ging ook een aardig bedrag van de vraagprijs af, ik wist dat er minstens 2 nieuwe banden op moesten(verkoper wou er Minerva op leggen :-x , ik wil een 'gekend' merk) kost: 450€ voor 2, ik heb er ineens 4 besteld, keuring voor verkoop met handelaarsplaten= 250€(indien er niks moet vervangen worden), ik reken ook op een 1000 à 1500€ 'onverwachte kosten' gedurende het eerste jaar, heb ik die niet, dan heb ik een schitterende zaak gedaan('t hielp wel dat ik op voorhand de volledige historie van de auto kende), moet ik de 1500€ ophoesten voor reparatie, dan kom ik nog iets goedkoper uit dan met 1 jaar garantie(verplicht in B tussen handelaar & particulier)en keuring voor verkoop
Ik ben geen garagebedrijf, maar snap wel dat er winst gemaakt moet worden.
Maar als ik de kosten die je noemt meeneem dat nog zit er een gat van ruwweg 10.000 euro in.
Ik, let wel IK, vind die marge (als die zo is) extreem groot

Geplaatst: 05.12.2010 - 10:12
door crackedtooth
Philken: Welke site gebruikte jij om italiaanse autos te zoeken ?

Als ik nml autoscout italie zoek
krijg ik bv deze:
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=174776100

dan is die andere toch een stuk goedkoper geweest, al helemaal wannner hij bij een dealer stond
dan vraag ik mij toch af of er dan niets iets mee is geweest.

Of misschien is deze gewoon te duur geprijs in italie, anders is die andere om wat voor reden dan ook wel erg goedkoop verkocht

Geplaatst: 05.12.2010 - 10:31
door Philken
crackedtooth schreef:Philken: Welke site gebruikte jij om italiaanse autos te zoeken ?

Als ik nml autoscout italie zoek
krijg ik bv deze:
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=174776100

dan is die andere toch een stuk goedkoper geweest, al helemaal wannner hij bij een dealer stond
dan vraag ik mij toch af of er dan niets iets mee is geweest.

Of misschien is deze gewoon te duur geprijs in italie, anders is die andere om wat voor reden dan ook wel erg goedkoop verkocht
deze staat er al een hele tijd op, reageert ook niet op mails

je moet idd via autoscout, de 'goedkopere' staan er ook nooit lang op

ik heb weken aan een stuk iedere avond gezocht

btw: in Spanje vind je ze ook aan aanvaardbare prijzen en lage(re) km standen

ik nam altijd gans Europa aals regio

Geplaatst: 05.12.2010 - 10:45
door crackedtooth
Philken: en dan nog software omzetten wanneer er RTI inzit etc?
of hoe had jij dat gedacht met .it en .es auto ?

Geplaatst: 05.12.2010 - 10:58
door Philken
crackedtooth schreef:Philken: en dan nog software omzetten wanneer er RTI inzit etc?
of hoe had jij dat gedacht met .it en .es auto ?
dashboard moet ook van taal veranderd worden, is idd ff an de computer hangen bij de dealer

(en voor de RTI: in het slechtste geval: een nieuwe DVD kopen, maar dat is niet zo erg want dan heb je ineens ook de nieuwste kaarten)

Geplaatst: 05.12.2010 - 11:20
door crackedtooth
Philken schreef:
crackedtooth schreef:Philken: en dan nog software omzetten wanneer er RTI inzit etc?
of hoe had jij dat gedacht met .it en .es auto ?
dashboard moet ook van taal veranderd worden, is idd ff an de computer hangen bij de dealer

(en voor de RTI: in het slechtste geval: een nieuwe DVD kopen, maar dat is niet zo erg want dan heb je ineens ook de nieuwste kaarten)
dat is dus kwestie van betalen. 500-1000e voor omzetten alhier?
of wat heb jij als stelpost daarvoor?
En andere ongemakken nog bij auto uit .it of .es ?

Zal niet zelf importeren maar met die prijsverschillen misschien wel zelf zoeken en door een ander bedrijf voor mij naar hier laten halen.

Heb over die italiaan bij wegdam nu wel meer twijfel omdat enige andere italiaan wel fors duurder geprijs is ten opzichte van prijs welke jij in italie gezien had en dat was ook nog eens bij een dealer.

Geplaatst: 05.12.2010 - 12:04
door Philken
crackedtooth schreef:
Philken schreef:
crackedtooth schreef:Philken: en dan nog software omzetten wanneer er RTI inzit etc?
of hoe had jij dat gedacht met .it en .es auto ?
dashboard moet ook van taal veranderd worden, is idd ff an de computer hangen bij de dealer

(en voor de RTI: in het slechtste geval: een nieuwe DVD kopen, maar dat is niet zo erg want dan heb je ineens ook de nieuwste kaarten)
dat is dus kwestie van betalen. 500-1000e voor omzetten alhier?
of wat heb jij als stelpost daarvoor?
En andere ongemakken nog bij auto uit .it of .es ?

Zal niet zelf importeren maar met die prijsverschillen misschien wel zelf zoeken en door een ander bedrijf voor mij naar hier laten halen.

Heb over die italiaan bij wegdam nu wel meer twijfel omdat enige andere italiaan wel fors duurder geprijs is ten opzichte van prijs welke jij in italie gezien had en dat was ook nog eens bij een dealer.
Waarom zou je twijfel hebben over de Wegdam auto?
je moet afwegen wat je wil geven voor een auto en open communiceren
zeg als je gaat kijken voor deze auto of het deze is die te koop stond bij Perosino Spa in Asti(was de garage)
dan laat je direct weten dat je de 'basisprijs' kent, reken een 3000€ voor de BPM, voor de import en vervoer ook een 3000€ en dan nog een 2000€ voor in orde te zetten, 1 jaar garantie etcetera, dan kan je een faire(voor beide partijen) deal sluiten zonder je zorgen te hoeven maken

rond de 21à 22000 zou ik toch durven geven voor deze auto(BPM inbegrepen)

en anders: rustig afwachten en zelf importeren en risico nemen

Geplaatst: 06.12.2010 - 15:43
door piotrV70
Ik herinner me een Italie-verhaal op dit forum dat eindigde in een financieel drama. Ik zou voor een Duitse gaan. Er heeft nl niet alleen een Italiaan in gereden, hij is ook door een Italiaan onderhouden.

Geplaatst: 06.12.2010 - 16:05
door italie
Ook in duitsland is niet alles koek en ei

Ik erger me aan dat over een kam scheren van duitser , italiaan ........hollander.

Onderhoud volvo dealer : goed niet land gebonden

Ziet de auto er keurig uit kan er even goed wat mee mis zijn , ook aan een duitser.

Conclusie auto goed- prijs goed- kopen

Als je dat niet bevalt koop een hollandse , gegarandeerd NOOOOOOOOIT wat mis mee.

Of een nieuwe!!!!!!!

Geplaatst: 06.12.2010 - 17:05
door Niels_#
Aangezien de garantie lijst van de V70R (2004, 90dkm) van mijn manager 15K lang is zou ik geen risico's nemen. Betaal liever wat meer maar zorg dat je een goede garantie regeling op papier hebt.

Schitterend apparaat overigens!

Geplaatst: 06.12.2010 - 18:03
door bartv70
italie schreef: Als je dat niet bevalt koop een hollandse , gegarandeerd NOOOOOOOOIT wat mis mee.
Jij leest teveel sprookjes :wink:

Geplaatst: 06.12.2010 - 18:16
door derre
Niels_# schreef:Aangezien de garantie lijst van de V70R (2004, 90dkm) van mijn manager 15K lang is zou ik geen risico's nemen. Betaal liever wat meer maar zorg dat je een goede garantie regeling op papier hebt.

Schitterend apparaat overigens!
15.000 omkosten ? lijkt me een beetje erg veel :roll:

Geplaatst: 07.12.2010 - 01:18
door Niels_#
Ik overdreef een beetje idd. Het is nog "maar" 11K aan garantie werk bleek. Wel inclusief uren, dat dan wel weer. O.a. versnellingsbak lekkage => complete revisie noodzakelijk, differentieel lekkage, trilling in de aandrijving naar achteren (diverse koppelingen vervangen, nu wordt de hele cardan toch maar vervangen) en zo nog wat dingetjes. Gelukkig een dealer auto met complete historie :roll: Leuk spul zo'n V70R maar de 4WD's sla ik maar over denk ik :wink:

Geplaatst: 07.12.2010 - 11:09
door derre
Goedemorgen zeg lijkt me idd een pech modeletje :(

Geplaatst: 07.12.2010 - 11:49
door crackedtooth
Niels_# schreef:Ik overdreef een beetje idd. Het is nog "maar" 11K aan garantie werk bleek. Wel inclusief uren, dat dan wel weer. O.a. versnellingsbak lekkage => complete revisie noodzakelijk, differentieel lekkage, trilling in de aandrijving naar achteren (diverse koppelingen vervangen, nu wordt de hele cardan toch maar vervangen) en zo nog wat dingetjes. Gelukkig een dealer auto met complete historie :roll: Leuk spul zo'n V70R maar de 4WD's sla ik maar over denk ik :wink:
dat was een 2e hands bak met 12mnd garantie?
En was dat van een dealer of handelaar?

Geplaatst: 07.12.2010 - 15:59
door Niels_#
Het betreft een dealer auto waar volgens mij 3 of 6 maanden garantie op zat. De auto is al langer in bezit (maar nog geen 12 maand) echter is alles gemeld binnen dit termijn zodat er nu nog gewerkt wordt aan de trillingen in de aandrijflijn.

@Derre: wellicht echter kom je vaak tegen dat bij de oudere 4WD "R" Volvo's de achterwiel aandrijving en alles wat daarbij komt kijken wordt verwijderd vanwege problemen met dat systeem. Mijn vertrouwen hierin is bij Volvo dus niet echt heel groot als ik hoor dat dit bij een nieuwere dus ook nogal wat problemen kan veroorzaken. Want het moet gezegd, in dit geval gaat er gewoon verschrikkelijk veel geld in het 4WD zitten. Zat dat er niet op dan was het garantie verhaal lang niet zo spannend...

Geplaatst: 08.12.2010 - 23:37
door elianmars
Niels_# schreef:Leuk spul zo'n V70R maar de 4WD's sla ik maar over denk ik :wink:
Alle V70R's (van na 2000) zijn toch 4WD?

Geplaatst: 08.12.2010 - 23:42
door sbv
Yep

Geplaatst: 09.12.2010 - 04:20
door Niels_#
Geen R voor mij dus :wink:

Geplaatst: 09.12.2010 - 13:56
door Philken
waarom niet,probleem met de 4x4 is -indien tijdig opgemerkt- voor een relatief beperkt bedrag op te lossen(minder dan 1000€)
het had mij eerst ook tegengehouden tot ik van een kennis(en Volvo specialist) hoorde hoe hij 't opgelost had, 't heeft 'm wat speciaal gemaakt materiaal gekost en bij iedere auto enkele werkuren en stukken maar alle reeds bij hem aangeboden wagens zijn hersteld op zijn wijze

dit geldt niet als de slijtage te ver gezet is!!