Pagina 4 van 7

Geplaatst: 14.12.2010 - 14:40
door witte480
inderdaad, met bi-xenon is er weinig te wensen over, ik ken het omdat de buuran ook een V70 heeft met bi-xenon (sport-ed. AWD) Geeft idd erg goed licht.

Groet Jasper

Geplaatst: 14.12.2010 - 18:23
door BlackcurrantV70
Mmm, wij hebben een C70 D3 met xenon s'avonds proefgereden alvorens tot de bestelling over te gaan en ik merkte erg weinig verschil met onze C70 met halogeen.

We zijn dan ook terug voor normaal halogeen gegaan, gezien de forse meerprijs van xenon.

Geplaatst: 14.12.2010 - 18:37
door Oceanracer
Hier net zo; heb vorig jaar een XC70 met xenon te leen gekregen van de dealer tijdens onderhoud en uit nieuwsgierigheid in het donker een proefrit gemaakt en ook ik was alles behalve overtuigd van de lichtopbrengst. Ik ben persoonlijk van mening dat een bril voor velen een beter oplossing zou zijn, dan xenon.

Geplaatst: 14.12.2010 - 18:46
door Hans oet Twent
Oceanracer schreef:Hier net zo; heb vorig jaar een XC70 met xenon te leen gekregen van de dealer tijdens onderhoud en uit nieuwsgierigheid in het donker een proefrit gemaakt en ook ik was alles behalve overtuigd van de lichtopbrengst. Ik ben persoonlijk van mening dat een bril voor velen een beter oplossing zou zijn, dan xenon.
Hoe hoger het aantal K met Xenon hoe minder licht opbrengst. Ik heb me ook laten ompraten door zo'n tukker die aangaf dat het donders mooi is, maar je ziet er geen kl...n mee. Nu heb ik slechts 6000K en 4300K is standaard dus dat valt wel mee. Als ik het opnieuw zou doen dan gewoon standaard 4300K er in. Maar zo langzamerhand gaat er ook een beetje leeftijd meespelen ben ik bang. En een bril heb ik al, zal binnenkort het zaakje weer eens laten meten.....

Geplaatst: 14.12.2010 - 19:15
door Turbodesk
Hans oet Twent schreef:
Oceanracer schreef:Hier net zo; heb vorig jaar een XC70 met xenon te leen gekregen van de dealer tijdens onderhoud en uit nieuwsgierigheid in het donker een proefrit gemaakt en ook ik was alles behalve overtuigd van de lichtopbrengst. Ik ben persoonlijk van mening dat een bril voor velen een beter oplossing zou zijn, dan xenon.
Hoe hoger het aantal K met Xenon hoe minder licht opbrengst. Ik heb me ook laten ompraten door zo'n tukker die aangaf dat het donders mooi is, maar je ziet er geen kl...n mee. Nu heb ik slechts 6000K en 4300K is standaard dus dat valt wel mee. Als ik het opnieuw zou doen dan gewoon standaard 4300K er in. Maar zo langzamerhand gaat er ook een beetje leeftijd meespelen ben ik bang. En een bril heb ik al, zal binnenkort het zaakje weer eens laten meten.....

Ik denk dat er wel degelijk verschil is tussen xenon met of zonder lens. Waarschijnlijk hebben jullie gereden in een auto met xenon verlichting zonder lens. Zeg maar het oudere type xenon.

Geplaatst: 14.12.2010 - 19:23
door 945i
Xenon is leuk, geeft goed licht.
Waar ik minder over te spreken ben is de sterke afscheiding tussen licht en donker...
Als het erop zit oké, maar zou er niet meer voor betalen, als gebruiker.

C1 van mijn vrouw geeft ook een bak licht met H4.
:happy7:

Geplaatst: 14.12.2010 - 19:27
door Hans oet Twent
Of Topic, ik ga op mijn Honda motor Xenon bouwen. Ja met 6000K pitten. Reden om meer op te vallen en eerder gezien te worden..... En ik vind dit een legitiem reden om te doen.
Voor de auto, er zit bij mij standaard xenon op zonder lens.

Geplaatst: 14.12.2010 - 19:31
door Turbodesk
Hans oet Twent schreef:Of Topic, ik ga op mijn Honda motor Xenon bouwen. Ja met 6000K pitten. Reden om meer op te vallen en eerder gezien te worden..... En ik vind dit een legitiem reden om te doen.
Voor de auto, er zit bij mij standaard xenon op zonder lens.
Normaal gesproken ben ik niet voor aftermarket xenon, maar voor een motor is het een ander verhaal. Ik heb ze al vaker zien rijden met aftermarket xenon en je ziet ze inderdaad veel eerder.

Geplaatst: 14.12.2010 - 19:33
door 945i
Om eerlijk te zijn, denk ik niet dat ze je eerder zien met Xenon dan met H1..?
Alleen de verblinding in de spiegel misschien als jij uit de veren komt bij een polsbeweging van je rechterhand.. ;)

Geplaatst: 14.12.2010 - 19:47
door Hans oet Twent
Dus legitiem toch? En nu weer on topic oké?

Geplaatst: 14.12.2010 - 19:57
door Philken
Hans oet Twent schreef:
Oceanracer schreef:Hier net zo; heb vorig jaar een XC70 met xenon te leen gekregen van de dealer tijdens onderhoud en uit nieuwsgierigheid in het donker een proefrit gemaakt en ook ik was alles behalve overtuigd van de lichtopbrengst. Ik ben persoonlijk van mening dat een bril voor velen een beter oplossing zou zijn, dan xenon.
Hoe hoger het aantal K met Xenon hoe minder licht opbrengst. Ik heb me ook laten ompraten door zo'n tukker die aangaf dat het donders mooi is, maar je ziet er geen kl...n mee. Nu heb ik slechts 6000K en 4300K is standaard dus dat valt wel mee. Als ik het opnieuw zou doen dan gewoon standaard 4300K er in. Maar zo langzamerhand gaat er ook een beetje leeftijd meespelen ben ik bang. En een bril heb ik al, zal binnenkort het zaakje weer eens laten meten.....
welk zaakje ga je laten meten???? :knight:

Geplaatst: 14.12.2010 - 20:12
door Hans oet Twent
Philken schreef:
Hans oet Twent schreef:
Oceanracer schreef:Hier net zo; heb vorig jaar een XC70 met xenon te leen gekregen van de dealer tijdens onderhoud en uit nieuwsgierigheid in het donker een proefrit gemaakt en ook ik was alles behalve overtuigd van de lichtopbrengst. Ik ben persoonlijk van mening dat een bril voor velen een beter oplossing zou zijn, dan xenon.
Hoe hoger het aantal K met Xenon hoe minder licht opbrengst. Ik heb me ook laten ompraten door zo'n tukker die aangaf dat het donders mooi is, maar je ziet er geen kl...n mee. Nu heb ik slechts 6000K en 4300K is standaard dus dat valt wel mee. Als ik het opnieuw zou doen dan gewoon standaard 4300K er in. Maar zo langzamerhand gaat er ook een beetje leeftijd meespelen ben ik bang. En een bril heb ik al, zal binnenkort het zaakje weer eens laten meten.....

welk zaakje ga je laten meten???? :knight:
Who ha ha ha ha..... das een goeie..... Had ik niet gezien en daarom laat ik mijn ogen maar weer eens doormeten

Geplaatst: 14.12.2010 - 20:58
door Remco.Smit
Turbodesk schreef:
Hans oet Twent schreef:
Oceanracer schreef:Hier net zo; heb vorig jaar een XC70 met xenon te leen gekregen van de dealer tijdens onderhoud en uit nieuwsgierigheid in het donker een proefrit gemaakt en ook ik was alles behalve overtuigd van de lichtopbrengst. Ik ben persoonlijk van mening dat een bril voor velen een beter oplossing zou zijn, dan xenon.
Hoe hoger het aantal K met Xenon hoe minder licht opbrengst. Ik heb me ook laten ompraten door zo'n tukker die aangaf dat het donders mooi is, maar je ziet er geen kl...n mee. Nu heb ik slechts 6000K en 4300K is standaard dus dat valt wel mee. Als ik het opnieuw zou doen dan gewoon standaard 4300K er in. Maar zo langzamerhand gaat er ook een beetje leeftijd meespelen ben ik bang. En een bril heb ik al, zal binnenkort het zaakje weer eens laten meten.....

Ik denk dat er wel degelijk verschil is tussen xenon met of zonder lens. Waarschijnlijk hebben jullie gereden in een auto met xenon verlichting zonder lens. Zeg maar het oudere type xenon.
Nou, da's pas een exotische optie: "Lenzen voor je volvo"! Nog nooit van gehoord. Heb ik dat ook (V70 MY05)? Is het standaard bij Bi-Xenon? Als ik jullie allemaal zo hoor, dan zouden mijn twee bi-xenon lampjes een enorme lichtopbrengst moeten opleveren. Behalve dat het licht wel erg wit is, vind ik de hoeveelheid niet overweldigend. Rechts is wel helderder en schijnt verder dan links, maar rechts is ook pas nieuw.

Geplaatst: 14.12.2010 - 21:23
door jpwg001
Oceanracer schreef:Hier net zo; heb vorig jaar een XC70 met xenon te leen gekregen van de dealer tijdens onderhoud en uit nieuwsgierigheid in het donker een proefrit gemaakt en ook ik was alles behalve overtuigd van de lichtopbrengst. Ik ben persoonlijk van mening dat een bril voor velen een beter oplossing zou zijn, dan xenon.
Hahahaha, aandelen Pearle?

Geplaatst: 14.12.2010 - 21:25
door Oceanracer
:D

Geplaatst: 14.12.2010 - 21:41
door Turbodesk
Remco.Smit schreef:
Turbodesk schreef:
Hans oet Twent schreef: Hoe hoger het aantal K met Xenon hoe minder licht opbrengst. Ik heb me ook laten ompraten door zo'n tukker die aangaf dat het donders mooi is, maar je ziet er geen kl...n mee. Nu heb ik slechts 6000K en 4300K is standaard dus dat valt wel mee. Als ik het opnieuw zou doen dan gewoon standaard 4300K er in. Maar zo langzamerhand gaat er ook een beetje leeftijd meespelen ben ik bang. En een bril heb ik al, zal binnenkort het zaakje weer eens laten meten.....

Ik denk dat er wel degelijk verschil is tussen xenon met of zonder lens. Waarschijnlijk hebben jullie gereden in een auto met xenon verlichting zonder lens. Zeg maar het oudere type xenon.
Nou, da's pas een exotische optie: "Lenzen voor je volvo"! Nog nooit van gehoord. Heb ik dat ook (V70 MY05)? Is het standaard bij Bi-Xenon? Als ik jullie allemaal zo hoor, dan zouden mijn twee bi-xenon lampjes een enorme lichtopbrengst moeten opleveren. Behalve dat het licht wel erg wit is, vind ik de hoeveelheid niet overweldigend. Rechts is wel helderder en schijnt verder dan links, maar rechts is ook pas nieuw.
Hieronder twee xenon koplampen van Volvo met en zonder lens.

Geplaatst: 14.12.2010 - 21:54
door StephanD
Oceanracer schreef:Hier net zo; heb vorig jaar een XC70 met xenon te leen gekregen van de dealer tijdens onderhoud en uit nieuwsgierigheid in het donker een proefrit gemaakt en ook ik was alles behalve overtuigd van de lichtopbrengst. Ik ben persoonlijk van mening dat een bril voor velen een beter oplossing zou zijn, dan xenon.
Mijn V70 heeft de adaptieve BiXenon, mijn vorige V40 had ook originele Xenon lampen.
Tot mijn verbazing geeft het dimlicht bij de V70 veel minder licht dan in de V40. Het licht op de weg was bij de V40 echt heel veel beter dan bij onze andere V40 met Halogeen. Ik wilde dus beslist weer een auto met Xenon.
Maar bij de V70 valt het Xenon amper op. Het lijkt ook minder wit. Ik heb hier geen verklaring voor, behalve dat het lijkt of de verlichting in de V40 misschien wat minder ver afgesteld was. Bij de V40 zat er ook een lens voor, maar die leek veel minder groot.
Bij grootlicht is het een ander verhaal. Dan heeft de V70 enorm veel licht! Echt veel meer dan de V40 had.

Geplaatst: 14.12.2010 - 22:08
door Oceanracer
Het grootlicht heb ik niet uitgeprobeerd, dat gebruik je immers maar sporadisch.

Geplaatst: 15.12.2010 - 09:27
door diesel01
Als ik het vergelijk met de S60 die after-market xenon had gaf dat meer licht dan nu met de V70, ik denk dat het te maken heeft met std systeem die volledig voldoet aan de wettelijke eis en de S60 niet :oops:
Ik ben laatst op een avond door een stuk bos gekomen en met grootlicht is het fenomenaal zelfs het wild vroeg om een lasbril.
Mijn ervaring met xenon is dat objecten a/d kant van de weg eerder oplichten, ook voetgangers en fietsers(en daar zijn er veel van zonder licht in grunn) zijn beter zichtbaar.

Geplaatst: 15.12.2010 - 14:59
door witte480
ik ben niet zon fan van aftermarket xenon, en soms vraag ik me wel af of je er echt meer licht van hebt ipv goede halogeen lampen(heb zelf phillips rally lampen 75 watt in de v70 ziteen en geeft goed licht) groet jasper