Geplaatst: 14.12.2010 - 14:40
inderdaad, met bi-xenon is er weinig te wensen over, ik ken het omdat de buuran ook een V70 heeft met bi-xenon (sport-ed. AWD) Geeft idd erg goed licht.
Groet Jasper
Groet Jasper
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Hoe hoger het aantal K met Xenon hoe minder licht opbrengst. Ik heb me ook laten ompraten door zo'n tukker die aangaf dat het donders mooi is, maar je ziet er geen kl...n mee. Nu heb ik slechts 6000K en 4300K is standaard dus dat valt wel mee. Als ik het opnieuw zou doen dan gewoon standaard 4300K er in. Maar zo langzamerhand gaat er ook een beetje leeftijd meespelen ben ik bang. En een bril heb ik al, zal binnenkort het zaakje weer eens laten meten.....Oceanracer schreef:Hier net zo; heb vorig jaar een XC70 met xenon te leen gekregen van de dealer tijdens onderhoud en uit nieuwsgierigheid in het donker een proefrit gemaakt en ook ik was alles behalve overtuigd van de lichtopbrengst. Ik ben persoonlijk van mening dat een bril voor velen een beter oplossing zou zijn, dan xenon.
Hans oet Twent schreef:Hoe hoger het aantal K met Xenon hoe minder licht opbrengst. Ik heb me ook laten ompraten door zo'n tukker die aangaf dat het donders mooi is, maar je ziet er geen kl...n mee. Nu heb ik slechts 6000K en 4300K is standaard dus dat valt wel mee. Als ik het opnieuw zou doen dan gewoon standaard 4300K er in. Maar zo langzamerhand gaat er ook een beetje leeftijd meespelen ben ik bang. En een bril heb ik al, zal binnenkort het zaakje weer eens laten meten.....Oceanracer schreef:Hier net zo; heb vorig jaar een XC70 met xenon te leen gekregen van de dealer tijdens onderhoud en uit nieuwsgierigheid in het donker een proefrit gemaakt en ook ik was alles behalve overtuigd van de lichtopbrengst. Ik ben persoonlijk van mening dat een bril voor velen een beter oplossing zou zijn, dan xenon.
Normaal gesproken ben ik niet voor aftermarket xenon, maar voor een motor is het een ander verhaal. Ik heb ze al vaker zien rijden met aftermarket xenon en je ziet ze inderdaad veel eerder.Hans oet Twent schreef:Of Topic, ik ga op mijn Honda motor Xenon bouwen. Ja met 6000K pitten. Reden om meer op te vallen en eerder gezien te worden..... En ik vind dit een legitiem reden om te doen.
Voor de auto, er zit bij mij standaard xenon op zonder lens.
welk zaakje ga je laten meten???? :knight:Hans oet Twent schreef:Hoe hoger het aantal K met Xenon hoe minder licht opbrengst. Ik heb me ook laten ompraten door zo'n tukker die aangaf dat het donders mooi is, maar je ziet er geen kl...n mee. Nu heb ik slechts 6000K en 4300K is standaard dus dat valt wel mee. Als ik het opnieuw zou doen dan gewoon standaard 4300K er in. Maar zo langzamerhand gaat er ook een beetje leeftijd meespelen ben ik bang. En een bril heb ik al, zal binnenkort het zaakje weer eens laten meten.....Oceanracer schreef:Hier net zo; heb vorig jaar een XC70 met xenon te leen gekregen van de dealer tijdens onderhoud en uit nieuwsgierigheid in het donker een proefrit gemaakt en ook ik was alles behalve overtuigd van de lichtopbrengst. Ik ben persoonlijk van mening dat een bril voor velen een beter oplossing zou zijn, dan xenon.
Who ha ha ha ha..... das een goeie..... Had ik niet gezien en daarom laat ik mijn ogen maar weer eens doormetenPhilken schreef:Hans oet Twent schreef:Hoe hoger het aantal K met Xenon hoe minder licht opbrengst. Ik heb me ook laten ompraten door zo'n tukker die aangaf dat het donders mooi is, maar je ziet er geen kl...n mee. Nu heb ik slechts 6000K en 4300K is standaard dus dat valt wel mee. Als ik het opnieuw zou doen dan gewoon standaard 4300K er in. Maar zo langzamerhand gaat er ook een beetje leeftijd meespelen ben ik bang. En een bril heb ik al, zal binnenkort het zaakje weer eens laten meten.....Oceanracer schreef:Hier net zo; heb vorig jaar een XC70 met xenon te leen gekregen van de dealer tijdens onderhoud en uit nieuwsgierigheid in het donker een proefrit gemaakt en ook ik was alles behalve overtuigd van de lichtopbrengst. Ik ben persoonlijk van mening dat een bril voor velen een beter oplossing zou zijn, dan xenon.
welk zaakje ga je laten meten???? :knight:
Nou, da's pas een exotische optie: "Lenzen voor je volvo"! Nog nooit van gehoord. Heb ik dat ook (V70 MY05)? Is het standaard bij Bi-Xenon? Als ik jullie allemaal zo hoor, dan zouden mijn twee bi-xenon lampjes een enorme lichtopbrengst moeten opleveren. Behalve dat het licht wel erg wit is, vind ik de hoeveelheid niet overweldigend. Rechts is wel helderder en schijnt verder dan links, maar rechts is ook pas nieuw.Turbodesk schreef:Hans oet Twent schreef:Hoe hoger het aantal K met Xenon hoe minder licht opbrengst. Ik heb me ook laten ompraten door zo'n tukker die aangaf dat het donders mooi is, maar je ziet er geen kl...n mee. Nu heb ik slechts 6000K en 4300K is standaard dus dat valt wel mee. Als ik het opnieuw zou doen dan gewoon standaard 4300K er in. Maar zo langzamerhand gaat er ook een beetje leeftijd meespelen ben ik bang. En een bril heb ik al, zal binnenkort het zaakje weer eens laten meten.....Oceanracer schreef:Hier net zo; heb vorig jaar een XC70 met xenon te leen gekregen van de dealer tijdens onderhoud en uit nieuwsgierigheid in het donker een proefrit gemaakt en ook ik was alles behalve overtuigd van de lichtopbrengst. Ik ben persoonlijk van mening dat een bril voor velen een beter oplossing zou zijn, dan xenon.
Ik denk dat er wel degelijk verschil is tussen xenon met of zonder lens. Waarschijnlijk hebben jullie gereden in een auto met xenon verlichting zonder lens. Zeg maar het oudere type xenon.
Hahahaha, aandelen Pearle?Oceanracer schreef:Hier net zo; heb vorig jaar een XC70 met xenon te leen gekregen van de dealer tijdens onderhoud en uit nieuwsgierigheid in het donker een proefrit gemaakt en ook ik was alles behalve overtuigd van de lichtopbrengst. Ik ben persoonlijk van mening dat een bril voor velen een beter oplossing zou zijn, dan xenon.
Hieronder twee xenon koplampen van Volvo met en zonder lens.Remco.Smit schreef:Nou, da's pas een exotische optie: "Lenzen voor je volvo"! Nog nooit van gehoord. Heb ik dat ook (V70 MY05)? Is het standaard bij Bi-Xenon? Als ik jullie allemaal zo hoor, dan zouden mijn twee bi-xenon lampjes een enorme lichtopbrengst moeten opleveren. Behalve dat het licht wel erg wit is, vind ik de hoeveelheid niet overweldigend. Rechts is wel helderder en schijnt verder dan links, maar rechts is ook pas nieuw.Turbodesk schreef:Hans oet Twent schreef: Hoe hoger het aantal K met Xenon hoe minder licht opbrengst. Ik heb me ook laten ompraten door zo'n tukker die aangaf dat het donders mooi is, maar je ziet er geen kl...n mee. Nu heb ik slechts 6000K en 4300K is standaard dus dat valt wel mee. Als ik het opnieuw zou doen dan gewoon standaard 4300K er in. Maar zo langzamerhand gaat er ook een beetje leeftijd meespelen ben ik bang. En een bril heb ik al, zal binnenkort het zaakje weer eens laten meten.....
Ik denk dat er wel degelijk verschil is tussen xenon met of zonder lens. Waarschijnlijk hebben jullie gereden in een auto met xenon verlichting zonder lens. Zeg maar het oudere type xenon.
Mijn V70 heeft de adaptieve BiXenon, mijn vorige V40 had ook originele Xenon lampen.Oceanracer schreef:Hier net zo; heb vorig jaar een XC70 met xenon te leen gekregen van de dealer tijdens onderhoud en uit nieuwsgierigheid in het donker een proefrit gemaakt en ook ik was alles behalve overtuigd van de lichtopbrengst. Ik ben persoonlijk van mening dat een bril voor velen een beter oplossing zou zijn, dan xenon.