Aankooptip V70 benzine
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 17.03.2008 - 23:47
- Locatie: Lochristi
Groot onderhoud met distributieriem en zo kostte me bij de dealer ongeveer 600 euro. Nordicar zet een prijs van 395 euro op zijn website voor het vervangen van distributieriem, span+geleiderollen & waterpomp. Dit zijn uiteraard prijzen voor de benzinemotoren.
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Die riem is een gouden tip. Daar had ik even niet bij stilgestaan.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Avalanche heeft wel een beetje gelijk, € 1000 is wat overdreven voor de 2.4-motor. Maar reken bij een dealer (in NL) toch wel op € 700 ofzo, specialist voor € 400. (Diesel is duurder)
Volvo S60 D5 Edition MY2004
- Olvov
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 08.04.2010 - 20:08
- Locatie: Provincie Zeeland
Als je toch naar Goes afzakt zou ik deze ook even gaan bekijken, 200 pk, weinig kilometers en vol met opties.
V90 T8 R-Design - 2021 - Polestar
V70 2.4T 2003 Rica Tuning - gereden van 04-2010 tot 03-2024
V70 2.4T 2003 Rica Tuning - gereden van 04-2010 tot 03-2024
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
@olvov: dat is een GT en gezien het verbruik focus ik mij op handbakken. Zonder GT inderdaad een erg mooie auto. Ondanks zijn Duitse, Belgische of Italiaanse afkomst.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- Olvov
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 08.04.2010 - 20:08
- Locatie: Provincie Zeeland
Hij is 8 jaar oud, dus die kosten komen pas over anderhalf/twee jaar.JSS schreef: Edit: let wel even op de distributieriem; bij beiden zit deze eraan te komen. Bij de eerste omdat hij ongeveer op 160dkm zit en bij de tweede omdat hij bijna 10 jaar oud is. In beide gevallen meenemen in de onderhandelingen, dit kan je zomaar € 1000,- kosten bij de dealer.
Om nu een goede koop vanwege een te verwachten uitgave van € 400,--/700,-- te laten sneuvelen?
Bij een veel jongere auto is dit niet aan de orde maar daar betaal je dan ook weer voor.
V90 T8 R-Design - 2021 - Polestar
V70 2.4T 2003 Rica Tuning - gereden van 04-2010 tot 03-2024
V70 2.4T 2003 Rica Tuning - gereden van 04-2010 tot 03-2024
Hier ook gekeken? www.milano.nl
Een 2006, 170 pk, aut., vol leer, RTI voor 14.400,-
Tja.... Ik wist het wel. Bij deze is hoogst waarschijnlijk de riem al vervangen.
Een 2006, 170 pk, aut., vol leer, RTI voor 14.400,-
Tja.... Ik wist het wel. Bij deze is hoogst waarschijnlijk de riem al vervangen.
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Vanwege het verbruik laat ik de automaten even links liggen en ga ik voor een handbak.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Tja, je weet niet wat je mist....Bakboord1 schreef:Vanwege het verbruik laat ik de automaten even links liggen en ga ik voor een handbak.

Deze staat er ook nog:
Type: V70 2.4 140pk Edition II
Bouwjaar: nov-2005
KM stand: 161383
Transmissie: 5 Versnellingen
Brandstof: (B) Benzine
Prijs: € 13.750,-
Geen RTI, maar voor de rest volledig. Waarschijnlijk moet bij deze de distr. riem nog wel vervangen worden.
Kijk niet op 1500,- euro en je hebt een MY 2005.
- dieselpower
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35
Ik ben sinds 3 weken ook overgestapt van een diesel naar benzine. Ik heb mn 2002 S60 D5 163pk edition I ingeruild op een 2006 V70 2.4 140pk edition II (51500km! dealeronderhouden, 1e eigenaar).
Ik wist dat ik bottompower zou gaan inleveren maar het valt me reuze mee. Ik moet zeggen dat de 140pk versie ook behoorlijk schakellui kan rijden, de motor draaid behoorlijk smeuíg, ik ben er erg tevreden over iig. Als je kijkt naar koppel dan heeft de benzine 140pk 220Nm/3750rpm, de 170pk 230Nm/4500rpm. Das eigenlijk verwaarloosbaar. De pk's zorgen voor een grotere versnelling, maar aangezien ik een rustige rijder ben mis ik ze niet echt. Ik ben geen stoplichtsprinter.
Misschien dat ik over een paar maanden, bij caravangebruik, mn diesel een beetje zal "missen" omdat ie wel heel makkelijk 1400kg caravan kon trekken, maar ja, dat zijn dan maar 2000km, de rest van het jaar ben ik zeer tevreden.
Wat betreft verbruik; mn diesel deed aan de pomp 1:19,5 nu na 3 weken heb ik met benzine 1:12,6 aan de pomp. De boordcomputer geeft 7,0 l/100km aan maar das behoorlijk optimistisch.
Mn keuze voor 140pk handgeschakeld was/is gebaseerd op een bj 2000 S70 die ik in het verleden heb gehad, daarin lag dezelfde krachtbron en handbak en ik vond die geweldig rijden. Daar heb ik veel plezier aan gehad, met de huidige V70 gaat dat ook weer lukken.
Suc6 met je keuze.
Ik wist dat ik bottompower zou gaan inleveren maar het valt me reuze mee. Ik moet zeggen dat de 140pk versie ook behoorlijk schakellui kan rijden, de motor draaid behoorlijk smeuíg, ik ben er erg tevreden over iig. Als je kijkt naar koppel dan heeft de benzine 140pk 220Nm/3750rpm, de 170pk 230Nm/4500rpm. Das eigenlijk verwaarloosbaar. De pk's zorgen voor een grotere versnelling, maar aangezien ik een rustige rijder ben mis ik ze niet echt. Ik ben geen stoplichtsprinter.
Misschien dat ik over een paar maanden, bij caravangebruik, mn diesel een beetje zal "missen" omdat ie wel heel makkelijk 1400kg caravan kon trekken, maar ja, dat zijn dan maar 2000km, de rest van het jaar ben ik zeer tevreden.
Wat betreft verbruik; mn diesel deed aan de pomp 1:19,5 nu na 3 weken heb ik met benzine 1:12,6 aan de pomp. De boordcomputer geeft 7,0 l/100km aan maar das behoorlijk optimistisch.
Mn keuze voor 140pk handgeschakeld was/is gebaseerd op een bj 2000 S70 die ik in het verleden heb gehad, daarin lag dezelfde krachtbron en handbak en ik vond die geweldig rijden. Daar heb ik veel plezier aan gehad, met de huidige V70 gaat dat ook weer lukken.
Suc6 met je keuze.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
- P.Mallegrom
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 26.10.2010 - 20:02
- Locatie: Achterhoek :D
@AlexV70: Over Milano zijn de reviews op het internet niet al te positief. Veel negatieve berichten over te vinden. Ik zou er zelf niet naar toe gaan.
I can not argue with you unless you've paid (Monty Python)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Je kunt denk ik beter op de sites van ING of andere ex-lease auto,s kijken..
Die zijn betrouwbaar en meestal auto,s met weinig kilometers.
Die zijn betrouwbaar en meestal auto,s met weinig kilometers.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Die rode is een kwestie van smaak, ik vind het lelijk. En die 140 of 170 pk maakt echt niet uit. Sterker nog; onder normaal gebruik functioneert de 140 pk beter dan de 170 pk. Die laatste wordt pas echt wakker boven de 4.000 toeren en wie gebruikt dat nou?
Stoelen zijn er in comfort en sport. De eerste is erg vlak en zeer geschikt voor de corpulente Volvo-rijder. Val je echter buiten die categorie zou ik die zeker niet kiezen! Daar ga je namelijk spijt van krijgen door het gebrek aan zijdelingse steun.
Even concreet: Wat wil je uitgeven en wat wil je in elk geval aan opties? Heb je een max aan km-stand/bouwjaar en een max afstand voor het aankoopadres?
Stoelen zijn er in comfort en sport. De eerste is erg vlak en zeer geschikt voor de corpulente Volvo-rijder. Val je echter buiten die categorie zou ik die zeker niet kiezen! Daar ga je namelijk spijt van krijgen door het gebrek aan zijdelingse steun.
Even concreet: Wat wil je uitgeven en wat wil je in elk geval aan opties? Heb je een max aan km-stand/bouwjaar en een max afstand voor het aankoopadres?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Ik had voor 15K een edition sport kunnen kopen in Bleiswijk, maar heb die laten staan vanwege een tik in de motor. Je kunt ze dus wel kopen voor dat bedrag. (heb nu een edition classic gekocht, net wat jonger en minder km's en een motor die loopt als een zonnetje)Discovery schreef:Budget is max. 15k, dus een Edition sport gaat het niet worden.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Dat is inderdaad smaak, ik vind het juist een mooie kleurOceanracer schreef:Die rode is een kwestie van smaak, ik vind het lelijk.

Maar, de rode is wel erg kaal als je het mij vraagt. Volledig stoffen bekleding, audio met alleen cassette zo lijkt het(wellicht cd-wisselaar?), handmatige airco (geen ECC). Erg kaal als je het mij vraagt.
De blauwe is een stuk voller; koplampwissers, stoelverwarming, leer, ECC, luxere audio zo lijkt het, alu inleg... de blauwe heeft dan weer geen dakrails, dat is dan weer jammer.
Heb je voor jezelf al duidelijk welke opties je wel en niet wil? Dus niet motorisch maar qua interieur en opties? Dan kun je steeds beter afkaderen. Ohja, die km's, daar zou ik me niet al te druk om maken. Let in ieder geval op een nette onderhoudshistorie en bel desnoods de vorige garage eens op om e.e.a te checken.
Logisch, daar is de prijs ook naar, zonder garantie.P.Mallegrom schreef:@AlexV70: Over Milano zijn de reviews op het internet niet al te positief. Veel negatieve berichten over te vinden. Ik zou er zelf niet naar toe gaan.
Betalen en meenemen en niet zeuren.
Je kan natuurlijk altijd een aankoopkeuring doen. Een beetje eigen verantwoordelijkheid.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21225
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Precies, dat betalen en niet zeuren in één zin, werkt imo niet :roll: maar wie ben ik.AlexV70 schreef:Logisch, daar is de prijs ook naar, zonder garantie.P.Mallegrom schreef:@AlexV70: Over Milano zijn de reviews op het internet niet al te positief. Veel negatieve berichten over te vinden. Ik zou er zelf niet naar toe gaan.
Betalen en meenemen en niet zeuren.
Je kan natuurlijk altijd een aankoopkeuring doen. Een beetje eigen verantwoordelijkheid.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Jij mag zeuren maar dat kost je dan minimaal € 5000,- meer.diesel01 schreef:Precies, dat betalen en niet zeuren in één zin, werkt imo niet :roll: maar wie ben ik.AlexV70 schreef:Logisch, daar is de prijs ook naar, zonder garantie.P.Mallegrom schreef:@AlexV70: Over Milano zijn de reviews op het internet niet al te positief. Veel negatieve berichten over te vinden. Ik zou er zelf niet naar toe gaan.
Betalen en meenemen en niet zeuren.
Je kan natuurlijk altijd een aankoopkeuring doen. Een beetje eigen verantwoordelijkheid.

- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21225
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik zeur de hele dag door zegt mijn vrouw
. Even zonder te zeuren nu, maar als je een duizend of 10 bijbetaald op een andere auto en er is iets wat niet goed functioneert dan moet dat imo toch geregeld worden door de verkopers.

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]