Pagina 4 van 6

Geplaatst: 22.12.2010 - 21:00
door Avalanche
Groot onderhoud met distributieriem en zo kostte me bij de dealer ongeveer 600 euro. Nordicar zet een prijs van 395 euro op zijn website voor het vervangen van distributieriem, span+geleiderollen & waterpomp. Dit zijn uiteraard prijzen voor de benzinemotoren.

Geplaatst: 22.12.2010 - 21:22
door Bakboord1
Die riem is een gouden tip. Daar had ik even niet bij stilgestaan.

Geplaatst: 22.12.2010 - 21:25
door JSS
Avalanche heeft wel een beetje gelijk, € 1000 is wat overdreven voor de 2.4-motor. Maar reken bij een dealer (in NL) toch wel op € 700 ofzo, specialist voor € 400. (Diesel is duurder)

Geplaatst: 22.12.2010 - 21:31
door Olvov
Als je toch naar Goes afzakt zou ik deze ook even gaan bekijken, 200 pk, weinig kilometers en vol met opties.

Geplaatst: 22.12.2010 - 21:35
door Bakboord1
@olvov: dat is een GT en gezien het verbruik focus ik mij op handbakken. Zonder GT inderdaad een erg mooie auto. Ondanks zijn Duitse, Belgische of Italiaanse afkomst.

Geplaatst: 22.12.2010 - 21:39
door Olvov
JSS schreef: Edit: let wel even op de distributieriem; bij beiden zit deze eraan te komen. Bij de eerste omdat hij ongeveer op 160dkm zit en bij de tweede omdat hij bijna 10 jaar oud is. In beide gevallen meenemen in de onderhandelingen, dit kan je zomaar € 1000,- kosten bij de dealer.
Hij is 8 jaar oud, dus die kosten komen pas over anderhalf/twee jaar.
Om nu een goede koop vanwege een te verwachten uitgave van € 400,--/700,-- te laten sneuvelen?
Bij een veel jongere auto is dit niet aan de orde maar daar betaal je dan ook weer voor.

Geplaatst: 22.12.2010 - 21:56
door Gast
Hier ook gekeken? www.milano.nl
Een 2006, 170 pk, aut., vol leer, RTI voor 14.400,-
Tja.... Ik wist het wel. Bij deze is hoogst waarschijnlijk de riem al vervangen.

Geplaatst: 22.12.2010 - 23:02
door Bakboord1
Vanwege het verbruik laat ik de automaten even links liggen en ga ik voor een handbak.

Geplaatst: 23.12.2010 - 00:12
door Gast
Bakboord1 schreef:Vanwege het verbruik laat ik de automaten even links liggen en ga ik voor een handbak.
Tja, je weet niet wat je mist.... :P
Deze staat er ook nog:
Type: V70 2.4 140pk Edition II
Bouwjaar: nov-2005
KM stand: 161383
Transmissie: 5 Versnellingen
Brandstof: (B) Benzine
Prijs: € 13.750,-

Geen RTI, maar voor de rest volledig. Waarschijnlijk moet bij deze de distr. riem nog wel vervangen worden.
Kijk niet op 1500,- euro en je hebt een MY 2005.

Geplaatst: 23.12.2010 - 06:22
door dieselpower
Ik ben sinds 3 weken ook overgestapt van een diesel naar benzine. Ik heb mn 2002 S60 D5 163pk edition I ingeruild op een 2006 V70 2.4 140pk edition II (51500km! dealeronderhouden, 1e eigenaar).
Ik wist dat ik bottompower zou gaan inleveren maar het valt me reuze mee. Ik moet zeggen dat de 140pk versie ook behoorlijk schakellui kan rijden, de motor draaid behoorlijk smeuíg, ik ben er erg tevreden over iig. Als je kijkt naar koppel dan heeft de benzine 140pk 220Nm/3750rpm, de 170pk 230Nm/4500rpm. Das eigenlijk verwaarloosbaar. De pk's zorgen voor een grotere versnelling, maar aangezien ik een rustige rijder ben mis ik ze niet echt. Ik ben geen stoplichtsprinter.
Misschien dat ik over een paar maanden, bij caravangebruik, mn diesel een beetje zal "missen" omdat ie wel heel makkelijk 1400kg caravan kon trekken, maar ja, dat zijn dan maar 2000km, de rest van het jaar ben ik zeer tevreden.
Wat betreft verbruik; mn diesel deed aan de pomp 1:19,5 nu na 3 weken heb ik met benzine 1:12,6 aan de pomp. De boordcomputer geeft 7,0 l/100km aan maar das behoorlijk optimistisch.

Mn keuze voor 140pk handgeschakeld was/is gebaseerd op een bj 2000 S70 die ik in het verleden heb gehad, daarin lag dezelfde krachtbron en handbak en ik vond die geweldig rijden. Daar heb ik veel plezier aan gehad, met de huidige V70 gaat dat ook weer lukken.
Suc6 met je keuze.

Geplaatst: 23.12.2010 - 07:39
door P.Mallegrom
@AlexV70: Over Milano zijn de reviews op het internet niet al te positief. Veel negatieve berichten over te vinden. Ik zou er zelf niet naar toe gaan.

Geplaatst: 23.12.2010 - 11:08
door Ramon&Ramon
Je kunt denk ik beter op de sites van ING of andere ex-lease auto,s kijken..
Die zijn betrouwbaar en meestal auto,s met weinig kilometers.

Geplaatst: 23.12.2010 - 13:02
door Oceanracer
Die rode is een kwestie van smaak, ik vind het lelijk. En die 140 of 170 pk maakt echt niet uit. Sterker nog; onder normaal gebruik functioneert de 140 pk beter dan de 170 pk. Die laatste wordt pas echt wakker boven de 4.000 toeren en wie gebruikt dat nou?

Stoelen zijn er in comfort en sport. De eerste is erg vlak en zeer geschikt voor de corpulente Volvo-rijder. Val je echter buiten die categorie zou ik die zeker niet kiezen! Daar ga je namelijk spijt van krijgen door het gebrek aan zijdelingse steun.

Even concreet: Wat wil je uitgeven en wat wil je in elk geval aan opties? Heb je een max aan km-stand/bouwjaar en een max afstand voor het aankoopadres?

Geplaatst: 23.12.2010 - 15:01
door Quota
Discovery schreef:Budget is max. 15k, dus een Edition sport gaat het niet worden.
Ik had voor 15K een edition sport kunnen kopen in Bleiswijk, maar heb die laten staan vanwege een tik in de motor. Je kunt ze dus wel kopen voor dat bedrag. (heb nu een edition classic gekocht, net wat jonger en minder km's en een motor die loopt als een zonnetje)

Geplaatst: 23.12.2010 - 15:44
door Doeke Dobma
Oceanracer schreef:Die rode is een kwestie van smaak, ik vind het lelijk.
Dat is inderdaad smaak, ik vind het juist een mooie kleur ;)

Maar, de rode is wel erg kaal als je het mij vraagt. Volledig stoffen bekleding, audio met alleen cassette zo lijkt het(wellicht cd-wisselaar?), handmatige airco (geen ECC). Erg kaal als je het mij vraagt.

De blauwe is een stuk voller; koplampwissers, stoelverwarming, leer, ECC, luxere audio zo lijkt het, alu inleg... de blauwe heeft dan weer geen dakrails, dat is dan weer jammer.

Heb je voor jezelf al duidelijk welke opties je wel en niet wil? Dus niet motorisch maar qua interieur en opties? Dan kun je steeds beter afkaderen. Ohja, die km's, daar zou ik me niet al te druk om maken. Let in ieder geval op een nette onderhoudshistorie en bel desnoods de vorige garage eens op om e.e.a te checken.

Geplaatst: 23.12.2010 - 17:34
door Gast
P.Mallegrom schreef:@AlexV70: Over Milano zijn de reviews op het internet niet al te positief. Veel negatieve berichten over te vinden. Ik zou er zelf niet naar toe gaan.
Logisch, daar is de prijs ook naar, zonder garantie.
Betalen en meenemen en niet zeuren.
Je kan natuurlijk altijd een aankoopkeuring doen. Een beetje eigen verantwoordelijkheid. :wink:

Geplaatst: 23.12.2010 - 18:06
door diesel01
AlexV70 schreef:
P.Mallegrom schreef:@AlexV70: Over Milano zijn de reviews op het internet niet al te positief. Veel negatieve berichten over te vinden. Ik zou er zelf niet naar toe gaan.
Logisch, daar is de prijs ook naar, zonder garantie.
Betalen en meenemen en niet zeuren.
Je kan natuurlijk altijd een aankoopkeuring doen. Een beetje eigen verantwoordelijkheid. :wink:
Precies, dat betalen en niet zeuren in één zin, werkt imo niet :roll: maar wie ben ik.

Geplaatst: 23.12.2010 - 18:09
door 945i
Voor de 1 niet, voor de ander wel. Voor mij wel. ;)

Geplaatst: 23.12.2010 - 18:49
door Gast
diesel01 schreef:
AlexV70 schreef:
P.Mallegrom schreef:@AlexV70: Over Milano zijn de reviews op het internet niet al te positief. Veel negatieve berichten over te vinden. Ik zou er zelf niet naar toe gaan.
Logisch, daar is de prijs ook naar, zonder garantie.
Betalen en meenemen en niet zeuren.
Je kan natuurlijk altijd een aankoopkeuring doen. Een beetje eigen verantwoordelijkheid. :wink:
Precies, dat betalen en niet zeuren in één zin, werkt imo niet :roll: maar wie ben ik.
Jij mag zeuren maar dat kost je dan minimaal € 5000,- meer. :P

Geplaatst: 23.12.2010 - 21:52
door diesel01
Ik zeur de hele dag door zegt mijn vrouw :D . Even zonder te zeuren nu, maar als je een duizend of 10 bijbetaald op een andere auto en er is iets wat niet goed functioneert dan moet dat imo toch geregeld worden door de verkopers.