Pagina 4 van 13

Geplaatst: 21.12.2010 - 12:41
door pt.
De symptomen herken ik ook - heb bijna 5000km op de teller staan. Bij mij schokt het rond de 2000 toeren af en toe - heb wel het idee dat het beter is sinds ik betere diesel tank (merk ipv witte pomp diesel) maar dat kan ook tussen de oren zitten. Voorheen kon het echt enkele tientallen seconden doorgaan en nu af en toe 3 keer schokken.

Het "klonken" van de versnellingsbak herken ik ook - als je de koppeling vlot op laat komen dan hoor je het.

Verder blijft het verbruik nog steeds teleurstellend hoog - 6.8 l/100 km.

Een collega van me die ook in een D2 rijdt heeft hetzelfde probleem met schokken en hoog verbruik.

Toch maar eens langs de garage voor een software update om te kijken of het daar beter van wordt... Ga m'n 2.4 vijfcilinder wel missen zo ;).

Geplaatst: 21.12.2010 - 19:00
door Ralf T
Hij is weer terug! Ben vanmiddag gebeld dat de auto weer klaar stond. Uiteindelijk hebben ze toch de injectoren mogen vervangen en dat i.c.m. de softwareupdate lijkt de problemen verholpen te hebben. Ik heb er even een kilometer of 50 mee gereden en hij rijd nu zoals 'ie zou moeten rijden. Onderin is er wat meer koppel beschikbaar zodat het wegrijden met niet zoveel gas gepaard hoeft te gaan, de 'klonk' bij het schakelen lijkt een stuk minder te zijn en het belangrijkste: het gestotter van de motor lijkt verdwenen. Wat ook verdwenen is, is het hoge verbruik in de boordcomputer. Die is in een keer veel optimistischer, maar ik ben bang dat dat bewust gedaan is en dat het werkelijk verbruik nog altijd even hoog is. Maar goed, ik ga deze week naar Parijs en zal jullie mijn bevindingen omtrent het verbruik ook nog wel even meedelen.

Er is nog niks bekend over een terugroepaktie. Ik denk dat iedere dealer maar een beetje moet doen alsof z'n neus bloed en hopen dat er niet zoveel mensen terugkomen met hun D2. Een softwareupdate is niet zo spannend, maar het vervolgens moeten vervangen van de injectoren bij al die D2's is natuurlijk een enorme kostenpost. We wachten maar 'ns af hoe dit verder opgepakt gaat worden. Ik zou wel een ieder met een D2 die last heeft van deze symptomen adviseren om terug te gaan naar de dealer. Je mag van iedere auto verwachten dat 'ie rijdt zoals 'ie behoort te rijden, dus zonder schokken (ook al is het niet zo storend).

Geplaatst: 21.12.2010 - 19:05
door Jumpman
Nou Ralf T.
Ben heel erg benieuwd naar je bevindingen.
Hoe is je verbruik nu?
Mijne 5500km gereden en staat op 6,7l/100km

Geplaatst: 21.12.2010 - 19:09
door Ralf T
Dat was ook nog ongeveer mijn verbruik na 17500 km. Heb 'm nu even volgetankt en gereset en hij zit nu rond de 5,5 l/100 km. Tenminste, dat geeft de boardcomputer aan na de softwareupdate en de nieuwe injectoren. Of dat werkelijk zo is, laat ik je weten zodra 'ie weer bij de pomp is geweest.

Geplaatst: 21.12.2010 - 19:17
door Jumpman
Ok.
Ik houd het in de gaten.
Gezien het feit dat mijne steeds minder gaat stotteren, laat ik het er nog maar even bij.
Ook naar aanleiding van jou 2weken missen van je Volvo, heb ik daar dus echt nog geen zin in.
Ik wacht voorlopig af, tot dat er een terugroep actie gaat komen.
Tenzij het drastisch gaat veranderen.

Geplaatst: 21.12.2010 - 20:45
door Ralf T
2 Weken? 3 Weken zul je bedoelen :-) Als het echt minder wordt, zou ik ook maar even wachten. Al twijfel ik of Volvo dit aan de grote klok gaat hangen als er maar een beperkt aantal mensen mee terugkomen. Ik denk ook dat de meeste mensen het pas aangeven bij de eerste beurt (20.000 km).

Geplaatst: 21.12.2010 - 21:56
door Edgar
Die van min gaat vrijdag, maar dat komt meer om het raammechanisme
Anders had ik ook gewacht op de 20.000 km beurt.
Zit nu op 8.500 KM. Verbruik +/- 6,7

Geplaatst: 22.12.2010 - 09:02
door Rutger
Nou, ik heb de v50 even voor een herstelling naar binnen gedaan. Daar liet ik vallen of ze bekend waren met dit fenomeen. Degene die me aan het helpen was reageerde werkelijk spinnijdig.
Waar ik die geruchten vandaan had, dus ik zei, "nou, op het volvo forum zijn een aantal mensen met de D2 die last hebben van stotteren". Het was allemaal niet waar, uit de duim gezogen, en al die forummers wisten er allemaal niks van...

Ik heb maar eens gefronst, de vervangauto (v70 summum, heel vervelend) overgenomen, de zwangere vrouw op het leder geplaatst en ben weggereden. Het leek een beetje of ik de man persoonlijk gevisiteerd had...wellicht iets met been, bed, verkeerde kant.

Dus lang niet bij alle dealers is dit bekend, of wilt men het niet aannemen...

Geplaatst: 22.12.2010 - 11:16
door Ralf T
Ja, dat ga je nu krijgen. Dealers zien de bui al hangen dat iedereen terugkomt met z'n D2. Ieder zelfrespecterend merk zou hier toch wat mee moeten doen. Dit soort reakties heeft niemand wat aan en uiteindelijk levert dit nog meer schade op voor het merk dan het er gewoon maar bij laten zitten.

Geplaatst: 22.12.2010 - 11:17
door Ralf T
Overigens geeft de boardcomputer na de eerste 100 km een verbruik aan van 5.1 l/100 km! Dat heb ik nog nooit gezien op dat schermpje :-) Ben benieuwd of het werkelijke verbruik net zo verrassend is.

Geplaatst: 22.12.2010 - 11:17
door 945i
Zoals met veel instanties waar mensen heilig in geloven, moeten ze vroeg of laat wel toegeven.
De doofpot zit nog niet vol genoeg. ;)

Geplaatst: 22.12.2010 - 19:14
door ariane
De onze krijgt (als het goed is ) morgen een software update!! ben benieuwd!!

Geplaatst: 22.12.2010 - 21:18
door Martinvh
Die van mij gaat a.s. vrijdag naar de garage voor het stotter/sputter-probleem.

Nu 7200km op de teller. Het sputteren is wel minder dan de eerste 4000km, maar nog steeds erg iritant.

Geplaatst: 22.12.2010 - 22:25
door arnoud
De 5.5l/100km op de boordcomputer lijkt me vrij normaal, mijn 2.0D PowerShift (MY09, dus heeeel oud) met 148.000km op de teller staat op 5.4l/100km over de laatste 10.000km. Okee, aan de pomp is het iets minder rooskleurig, maar 5.5l lijkt me voor een snelwegauto vrij aardig met de werkelijkheid overeen komen.

Geplaatst: 23.12.2010 - 07:18
door Paul
Mijne staat op 5.6l/100km nu, maar heb onzuiniger en zuiniger gereden.

Geplaatst: 23.12.2010 - 08:00
door Edgar
8800 KM nu en niet onder de 6,7 meer...
Ben benieuwd als hij morgen terug komt vd dealer

Geplaatst: 23.12.2010 - 09:32
door Martinvh
Edgar schreef:8800 KM nu en niet onder de 6,7 meer...
Ben benieuwd als hij morgen terug komt vd dealer
Hou ons op de hoogte!

Geplaatst: 23.12.2010 - 10:14
door pt.
Morgen gaat mijn D2 ook aan het infuus voor nieuwe software. Na de laatste tankbeurt is het gemiddelde nu 7.1 L/100 km!

Geplaatst: 24.12.2010 - 15:16
door pt.
Vanochtend bij de dealer geweest om 'm uit te laten lezen. Er is nieuwe software maar die is tot nader order weer ingetrokken vertelde de monteur. Misschien dat ie volgende week vrij werd gegeven want er stond een melding bij dat het na de 23e beschikbaar zou zijn. Was een hele procedure bij en ging ongeveer een uur duren...

Geplaatst: 24.12.2010 - 16:49
door Edgar
Die van mij heeft vandaag software update gekregen, heb nog te weinig gereden om te zeggen of het geholpen heeft.

Hij is iig weer gewassen en gestofzuigd door de dealer :-)